Heinäkuun jutustelut

harsokukka: mulla oli edellisen lapsen kohdalla ja nyt myös pientä vaaleanpunaista/oranssia/rusehtavaa vuotoa muutama viikko alussa, ja viimeks meni kaikki ihan hyvin. Stressasin sitä hirveesti viime kerralla, nyt olen paljon rauhallisempi sen suhteen, mutta mulla on myös ollut kerran tuulimuna/kkm joka selvisi, tuollaisen vuotelun (ehkä hieman runsaamman) jälkeen. Joten ei auta kuin odotella miten käy tällä kertaa. Toivottavasti molemmilla olis vaan ihan harmitonta vuotelua! ❤️

Mulla on ollut hirveä kiire ja stressi töissä niin en ole juuri ehtinyt tätä raskautta miettimään 🙈 Nyt alkoi onneksi loma niin ehtii vähän tähän keskittymään 😊 En ole vielä oikein koko asiaa sisäistänyt 😄 Kohtahan se pitäisi jo soitella neuvolaankin. Oon aina melko myöhään varannut ensimmäisen ajan sinne, kun oon ollut niin epäileväinen raskauden jatkumisen suhteen. Nyt vielä enemmän, kun on jo tuota ikää ehtinyt kertyä.

Tuntuu, että oon ihan pihalla kaikesta raskauteen liittyvästä kun aiemmat lapset on jo niin isoja (10 ja 14) 😂

Jaaaaaaa pieni määrä ruskeaa limaista vuotoa paperiin pyyhkiessä. :sad-face: Huhtikuun kemiallisesta vuoto alkoi kirkkaana, joten ihan heti en ole valmis heittämään hanskoja tiskiin, mutta sydän jätti kyllä lyönnin välistä ja nyt ahdistaa. Oon vieläpä yksin kotona seuraavat 7 vrk enkä voi saada puolisoon oikein yhteyttäkään kuin ihan satunnaisesti.
Mulla tuli esikoisesta vuotoja ihan alussa. Ensin luulin että menkat alkoi, sitte tuli 4+ rusehtavaa vuotoa. Nyt on ihan outoa ku ei oo tullu mitään vuotoa ni miettii, että onko tämä normaalia. 😅

Kiitos tsempeistä kaikille, lämmittivät mieltä! :Heavy Black Heart:
Olin eilen ihan varma, että keskenhän tämä menee, kun myös raskausoireena pitämäni lonkkakipu loppui siihen paikkaan. Vuotoa tuli päivän mittaan pieni määrä, mutta iltaa ja yötä kohden ei ole vuotanut ollenkaan. Lämmöt ja syke eivät ole tippuneet, tosin lämmöt on kyllä vähän kysymysmerkki, kun en ole niitä mitenkään systemaattisesti seuraillut. Samoin uutena juttuna tullut se, että nännit on tosi tosi arat, huomasin siitä, kun ihan tavallinen froteepyyhe tuntui raapivalta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Eli ei muuta kuin seuraillaan tilannetta. :Smirking Face:

Tuntuu, että oon ihan pihalla kaikesta raskauteen liittyvästä kun aiemmat lapset on jo niin isoja (10 ja 14) 😂
No sanopa! Mullakin pojat pian 14v ja toinen on 9😅 onneksi tuossa 3kk sitten sisko synnyntti nuorimmaisensa, pääsee vähä terästää muistia 🥴😅

Mäkin voisin hypätä mukaan! Mulla on varmaan 5+5 tänään. Neljäs raskaus, mutta mullakin lähes 10 v edellisestä, joten tuntuu että oon unohtanut yllättävän paljon asioita! Miehelle tää on eka lapsi ja on aivan ihana saada vierestä seurata hänen mietteitään, enkä melkein kestä edes ajatella häntä vauva sylissään ❤️. Mulla on ollut kaks varhaista keskenmenoa, joten ”vähän” jännittää, varsinkin kun mulla ei oo ees pahoinvointia yhtään. En tosin edes muista millon se on yleensä alkanut. Neuvolan uskalsin kuitenkin varata pe vaikka aioinkin ensin odottaa vähän pidempään, se ois sitten 28.7. Oon aina aiemmilla kerroilla luottanut siihen yhteen testiin vaan, nyt oli pakko testata vielä pe onko viiva vahvistunut, ja olihan se. Ihan kun siitä nyt kauheesti vois päätellä...

Nimikirjaa oon jo selannu ihan kauheesti, tuntuu tosi vaikeelta keksiä ehdotuksia, vaikka turha kai sitä vielä on miettiä kun ei edes tiedä sukupuolta 😁 Se vaan on niin iso asia että oon malttamaton!

Mullakin oli kolmannen ja neljännen välissä 10v ja mieskin vaihtui. On ollut ihana aloittaa vielä alusta, vaikka luulin jo odottelevani lapsenlapsia seuraavaksi.😄 En ole päivääkään katunut. Mies on jonkun verran kipuillut sitä mitä meillä voisi olla, kun seurannut kavereidensa elämää isojen lasten kanssa. Sitä vapautta mikä monilla nelikymppisillä jo on.

Niin joo, meilläkin tää on miehelle eka❤
Nimet on meillä jo täysin selvät, tytön nimen tosin päästin jo silloin 14v sitten kun esikoista odotin😁

Mukavaa, että täällä on muitakin joilla jo isompia lapsia 😊 Mulla saman miehen kanssa iltatähti vähän yllättäen tulossa. Miten teillä Kosmoskukka lapset suhtautui viimeksi, kun saivat kuulla tulevasta vauvasta?

Mukavaa, että täällä on muitakin joilla jo isompia lapsia 😊 Mulla saman miehen kanssa iltatähti vähän yllättäen tulossa. Miten teillä Kosmoskukka lapset suhtautui viimeksi, kun saivat kuulla tulevasta vauvasta?
Oma 10v oli vähän huonona, kun ei ole sitten enää pienin. Miehen 10v oli ikionnellinen, kun ei enää ole pienin.😂
Oli melkein kuin olisi esikoisen saanut uusiksi se nelosen vauva-aika.😊 Sai imettää rauhassa sängyn päällä jne. Seuraava tuli 1v6kk päästä ja on ollut rauha kaukana tästä vauva-ajasta taaperon vuoksi.😅

Heippa kaikille!
Täällä menossa 4+5 ja laskettu aika ajoittuu maaliskuun puolivälin tietämille. Varhaisultrassa sitte tarkentuu, meinasin heinäkuun vikalle viikolle varata jolloin 7+ viikot. Meillä esikoinen reilu 2v ja vauvan syntymän aikaan olisi 2v ja 10kk.
Oireet olleet aika samoja kuin esikoisen aikaan mutta kuvotusta tuntuu olevan enemmän. Esikoisen raskaus ja synnytys olivat helppoja joten toivon tämänkin menevän samoin 😅 neuvolan jo varasin kun joudun omaa lääkitystä tarkentamaan ja jos kaikki menee hyvin on neuvola 9.8.

Oijjoij, taidanpa uskaltautua messiin.

Eka raskaus aluillaan, rv5+5. Olin jo ennen testiä satavarma asiasta, ouran pulssin ja lämpötilan seuranta paljasti sen aikalailla heti ku homma tapahtu. Luulin alkuun, että kuvittelen vaan omiani, mutta testiin tuli kaks päivää kuukautisten odotetun alkupäivän jälkeen salamana niin vahva viiva, että oli aika selkee. Ja sit alkoki jäätävä närästys ja etominen sekä alavatsan vihlomine, joten hyvin konkretisoitui homma.

Nyt sitten sormet ristissä kyynärpäitä myöten, että päästään maaliin saakka😍

Oijjoij, taidanpa uskaltautua messiin.

Eka raskaus aluillaan, rv5+5. Olin jo ennen testiä satavarma asiasta, ouran pulssin ja lämpötilan seuranta paljasti sen aikalailla heti ku homma tapahtu. Luulin alkuun, että kuvittelen vaan omiani, mutta testiin tuli kaks päivää kuukautisten odotetun alkupäivän jälkeen salamana niin vahva viiva, että oli aika selkee. Ja sit alkoki jäätävä närästys ja etominen sekä alavatsan vihlomine, joten hyvin konkretisoitui homma.

Nyt sitten sormet ristissä kyynärpäitä myöten, että päästään maaliin saakka😍
Onnittelut!!
Vauvaliimaa sangollinen tai kaksikin lähetetään myös sulle!

Ootteko uskaltanut ihan normaalisti harrastaa seksiä alkuraskaudessa? En oikein tiedä miksi mua jotenkin itseä jännittää se seksin harrastaminen nyt 😧 lukenut että ei ole haitaksi mutta silti jotenkin pelottaa. Oonko ihan hölmö?

Ootteko uskaltanut ihan normaalisti harrastaa seksiä alkuraskaudessa? En oikein tiedä miksi mua jotenkin itseä jännittää se seksin harrastaminen nyt 😧 lukenut että ei ole haitaksi mutta silti jotenkin pelottaa. Oonko ihan hölmö?
Ihan normaalisti on harrasteltu - ja vähän enemmänkin.🤭
Tuntuu, että koko ajan tekee mieli, mut limakalvot normaalia kuivemmat. Liukkaria vaan reilusti. 😅

@Hildamaria ollaan joo, on himot melko kohillaan näissä hormoonihuuruissa 🤪🤣

Ei ollut mitään keskivartalopitoa salilla tänään, eihän se nyt kaiken järjen mukaan voi vielä kadota? 😅🤨

Ja mulla on elämäni eka yövuoro tänään, miten mä pysyn hereillä?😳

Joo, ollaan ihan normaalisti. Tai no Luget kahdesti päivässä alakertaan vievät kyllä aika lailla mahdollisuudet, kun sotkevat.🙄

Mullakin on aiemmissa ollut samaa pelkoa. Varsinkin keskenmenojen jälkeen, mutta ei raskautta sillä kyllä keskeytettyä saa.
Ymmärrän kyllä huolesi, enkä pidä hölmönä.

Täällä mietityttää myös ihan vaan liikunnan harrastaminen😅 justii reenatessa vatsalihasliikkeet koski alavatsaan, heti lähtee pelko-kierre korvien välissä päälle 😬🙈

Takaisin