Heinäkuun jutustelut

Lauantain ultran jälkeen onkin sit ollut oranssia ja tummaa punaruskeaa vuotoa. 😬 Ei siis ultran jälkeinen helpotus kauaa kestänyt. 🙈
Täällä sama, sain päivällä dopplerilla sydänäänet/istukan äänet kuulumaan, mutta nyt illalla tuli tuollaista punaruskeaa vuotoa 😕 Kauheeta tää alkuraskauden aika ja odottaminen kuinka käy 😱

Tervetuloa uusille!

Vähän rasittava tuo leikkinurkka, kun mainos pomppaa koko ajan niin eteen, ettei näe aloituksia. Olisin täytellyt sinne viestejä, kun ollaan melkein salaisen ryhmän viestimäärässä jo.😁

Vähän rasittava tuo leikkinurkka, kun mainos pomppaa koko ajan niin eteen, ettei näe aloituksia. Olisin täytellyt sinne viestejä, kun ollaan melkein salaisen ryhmän viestimäärässä jo.😁
Huomasin saman, mutta mulla lähti pois kun painoi x kulmasta.

Huomasin saman, mutta mulla lähti pois kun painoi x kulmasta.
Mulla ei sekään auttanut. 500 viestiä silti on täynnä jo.😊

Itsellä tuli äsken vessareissulla ihan vähän verta paperiin. En usko että on kovin hyvä merkki, kun mulla on vain yhdessä raskaudessa niin käynyt ja silloin alkoi keskenmeno. No, alle viikko tiistain ultraan enää. Suunnittelen kyllä peruvani tämän viikon neuvolan. Menee sitten jos ultrassa kaikki on kuitenkin hyvin.

Voimia kaikille joilla vuotoa ❤️

Musta tuntuu että joudun kertoa raskaudesta pian jo kaikille läheisille, tätä pahoinvointia on mahdoton piilottaa. Tuntuu että aika menee piinallisen hitaasti, ois ihana hypätä jonnekin viikkojen päähän.

@Mila85 sama täällä, vatsa tulee niin nopeasti myös itsellä esiin, kun ei ole ensimmäinen kyseessä niin jos neuvolan ultrassa 9+ vkolla kaikki näyttää normaalille niin kerron varmaan töissäkin ihan vaan sen takia, etten jaksa salailla tai puolestaan saada kummia katseita.

@Mila85 samoja ajatuksia täällä pahoinvoinnin kanssa. Oon miettinyt että voin vissiin nyt nähdä vaan niitä muutamaa ystävää jolle olen jo kertonut, tai sitten sellaisia joille voin hyvillä mielin kertoa. Paha olo iskee niin helposti, että kesken keskustelun saatan vaan joutua nieleskelemään ja keskittymään siihen etten oksentaisi... Myös kesälomasuunnitelmat on rajoittuneet paljon, ja on pitänyt myös perua menoja, koska en tohdi lähteä kovin kauas kotoa, kun milloinkaan ei tiedä milloin alan voida huonosti 🙄 No, onneksi uusi kesiä ja kesälomia tulee!

@Mila85 samoja ajatuksia täällä pahoinvoinnin kanssa. Oon miettinyt että voin vissiin nyt nähdä vaan niitä muutamaa ystävää jolle olen jo kertonut, tai sitten sellaisia joille voin hyvillä mielin kertoa. Paha olo iskee niin helposti, että kesken keskustelun saatan vaan joutua nieleskelemään ja keskittymään siihen etten oksentaisi... Myös kesälomasuunnitelmat on rajoittuneet paljon, ja on pitänyt myös perua menoja, koska en tohdi lähteä kovin kauas kotoa, kun milloinkaan ei tiedä milloin alan voida huonosti 🙄 No, onneksi uusi kesiä ja kesälomia tulee!
Tsemppiä olojen kanssa! Toivotaan, että helpottaisi piakkoin. Mutta ihan totta, uusia kesiä ja lomia tulee kyllä! 🤗 Nyt vain iisisti ja omien olojen mukaan.

Onko täällä porukalla kokemusta raskauksien samanlaisuudesta? Oliko ensimmäinen helpoin ja seuraavat aina vaikeampia, vai toisin päin?

Itsellä toistaiseksi ollut vain lievää etovaa oloa, joka pysynyt aikalailla kurissa lyhyillä ateriaväleillä. Jatkoa odotellessa! Paljon autossa matkustamista sisältävä kesälomareissukin olisi vielä tulossa. 🙈

Nyt vasta 5+5 tosiaan mutta kyllä tää olojen suhteen tuntuu paljon helpommalta kun kaksi aiempaa... jos tätä nyt uskaltaa ääneen sanoa 🤷‍♀️

Mietin juuri myös, että kannattiko sitä nyt ääneen sanoa, että toistaiseksi päässyt näin helpolla.. 😅

Mulla alkoi olot 5+6 (omien laskujen mukaan). Perjantaina vu, ni nähdään onko siellä mitään tai millä viikoilla. 😅 Vähän kaipasin pahoinvointia, että ois joku selkeä raskauteen viittaava, kun ei ollu mitään oireita. Jos nyt kaikesta saa valittaa, ni eipä tämä kyllä herkkua ole. 🤢 Puolisolta sentään saa sympatiaa. 😅

Onko täällä porukalla kokemusta raskauksien samanlaisuudesta? Oliko ensimmäinen helpoin ja seuraavat aina vaikeampia, vai toisin päin?
Mulla on ollut alussa kaikista tällainen huono olo, nyt varmaan eniten koska olen lomalla ja voin maata paljon 😂 huomaan että mitä parempi rytmi päivissä, sitä parempi on olokin.

Ekasta oli kovat selkäkivut ja istuminen on tuskallista loppukuukaudet, niin kovia liitoskipuja.

Toisesta sain astman, allergioita ja kilpparit alkoi reistailla mutta muuten meni kivasti.

Kolmas olikin sitten niin helppo!! Olin elämäni kunnossa, ei kipuja, vaivoja. Olin töissäkin kauemmin mitä olisi voinut, jäin äitiyslomalle vasta kun lapsivedet meni 👌🏻

Toivotaan että neljäskin menisi kivasti kun heikko olo väistyy 😊

Tsemppiä olojen kanssa! Toivotaan, että helpottaisi piakkoin. Mutta ihan totta, uusia kesiä ja lomia tulee kyllä! 🤗 Nyt vain iisisti ja omien olojen mukaan.

Itsellä toistaiseksi ollut vain lievää etovaa oloa, joka pysynyt aikalailla kurissa lyhyillä ateriaväleillä. Jatkoa odotellessa! Paljon autossa matkustamista sisältävä kesälomareissukin olisi vielä tulossa. 🙈
Mulla on juurikin niin, että aina vain pahemmat oireet tullu☺️ Kolmas raskaus, ja tässä ollu kaikista aikaisin ja pahiten huonoa oloa.

Mulla on pahoinvointi loppunut vähän aiemmin kolmannella kerralla, toivon että tällä kertaa loppuis myös. Liitoskivut on tulleet aiemmin ekan raskauden jälkeen. Muuten kai aika samat hommat, närästystä jne. Nyt vaan tuntuu että tissit on kasvanut oudon nopeesti 😄

Mulla on kaikki raskaudet olleet kohtuu helppoja, mutta nyt vanhemmiten on enemmän vaivoja. Sitten taas joku oire on puuttunut mikä nuorempana vaivasi, esim. närästys.

Monenlaisia kokemuksia siis! Hyvin yksilöllistähän tuo tuntuu olevan ja riippuu monesta asiasta tietysti.

Tuotakin ajattelin, että olisko näin, et nuorempana pääsee helpommalla. 🤔

Huomenna aamulla teen vielä digitestin ja saa nähdä joko se ois +3, kun eilen näytti vielä 2-3 viikkoa. Huomenna siis 5+4 ja dpo25.

Jos ei ole vieläkään noussut tuohon kolmoseen niin ei kai auta muuta kun odottaa 1.8. varhaisultraan ja katsoa onko mitään eloa. Lähdemme huomenna yli viikon reissulle niin ei sieltä reissusta nyt voisikaan asialle mitään tehdä.
Oireita tullut vähän lisää, joskin mulla on myös pieni flunssa niin en ole varma mistä mikäkin oire johtuu.

Saa nähdä jos vauvan joskus syliin asti saa että jääkö ainoaksi, tämä on niin hermoja raastavaa 😅

Huomenna aamulla teen vielä digitestin ja saa nähdä joko se ois +3, kun eilen näytti vielä 2-3 viikkoa. Huomenna siis 5+4 ja dpo25.

Jos ei ole vieläkään noussut tuohon kolmoseen niin ei kai auta muuta kun odottaa 1.8. varhaisultraan ja katsoa onko mitään eloa. Lähdemme huomenna yli viikon reissulle niin ei sieltä reissusta nyt voisikaan asialle mitään tehdä.
Oireita tullut vähän lisää, joskin mulla on myös pieni flunssa niin en ole varma mistä mikäkin oire johtuu.

Saa nähdä jos vauvan joskus syliin asti saa että jääkö ainoaksi, tämä on niin hermoja raastavaa 😅
Se kyllä unohtui ajan kanssa ja saattaa muuttua ajatus kun on yhden saanut ❤️ Mä en ole tehnyt kolmosesta ja nelosesta kuin yhden kaupan raskaustestin ja sen jälkeen antanut asioiden mennä omalla painollaan. Uskon että sillä on ollut merkitys koska minulla on siinä kohdin ollut jo lapsia.

No itsekin mietin että jos seuraava raskauskerta joskus tulee, niin teen tasan yhden testin menkkojen ollessa myöhässä ja annan sitten olla ja katsoa mitä tuleman pitää. Nyt vaan viimekierron kemiallinen kummittelee niin aloin seuraamaan viivojen vahvistumista ja digin viikkojen nousua. Muihin testeihin tulee jo tasavahvat viivat mutta tuo digi kummittelee mielessä kokoajan 🤦🏻‍♀️

Takaisin