Helmien ensiodottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MadR91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No onneks noi yli-innokkaat sossut on tässä maassa vähemmistönä. Ja lapsen parastahan ne ajattelee, turha ruveta niitä pelkäämään. :)
Femmina, ei oo kokemusta mutta luulisin, että siellä ihan vain jutellaan. :) Eli ei mitään sen kummempaa, turha huolia! Ja voithan sä soittaa vielä vaiks neuvolaan ja kysyä niiltä, mitä siellä tehdään.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Millainen on päihdekysely ? Mun lääkäri kysy juotko tai oletko juonut raskauden aikana sanoin en ja kyllä join pari olutta sinä viikonloppuna kun rojut lensi torveen ja viikko siitä ennenkuin tiesin olevani raskaana join puolikkaan lasin skumppaa. Mä en tosiaan juo kuin maks kerran kuussa ja silloinkin max 2 lasia viiniä.. Näin täällä Tanskassa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tuli mieleen käytännön jäynä neuvolassa että kun ne kysyy lääkkeistä tmv niin luettelis ihan pokerinaamalla kaikki kolmiokipulääkkeet ja relaksantit ja seurais sisar hento valkoisen reaktiota...

Mä kun luulin että joka neuvolassa on käytössä samat päihdekaavakkeet... :D No mun terkkarin mukaan ns normiraja oli5 pistettä, sain siis kuusi :/

Aaaa joo tää onkin tuttu mulle tehtiin tuo työhön tulotarkastuksen yhteydessä muinoin. Okei hyvähän se on että seulotaan päihdeäitejä jotta voitaisiin heitä hoitaa mutta se mitä tekee vuosi ennen raskautta ei pitäisi olla kovin suuri tekijä ja vaikka olisikin viettänyt raikulivuoden niin pääasia olisi se että viinan lillittäminen toivottavasti loppuisi plussaan.

Päidetestijuttujen sijaan mie jännittelen täällä maanantaina alkavaa uutta työtä. Oon nyt ollut 2kk "lomalla" (opiskelijana enemmän tai vähemmän). Työnantaja ei tosiaan tiedä raskaudesta vielä mitään, mutta itselle tämä on niin iso juttu, että en tiedä miten tämä ei muka näkyisi. :D Masusta tätä ei tosiaan vielä kyllä huomaa.

Mju
No näinhän se just on, ei tollanen päihdekysely raskausaikana eikä ainakaan omalla kohdalla seuraavaan kymmeneen vuoteen tule näyttämään yhtään samalta kuin vuosi ennen raskautta. Plussaan kuulu viinan kanssa pelailu lopettaa, niin kun onneksi moni tekeekin. Itselleni se oli kanssa selvä juttu, heti kun plussan näin.
Pahoin pelkään, etteivät päihdeäidit kyllä rehellisesti tuohon kyselyyn vastaa...

Sepäs se kun nimenomaan heidät olisi hyvä saada hoitoon heti ja kynnyksen pitäisi olla mahdollisimman matala heille avun hakemiseen :(

Tuo 8p on normaalisti käytössä, mut mä uskosin että äitiysneuvolassa pidetään alempaa rajaa ihan varmuuden vuoksi. Ja siis normaalisti tuo 8p tarkoittaa sitä että käynnillä keskustellaan alkoholinkäytöstä eli ei normaalisti työssäkäyviä ihmisiä ohjata keskusteluryhmiin 8p Auditilla. Nimim.työterkkari :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Täällä ensikertalainen ilmoittautuu :)

Ensimmäiseen ultraan pääsemme jo ensi viikolla, kun viikkoja on kasassa 12+3. Todella ihanaa ja jännittävää! Ensimmäinen neuvola oli mukava kokemus, vaikka jostain syystä jännitin sitä etukäteen kovasti.. :oops:

Alun hämmennyksestä alan vähitellen toipua, raskaustestin tein päivää ennen juhannusta. Siinä sitä olikin sitten temppuilemista ettei kaikille selviä asian laita! Olemme kertoneet vasta perheillemme raskaudesta, mutta ensi viikolla ultran jälkeen kuulutan todennäköisesti koko maailmalle että meille tulee vauva :grin

Ei se audit-testi ollut, kutistettu versio siitä..

Helena,
Täällä sama juttu, vasta tulevat tädit ja minun pomo tietävät raskaudesta. Me odotellaan kanssa siihen ekaan ultraan että näkee kaiken olevan kunnossa. Senpä jälkeen varmaan sitten täällä on kanssa yksi koko maailmalle asiasta kuuluttava odottaja :D

Täältä ilmottautuu myös ensiodottaja :) Ihanaa päästä lukemaan ja juttelemaan kaikkesta tulevasta! On niin epätodellinen olo vielä kaikesta :D

On tää vaan nii jännää ja uutta tää kaikki.. kun tein neuolassa ton alkoholi testin nii sain 15 pistettä enkä koe millään tavalla että mulla olis mitään ongemaa alkoholin suhteen tai että edes mielessä kävis nyt alkaa juomaan kun pikkusta odottaa (mun mies sain 17 tai 18 pistettä) enkä mä koe että sillä kään olis mitään ongelmaa kun se pystyy hyvin olee myös juomatta pidempiä aikoja ja jos juo nii v-loppusin pe tai la.. Tänään viikoja on 12+4 ja on ollu nyt 2 päivää aika vihlovaa alavatsa kipua ihan kun joku pistäis isolla paksulla neulalla nahkan läpi kohtuun.. Onneks torstaina on taas ultra nii saa vähän lisä varmuutta siitä että onko siellä kaikki hyvin..

Moikka, jospa mäkin ilmoittaudun joukkoon, helmikuussa on tulossa ensimmäinen (LA 22.2). Pahin shokki alkaa jo helpottaa :) Oon siis 36v, hyvin tuore parisuhde takana, joka sitten tähän onnelliseen vahinkoon sitten kaatuikin. (ei hätiä, kyllä tässä pärjätään, tukiverkko on loistava, ja miehenkin kanssa erottiin ihan aikuismaisesti vaikkei tähän mukaan halunnutkaan lähteä) Muutama vuosi sitten jo viimeisten ystävien perheellistyttyä päätin, että mun elämäni ei pääty vaikka en lasta saisikaan, ja alkoi jo tuota ikääkin olla sen verran, ja olin sinkku, niin tein päätöksen, etten aktiivisesti enää yritä saada lasta, vaikka sitä aina olenkin halunnut. Ja kuinkas sitten kävikään :) Ma 11.8 kävin ekassa ultrassa ja nyt vasta alan oikeasti uskaltaa uskoa siihen, että kyllä musta sitten taitaa kuitenkin äiti tulla :)

Muokattu viimeksi:
Itse odotan yksin,koska meilläkin meni poikki,mutta me ei erottu hyvissä merkeissä ja isä ei todennäkösesti tule olemaan lapsen elämässa :)

Itse odotan yksin,koska meilläkin meni poikki,mutta me ei erottu hyvissä merkeissä ja isä ei todennäkösesti tule olemaan lapsen elämässa :)

No ihan samoilla mennään muuten, paitsi että erottiin jokseenkin sovussa. Mies ei mitään erikoisia tienaa, ja koska ei halua lapsen elämään osallistua mitenkään, olen päättänyt, etten vaadi tunnustamaan isyyttäkään. :)

Takaisin