Helmien ensiodottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saltsu, onneks kuitenkin jo niin lähellä ultra!! :)

kyfi, tervetuloa :) pelot on ihan normaaleja :) koitat vaan muistaa et todennäköisempää on et kaikki menee hyvin :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Täällä yksi 25-vuotias ensiodottaja. Raskausviikkoja 10+1. Ensimmäinen ultra rv. 12+0. En malttaisi odottaa ja siksi tässä pohditaankin, jos kävisimme ensi viikon alussa yksityisellä...

Haluaisin kysyä oireista: Onko muilla viikolle 10 päässeillä alavatsan nipistelyä tms tuntemuksia?

Retr, tervetuloa! :) Jos rahaa on ni käykää ihmeessä, kyl se pieni hinta on mulle ainakin mielenrauhasta. :)
mulla on alavatsalla ollu kaikenlaista tuntemusta, menkkamaisia jomoja, repäisykipuja ku tekee äkkinäisiä liikkeitä/aivastaa, nipistelyä välillä :) kaikki todennäköisesti ihan normaaleja tuntemuksia.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Retr: Ensinnäkin tervetuloa mukaan! Mulla on menossa nyt omien laskujen mukaan 10+5 ja varsinkin muutaman viime päivän aikana on alavatsassa tuntunut nipistelyä, vihlomista ja pidempikestoista pistävää kipua. Lienee ihan normaalia tässä vaiheessa.

Mulla kans ollu jonkun verran menkkamaisia kramppeja ja pistävää kipua alavatsassa, mutta luin vau.fi -sivuilta (rv.9 kohdalta) et ne on ihan normaaleja ja ne tulee siitä, kun kohtu kasvaa. Eli ei huolta :)

jeij, kohta lähtö lentokentälle :smiley-bounce015 häämatka alkakoon <3 ihanaa päästä ajatuksilta vähä pakoon! toivon vaan että matka/lennot menis hyvin ilman tyhmiä keskenmenopelkoja, kun ilmeisesti pieni riski on :sad001 muutenkaan kun ei ihan niistä eroon oo päässy, vaikka kahdesti jo ihan oikein mitoin ultrattu (nt-ultra uusittiin ku epäilys napatyrästä) ja kaikki oli kohdillaan <3 MUT NYT NAAUTITAAN ja jätän pääni kotiin :glasses9

Sanokaa ny tyhmälle että olen vainoharhanen. Kun musta tuntuu, että oon tuntenu erilaisia liikkeitä tossa viikonlopun aikana. Alavatsalla vähän niin kuin pientä tosi paikallista (1-2cm:n alueella) supistusta ja sellaisia "tökkäyksiä". Eihän se nyt vielä voi itsestään ilmoittaa?! Ultra on vasta 4.8., joten en tiedä vielä tarkkaa laskettua aikaa, mutta neuvolalääkäri sanoi, että "käsikopelolla" kohtu tuntuu oikean kokoiselta viikkoihin nähden... Eli kai tää on varmaan vainoharhasuutta?

Empäs ole pitkilleen kerinny täällä pyörähtää.. eli meille tuli ultra aika vasta ajankohtaan 13+3 :( en malttais odottaa eikä kyllä mieskään, se on ihan täpinöissään ja höpisee vaan että jospa siellä olis kaksoset :D... parempi kai noin päin kuitenkin :) vai ? :D

Kylläpä yllättää nyt nuo totaalisesti heränneet ruokahalut. Pistelinpä tuossa iltapäivällä aivan huoletta 3 kupillista lohikeittoa ja perään 3 kuppia jugurttia ja mansikoita.. noin vähän niinkun jälkkäriksi. :laughing002 Tuli kieltämättä vähän ehkä ähky fiilis, mutta jostain tuli semmonen että pakko syyä ja KAUHIA NÄLKÄ!! Arviolta rv 8+2 menossa.

Pinna kirreeltä. kaikki tosi tulen arkaa.. Tiiän että oon tosi tempperamenttinen ihminen, mutta kyllä niikö huomaa että se kiihtymys tapahtuu paaljon paljon herkemmin mitä normaalisti!

Taas alkaa mieletön jännitys. :) Ensiviikon ke rv 9+2 pitäs olla toinen ultra... Onko kaikki taas kohillaan, onko se sama tyyppi sielä vielä, vähän isompana??

Tänään käytiin ekassa ultrassa ja pikkuinen olikin pienempi kuin mitä kuukautisten mukaan oli laskettu. Ruskuaispussi oli vielä tallella, eikä sydänääniä pystynyt vielä kuulemaan. Kahden viikon päästä mennään uudestaan ultraan, josko lääkäri silloin pystyisi arvioimaan kuinka pitkällä ollaan. Saattaapi siis olla, että siirryn tuonne maaliskuun puolelle. Ihanaa odotusaikaa teille ihanille helmiäideille :Heartred

Onnellinen83 Mullakin se oli viime ultrassa vielä niin pieni, ettei alkanut sen perusteella vielä askettua aikaa miettimään, arviolta silloin 6+1, mutta ensiviikolla pitäisi olla 9 viikko ja ultra.. selviää paremmin sitten, että voi olla että minä siirryn myös maaliskuun puolelle.. :) Tämä on ollut kyllä kiva ryhmä.
Sinulle myös ihanaa odotusaikaa Onnellinen83 ja muillekkin helmien ensiodottajille! :Heartpink

Eka ultra takana ja siellä se pikkuinen köllötteli ja heilutteli jalkoja. Raskausviikoiksi tulikin 10+6 vaikka alunperin ajateltiin, että oon jo viikolla 12. LA edelleen helmikuussa! :) Mä oon innoissani tästä pikkuisesta. <3

Täällä kans ensiodottaja :) mulla on tuo pömppis näkyny jo vkosta 5 ja nyt näyttää jo siltä että oltais vkolla 20 :D Painoo tullu kumminki vaan 3 kiloo lisää ja se tumma viiva löytyy :D nyt viikkoja 10+5 ja ultra ens viikon tiistaina en malttais odottaa vaikka olinki vähä malttamaton ja menin varhaisultraan,koska edellinen oli tuulimuna ja siellä se oli<3

Mullakin oli keskiviikkona toinen ultra ja viikkoja saatiin 9+3 tai 9+2 ja la 1.3.15, mutta ei vielä varmaksi sanonut sitä päivää. Ehkä se selviää myöhemmin koosta tarkemmaksi. Haittaako ketään siis vielä jos täällä roikun mukana? :)

Kyyneleethän siinä sitten tirahti kun näki ultra ruudulla pienen vilkkaan sykkeen ja hassun liikehdinnän. Se tuntui niin paljon todellisemmalta kuin viimeksi! :love2 Ison kasan matskua sain nyt mukaan.. Musta tuntuu, että asia sisäistämiseen menee kuitenkin vieläkin aikaa! Koko juttu tulee aina vain todenmukaisemmaksi.

En tiedä ehkä enemmän henk.koht aihe, enkä muista oltiinko täällä vielä käyty läpi, mutta mitä ajatuksia teillä tästä sikiöseulannasta? Onko joku menossa? Olikse nyt se niskapoimuturvotuksen tarkastus tai jotain...

Jossain ketjussa varmaan mun pohdintoja et kannattaako mennä vai tuleeko vaan lisätressiä ja toisaalta jos kaikki oliskin hyvin niin tieto vois ehkä helpottaa. Mulla tosin ikää sen verran että suurentaa riskilukua, mutta kävin nyt kuitenkin sen verikokeen ja ma olis sit se nt-ultra. Näistä ei ainakaan sikiölle mitään haittaa, mutta todennäköisesti en menis sit kuitenkaan siihen seuraavaan vaiheeseen vaikka käry kävis. Neuvolan täti kyllä vakuutti et hänellä ei oo yhtään tapausta tiedossa kelle olis keskenmeno lapsivesipunkitosta tullu. Mutta näinkin epäselvin sävelin mennään :)

Mekin päätettiin osallistua seulontoihin, mutta seuraavaa vaihetta mietitään tarkkaan, jos tarve tulee. Tällä hetkellä ajattelen, että ei siihen lähettäis.

Takaisin