Heinäkuun jutustelut

Mulla sama! Maha voisi mahtua miehen 3XL-takkiin, mutta hihat yltävät polviin ja muutenkin näytän muumilta 😊.

Ostin ekat äitiyshousut ja laitoin jalkaan juuri. En tajunnut, miten normaalit housut jo puristaa. Nää tuntuu niin ihanalta 🥰🥰. Tilasin myös netistä äitiysfarkut, kun kaupassa ei ollut kivoja.
Just tota tarkoitan takeissa 😂😂😂

Mistä tilasit farkut? En tiedä yhtään äitiysvaatekauppoja (paitsi hm) niin mielenkiinnolla etsin nettikauppoja joissa myydään äitiysvaatteita. Jos heillä vaikka olisi petite kokoisia housuja raskaana oleville 🤔

Meillä oli tänään eka neuvola. Olipas kiva käynti, erityisesti oli mukava huomata, miten hyvin terveydenhoitaja huomioi puolisoa. Oli lomien takia eri terkka kuin mikä tulee jatkossa sitten olemaan jos kaikki menee hyvin, mutta sen oman kanssa juttelin silloin puhelimessa ja hänkin oli tosi kiva. Ja virtsakokeessa ei ollut mitään bakteerikasvua, joten kyllä tämö vessassa ravaaminen johtuu siis ihan luonnollisista syistä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Just tota tarkoitan takeissa 😂😂😂

Mistä tilasit farkut? En tiedä yhtään äitiysvaatekauppoja (paitsi hm) niin mielenkiinnolla etsin nettikauppoja joissa myydään äitiysvaatteita. Jos heillä vaikka olisi petite kokoisia housuja raskaana oleville 🤔
H&M:ltä ostin leveät ribbihousut ja tilasin niiden nettikaupasta farkut, kun liikkeessä ei ollut hyvää väriä. Nyt on onneksi lyhyet housut muodissa 🤭

Mulla sama! Maha voisi mahtua miehen 3XL-takkiin, mutta hihat yltävät polviin ja muutenkin näytän muumilta 😊.

Ostin ekat äitiyshousut ja laitoin jalkaan juuri. En tajunnut, miten normaalit housut jo puristaa. Nää tuntuu niin ihanalta 🥰🥰. Tilasin myös netistä äitiysfarkut, kun kaupassa ei ollut kivoja.
Mulla tuota pituutta (173) on suunnitteluvaiheessa onneksi annettu niin etten huku edes miesten xxl vaatteisiin. Lisäksi mulla ns pitkät kädet eli naisten vaatteiden hihat aina liian lyhyet
Mutta jos jalka venyy tuosta nyk 41 isommaksi, niin joudunkohan tilaamaan talvikanootin, mitä luulette? Tykkään kulkea noin 4cm korkokengissä...

Muokattu viimeksi:
Mulla on kyllä tosi vaihtelevat oireet mikä välillä mietityttää mutta pitäisi vaan takoa päähän että on normaalia. Vähän krapulamaista oloa ollut pitkin päivää noin viikon. Joskus ei mitään ja joskus taas, niin kun tänään aamulla, oksettaa iha kauheesti. Tänää tuli eka pieni oksennuskin hampaita pestessä.

Mulla on ollu kohdun kohdalla, suunnilleen kohdun reunoilla, semmosia jomottavia kipuja eli käsittääkseni kohdun kasvukipuja. Nyt niitä ei ole ollut melkein yhtään pariin päivään. Onkohan sekin nyt sitten normaalia ettei niitä ole tuntunut.... 🙄 onko teillä samoja kokemuksia?

Maanantaina VU, voispa pikakelata jo siihen...

Täällä jotain keskustelua vaatteista ollut, niin laitan nyt omat vaatekriisini kanssa tänne. Mulla vähän ongelmallista ollu pukeutumisen suhteen, kun tuntuu et oon joka päivä ihan eri kokonen. Oon 175cm pitkä ja yleensä XS tai S vaatteissa, mutta nyt ei esim farkut tunnu menevän mukavasti jalkaan. Ja viikkoja 5+6… Esikoisen raskaudessa tuli painoa kaikenkaikkiaan melkeen 30kiloa. Huhhuh. Meillä suvussa ollu vähän kaikilla sitä että raskus paisuttaa ihan uusiin ulottuvuuksiin. Onneksi kilot lähti kuitenkin pois ekassa kuukaudessa, mutta en muista kyllä että edellisen kanssa ois näin aikaisin pitäny isompia vaatteita käyttää… Eikä oo siis kyse tietenkään mahasta vielä, vaan ihan yleinen turvotus koko kehossa. Enkä sanoisi että ruoka- ja liikuntatottumuksetkaan ois paljon muuttunut..

Ekat mammavaatteet tilattu 😁 oli pakko ku löyty muutakin kun mustaa treenivaatetta ja tota vihreetä oli muutama jäljellä niin pakko oli😇

Liitteet

• Screenshot_20220727-213443_Chrome.jpg
    Screenshot_20220727-213443_Chrome.jpg
    158.5 KB · Katsottu: 16
Tuleeko teille muille vauva järkevään elämäntilanteeseen? Mulla alkaa 1.8. uusi työ, nolottaa tosi paljon jäädä niin nopeasti äitiyslomalle 🙄. Mutta ikää on niin paljon, että oli pakko yrittää tulla raskaaksi, mikäli halusi vielä lapsen.

Suunnittelen jo löysien mekkojen ja paitojen ostamista. Vanhassa työpaikassa se olisi ollut epäilyttävää, mutta yritän aloittaa uudessa työssä heti "uudella tyylillä" 😂🤭
Ei kai se oikeestaan koskaan tule järkevään aikaan? Mietin vuosia milloin olisi järkevä aika, mutta vielä en ole sellaista löytänyt. Nyt elämäntilanne tuntuu kuitenkin hallitulta ja hillityltä, vakiintuneelta. Mutta se työ, olen koeajalla vielä hetken ja sitten kun laskettu aika tulee en ole edes vuotta ehtinyt tehdä työtä. Pidän ihan hirveästi uudesta työstä ja tiedän mahdollisuuteni siellä ja nyt mietin heitänkö urahaaveet hukkaan tämän myötä mutta kyllä tämäkin on niin iso haave ollut, että katsotaan sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jännittää valmiiksi tietysti se milloin masu alkaa näkyä ja esihenkilön juttusille olisi tarve. ☺️

Muokattu viimeksi:
Mä nyt uskalsin liittyä tänne myös. Vielä on tosi aikaista, dpo13 ja rv 3+6 mutta plussa mikä plussa 😊

Meilläkin juhannuspupuilut tuotti tulosta ja sen eteen nähtiin niin paljon vaivaa että parempi olikin 😅 oltiin siis isolla kaveriporukalla mökillä ja ei mitään mahiksia omaan rauhaan ja tietty ovis+ silloin. Keksittiin että miehen tädin mökki on 30km päässä ja onneksi sattui olemaan tyhjillään ja jonkun tekosyyn varjolla ajettiin sinne tallettelemaan. Tosin rengas puhkesi, takaisin kavereiden mökille, renkaanvaihto ja taas 30km köröttelyä 😂 mutta onnistui viimeinkin talletus vaikka kilometrejä tulikin riittämiin 😅

Mä en varmaan vielä ainakaan viikkoon uskalla miettiä neuvolan varausta. Viimekierrosta siis plussasin myös ja ehdin jo innostua ihan kamalasti ja varasin neuvolat yms mutta olikin kemiallinen raskaus. Nyt tämän uuden raskauden kohdalla olemme yrittäneet olla vähän iisimmin ja katsella eka hetki ennen kun innostutaan liikaa.
Ihana tarina 🤩 hormooneissa tippa linssissä lueskelen muiden kertomuksia! Meilläkin juhannusyö oli maaginen ja tuloksia tuli ❣️

Ekat mammavaatteet tilattu 😁 oli pakko ku löyty muutakin kun mustaa treenivaatetta ja tota vihreetä oli muutama jäljellä niin pakko oli😇
Pitäisköhän sitä itsekin tilata jotain, olis kivempi jumppailla kun ei vyötärö puristaisi. Mistä nää siis on tilattu?

Pitääpä heti kysyä kanssasisarilta että onko teillä ollut runsasta valkovuotoa näin alussa? Ärsyttävää kun oikein tuntee kun sitä valuu ja pelkää että menkat alkaakin ja ravaa veskissä tarkistamassa 😑
On ja just eilen olin varma et nyt mankat alkoi mut hahaa eipäs alkanutkaan 😅 jossain podcastissa tätä kans puitiin ja oikein "innolla" odotin milloin tulee omalle kohdalle.

Pitäiskö huolestua? Harrastimme seksiä tänään ja kaikki muut asennot oli ok mutta takaapäin sattui jonnekkin munasarjojen tienoille kauheasti miehen työntyessö syvälle. Tietty pelästyin ja vaihdettiin asentoa joka olikin taas ihan ok. Mistähän moinen? 😦

Pitäiskö huolestua? Harrastimme seksiä tänään ja kaikki muut asennot oli ok mutta takaapäin sattui jonnekkin munasarjojen tienoille kauheasti miehen työntyessö syvälle. Tietty pelästyin ja vaihdettiin asentoa joka olikin taas ihan ok. Mistähän moinen? 😦
Mulle tää kuulostaa ihan perus maanantailta. 😅

En oo jaksanut perehtyä miten sinne salaiselle puolelle pääsee, ilmeisesti pitää olla tarpeeksi viestejä tms. Onko juttelu siirtynyt sinne pääosin kun täällä on niin hiljaista?

Itse en oikein edes tajua miksi sellainen salainen puoli pitää olla, kun nimettöminä täällä kuitenkin ollaan 😅

Aika rauhallista on keskustelu molemmilla puolilla. :)

Onko muilla ollut koronan jälkeen sellaista, että ei mitään pysty/jaksa tehdä? Mä hengästyn aivan kaikesta ja hetken ku seison ni pakko päästä istumaan tai maaten. Miten voi olla näin uupunu!

En oo jaksanut perehtyä miten sinne salaiselle puolelle pääsee, ilmeisesti pitää olla tarpeeksi viestejä tms. Onko juttelu siirtynyt sinne pääosin kun täällä on niin hiljaista?

Itse en oikein edes tajua miksi sellainen salainen puoli pitää olla, kun nimettöminä täällä kuitenkin ollaan 😅
Salaisessa on etunsa.☺Huomaatte sen aikanaan kyllä. Äkkiä vaan ne loput viestit kasaan!
Siellä voi esim puhua lääkityksistä, tuskailla epävarmuutta tai vaikkapa sopia tapaamisia lähistön odottajien kanssa ilman pelkoa ulkopuolisten uteliaiden paikalle ilmestymisestä.

Etenkin vähän pienenpien paikkakuntien foorumilaisten ei myöskään tarvitse pelätä yleistä tyhmäksi yms leimaantumista perusneuvoa tai toimintamallia kysyessään.

Suosittelen siis lämpimästi ❤

En oo jaksanu minäkään perehtyä siitä yksityisestä puolesta. Enkä nää sitä tarpeelliseksikkaan. Mulla oli koronan jälkeen myös väsynyt semmonen vetämätön olo ja miehellä hengästytti.

Takaisin