Heinäkuun jutustelut

Käsittääkseni esim ranskassa (ja ehkä briteissä) lasketaan laskettu aika vähän eri tavalla kuin meillä - mietin vaan, että onkohan liberon laskuri koodattu jonkun muun maan tyyliin - en ole itse testannut 🤔
Mulle libero näyttää ainakin ihan oikein 🤷‍♀️
 
31 päivää.
Kokeilin eilen muitakin googlen antamia raskauslaskureita ja jotkut antoi sen 5+4 ja jotkut 6+0, vaikka kierron pituus kysyttiinkin 🤔

Esimerkiksi vau.fin laskuri antoi 5+4. Antoiko Justiina sulle se saman kuin Aava, kokeilitko?
Joo mulle aava ja vau antaa saman, mutta mulla on 28 päivän kierto niin on varmaan kaikissa sama.
 
Mä katoin kans, että joidenkin laskurien kanssa tuli ihan kummallisia päiviä ja laskettuja aikoja. Jostain taisin saada "parhaimmillaan" 17.3, vaikka omien laskujen mukaan 13.3.
 
Miksiköhän jotkut raskauslaskurit laskee eri tavalla raskausviikot, vaikka syöttää samat tiedot eli kuukautisten alkupäivän ja kierron pituuden? Oon katsonut rv:n aina Liberon sovelluksella, näyttää tänään 5+4, mutta esim netissä Aavan laskuri ja joku toinen äppi jota tänään kokeilin antaa 6+0. 🤔
Mulle liberon antaa oikean mutta esim preglife anto päivän aiemman lasketun..
 
Tuo miehen talvivaatteiden käyttäminen olisikin muuten hyvä idea, jos olisi mahis. Mun mies on niin hoikkarakenteinen, että sen vaatteet sopii mulle melkeinpä normaalitilassakin hyvin, joten ei niihinkään vauvamaha mahdu. 🙈

No, pitää seurata kuinka se maha kasvaa ja ostella sitten tarpeen mukaan! 🤗
Mä ostin -80% =32€ netto viime viikolla laadukkaan XL koon miesten teddyvuori työtakin Startkin alerekistä.
Se on niin keltainen ja heijastin nauhaa joka kulmalla, että omiin silmiin sattuu, mutta isokin maha takuulla sinne sisään mahtuu. Mun viimetalvinen firman maksama vastaava kokoa M... Jos tuo jää käyttämättä, lahjoitan jollekulle rotevalle työmiehelle.

Olin jo suunnitellut meneväni joskus lokakuussa semmoisen vastaavan mustan ostamaan Puuilosta, jossa hinta laatusuhde ehkä paras. Lidhl syksyyn on myös perinteisesti kuulunut talviset "työvaatteet", jos ei hienostelua halua vaan lämpö riittää!
Noi rautakauppojen alerekit on keväisin/kesäisin hyviä ostopaikkoja talvea ja ulkotöitä ajatellen.
 
Huoh, en jaksais ite ees ajatella talvikamppeita, mutta fakta ettö tarvin hyvän takin vähintään, koska oon päikkytäti ja ulkoillaan paaaljon. Toppahousut toivottavasti saan siskolta lainaan, en ite ees omista semmosia 😂 menin viinmetalvenki vaan fleecet+hiihtohousut combolla 🙊 varmaa kattelen tuleeko käytettynä vastaan äitiystoppatakkia, miehen takki ei mee etes normaalisti rinnoista kii nii turha siitä ees haaveilla 🫣
 
Sulla se vaatteen istuvuus korostuu ehkä erilailla. Mulla🐕 haukkupuistoon seisomaan mennessä riittää että on tarpeeksi lämmin, metsälenkille reippaasti kävelyyn samoin. Muistin juuri että mulla on kelkkailuhaalari, sitä vois käyttää pihalekeissä talvella 2024!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on sellaiset aivan valtavat toppahousut odottamassa, jotka ostin, kun odotin edellistä maaliskuista. Oli tarkoitus pienentää niitä vyötäröltä raskauden jälkeen, mutta.. no, siinä on hirveän homma, niin on jäänyt.😅 Lisäksi on tallessa alesta ostettu toppatakki sille kaveriksi. Ei mikään äitiys, ihan tavallinen.
Kengät mua enemmän huolettaa, kun jalat olivat viimeksi loppuraskaudessa ihan turvonneet ja vedin niillä remmisandaaleilla syyskuuhun asti.🙈 Ennestäänkin leveä lesti ja kenkien osto hankalaa.
 
Mä varmaan pohdin näitä vaateasioita vasta sitte kun tarvii, eli liian myöhään🙈🙈 meillä edellinen raskaus ei päättynyt niinkuin piti niin oon niin varovainen siitä syystä, ettei uskalla edes suunnitella eikä haaveilla yhtä päivää pidemmälle😞
 
Mulla on tuo 9vuotias kevätvauva 😅 ja olin päiväkodissa silloin töissä mutta oisko ollut leudompi talvi ku muistelisin pärjänneeni mammahousuilla missä jotkut mammaleggarit alla 🤔 ja sit pari numeroo liian iso takki mikä ei kyllä sekään mennyt ihan lopussa kiinni😅 katotaan jos tällä kertaa raaskis ihan oikean mammatakin ostaa... bonprixissa oli nättejä mutta ei mitään kokemusta uskaltaako sieltä tilata ja tuleeko tullit vielä päälle🙄
Minä olen ostellut bonprixistä vaatteita, en tosin mammavaatteita, mutta ostin pojan ylppäreihin mekon ja tilasin muutaman erilaisen. Tuli lähimpään valitsemaani lokeroon ja ei tule tulleja päälle ja palautus oli myös tosi easy, takas vaan pussiin, tarra päälle ja vienti samaan paikkaan kuin hainkin. Voin suositella oman kokemuksen perusteella!!
 
Huh, olipas raskaat kolme päivää. Kylässä oli (täysin passattavia) sukulaisia kenelle ei vielä haluttu kertoa raskaudesta. Aamuisin väsytti ja oksetti tosi paljon. Olisi halunnut vaan maata hiljaa pimeässä ja sen sijaan seurustelin, kokkasin ja siivosin jälkiä. Välillä kävin salaa oksentamassa 🙄. Nyt makaan umpiväsyneenä ja kerään voimia.
 
Huh, olipas raskaat kolme päivää. Kylässä oli (täysin passattavia) sukulaisia kenelle ei vielä haluttu kertoa raskaudesta. Aamuisin väsytti ja oksetti tosi paljon. Olisi halunnut vaan maata hiljaa pimeässä ja sen sijaan seurustelin, kokkasin ja siivosin jälkiä. Välillä kävin salaa oksentamassa 🙄. Nyt makaan umpiväsyneenä ja kerään voimia.
Voi apua, kuullostaa tosi inhottavalta 😬 sitkeästi selvisit ja ilmeisesti salaisuus piti?
 
Huh, olipas raskaat kolme päivää. Kylässä oli (täysin passattavia) sukulaisia kenelle ei vielä haluttu kertoa raskaudesta. Aamuisin väsytti ja oksetti tosi paljon. Olisi halunnut vaan maata hiljaa pimeässä ja sen sijaan seurustelin, kokkasin ja siivosin jälkiä. Välillä kävin salaa oksentamassa 🙄. Nyt makaan umpiväsyneenä ja kerään voimia.
Voin samaistua! Oltiin miehen 4v ja 6v lasten kanssa perhelomalla kylpylähotellissa su-pe ja oon aivan loppu. 😅

Maanantaina vielä alkoi tiputteluvuoto, joka jatkui torstaihin, joten kylpylään pääsin vain kerran. Poreissa lilluminen olis kelvannut päivittäin. 🙈

Joka päivä rannalla olemista, kävelyä, lastendiscoa, lasten kanssa läsnä olemista ja riitojen selvittelyä, tallilla käymistä, shoppailua yms., vaikka olisi tehnyt mieli vain nukkua ja voida huonosti rauhassa. Mut toisaalta halusin mennä ja tehdä, etten vaan yksin stressaa vuotoa ja googleta pahimpia skenaarioita.

Mulla ei toi salaa oksentaminen tällä reissulla onnistunut, vaan laattasin ihan kunnolla hotellin pääoven läheisyyteen. Hieman nolotti. 😅🙈
Mut huomasin hotellissa, että mulla pahoinvointi pysyy kurissa sillä, että syön säännöllisesti reilun annoksen, vaikkei yhtään tekisi mieli. Buffetissa 4xpv se olikin helppo toteuttaa, mut nyt kotona ei. 😅
Ke, pe ja tänään oon syönyt epäsäännöllisesti ja pahoinvointi ollut hirveää. Heti syömisen jälkeen kyllä helpottaa, mutta kun ei tee yhtään mieli syödä, kun tuntuu, et sit se laatta vasta lentääkin.

Mies kyllä otti lapset joka päivä ja lähti touhuamaan kylpylään, rannalle yms., että sain levätä omassa rauhassa. Onneksi parina päivänä oli myös lastenhoitoa, että saatiin olla ihan kahdestaankin. ❤️
 
Mulla ei toi salaa oksentaminen tällä reissulla onnistunut, vaan laattasin ihan kunnolla hotellin pääoven läheisyyteen. Hieman nolotti. 😅🙈
Mut huomasin hotellissa, että mulla pahoinvointi pysyy kurissa sillä, että syön säännöllisesti reilun annoksen, vaikkei yhtään tekisi mieli. Buffetissa 4xpv se olikin helppo toteuttaa, mut nyt kotona ei. 😅
Apua 🤭. Viime raskaudessa mie jouduin oksentamaan minne sattuu ja pahimmillaan jättämään ruuat kauppaan ja juoksemaan ulos oksentamaan. Silloin oli just tullut moneen kauppaan ne älyttömän pahanhajuiset käsidesit 😁😂
 
Ihme homma ku mulla ei ole pahoinvointia ei mitään mut ruokahalu ihan kadoksissa, mitään ei tee mieli 🙄 miten mä muistelisin että raskaana ois aina muka nälkä 😅
 
Ihme homma ku mulla ei ole pahoinvointia ei mitään mut ruokahalu ihan kadoksissa, mitään ei tee mieli 🙄 miten mä muistelisin että raskaana ois aina muka nälkä 😅
Mulla ihan sama!!!! Vähän joudun pakottaa itseni syömään, ihan uus tilanne täälläpäin 😂😂😂

J
 
Mut huomasin hotellissa, että mulla pahoinvointi pysyy kurissa sillä, että syön säännöllisesti reilun annoksen, vaikkei yhtään tekisi mieli. Buffetissa 4xpv se olikin helppo toteuttaa, mut nyt kotona ei. 😅
Ke, pe ja tänään oon syönyt epäsäännöllisesti ja pahoinvointi ollut hirveää. Heti syömisen jälkeen kyllä helpottaa, mutta kun ei tee yhtään mieli syödä, kun tuntuu, et sit se laatta vasta
Mulla sama! Pitäs syödä ”liikaa”, että pahoinvointi pysyy pois, mutta ruuan ajatteleminenki oksettaa. 😏
 
Ihana, kun jo mietitte talvivaatteita 😄 Esikoinen oli kevät vauva niin silloin mulla oli jotkut henkselitoppahousut (vetoketju auki) ja joku vanha toppatakki joka oli niin reilun mallinen, että hyvin mahtui 🤭 Nyt varmaan pohdin asiaa vasta sitten talvella, josko sitä jotain vanhaa löytyis kaapista mihin mahtuisi.
 
Ihana, kun jo mietitte talvivaatteita 😄 Esikoinen oli kevät vauva niin silloin mulla oli jotkut henkselitoppahousut (vetoketju auki) ja joku vanha toppatakki joka oli niin reilun mallinen, että hyvin mahtui 🤭 Nyt varmaan pohdin asiaa vasta sitten talvella, josko sitä jotain vanhaa löytyis kaapista mihin mahtuisi.
Voi ei, talvivaatteet 🤦🏻‍♀️
Pitää varmaan kirppiksiltä katsoa jotain housuja ja takkia, kun niiden aika tulee 🤦🏻‍♀️
Mutta olen tosi lyhyt, eli ri tule olemaan helppoa, kun pituudet kasvaa myös koon suuretessa. Ehkä joudun miettimään jotain äitiystakkia 🤔
 
Voi ei, talvivaatteet 🤦🏻‍♀️
Pitää varmaan kirppiksiltä katsoa jotain housuja ja takkia, kun niiden aika tulee 🤦🏻‍♀️
Mutta olen tosi lyhyt, eli ri tule olemaan helppoa, kun pituudet kasvaa myös koon suuretessa. Ehkä joudun miettimään jotain äitiystakkia 🤔
Mulla sama! Maha voisi mahtua miehen 3XL-takkiin, mutta hihat yltävät polviin ja muutenkin näytän muumilta 😊.

Ostin ekat äitiyshousut ja laitoin jalkaan juuri. En tajunnut, miten normaalit housut jo puristaa. Nää tuntuu niin ihanalta 🥰🥰. Tilasin myös netistä äitiysfarkut, kun kaupassa ei ollut kivoja.
 
Takaisin
Top