Heinämammojen 2010 vauva-arkea

Durina, sinuna ottaisin kyllä yhteyttä neuvolaan tuon asian takia! Kamalaa, jos miehesi satuttaa pikkuista. Totta kai lapsen itku saa hermot kireälle kenellä tahansa, mutta ikinä ei saa pientä loukata!

Meilläkin miehen on vaikea sietää vauvan itkua, mutta ei hän sentään satuta vauvaa. Tytöllä on nyt ollut jonkin verran iltaitkua, tiedä häntä onko masukipuja vai johtuuko vain siitä, että tyttö ehtii päästä yliväsyneeksi ennen kuin saamme hänet uneet. Hän kuitenkin rauhoittuu, kun kannan häntä liinassa ja juttelen rauhallisesti ja laulan. Nyt kun itkuun on löytynyt ratkaisu, tytön saa rauhoittumaan noin puolessa tunnissa (aiemmin hän saattoi itkeä tuntikausia).

Olen yrittänyt saada miehenikin osallistumaan rauhoitteluun, mutta hänellä menee hermo kahdessa minuutissa. Eilenkin hän huusi minulle, että mitä tehdään kun vauva itkee, pitääkö se viedä sairaalaan vai mitä. Tyttöraukka ihan sätkähti miehen sylissä tämän huutoa, ja alkoi itkeä entistä enemmän. Mies syyllistää minua lapsen itkusta (sanoo esim. etten anna tarpeeksi rintaa, tai että jollain muulla tavalla olen aiheuttanut itkun) ja väittää, ettei lapsi rauhoitu hänen syliinsä. No ei tietenkään ihan minuutissa, eikä varmasti jos aikuinen on ihan pinna kireällä ja vihainen. Kyllä vauva sen aistii.

En kuitenkaan usko, että mieheni tekisi mitään pahaa lapselle, niin isin kulta tyttö on. Hän kohdistaa itkun herättämän ahdistuksen ja negatiiviset tunteet minua kohti, mikä tietenkin rasittaa meidän suhdetta. Syy on aina mussa, vain mä voin tehdä asialle jotain jne. Mies tuntuu olevan yhtä aikaa vihamielinen mua kohtaan ja mustasukkainen kun saan tytön rauhalliseksi ja hän ei. No, mä pystyn sentään ottamaan ne tunteet paremmin vastaan, mutta kyllä meidän välillä on ollut useana iltana aika kireä tunnelma. Kyllä tämä tästä, kun tyttö vähän kasvaa...

Jos minun mieheni satuttaisi lasta, vaatisin heti häntä saamaan ulkopuolista apua. Jos hän ei siihen suostuisi, lasta suojellakseni lähtisin suhteesta, vaikka rakastankin miestäni ihan kamalan paljon. Jos miehesi pystyy myöntämään ongelmansa ja on valmis tekemään töitä muuttaakseen toimintaansa, niin olette jo voiton puolella. Mutta jos asenne on sellainen, ettei suostu myöntämään tilannetta, niin siinä ei paljoa mitkään maailman haukut auta. Koettakaa rauhallisesti keskustella asiasta ja puhu miehellesi avun hakemisesta, ilman syyllistämistä ja haukkumista. Lyö kuitenkin asiallisesti kortit pöytään ja kerro, kumman edun pistät edelle: miehesi vai lapsesi.

Me käytiin muuten tytön kanssa kahdestaan viikonloppureissulla mummolaan. Mies ei päässyt mukaan, ja vähän nihkeästi laski meidät kahdestaan liikkeelle. Tyttö täytti sitten kuukauden tuolla reissulla. Hyvin meni junamatka ja koko visiitti muutenkin, perhe ja ystävät saivat ihastella vauvaa ja mä sain vähän vaihtelua tähän kotona istuskeluun.

Ruokailusta;
itse annan nyt suosiolla päivittäin korviketta. Yöllä pärjää rintamaidon määrällä, mutta nälkä kasvaa vauvan mukana, niin tahti on todella tiuha, mitä poika hereillä ruokaa vaatii. Pidän tiukasti kiinni rytmistä että illasta aamuun annan rintaa ja aamusta iltaan korviketta + rintaa. Tällä tavoin saan pidettyä pojan tyytyväisenä ja nälkäkin pysyy loitolla pidempään kuin 30 min kerrallaan. [:)]

Toista viikkoa nyt kotosalla kahdestaan, kun mies on päivät töissä ja ihan hyvin on mennyt. Aika paljon poika vielä nukkuu, mielestäni taas hieman enempi kuin esim. kaksi viikkoa sitten. Mahtaakohan olla kunnon kasvupyrähdys päällä vai onko päivän aikana harjoitellut asiat unissa mukana niin maistuu unikin paremmalta [:D] 1,5 viikon päästä 2kk neuvola.

Hei!
Tuosta ruokailusta.Meidän Juho  on isokokoinen (2kk 7160g) ja korviketta meni päivässä jo yli litra niin rupesin antaan illlalla velliä ja nyt meillä nukutaan 6 h putkeen ja päivällä saa korviketta jonka määrä pienenty vellillä.Juholla ei tullut massuvaivoja vellistä eikä juurikaan itkeskele paitsi nyt pari päivää ja kuolaa hirveesti ja kalttaa ikeniään.Äidin kullalle on tulossa HAMPAITA! Juho täyttää 11.9 sen 3 kk mihin tää aika menee.
Ja mulle on iskenyt taas vauvakuume.[:)] Luulisi että ei ihann heti iske ku täällä on 4 poikaa muutenki.melkein 13v, 10v, 4,5v ja juho.
Kovasti juho yrittää mahalleen kääntyä ja ku laittaa massulleen yrittää käsillään vetää eteenpäin.

Niiva ja Juho 2kk+3vko

huh, vai vauvakuume [&:] Me ollaan miehen kanssa yksissätuumin päätetty että vauvoja ei hetkeen ainakaan tule enempää... Vauvassa ei mitään vikaa, eikä sen hoitokaan ole ylivertaista, synnytys vaan oli meille molemmille niin traumaattinen että ei kiitos enää. Ikinä ei pidä sanoa "ei ikinä" mutta en usko että piiiiiiitkään aikaan, jollei jopa ikinä [:D] Yksikin vauva on hyvä, äitin mussukka <3

minäki muistelin että molemmille pojille olen antanut velliä reilun 2kk ikäsenä ja kaupassa kun katoin niin oli kaikki vellit 4kk iästä lähtien.onkohan ne sitten ollut aiemmin 3kk iästä noi vellit vai muistanko ihan väärin?ite oon kans ajatellu että sitten kun korviketta menee reilusti ja huomaa että ei enää nälkää pidä niin alan velliä antamaan illalla.annoitko niiva maissivelliä vai mitä?sillä taisin silloin aikoinaan ite alottaa.vieläkö meinaat vauvan tehä?en minäkään ihan mahottomana ajatuksena pidä mutta vielä on liian tuoreessa muistissa tuo raskaana olo..oli se selkä niin kipeä ja muutenkin maha niin valtaisa,synnyttäminen ei jättäny mitään traumoja[:)] mutta jos joku mun puolesta vois odottamisen hoitaa..ja toisekseen että kun tätä meän naperoa tehtiin reilusti yli 5vuotta niin kauankohan menis että tulis ees raskaaksi.ennen haluaisin sitten pienellä ikäerolla että olis leikki kaveria toisistaan.tosiaan anoppi mulle sano tuon keskimmäisen jälkeen että ethän enää meinaa lisää lapsia ja taas tämän jälkeen sama ethän enää meinaa..eihän se sen asia ole.

mitenkäs muut, vieläkö on tarkotus perhettä kasvattaa?

Kyllä meillä ainakin on suunnitelmissa tehdä toinen. Tytön jos vielä saisin, niin olis balanssi perheessä. [:)] Mutta suosittelivat sairaalassa, että ainakin olis vuosi väliä raskaaksi tuloon tuon sektion takia. Hmmm... En ole ihan nuori enää sitten, jos vuoden vielä odottelen raskaaksi yrittämistä uudelleen. Pitänee jutella sitten jälkitarkastuksessa tuosta vielä. Raskaana oli kuitenkin niin ihanaa olla huolimatta kaikista vaivoista ja krempoista. Aika kultaa muistot. [:D]

Meidän vauvalle on ilmestynyt kaulaan outo patti. Viime maanantaina neuvolassa sitä näytin ja terkkari ei ollut siitä kovinkaan huolissaan, koska vauva on ihan pirteä, eikä arista pattia eikä muutakaan vaivaa siitä ole. Itse olen tietty hieman ihmeissäni, että mikähän se voi olla. Ens maanantaiksi saatiin sitten lääkäriaika. Aika pitkä väli, että pääsee lääkäriin, 2 vkoa! Luulis pienen lapsen kohdalla vähän nopeemmin toimittavan??? Mutta Lahdessa nyt muutenkin taitaa terveydenhuolto olla sitä sun tätä... Toivotaan, ettei ole mitään vakavaa, kun miehen äiti tänään sanoi, että myös miehelläni oli pienenä patteja kaulalla eikä ne olleet sitten mitään ihmeellistä loppuen lopuksi.

Ihan uteliaisuuttani ja huolestakin kyselen, Durina, oletko hakenut apua ongelmaanne tai oletteko saaneet setvittyä keskenänne? Tilanteenne kuulosti todella ikävältä ja kamalalta. [&:]

Mä oon täällä ihan ihmeissäni, että voiko 2 kk vauva nukkua 8-9 tunnin yöunia putkeen ilman ainoatakaan inahdusta? [:D] Meillä ei oo pariin kolmeen viikkoon enää tarvinnu herätä öisin, ku tooooosi harvoin... kun lukee muiden juttuja, niin tämän ei uskoisin olevan mahdollista... Miten muilla?

Moi!
Päivänkakkara: Kyllä maissivellillä aloitin ja kokeilin porkkana-peruna velliä mutta siitä meni Juhon maha sekaisin ja nyt syödään sitä maissivelliä.Kyllä aikaemminki vellijen ikäsuositus on ollut 4kk ja olen aikasemmille ruvennut 3kk syöttään vellejä.Maalaisjärkeä käyttäen.Neuvolassa en aikonut vielä kertoa että annan velliä ku tiiän millainen saarna sieltä tulee.(ihan ku en osais vauvaa hoitaa,onhan tää jo 4)
Juu jälkitarkastuksessa lääkäri antoi luvan et saa ruveta yrittämään seuraavaa jos aijotaan.kolme aikasempaa ollaan tehty 2-3v ja Juho sai alkunsa toisesta kierrosta. Mulla rupeaa jo ikää olemaan että jos halutaan vielä Juholle kaveri ni piakkoin pitää ruveta tekeen.Ja ei nytkään käytetä mitään ehkäsyä että seuraava saa tulla jos on tullakseen. mutta sen jälkeen kyl mietin jo piuhojen katkasua[:D]Tai kierukkaa[:D]...

Niiva ja Juho

Tänään oli vauvan ja mun lääkärin tarkastus ja oli kyllä ihan turha reissu.

Olisin kysynyt lääkäriltä vauvan irvistelyisä. Vauvalla on usein ruuan jälkeen pahan näköistä naaman vääntelyä/irvistelyä ja vääntää kroppaa selkää kaarelle. (Luulen että johtuu kun hotkii ruuan liian nopeasti ja/tai refluksi).
Vauva väänteli tutkimuspöydällä ihan vähän siis ihan normalisti ei niin pahasti kuin saa "kohtauksen" (väänsi siinä kakkaa). Lääkäri sano että näyttää tosi pahalta, asiaa pitää seurata että on varmaan jotain vakavaa. Onneks mun mies oli kanssa paikalla koska mä olisin pelästynyt tota komenttia.
Sitten lääkäri väitti että meidän alle 7 viikkonen vauva ei ole enään vauva. Mikä se sitten on?
Ton kommentin jälkeen en kuunnellut enään mitään mitä lekuri sano...

Onko kellään muulla naaman vääntelyä heti ruuan jälkeen? Tai paljon puklausta? Meillä vauva puklailee myös 3h ruokailun jälkeen.
Mistä tiedätte että vauvalla on vatsa kipeä?

Mulla on jo vauvakuumeilua. Haluaisin pojalle sisaruksen mahdollisimman pienellä ikäerolla. Ja kun en itsekkään tästä enään nuorru.
Yritettiin vauvaa 5 vuotta ja jouduin syömään hormoneja koska muuten en tullut raskaaksi. Keväällä oli 2 keskenmenoa ennen kuin tärppäsi. Joten tiedän että ei voi suunnitella koska tekee seuraavan.

Kuka otti sikainfluenssa rokotuksen odotusaikana?
Aiotteko ottaa rokotuspaketin vauvalle?
Itse otin rokotuksen heti alkuraskaudessa ja otetaan rokotuspaketti vauvalle.

Unikko77: Meillä tyttö puklaa välillä tosi rajusti, ihan kaaressa raukalla yrjöt lentää niin että ollaan koko perhe sen jälkeen kylvyn tarpeessa... [:D] Puklailua meillä kylläkin vain noin kerran viikossa, joskus useammin... ja joskus jopa kans tuon 3 tuntia syötön jälkeen... mut useimmiten heti ruokailun jälkeen/jo sen aikana. Terkkarille oon asiasta sanonu pariinkin kertaan, mutta se oli sitä mieltä, et ei hätää, kun on noin harvoin tapahtuvaa eikä oo vaikuttanu painon nousuun lainakaan... Naaman vääntelyäkin ja tuota selän kaarelle laittamista sekä koko kropan jäykäks vetämistä oli meillä alkuun ruokailun yhetydessä, kun siirryttiin pelkälle korvikkeelle mun maidontulon loppumisen takia, mut nyt nuokin ongelmat on lähes ohi... tyttö varmaan tottunut nyt tuohon korvikkeeseen... tai no, se on vaan mun päätelmä asiasta... [:D] Niin ja tosiaan, mulla ei ainakaan mitään hajua et koska vauvalla masu kipee... aika harvoin varmaan on jos koskaan, tai sitten hän ei sitä meille halua ilmoittaa... [:D]

Rokotuksista sitten... ite otin myös tuon sikapiikin alkuraskaudesta, oliskohan ollu viikolla 7 tai 8... Ja vauvalle otetaan vain ne rokotukset mitkä kuuluu neuvolan rokotusohjelmaan, eikä mitään muita härpäkkeitä...

http://www.vauva.fi/artikkeli/terveys/666/pulauttelu_ja_refluksitauti

Tässä linkki aiheista pulauttelu/refluksitauti.  Huomasin, että kun ruokailun yhteydessä usein röyhtäyttää, niin pulauttelua on vähemmän. Mutta kyllä meillä edelleen pulautetaan joka päivä, en osaa edes huolissaan olla [:D]

Vauvan itkusta luin vanhasta 2 plus lehdestä. "Itkuisuus lisääntyy 2vk iässä ja on pahimillaan 6 viikkoisella ja vähenee 3kk ikäkauden jälkeen. Huippuvaiheessa suomalaisvauvat itkee 2 tuntia vuorokaudessa, koliikki lapset jopa 4-5 tuntia illasta tai yöstä. Itku on luonnollinen osa jokaisen pikkuvauvan elämää, alkutaipaleella kaikki vauvat itkee. Toiset vain enemmän ja toiset vähemmän, molemmista kasvaa terveitä palleroita ja molemmat kehittyy normaalisti".

Tuon mukaan meidän vauva itkee vähän, mutta sydäntä särkevästi ala huuli väpättäen... voi rakasta.

Tuosta hieronnasta on ollut apua, joten hierokaa hellästi vauvan jalkapohjia (kantapäitä, jalanpohjan sisäsyrjät). Pohkeita, korvanlehtiä, myös hellästi päätä (päälaelta otsaan päin). Meillä vauva tykkää myös kun silitän sormella hellästi kulmakarvojen kohtaa [:D] Tutkimusten mukaan myös läheisyys ja ihokontakti vähentää itkuisuutta.

Minä otin sikarokotteen, kun odotin nuppua. Vauvalle tulee normi rokotteet, kuten Elaisah kirjoittikin.. ei ylimääräisiä härpäkkeitä.

Vauvakuumetta on, vaan nuppuakin odotin kauan, joten taitaa tulla mulla jo ikä vastaan. Synnytys oli nopea ja helppo.. raskausaika hieman kivinen [:D]

Onko teillä vauvat tottuneet erilaisiin ääniin? Meillä siivotaan, imuroidaan ja jopa remppaa on tehty nupun nukkuessa. Myös ystävien hääjuhlassa vauva nukkui hyvin, vaikka hälinää oli. Ei ole tarvinnut siivouspäivänä evakkoon lähteä vauvan kanssa [:D] Ja vaikka saksanpaimenkoiramme haukkuu tutut ja vieraat tulijat, niin ei vauva herää siihenkään. Onneksi se ei kauan hauku, ilmoittaa vaan tulijat.

meilläkään ei vauva herää imuriin, siivota saa ihan rauhassa.tuossa viikonloppuna kun piha hommissa oltiin niin poika nukkui vaunuissa tyytyväisenä kun minä leikkasin nurmea ja isäntä käytteli moottorisahaa[:)]

koirien haukku kyllä välistä säikäyttää jos esim.syömässä on ja koira haukahtaa niin sillon saattaa säikähtää ja alkaa itkemään,mutta koirat on koiria kyllähän niistäkin ääntä lähtee.

Unikko, kovin tuttua tuo kaarelle vääntäytyminen, irvistely ym. Ja se pulauttelu! Pahimmillaan, viikko, kaksi sitten oksennukset lensi ihan kaaressa, kuten Elaisahin vauvallakin. Neuvolassa ei terkka ollut huolestunut, tosin mainitsi asiasta tytön terveyskorttiin. Suositteli vain röyhtäyttämään välillä ja pitämään kohoasennossa. Nyt pulauttelu alkaa olla jo helpottaa, enää tyttöä ei tarvitse nukuttaa puoli-istuvassa asennossa eikä yöllä tarvitse nousta röyhtäyttämään. Irvistelykin on vähentynyt.

Pulauttelu kun helpottaa, niin lapsen itku taas on lisääntynyt. Ensin epäilin jonkinlaista alkavaa koliikkia, mutta nyt oon aika varma, että kyse on siitä, että tyttö on tosi väsynyt muttei osaa nukahtaa. Väsyitku muuttuu jossain vaiheessa aivan raivoksi. Näyttää siltä, että lapsi ei siedä mun tissiä, inhoaa tuttia ja vihaa mua - niin julman kiukkuiseksi hän muuttuu, ja se ilme on suorastaan pelottava! Mutta Luojalle kiitos kantoliinasta! Minuutin pari saattaa neiti rimpuilla, mutta sitten rauhoittuu liinaan ja aika pian nukahtaakin.

Eilen oltiin tuntitolkulla liikkeellä kaupungissa, eikä lapsi saanut kunnon unia, kun heräsi aina riisumiseen tai ulos lähtiessä pukemiseen. Alkuillasta hän oli jo tosi väsy ja huusi yhdessä tapaamisessa kurkku suorana. Kyllä mua nolotti... Ei kun vain liinaan ja kävelyä ympäri huonetta, ja pian alkoivat silmät painua kiinni [:D]

Muutenkin oon tykännyt liinasta, kun sen kanssa voi tehdä pieniä kodin hommia tai piipahtaa pikaisesti vaikkapa kaupassa, eikä tarvitse tapella vaunujen kanssa ulos raskaista ovista, tukkia kaupan käytäviä jne. Vaikka olihan se aluksi aikamoista hakemista oikean sidonnan kanssa, lapsi huusi kun asento oli huono ja mä meinasin luovuttaa. Mutta kannatti yrittää yhä uudelleen!

Sikapiikin otin kun olin raskaana. Ajattelin, että oma terveys menee 8 vk vanhan alkion edun edelle. Kun ei se ollut silloin vielä vauvakaan... Narkolepsiasta en oo piikin takia huolissani, toisesta syystä kyllä - mä kun olen varma, että mun miehellä on se. Olen ollut sitä mieltä jo ainakin 4 vuotta, ja pari hoitoalan ystäväämme epäilevät samaa. Mies ei vain voi että hänellä on kummalliset unenlahjat (nukahtaa vaikka ruokalusikka suuhun, kesken lauseen, kerran jopa kesken seksin!), eikä hän tahdo mennä tutkimuksiin. Miten mä voin jättää lapsen miehen kanssa kahden, jos miestä alkaa yhtäkkiä nukuttaa? Pieni lapsi vaan huutaisi kun toinen koisii, tai isompi pääsisi tekemään paahuuksia ja ehkä satuttamaan itseään. Onneksi meillä ei ole autoa!

Vauvakuumetta? Ei ja joo. Jo synnäriltä lähtiessä sanoin, että sillä kokemuksella voisinkin uusia homman ihan pian. Helppo raskaus ja helppo synnytys. Kunhan ens kerralla tajuais pyytää kivunlievitystä jo aiemmin. Mutta sanoin myös, että katsotaan kuitenkin tää vauvan eka elinvuosi, että millaista se on pienen ihmisen kanssa. Mä haluaisin myös saada mun opinnot jonain päivänä päätökseen, ja syksy 2012 on tähtäimessä sen suhteen. Tähän väliin en haluaisi raskautta ja toista vauvaa hidastamaan valmistumista, tai alkais tulla pieni morkkis sen suhteen, miten hitaasti edistyn asiassa.

Täällä ollaan maha kipeenä päivittäin[:@] Helpotusta on tuonu hieronta, cuplaton ja kerran mallasuute(ummetusta) ja gefilus-d3tipat.
Meillä kans on väsyitkut kamalia ja kestää monta tuntia. Liinaa on kokeiltu mutta muksu ei tykkää yhtään kehtoasennosta ja pystysidontaan ei viel uskalla laittaa. Muutenkin toi pystyasento on paras missä lapsi viihtyy. Tyttö rauhottuu usein myös bluesin tahtiin[:D]

Söpsötin, ainakin ristisidontaan voi laittaa lapsen noin 2 vk iästä eteenpäin. Vauva ei kuitenkaan istu siinä perinteisessä mielessä, vaan on sammakkoasennossa, joka on vain hyväksi vauvalle. Paino jakaantuu laajemmalle alueelle kuin pepulla istuessa. Kehtosidontaa en mäkään osaa käyttää, eikä tyttö siinä viihdy, vaan nimenomaan ristisidonnalla mennään.

Mä hoksasin nyt, ettei meillä mitään väsyitkuja ole, vaan koliikkia. Toissailtanakin tyttö oli ottanut kunnon unet, mutta herätessä huuto alkoi taas kuin napista painamalla. Pahin huutoaika on klo 21-23, mutta itku saattaa jatkua myöhempäänkin. Onneksi hän tosiaan rauhoittuu kantoliinaan. Vaan yritäpä laskea hänet pois siitä - heti alkaa huuto taas. Kurja nähdä kun lapselta tulee ihan kyynelet silmistä! Tuttava kävi illalla kylässä ja sanoi, että samalta kuulostaa kuin hänen poikansa koliikki-itku aikanaan.

Maanantaina tulee "huuhaaterapeutti" eli vyöhyketerapeutti käymään. Mä en usko vyöhyketerapian tai refleksologian teoreettiseen taustaan, mutta saattaahan hieronnasta muutenkin olla apua. Toivotaan, että kivut helpottaisivat pienellä.

Myös täällä yritetään pärjäillä vatsavaivojen kanssa. Monenlaisia keinoja on kokeiltu; Cuplaton-tipat, Rela-tipat, jumppailu ja masun hieronta. Ja sylissä kanniskelua saa tehdä niin paljon kun vaan jaksaa poitsua kantaa. Mallasuutetta ostettiin eilen, eli siitäkin vois kuulemma olla apua. Välillä (varsinkin aamuyöstä) kun tuntuu että toinen ähertää ja ähertää kakkaa, mutta tuloksetta [:@] Jotenkin myös meillä tuntuu että oliskohan sitten koliikkia. Ei auta muu kun toivoa että helpottaa viimeistään siinä 3kk ikäisenä...

Onko kellään kokemusta koliikkikeinusta?

Ja Yppy, kerro ihmeessä oliko vyöhyketerapeutista teille apua?? Ehkä sitä kannattais myös kokeilla. Tuntuu että kaikki keinot pitää kokeilla että saadaan pikkuiselle parempi olo. On niin ikävää katsella kun toinen kärsii [:@]

Hei Elaisah.. Kysyit vauvan yö unista meidän tyttö nukkuu kans 7-9 tunnin yöunia. Kysyin neuvolassa että onko se normaalia niin meinasivat että sehän on hyvä että vauva nukkuu ja meijän vauva nukkuu myös tosi paljon päivälläkin ja pitkiä jaksoja. joskus tuntuu että pitäsköhän jo herätellä mutta neuvolassa tuumasi että vauva vain kasvaa kun se nukkuu.[:)]
itse en ottanut sikarokotusta raskaus aikana ja en ota myöskään lapselle muita ku ne normaalit jotka kuuluu.
meillä auttaa maha kipuun masullaan oleminen ja jalkapohjien hierominen... ja isin "roikuttelussa" käden päällä on heti kiva olla ja rupsutella..[:D]

Anskuliini meille vyöhyketerapiasta oli apua. Käytiin kolme kertaa viikon sisällä ja itkuisuus väheni. Vieläkin itkee, mutta ei siinä määrin kuin ennen. Minä taas uskon vyöhyketerapiaan ja akupunktioon, vaikka hoitoalalla olen [:D] Eläköön se pieni ero meissä äideissä ja hyvä että joku meistä uskoo, ei ihan hukkaan mene tuo ikivanha hoitomuoto [:D]

Miehen lomat on nyt pidetty, eilen aloitti työt ja olimme vauvan kanssa kahdelleen yli 14h. Miehellä ajuhommissa yöviikko, joten lähtee töihin päivällä ja palaa kotiin aamuyöstä. Yötyön takia nuo unet kotosalla olisi tarpeen, siksi mies nukkuukin nyt vierashuoneessa. Eipä siinä yhteistä aikaa pahemmin ole.. tulee kotiin, nukkuu, syö, lähtee töihin. Vauvan hoito, kotityöt ja kolmen koiran hoitaminen jää näin joka kolmas  viikko minulle. Mutta tiesin miehen työt ennen vauvaa, joten suu suppuun, en valita [:D]
Vauvan nukkuessa yritän siivota, pakko, kun en tykkää sotkusta. Ja nyt kun koirista lähtee karvaa, saa imuroida joka päivä. Yksi pitempi lenkki käydään tekemässä ja muuten saavat riehua isolla aidatulla pihalla. Lisäksi on nuo tottelevaisuuskoulutukset omalle juniorille+yhdessä porukassa olen usein kouluttajana. Nämä aikaiset aamut (kun vauva nukkuu, kun kahvi on tippunut, koirat syöneet ja ulkoileet), pyhitän itselleni.

Ensimmäinen ilta ja yö kahdestaan meni ihan hyvin. Pakkasin autoon vaunut, vauvan ja kolme koiraamme ja ajelimme metsätien varteen. Sillä lenkillä hujahti aikaa puolitoista tuntia ja koko sen ajan vauva nukkui ja koirat juoksivat pitkin metsätietä ja metsää [:D] Siinä kävelessä ihan itsekkin lepäsi.. kuulostaa hassulle, mutta tiedätte mitä tarkoitan [:D] Eilen lenkin jälkeen, uutisia katsellessa tuli mieleen.. entä jos kohtaamme karhun. Ovat uutisten mukaan rohkeita ja nälkäisiä [&o] Toisaalta, minulla on mukana kolme koiraa, mahtaisko karhu lähelle tulla [8|] Pyytäisikö sitä mukaan jonkun ystävän, ettei ihan yksin siellä metsässä olisi.

Meillä pisin unipätkä on n.5h, mutta yleensä nukkuu 4h yöaikaan, syö ja jatkaa heti uniaan.

Omaan kysymykseeni vastaten [:D] koliikkikeinu on ihan loistava keksintö!!!! Meillä on ollut nyt pari päivää käytössä ja hyvin toimii. Kiukuttelu/itkuisuus loppuu saman tien kun poitsun laittaa keinuun. On se niin hellyyttävän näköinenkin siinä [:)][:)] Täytyy vain toivoa ettei oo mitään uutuuden viehätystä vaan että auttaa jatkossakin...

Me ollaankii tämä päivä vauvan kanssa kahdestaan. Isukki lähti eilen ajuun puolen päivän jälkeen ja hän tulee kotiin vasta huomenna aamuyöstä. Nukkuu sitten varmaan useamman tunnin.

JES, en tiedä auttaako hieronta vai tultiinko siihen ikään.. vai oliko vain yksi harvinainen ilta..
MUTTA eilen illalla meillä ei itketty yhtään [:D] Tyytyväisenä jutteli ja hymyili, kunnes nukahti. Ja ekakerran heräsimme vasta klo 4. Syötiin ja taas nukuttiin aamuun klo 7:30.

Takaisin