Heinäkuun jutustelut

Joo, ollaan ihan normaalisti. Tai no Luget kahdesti päivässä alakertaan vievät kyllä aika lailla mahdollisuudet, kun sotkevat.🙄

Mullakin on aiemmissa ollut samaa pelkoa. Varsinkin keskenmenojen jälkeen, mutta ei raskautta sillä kyllä keskeytettyä saa.
Ymmärrän kyllä huolesi, enkä pidä hölmönä.
Samoilla linjoilla, että keskenmenoon sillä ei ole vaikutusta, ainakaa pitäis olla, en ole lääkäri tietenkään. Ollaan harrasteltu kans samaan tapaan, mutta ehkä normaalia iisimmin ettei kovin rajusti 😝

Täällä mietityttää myös ihan vaan liikunnan harrastaminen😅 justii reenatessa vatsalihasliikkeet koski alavatsaan, heti lähtee pelko-kierre korvien välissä päälle 😬🙈
Vatsoja ilmeisesti suoraan ei kannata treenata mutta muuten suht normisti sais ainakin vielä tässä vaiheessa jos taustaa on :)

Täältä kävin lukemassa jotain pohjatietoa, vaikee on löytää 😅 https://blogit.terve.fi/piiapajunen/treeni-raskausaikana/

Onnea plussanneille!

Meillä on sellanen tilanne, että edellinen keskenmeno alkoi tunteja sen jälkeen kun harrastettiin seksiä ja mua sattu niin että jouduin pyytää miestä lopettamaan. Googlailin silloin ja joo, normaalisti ei pitäis vaikuttaa mutta jossain luki juuri jotenkin niin, että jos ei seksi satu tms niin ei pitäisi olla mitään vaaraa, eli epäsuorasti kai totta myös toisinpäin. Mulla on myös yhdessä aiemmassa raskaudessa käynyt niin, että puolivälin jälkeen seksi aiheutti kahteen kertaan supistuksia joiden takia jouduin lähteä sairaalaan. En todellakaan halua pelotella, ja enimmäkseen ei oo mitään ongelmia ollut, mutta varsinkin nyt tuon keskenmenon jälkeen ollaan varovaisia.

Te joilla on jo entuudestaan lapsia, miten olette aiemmin kertonu raskaudesta lapsille? Meidän 7v on toivonu pikkusisarusta koko ikänsä ja odotan eniten, että pääsis hänelle kertomaan. Olis tosi kiva, jos olis joku erikoinen ja mieleenpainuva tapa kertoa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vähän aikaista asian pohtiminen, mutta kai sitä suunnitella saa. :Smiling Face With Halo:

Mä en kyllä yhtään muista miten kerroin, siitä on jo 10v aikaa😅 mutta miehen vanhemmille aateltiin kertoa antamalla "mummila"-kyltti, niin miten ois joku "isoveli/-sisko paita esim?

Mä varmaan kerron tuolle teinille piankin kun oli tietoinen yrityksestä ja katseli vieressä kun piikkejä itseeni pistelin yms ... mut 9vlle vasta sitten kun muutkin saavat tietää kun sen jälkeen se ei kyllä salaisuus enää ole😅

Onnea plussanneille!

Meillä on sellanen tilanne, että edellinen keskenmeno alkoi tunteja sen jälkeen kun harrastettiin seksiä ja mua sattu niin että jouduin pyytää miestä lopettamaan. Googlailin silloin ja joo, normaalisti ei pitäis vaikuttaa mutta jossain luki juuri jotenkin niin, että jos ei seksi satu tms niin ei pitäisi olla mitään vaaraa, eli epäsuorasti kai totta myös toisinpäin. Mulla on myös yhdessä aiemmassa raskaudessa käynyt niin, että puolivälin jälkeen seksi aiheutti kahteen kertaan supistuksia joiden takia jouduin lähteä sairaalaan. En todellakaan halua pelotella, ja enimmäkseen ei oo mitään ongelmia ollut, mutta varsinkin nyt tuon keskenmenon jälkeen ollaan varovaisia.
Sama homma täällä ja siksi ei olla nyt plussan jälkeen harrastettu seksiä ollenkaan. Eipä tosin oikein voikaan, kun meillä on tällä hetkellä 1000 km etäisyyttä, mutta silti. 😅

Viimeksi siis yhdynnän jälkeen tuli pieni määrä vuotoa ja en siitä vielä hermoillut, kun se on itselleni suht tyypillistä. Aamulla alkoi sitten tiputtelu ja illalla ns. hanat aukesi. Järki sanoo, että niin olisi käynyt joka tapauksessa eikä yhdyntä sitä aiheuttanut, vaan ehkä vaan nopeutti, mutta joku henkinen lukko siitä silti jäi.

Mutta ei siis varmasti olla koko alkuraskautta (saati raskautta, jos tämä nyt pidemmälle jatkuu!) seksittä, jotenkin nämä tuntuu vaan kaikista herkimmiltä viikoilta kun se alkio on niiiiiin pieni 😅

Tuli just mieleen kun tässä ekan hankinnan tein (😅🙉) että nuoremmalle voiskin kertoa niin että laittaa dopplerin kuulokkeet korville 🤗 jos siis maltan olla kertomatta siihen asti että kuuluu 😁

Mäkin uskaltaudun tänne….nyt rv 5+4 ja aika hyvin on jo pahoinvointia. Oon oikeastaan tyytyväinen, että on oireita, koska muuten olisin varmaan ihan paniikissa 🙈

Mulla on ennestään v. -14 ja -15 syntyneet lapset eli ei ihan tuoreessa muistissa ole edelliset raskaudet ja vauva-ajat. Sen kyllä muistan, että oksentelin n. viikolle 20 asti, joten sitä odotellessa..vielä on jäänyt yökkäyksien asteelle 🫢

Meillä oli vuosien pohdinnat halutaanko kolmas lapsi vai ei, sellainen järki vs. tunteet -taistelu ja lopulta tunteet voitti 😆 Edelleen välillä kauhistuttaa miten voimavarat riittää raskaus ja vauva-aikana, mut jospa nyt pääsis vähän helpommalla kuin edellisellä kerralla kun oli kaksi vaippaikäistä hoidettavana.

Viimeksi kun tulin raskaaksi, jotkut kauhisteli miten me vain 1,5 vuoden ikäerolla haluttiin toinen, ja nyt ne saa sit ihmetellä miten me päädyttiin kolmanteen näin isolla ikäerolla ja 35+ iällä 😉 Taisin itsekin joskus sanoa ääneen, etten yli 35 v. halua lapsia, mutta tässä sitä ollaan 😁 Tosin en tiedä uskaltaako vielä juhlia, kun niin aikaiset viikot menossa….jotenkin jännitän nyt enemmän kun aikaisemmin meneekö tämä maaliin asti.

Mäkin uskaltaudun tänne….nyt rv 5+4 ja aika hyvin on jo pahoinvointia. Oon oikeastaan tyytyväinen, että on oireita, koska muuten olisin varmaan ihan paniikissa 🙈

Mulla on ennestään v. -14 ja -15 syntyneet lapset eli ei ihan tuoreessa muistissa ole edelliset raskaudet ja vauva-ajat. Sen kyllä muistan, että oksentelin n. viikolle 20 asti, joten sitä odotellessa..vielä on jäänyt yökkäyksien asteelle 🫢

Meillä oli vuosien pohdinnat halutaanko kolmas lapsi vai ei, sellainen järki vs. tunteet -taistelu ja lopulta tunteet voitti 😆 Edelleen välillä kauhistuttaa miten voimavarat riittää raskaus ja vauva-aikana, mut jospa nyt pääsis vähän helpommalla kuin edellisellä kerralla kun oli kaksi vaippaikäistä hoidettavana.

Viimeksi kun tulin raskaaksi, jotkut kauhisteli miten me vain 1,5 vuoden ikäerolla haluttiin toinen, ja nyt ne saa sit ihmetellä miten me päädyttiin kolmanteen näin isolla ikäerolla ja 35+ iällä 😉 Taisin itsekin joskus sanoa ääneen, etten yli 35 v. halua lapsia, mutta tässä sitä ollaan 😁 Tosin en tiedä uskaltaako vielä juhlia, kun niin aikaiset viikot menossa….jotenkin jännitän nyt enemmän kun aikaisemmin meneekö tämä maaliin asti.
Tervetuloa mukaan! 😊

Mulla kans esikoinen -15 syntyny ja toista odotellaan nyt. Ei ihan tuoreimmassa muistissa enää ole. 😅

Tervetuloa joukkoon Handeliini 😊

Itsellä nyt 4+3 (dpo18) ja sain tasavahvat viivat testiin tänään joten kemiallista tuskin tarvitsee pelätä enää. Nyt sitten pitää toivoa että pysyy muuten kyydissä.
Jotenkin pelottaa kokoajan että kesken menee, mutta yritän olla rauhallisin mielin.
20220714_043603.jpg

Onnea kaikille plussanneille! Ihanaa, kun alkaa olla porukkaa täällä, vaikka itse vielä pidänki "perää" la listalla :Speak No Evil Monkey:
Käytii tänää mun vanhempien luona, äiti ja pikkuveli oli kotosalla, ja ylläri äiti jostai sit keksi että oon raskaana; tokas vaan kahvipöydässä että ethän vaan oo raskaana. Katottii miehen kans toisia ja eihä pokasta ollu pitämistä ja niin sitte tuli kerrottua raskaudesta tänää :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Pahoinvointia aamusta iltaan, syöminen vaan pahentaa mutta liikkuminen onneks auttaa. koitan saada jotai kuitenki aina päivän aikana syötyäki. Vaikka ylipainoa onki tässä raskaudessa hiukan enemmä kuin esikoisen, niin eihä se paino silti sais tippua :Grinning Face With Smiling Eyes:

Tuli eilen kerrottua tuolle 9-vuotiaalle ku näki mit selailemassa vauvajuttuja 🤭 kyseli paljon kaikkea että milloin tulee, minkä kokoinen nyt ja että milloin tietää onko tyttö vai poika😅 poikaa toki toivoo koska itsekin on ja saa sitten paremmat leikit😁❤ muutamia nimiehdotuksia tuli myös❤
Ehti myös sitten juoruamaan tuolle pian 14-vuotiaalle jonka ainoa toteamus oli että "susta tulee kohta pullea" 🤣

Mäkin kerroin mun 9-vuotiaalle, kun se on kysellyt säännöllisesti, millon oikein suostun tekeen vauvan 😄 Sitten se aina välillä sanoi että ”ajattele nyt, sun vatsassa on vauva!”. Sanoin myös että ei saa vielä kertoa kellekään, mutta heti kun mies tuli kotiin, hän ilmoitti että ”äitin vatsassa on vauva!” 😆 Toki mun mies sen jo tiesi, mutta en ehkä 100 % luota ettei kertoisi muillekin.

Minäkin olen kertonut mun 15v esikoiselle. Ihan hyvin otti uutisen vastaan ja kuulemma niin arvasi, että yksi vielä tulee.☺️ Hänen kanssa ei onneksi tarvitse pelätä, että juoruilee, kun tietää mun keskenmenoistakin ja ettei siksi vielä kannata kertoa yleisesti.

Mä haluisin niin kovasti kertoa esikoiselle, ku hän on niin paljon sisarusta odottanu, mutta pelkään että jos meneekin kesken vielä ku raskaus on niin alussa, että en uskalla vielä kertoa, ettei oo sitten superpettyny. Pakko kyllä sitte kuvata hänen reaktio. 😃

Mäkin kerroin jo meidän 6- ja 8-vuotiaille, koska ajattelin, että he kuitenkin huomaavat mun huonovointisuuden ja ja oudon käytöksen. Muutenkin oon kyllä tosi huono salailemaan mitään 🙈
Varsinkin vanhempi lapsista on selkeästi prosessoinut paljon asiaa ja kysellyt synnytyksestä ja vauva-ajasta. Lapset halus myös selailla omia vauva-kuviaan 🥰

Takaisin