Heinämammojen 2010 vauva-arkea

Jospa mekin pian saadaan lupa nukkua ja syödä omaan tahtiin. Hiukan tänään neuvolatäti lupaili, että 1-2vk päästä saisi nukkua jo enemmän.

Meillä oli tänään eka neuvola-aika, terveydenhoitaja kävi kotona [:)]

Suloinen tyttö, heijasteet iänmukaiset, hyvin päätä kannattelee. Paino jo yli syntymäpainon, tyttö painaa 3300g. Ensiviikolla aloitetaan Jekovit D-vitamiini.

Saatiin labraan aika huomiseksi, kun neuvolatädiltä pyydettiin. Ollaan itse huolissaan siitä bilirubiiniarvosta ja halutaan tietää, onko arvo laskenut vai noussut. Nyt vauva ollut virkeämpi, silloin kun arvo oli korkealla, vauva vain nukkui ja söi. Iho hiukan kellertävä, mutta silmän valkuaisissa nyt keltaisuutta ei ole.

Napa irtosi eilen, ikää 8 vrk  [:)]
 
jasmiini: mahdollisimman pystyt asennot ja vähän etukenot asennot joissa mahalle tulee vähän painetta.kuten jalkojen päällä,istuva tyyppinen asento,jalkojen välissä käsien varasssa mahastaan roikkuen.

Minisunit ei oo kovinkaa uusia dvitamiinei. Mutta kehittelivät tuossa kevään aikana ne parempaan suuntaan kun niissä oli säilyvyys ongelmaa aikasemmin. Kannattaa antaa pitkään sitä yhtä tippaa kerrallaan siis useamman viikon jos vaikuttaa että mahaa tahtoo vääntää ja koskee. Eikä kyl maailma siihen kaadu jos ei anna tai ei muista antaa. Relatipat on hyvä vaihto ehto kokeilla jos sillä saisi mahaa tilannetta helpottamaan. Cuplaton ja diflatyl ovat sitten niitä masuilmakupla ongelmia varten hyviä maksaa 16/18e. Se yhdistelmä dvitamiini/maitohappobakteeri valmiste on ihan yhtä  hyvä kuin muutkin.

Meillä tyttö sai ruveta nukkumaan omaan tahtiin 2viikon ikäisenä.Meilläkin oli nimittäin bilirubiinit korkeella sillon.

Rintapumppu kannattaa ostaa jos yhtään enempää täyttyy tissit. ja pakastaa sitä maitoa. Kätevää sitten myöhemmin tehä soseita niihin tai antaa isin tai mummon hoidella lasta nii on omaa äipän maitoa.

Muistakaa että maidon tulossa on sitten niitä nousu ja lasku suhdanteisia kausia. Eli yleensä siellä 3kk hujakoilla helposti vähenee ja yhtä äkkiä pukkaakin tissit taas täyteen kun vauva pumppailee niitä ahkerammin.Ei pidä siis hevillä luovuttaa. Itse olin jo varma että mulla alkaa loppua maidon tulo ku nyt viimoisen kuukauden aikana tuntunu rinnat tyhjille nii voe luoja tuota maanantaina tältä viikolta kun napsahti taas pikkasen maidon tuotanto kääntiin. Parina yönä ollu pakko herätä välillä pumppaamaan kun tyttö ole kerennä niitä tyhjentää. Tää lämpökin vaikuttaa paljon.

Jos näyttää siltä ettei vauvanne kerkee syödä maitoa kaikkea nii jos on innostusta ja jaksamista niin ehdottomasti luovuttakaa maitoa. Vaivan näköä kyllä hieman vaatii kun pitää puhistaa tarkasti välineet mutta muuten todella hyvä juttu. Itse luovutin vähän aikaa. Litralta saa 18e ainakin Kuopiossa.

Sit sellanen tuli mieleen omasta kokemuksesta. Nauttikaa ja löhöilkää ihan vapaasti ja ehdottomasti nyt vauvanne kanssa vierekkäin ja katelkaa töllöä ihan vapaasti. Antakaa muiden hoitaa kotityöt. Elkee niistä hättäilkö ja yrittäkö olla super äitejä jotka heti pystyy jaksaa ja joutaa kaiken kotona tekemään. Itteeni harmittaa ku sillo kun olin vielä nii kipiä niin silti yritin olla täällä super äitinä ja nyt kun tyttö o jo isompi ja ei enää pysykkää vieressä paikoillaan niin kaipaan sitä aikaa kun hän oli vasta syntynyt.

 Onnea kaikille vauvansa saaneille :)
 
Kiitos Kaylies ohjeista [:)] Meillä mennään röyhtäyttämisen kanssa edelleen vaihtelevalla menestyksellä, mutta eiköhän se tästä vakiinnu onnistuvaksi.

Rintapumpusta, jos joku ei vielä hankkinut,mutta aikoo hankkia; suosittelen sydämestäni sähköstä versiota. Luin tällä forumilla aiemmin synnyttäneiden kokemuksia ja mieleeni jäi jonkun suositus sähkösestä. Ostin sitten Philips Aventin sähköpumpun vaikka se maksoikin enemmän kuin manuaalinen. Mutta kun alotin pumppaamisen niin kiitin miestäni joka oli sanonut että ostetaan vaan se sähkönen vaik se kalliimpi onki. On meinaan aikamoista hommaa pumpata käsin, varsinki jos välillä tulee niin vähän maitoo ku mulla. Kahen utareen pumppua en sentään ostanut, mutta nyt uskoisin että sepä se vasta oiskin kaikkein paras.
Ja mulla ainaki homma toimi niin että ensin (varmaan noin minuutin) pumppasin nopeeseen tahtiin manuaalisesti ja sitten kun hiljensin vauhtia vauvani imutahtiin niin sitten sitä maitoo alko tulemaan. Sit vaan painoin rintapumpun napista ja se alko pumppaamaan viimeksi pumppaamaani tahtiin automaattisesti. Huomasin myös että jos maidon tulo alko vähenemään niin rintaa alhaalta nostamalla tai sivuista työntämällä alko tulemaan taas vähän enempi.
Voi olla että toisilla tulee helpommin maitoa ja suosivat manuaalista pumppua, mutta mulle sopi tää sähkönen ja nää kikat ku maidon tulo oli hyvin niukkaa.
 
Hei, onko tää ihan normaalia että toisesta rinnasta ei tule melkein ollenkaan maitoa tosi tosi vähän ja toinen on koko ajan kipee ja ihan täynnä et tekee mieli tyhjentää se ensin, mutta vuorottelen aloitusta edelleen silti tuntuu ettei toisesta rinnasta taho tulla enään :/ Vai onko niin kuin kaylies sanoi että nää ilmat ja kaikki vaikuttaa myös siihen maidon tuloon ja on niitä hetkiä kun sitä tulee vähemmän, mut että toisesta vaan?? Kivan näköistä kun toinen rinta on kokoa isompi [:D]
 
Mä lähdin tänään ensimmäistä kertaa kotoa ilman vauvaa. Olin muutaman tunnin poissa kun ystävä vei mut lounaalle. Mies jäi hoitamaan poikaa kotiin ja hyvin olivat pärjänneet [:)] Pumppasin ennen lähtöä maitoa ja sen oli kaveri huitassut naamaan mun poissaollessa. Vähän oli huono omatunto kun lähdin enkä rehellisesti sanoen pystynyt nauttimaan koko hommasta niinkuin olin kuvitellut vaikka ihan pieni reissu oli.

Nina_ mun käsityksen mukaan toisesta rinnasta saattaa tulla enemmän maitoa kun toisesta mut en tiiä millaset määrät on normaaleja.. Mustakin tuntuu että toinen aina täyttyy paljon nopeammin kun toinen mut ero ei oo ihan noin suuri.
 
Jekovit D-vitamiini

Miten olette antaneet vitamiinia vauvalle? Meillä alkoi eilen antaminen ja neuvolan ohjeella "lusikalla 5 tippaa" oli kyllä aikamoinen show! Kuola valui vauvalta varmaan viiden minuutin ajan ja tunsin suurta tuskaa katsellessani vauvaparan kamppailua pahan maun pois saamisesta...

Tänään annettiin yksi tippa kerrallaan ja se ei tuottanut niin suurta yökötysrefleksiä. Olisi kuitenkin kiva kuulla, minkälaisia konsteja on olemassa [:)]
 
Neuvolasta:
jep, antiikin aikaisella vaa-alla punnittiin tyttö, olihan sitä painoa noussut (vielä puuttuu 130g syntymäpainosta)ja pituuttakin tullut 1 cm. Muuten olikin ihan kiltisti tyttö mutta päänympärysmitan ottamisesta ei tykännyt eikä pituudenkaan, kun neuvolantäti venytteli jalkoja.. :(
Maanantaina taas mennään katsomaan paljonko paino on noussut viikonlopun aikana. Syömätahti ainakin on kiihtynyt ja kiihtynyt.. :)
 
ALKUPERÄINEN: Pumpuli82

Jekovit D-vitamiini

Miten olette antaneet vitamiinia vauvalle? Meillä alkoi eilen antaminen ja neuvolan ohjeella "lusikalla 5 tippaa" oli kyllä aikamoinen show! Kuola valui vauvalta varmaan viiden minuutin ajan ja tunsin suurta tuskaa katsellessani vauvaparan kamppailua pahan maun pois saamisesta...

Tänään annettiin yksi tippa kerrallaan ja se ei tuottanut niin suurta yökötysrefleksiä. Olisi kuitenkin kiva kuulla, minkälaisia konsteja on olemassa [:)]


Meillä Jekovitit annettu myös lusikalla. Tosin meidän poika taitaa mausta tykätä, kun maiskuttelee aina tyytyväisenä sen jälkeen! [:)]
 
Täällä on kotiuduttu laitokselta keskiviikkona. Kaikki on sujunut yllättävän hyvin leikkauksen jälkeen. Pelkäsin, että olen aivan sairaan kipeä monta päivää, mutta jo heti ensimmäisenä iltana hoitaja "pakotti" liikkeelle. Pesin hampaat! [:D]
Seuraavana aamuna kykenin suihkuun istualtaan pöntön päällä. Siitä se liikkuminen alkoi pikkuhiljaa. Onneks olen luonteeltani sellainen, etten pitkään viihdy aloillani. Pitää päästä liikkumaan. Harmitti ne pari ensimmäistä päivää, kun en kunnolla kyennyt tekemään mitään. Mutta minkäs teit. [&o] En päässyt edes vauvaakaan hoitamaan, muuta kun imettämään. Imetys lähti aivan loistavasti heti sujumaan. Pelkäsin, että leikkauksen jäljiltä maidon tuotanto saattaa käynnistyä hitaasti, niin vielä mitä! Kyllä alkoi jo toisena päivänä tulemaan ihan kunnolla, eikä lisämaitoa tarvinnut.

Yhteensä olin siis 5 päivää laitoksella. Olisivat kotiuttaneet jo päivää aiemmin, mutta mies oli hieman huonovointinen kotosalla ja epäiltiin vatsatautia, niin olin yhden päivän pidempään ihan varmuuden vuoksi. Taisi olla kuitenkin vaan jännitystä meidän kotiutumisesta. [:D]

Niin, siis alkuaikojen aavistus vauvan sukupuolesta piti paikkansa. Paavohan se sieltä tuli! [:D] Kutsumme häntä edelleen Paavoksi ja todennäköisesti myös ristimme. Kun eihän häntä enää voi muuksi kutsua, kun se nimi tulee suusta niin luonnostaan.
 
ALKUPERÄINEN: Kedorla

ALKUPERÄINEN: Pumpuli82

Jekovit D-vitamiini

Miten olette antaneet vitamiinia vauvalle? Meillä alkoi eilen antaminen ja neuvolan ohjeella "lusikalla 5 tippaa" oli kyllä aikamoinen show! Kuola valui vauvalta varmaan viiden minuutin ajan ja tunsin suurta tuskaa katsellessani vauvaparan kamppailua pahan maun pois saamisesta...

Tänään annettiin yksi tippa kerrallaan ja se ei tuottanut niin suurta yökötysrefleksiä. Olisi kuitenkin kiva kuulla, minkälaisia konsteja on olemassa [:)]


Meillä Jekovitit annettu myös lusikalla. Tosin meidän poika taitaa mausta tykätä, kun maiskuttelee aina tyytyväisenä sen jälkeen! [:)]




[:D][:D] Olisipa meilläkin yhtä helppoa..mieskin maistoi yhden tipan tuota Jekovittia ja yhtälailla naama väärinpäin oli kuin vauvakin. Taitaapi olla perinyt makunystyränsä siis isältään. [:)]
 
Meillä normaalisti syödään rintamaitoa, mutta annan vitamiinin korvikkeen kanssa. Lusikan kanssa sylkee pois tai sit kädellä kerkee huitasta lusikasta kun hermostuu ja vitamiinit on pitkin. Tosin alotin tuossa toissapäivänä Gefilus +D3 ja toimii ERITTÄIN hyvin meillä [:)] vauva kakkaa nyt kerran päivässä kun välillä saattoi olla 2-3 päivää tekemättä muutakun pissoja. Ja vatsan vääntely ja itku on vähentynyt huomattavasti. Alotin 2tipalla ja pikkuhiljaa nostan sen 5.
 
Meän arki alkaa pikkuhiljaa rullamaan jonkin näköisen rytmin kanssa. Imetys opettelutti alkuun toisen rinnan kanssa, kun se on suihkulähde. Nykyisin jo sujuu, kun rinnan ollessa täysi pumppaan ensin 40-60ml maitoa pois. Syöntivälit vaihtelee vielä 1,5-3,5h väleillä. Onneksi yöllä on jo syöntivälit kokolailla 3h. Miten sitä ihminen voikaan olla onnellinen 2,5h yhtäjaksoisesta unesta. Ennätysunet miulla taitaa olla 3h tuon ipanan syntymän jälkeen. Hormooneille kiitos jaksamisesta! (ja päiväunille[:)]) Kotityön oon kyllä tehnyt ihan omaan rauhalliseen tahtiin. Mitä siitä vaikka pyykit onkin pari päivää kuivumassa tai eilisen ruoan jäjet siivotaan tänään jossain vaiheessa, imuroinnista puhumattakaan.. Okei, tuo viimeinen alkaa olla kipurajoilla. Piti siivota sillon maanantaina, kun lähdin su-ma yönä sairaalaan. Mutta siltikin suunnittelen täsäs päiväunille menoa enkä siivoamista. Todennäköisesti kerkeän nukkumaan 1,5-2h..[:)]
 
vai että jekovittia.. mulle ei neuvolassa puhuttu mitään et alottaa pikkuhiljaa antaminen, joten erittäin fiksuna annoin sitte suorilta sen viis tippaa ja voi sitä itkun määrää kun poika sai siitä niin hirveät vatsan väänteet että! [&:]
enkä ole kyllä mitään positivista kuullut koko hemmetin jekoviteista, siispä siirryin suoraan D-tippoihin. ovat mauttomia ja d3-muodossa joten pitäisi sulaakin paremmin.. ne alotin siis yhdellä tipalla muutama viikko sitte. no, atsan puruja saatiin siitäkin! ei muuta kuin kaks viikkoa taas taukoa ja yhdellä tipalla joka toine päivä.. vatsan puruja silti. saas nähdä millon rauhottuu! yrittänyt antaa myös rela-tippoja mut nyt niistäkin tauolla kun ajattelin ensin päästä noissa vitamiineissa siihen viiteen tippaan ja istte vasta alottaa rela-tipat.

luulen että poitsu on siksikin niin herkkä vitamiineille kun syntyi keskosena, eli ei oo ihan niin "vahva" kuin täysiaikaisena syntynyt vauva.. periaatteessahan hän ei olisi vasta kuin kolmisen viikkoa jos laskettuna aikana olisi syntynyt. mitä luulette, onko teoria ihan metsästä haettu?? [:D]
 
heippa kaikki!

vauva arkeen viimen päästy täälläkin[:)] on todella rauhallinen ollut meidän poika (toistaiseksi ainakin..) syö ja nukkuu.Tänään käytiin neuvolassa paino kontrollissa, hyvin oli lähtenyt nousemaan.meillä meinaa napa olla vähän ärtynyt vaikka tiheään sitä putsaankin ja tänään se tynkä sitten irtosikin.neuvolan mukaan irtoaminen ei haittaa mitään septidinillä vaan tiuhaan puhdistaa.monesti päivän mittaan mietin miten teillä muilla mammoilla arki menee, mutta koneelle ei taho keretä sitten millään, saati että jotakin ehtisi kirjottaa..mutta hyvin tuntuu kaikilla menevän, se on mukava[:)] jahka tästä arki alkaa kunolla hahmottua ja ehdin niin käyn rustaamassa synnytystarinankin.
 
Heippa kaikki!
Täälläkin arki lähtenyt rullaamaan kun poika pääsi sairaalasta kotiin[:)]
Ainut miinus on että yöllä ei tahdo millään nukkua tai syödä kunnolla[&:] Päivällä syö oikein hyvin ja simahtaa samantien, nukkuukin sitten yleensä 3 tuntia mutta annaskun on iltaruoan aika niin ei sitten millään ja yöllä heräilee tunnin välein kun syönyt huonosti(en saa syömään enempää vaikka päälläni seisoisin).
Ollaan kuitenkin yritetty pitää samat iltarutiinit vaikkei tuo niistä mitään vielä ymmärräkään.
 
Me kotiuduttiin sunnuntaina ja hiljalleen tutustutaan vauva-arkeen. Vielä ei voi sanoa kovinkaan varmaa rutiineista ym., kaikki on niin uutta. Tyttö on aivan herttainen kulta, äidin suloinen pikku tiikeri (tytöllä on hiuksissa raitoja, joiden takia hän muistuttaa tiikeriä). [:)]

Neiti syö 2-3 h välein. Tällä hetkellä rinnoissa on ylituotantoa, mutta onneksi on rintapumppu, jolla voi helpottaa pahinta painetta ja tehdä syömisen tytöllekin mukavammaksi. Kamalasti ei vain uskalla lypsää, ettei se lisäisi maidontuloa entisestään. Mutta parempi näin kuin että maitoa ei tulisi.

Meilläkin on viimeiset yöt ollut valvomisongelma: tyttö on herännyt kahden maissa eikä häntä ole saanut takaisin nukkumaan tissin kautta. Kun hän on syönyt, hän alkaa leikkiä rinnalla ja jatkuvasti hakee takaisin sille, mutta kun tissiä tarjoaa, ei hän kuitenkaan sitä ime. Ekana yönä olin ihan ihmeissäni, missä mättää kun lapsi on hereillä monta tuntia keskellä yötä, mutta viime yönä sen oivalsin: se on meidän tytön mielestä hyvä aika seurustella [:D] Maidontuoksuinen äiti houkuttelee kuitenkin liikaa rinnalle, minkä tulkitsin eka näläksi. Eilen isukki sai sitten viihdyttää lasta, eikä tytöllä ollut mikään hätä syömään. Nukkumaan päästiin joskus neljän jälkeen aamulla. Onneksi tyttö sitten nukkuikin lähes neljä tuntia, söi ja nukkui taas - ja niin mekin! Täytyy kai yrittää muuttaa lapsen rytmiä niin, että seurustelee hänen kanssaan enemmän päivällä eikä päästä illalla heti uneen. Jospa se sitten auttaisi yökukukkumiseen.
 
Pumpuli - mä olen vaan tipotellut tipat suoraan suuhun ja tissiä perään tai pulloa, mitä kukakin antaa. Saa pahan maun pois siten suusta. Tosin meillä on aina käytetty D-tippoja, jotka eivät oikeastaan millekään maistu. [:)]
 
Meillä on nyt viime päivinä esiintynyt paria ongelmaa..

Ensinnäkin poikamme ei meinaa millään nukahtaa päivisin. Vietän monet päivät kotona vauvan kanssa ja hän onkin nukahtanut tähän asti helposti aamupäivisin ja päivisin unille tissille/syliin/koppaan. Tällä hetkellä nukkuu ensimmäset kunnon 2-4 tunnin unet neljän viiden aikaan iltapäivällä vaikka on päivällä jo väsynyt ja kitisee. Nukahtaa usein myös vaunuihin tai autoon mutta kun matka päättyy poika herää taas. Ruokaa tarjoan usein, joskus myös korvikemaitoa tissimaidon päälle. Poika siis vaikuttaa väsyneeltä mutta ei vaan saa unen päästä kiinni. Meillä on tapana kapaloida poika. Sylissä usein uni tulee hetkeksi mutta herää sitten taas viimeistään siihen kun siirretään sänkyyn. Iltaisin hän kuitenkin nukahtaa uudelleen yöksi pitkille unille. Öisin poika nukkuisi vaan ja häntä saa herätellä syömään vaipanvaihdolla ja juttelulla. Voihan olla että lapsi vaan nukkuu vähemmän, unentarve on kuitenkin yksilöllistä.. Ihmettelen kuitenkin että on niin pitkään päivällä hereillä. Kellään samanlaisia kokemuksia?

Toinen oikea ongelmamme on kissamme. Ramses on alkanut näyttää todellisia mustasukkaisuuden merkkejä. Kissa on päivisin paljon omissa oloissaan eikä vaadi paljon huomiota ja tullessaan kiehnäämään se kyllä saa silityksiä ja rapsutuksia. Öisin sillä ilmeisesti napsahtaa päässä. Se on kolmesti käynyt pissalla tekemässäni kehdossa. Pari yötä sitten hoitopöydän alin laatikko oli tyhjennetty vauvanvaatteista lattialle ja niiden päälle oli kakittu ja laatikkoon pissattu. Viime yönä kissa oli pissinyt ja tehnyt pienet kakat laatikkosänkyyn. (Vauva on parin yön ajan nukkunut jo pinnasängyssä) En enää tiedä mitä tehdä.. Kissan omaa vessaa puhdistetaan jatkuvasti, tekee kakat vauvan tavaroille vaikka hiekat olisi juuri vaihdettu. Päätimme kiinnittää kissaan erityisen paljon huomiota, ei tunnu auttavan. Usko ja toivo loppuu kohta kun joka aamu löytyy lisää pyykättäviä pissaisia liinoja. Laatikkosängystä luovuimme nyt kokonaan. Seuraavat mahdolliset pissauskohteet ovat sitteri ja pinnasänky, tai kehto jos siihen uskaltaudun taas jotain peittoa laittamaan. Harmittaa ihan tosi paljon tämä tilanne koska se ajaa itseni ihan hermoromahduksen partaalle ja jos mikään ei auta, joudumme luopumaan kissasta... Tietääkö kukaan mitä tällaisessa tilanteessa voisi kokeilla vai pitääkö toivoa vaan että kissa tottuu ja antaa periksi ja lopettaa mielenilmauksensa?
 
Meillä aloitettiin eilen nuo D-vitamiinit. Lusikan kanssa otetaan. Vähän irvistelyä aiheutti, mutta hyvin meni alas, kun perään sai tissiä. DeVitolit saatiin neuvolasta eka kotikäynnillä. Oli aika mauton, kun maistelin itekki, öljyinen tunne jäi suuhun, mutta soijaöljyähän siinä onkin.

Kitinää/itkua on illalla 21-23, mutta mie en voi syyttää D-vitamiineja, koska se alkoi ennen noiden tippojen aloittamista..[:)] Yö nukkumiseen meillä on alkanut tämän viikon aikana vakiintuun 23 nukkumaan, syömään 2-3 välillä, samalla vaihdetaan vaippa ja toisen kerran syödään 5-6. Ennen ja jälkeen tankataankin sitten liki tunnin välein.[:)] Poika nukahtaa illalla syliin/viereen ja noilla ruokakerroilla viereen, jossa annan päästä kunnolla uneen ennen kuin nostan omaan koppaan. Tahtoo olla semmonen tissille nukahtelija, että yöllä röyhtäytykset jää, jos ei helpolla tule, ettei ipana virkustu liikaa. Mie pidin heti alkuun "kurin", että yöllä ei ole mitään ylimääräistä. Eka öinä, kun ipana valvoi pidin vaan sylissä/lähellä. Puhumaan en ole alkanut yöllä. Valona käytin alkuun semmoista sinistä yövaloa jonka mies sai viime jouluna joululahjaksi, nykysten olen jättänyt toisen ikkunan verhot sen verran auki, että pärjään niillä valoilla.

Meillä eka yö kokonaan ilman miestä, kun hän on työhommien vuoksi yötä pois kotoa. Päivisin on jo viime viikon kulkenut töissä ja pari puolikasta yötäkin ollut pois. Eipä siinä, mie nuo yöt olen muutenkin heräilly ja hoitanu, kun sapuskat on miun takana..[:D]

Hei muuten, onko kellään muulla lähtenyt epparista tikkejä pois? Miten on parantunut niillä kellä se on tehty? Miulla siis leikattiin ja sairaalasta lähtiessä oli jo n. 1cm auennut. Kotona on auennut vähän lisää, mutta se osa mikä pysyi kiinni on nyt parantunut ihan hyvin.(2 vkoa) Auennut osakaan ei onneksi ainakaan vielä ole tulehtunu. Ahkerastippa oon koittanu sitä suihkutella ja ilmakylvettää, että paranis es jonku näköseksi.
 
Voi camsu, onpa ikävä tilanne! [&:]

Meillä siis kaksi kissaa suhtautuneet erittäin varovaisesti uuteen tulokkaaseen toisaiseksi, mutta vieläkin vähän jännitää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan... Me kun ei olla oltu kotosalla vielä edes viikkoa. Teilläkö siis alkoi vasta kuukauden päästä kiukuttelu, vai heti synnäriltä tultua? En valitettavasti osaa antaa minkäänlaisia neuvoja, toivottavasti keksitte jonkin keinon ja voitte pitää lemmikkinne!
 
Takaisin
Top