Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Heips mammat!

onkos teidän maitobaarit jo avanneet? Aivan järkky oksettava nihkee olo näin hikisenä ja siihen vielä päälle maidot [:'(] tosi sexy olo! Pidättekste sit yöllä ihan rintsikoita ja suojia vai annatteko vaan tulla yökkärille/lakanoille? Mä en kykene pitää juuri mitää ni lakanat on joka aamu länteillä [:'(][:'(]
Nää on mulle näköjään ällö kohtii raskaudessa, just maidon tihkuminen, mahdollisten raskausarpien ilmaantuminen ym. Oon kai vähän hölmö mut en voi sille mitää [8|] No jospa sieltä pian pieni suostuisi tulemaan ajallaan ulos, ei kuitenkaan ihan vielä [;)]

Ai että ihanaa kun tovi sitten Vantaallakin saatiin kunnnon sateet ja jopa ukkosta kuulin jyrähtelevän [:)] kuinka sitä onkaan moisesta onnellinen :) mut nyt taas sama hiki niskassa mennään ja yritetään jopa nukkuu tänä yönä. Yöt on kyl katkonaisia, lonkat särkee, pissahätä, vauva riehuu KOKO yön ja tunkee jalkojaan kylkiluiden väliin ja ties minne. No hyvä et on eloisa tyyppi, niin terkkakin sano [:)]

Olipas taas ollut törkeää neuvola terkkaa!! [:@][:@] Juu minäkin laittasin kyllä samantein valitusta menemään, kyllä nyt rutiini mittaukset ja toimenpiteet tehään joka kerralla.

Onko teillä tulossa synnytystapa arvio lääkäriä? Tuleeko se automaattisesti ensisynnyttäjille? mulla on se elokuun alussa vaikka terkka sanoi että ei olisi välttämättömyys kun ei mitään erikoista ole. Tietenkin tarkistaa vaan sitten missä asennossa siellä ollaan :) tällähetkellä ainakin raivotarjonnassa, kunhan ei enää kiepsahtaisi. [:-]

Noniin ja nyt taas sit petiin hikoilemaan, yötä arvon leidit! [:)]

Maidosta: Ei ole tullut. Muistan rv 5 kun jotakin nestettä tuli toisesta tissistä.. Mutta se ei varmaan edes voinut olla vielä maitoa. Mies oli silloin jo ihan innoissaan ja hämillään, että "Tuleeko sulta jo nyt maitoa? Mitä sille voi tehdä?" [:D]

Ihanaa, mittari näytti eilen sateen jälkeen vain 25 astetta ja nyt vaan 26 [:)][:)] Tänään pitäisi täällä ukkostaa ellei ole säätiedot muuttuneet. Yö tuli kuitenkin nukuttua suht levottomasti.

Nukkumisasennoista: Minä en tykkää enää nukkua kyljelläni yhtään, ainakaan helteillä se ei minulta enää onnistu. Niinpä siis herään aina siihen kun olen kääntynyt selälleni ja äijjä tuolla masussa komentaa minua kääntymään toisin [:D] Nice. Miten muut saavat hyvän asennon aikaiseksi? [:)]

Maidosta: Vähän on tullut, jos nännii puristaa, mutta viel ainakaa valu[:D]

Mulla on ainakin tällä hetkellä on vaikee löytää hyvä asento. Kyl mä jotenkin sitten löydän hyvän asennon. Selän/olkapäiden kipu takia kaikki mahdolliset asennot tuntuu välil huonolta. Ens viikolla onneksi taas hieroja.
Mä en yhtää tiedä onko synnytystapa arviointia, ku toinen synnytys[8|] Elokuussa ainakin lääkäri on, niin katotaa mitä silloin tapahtuu. Täytys jaksaa toi koira viedä pissalle ja sit laahustaa kirjastoon+kirpparille. Mies nukkuu tuossa, kun yötöissä on ollut ja aikasin joutuu silleen herättää sen, kun ollaan menossa 16 jälkeen hänen isänsä&äitipuolen kanssa syömään. Mun lapsukainen tulee sunnuntaina kotiin, mut inhottaa heti maanantaina repii aikasin ylös että ehtii viemään toiselle puolelle kaupunkii tarhaan, kun ite pitäs olla jo 8:30 espoos töissä.

Onko jollakin ollut samaa ettei ole hehkunut niin paljoo raskaudesta ja on vaa että: mähän olen vaa raskaana että so what? Siis mullahan tää asenne/olotila on, mutta siis olen todella onnellinen että olen raskaana jne. Toivottu raskaus on, mutta en mä vaa jaksa hehkuu ja silleen olla aktiivinen. Mullahan tämä raskaus on ollut fyysisesti ja henkisesti raskas. Tuossahan viime terapia käynnin aikana avauduinkin tästä tilasta ja sitä että mä olen ihan täynnä tätä. Ymmärsi mun tilan, kun tietää että mulla on
ollut rankka menneisyys ja sitten mitä kipuja mulla täst on ollut. Sitten tietenkin kaikki eka kysyy mites vauva? Mieheskin oli tuossa vähä aika sitten silleen että eka kysyy joka päivä onko vauva potkinut, niin mä olen vaa tokaissut vihaisesti, no on se potkinut. Puhuin hänen kanssaa että en mä jaksa joka päivä vastailla tommosiin heti ja sitä että en jaksa joka päivä vastata 10 kertaa että: mäkin rakastan sua. Hymähdän vaa iloisena vastauksen. Juu mä olen hankala tapaus,
tosi ja sattuva elämä tehnyt tämmöiseksi. Olipas pirteää tekstiä heti aamusti[:D]

Mutta kaikille hyvää viikonlopun alkua ja mä alan jotain muutakin vaatetta miettimään kuin pikkarit, jos tuon koiran saa sängyn alta pois... Raukka vanhuksel kuuma, juoksut+valeraskaus, niin pää ihan sekasin... Kissan kimpussa vähän välii ja vinkuu[>:][>:]

Kuuma, hiki, nihkuterkkuja täältäkin...

Kävin eilen lekurissa tarkistuttamassa paikkoja, sanoi ettei sen kummempaa muutosta ole tapahtunut. Pehmyttä edelleen mut ei lyhentymisiä eikä avautumisia. Laittoi silti sairaslomaa äippäloman alkuun asti. Jestas mä en oo ikinä ollut näin pitkällä "kesälomalla", jotenkin ihanaa. Toisaalta olis kiva tehdä kaikenlaista mutta kummasti tuo etupallo vaikeuttaa asioiden hoitamista. Pitäis tänään käydä työpaikalla ilmoittamassa et en ookkaan enää tulossa duuniin ja ostaa tuttipullo ja tutti kun ne ainakin vielä puuttuu.

Maitobaarista, mä eilen lääkäriltä kysyin et onko ihan normaalia kun tässä vaiheessa nänneihin kertyy sellaista kellertävää kökköä. Ei lekuri edes katsonut vaan sanoi et ihan normaalia on. Ei mulla mitenkään valuttamalla valuta ja puristamalla nännistä neste on lähinnä kirkasta. Oon yrittäny rasvailla samalla rinnuksia mitä masua ettei toi kökkö kovettuessaan riko ihoa.

Kai tästä pitäis lähteä vyörymään liikenteeseen..

Noniin - viimeinkin sain kaikki luettua tuolta edelliseltä kerralta lähtien! [:D]

Olipas mökkireissu. Onneksi autossa oli ilmastointi, niin matkustaminen oli mukavaa meille ihmisille ja koirille. Mitähän sitä oikein kertoilisi. Täällä lyö meinaan pää toooodella tyhjää noin yleisesti... [:)]

No, aloitetaan vaikka siitä, että tuolla pöndellä oli ihan sairaan kuuma. Mökki ei meinannut tyyneen sään takia viiletä edes öisin, joten nukkuminen oli kortilla. Tuohon vielä lisäksi ne hemmetin huonot patjat, joten mulla oli sitten lantio ja ristiselkä aivan paskana. Onneksi mökki on rannassa, joten uimaan pääsi aina halutessaan. Ja minuahan halutti, monta kertaa päivässä. Järven vesi oli parhaimmillaan 27 asteista! [:-] Kovin pitkiä aikoja en pullikoinut lopulta, koska välistä sai olla sitten puoli tuntia uinnin jälkeen ja tasailla oloa supistusten takia.

Koirat viihtyi hyvin. Mitä nyt tuo palveluskoira vähän känkkäränkkäili vikana iltana. Ei pidetä noita elukoita muutenkaan yhdessä irrallaan ja hänen luonteensa takia on sitten yöt häkitettynä ja hengailee muutoin tyytyväisenä omissa oloissaan. Ottaa vähän liian herkästi kierroksia ympäristöstä ja stressaa ihmisten tekemisiä. Pöljä mikä pöljä. [8|] Noutaja puolestaan on niin lapanen ja kiltti kun olla ja voi, että se oli sitten meillä edustuskoirana. Pihalta ja valvovan silmän alta ei lähde pois ja tulee aina tykö kun käsky käy, joten irrallaanhan tuo siinä sitten oli. Naapurin pojanpojat tykkäs leikkiä tuon kanssa ja uivat kilpaa ja luoja tietää mitä. Helpotti selvästi koiran oloa, kun pääsi halutessaan järveen puljaamaan. Miinuksena tuosta järvestä kyllä sitten se, että nyt hoidellaan noutajan leuan alle tullutta kipeetä käden kokosta hot spottia antibiootein ja pihkasalvan kanssa. [>:] Ja kyllä, soimaan itteeni ihan pirusti. Vaikka kuinka kuivailin koiraa aina järvituokion päätteeksi, niin piruvie kun olis pitänyt olla vieläkin tarkempi. [&o]

Ja yleistä asiaa ja pohdintaa teidän kirjoittamiin juttuihin:

Maidosta: Got milk? Oikea tissi tihkuu välistä kuin tipoittain vuotava vesihana. Ihmettelin tuossa mökillä, että mitä mä okein kolvaan vesilasin kanssa, kun koko aika tiputtelee, kunnes tajusin, että syyllinen on tissi. Sellaista harmahtavaa litkua näyttäis olevan. En ole liivisuojuksia ottanut käyttöön. Toisaalta, näin kuumalla hyvä jos viitsii mitään vaatteita pitää päällä... [&:]

Loppuraskauden oksenteluista: Mammaliinako se kirjoitteli, että ei meinaa mikään pysyä sisällä? Mulle tuli mieleen, että eikö jotkut oksentele loppuraskaudesta senkin takia, kun mahalaukku on niin pieneen tilaan pakkautuneena, että mitään ei meinaa mahtua sisään? Ja toinen tosi kaukaa haettu mahdollisuus voisi olla, että tuo kohtu laittaa suolistonkin tosi tiiviiksi paketiksi, että jos sulla olis jonkin moinen suolitukos jossain kohti? Mulla meinaan on ollut (ei raskauteen liittyvä). Kun söi tai joi liikaa tai liian kuitupitoista, tuli tuo suoliston alue (navan kohdalta kyljistä) tosi kipeeksi ja oksensin ihan sitä kipua. Toivottavasti tuo olo nyt hellittää, jos ei ole jo hellittänyt.

Liikkeistä: Musta tuntuu, että poika liikkuu nyt jotenkin aiempaa enempi. Tai sitten reagoi todella herkästi esim kosketukseen. Jos laitan käden tuohon mahalle, niin saattaa alkaa tosissaan puskemaan ja meuskaamaan siinä. Erityisen epämielyttävältä tuntuu silloin, kun vauva on tuossa oikeaa kylkeä vasten ja oikein pungertaa ylöspäin. Tuntuu, että kylkiluut vois katketa koska tahansa... [:D] Ja toinen inhaa tekevä asia on alaspäin potkiminen tai nyrkkeileminen. [&:]

Siakusta: Ei ole mitään väärää hakeutua väsymyksen/uupumuksen/masennuksen taki saikulle. Ajatelkaa asiaa siltä kantilta, että jos teillä ei ole kivaa, ei kellään muullakaan ole kivaa. Muiden etuna vain on se, että jos eivät jaksa katella pääsevät ottamaan rakoa. Vauva ei sitä valitettavasti voi tehdä. Ja työnteon kannalta - onhan se jees jos voi töissä olla, mutta mitä se työnteko sitten on, kun mikään ei mene automaatiolla ja työteho on ihan nollissa. Tuskin mielekästä. Itse kun olin toukokuussa pari viikkoa poissa töistä, sain ihan hyvin kerättyä voimia ja levättyä niin, että jaksoin tähän lomaan asti. Loman jälkeen on enää vain 11 työpäivää. Jaksan jos jaksan. En enää suostu stressaamaan työn takia. Tärkeämpää on nyt levätä ja kerätä voimia syyskuuta varten. Sitten meinaan elämä heittää ihan täysin häränpyllyä ja tulee tosi paljon uusia asioita ja rutiineja opeteltavaksi.

Huhuh. Nyt on kyllä niin tuskanen hiki, että poistun tästä tuonne kellarin viileyteen ja kylmään suihkuun. [:'(] Tsemppiä kaikille pershikisille kanssasisarille. [:D]

Celina: teretulemasta takaisin! Mukava kuulla, että oli kiva reissu. Hurjan lämmintä vettä siellä.

Nukkuma-asentoa ei kauheasti tarvii miettiä. Se on joko toinen kylki tai vaihtoehtoisesti toinen[:D] Niitä sitten vaihtelen yöllä sen mukaan kumpi käsi on puutunut[:-]

Maitobaari on pikkuhiljaa auennut, mutta ei onneksi vielä vuoda solkenaan.

Kuuma ja hiki edelleen. Tänään on sentään tuullut jopa vähän, niin lämpötila ei oo ihan tajunnanräjäyttävällä tasolla. Eilen illalla oli jalat kyllä sellaisessa pöhössä, etten niitä enää omikseni tunnistanut. Sattui niin pirkuleesti ja pääsi ihan itku.

Kaveri tulee tänään kylään kivaa! Josko sitä pääsisi terassille ja nauttisi sen ensimmäisen alkoholittoman siiderin tälle kesälle (ja raskaudelle)!

Lämmintä viikonloppua sateita odotellessa!

Heissan!

Minä hullu siivosin kämppää tunnin verran, vaikkei se mun tehtäviini tässä taloudessa kuulukaan [:D] Pyykkiäkin mun pitäis vielä pestä, mut on toi teline jo täys edellisiä, ettei vielä voi laittaa konetta päälle.. Siis vauvan vaatteet ja lakanat yms. ajattelin nyt sit repästä ja pestä tän viikonlopun aikana [:)] Mutta hyvänä asiana se, että kämppä tuoksuu hyvälle ja ei tullu suppareita ollenkaan.. Huonona puolena taasen se, että sai taas muistutuksen siitä, et se uus pölynimuri ois oikeasti tarpeellinen....

Maitobaarista: on valuttanu molemmat rinnat maitoa jo aika pitkäänki...Jos hirveesti innostuvat vuotamaan, niin pidän yöllä urheilutoppia, mut muuten nukun ihan ilman, ku tullu lähinnä vaa tippoja paitaan. Miestä lähinnä huvittaa, et miten mä nyt jo valutan, ku ei oo ketää juomassa sitä[8|] [:D]

Liikkeistä: Tänään ennen siivoamista laskeskelin ihan piruuttani liikkeitä, ku istuin kaverilla, ni ihan hyvin tää liikuskeli.. Tietty ne kai oikeasti pitäis laskea makuulla? Mut edelleen huomaan, et jos oon auringossa ja tulee kuuma, ni mukula ei liiku kyllä mihinkään suuntaan, mut heti ku on vähä viileämpi ni alkaa tappelu suolten kanssa.

Mua mulkattii tänää taas tooosi pitkään ku Arabiasta kotiin kävelin.. joku fillaristi kääns päätänsä oikee tosissaan ku ohi ajo.. Harmi ettei siinä tiellä ollu jotain kuoppaa tai katulamppupylvästä mihin ois voinu osua. Teki nii mieli huutaa perää, et "etkö sä oo ennen vauvamahaa nähny?" mut kipittelin siitä kotiin kuitenki ihan hiljaa... en viittiny alkaa aukoo.. oisin ehkä muuten saattanuki, mut siinä oli nii paljon porukkaa ympärillä, etten kehannu.. iski ujous [;)]

Huomenta [:)]

Nauratti tuo Purrin ujoilu, mä varmaan olisin huutanut perään. Tosin itseä on enemmän alkanut ärsyttää nuo ihmisten kommentit että "no eihän toi sun mahas oo vielä isokaan.." , "Silloin kun MÄ olin raskaana niin mun maha roikkui ainakin polvissa..". Tuntuu tuo aika kultaavan ihmisten raskausmuistot niinkuin muutkin ja mahat saa ainakin puolet lisää mittaa. Oon vaan ihmisille todennut että kyllä tää mun maha on ainakin toistaiseksi ihan riittävää kokoa mulle.

Eilen kävin duunissa viemässä saikkutodistukset. Pomo totesi että no sähän tuut sitten takaisin hommiin vasta ensi syksynä. Tottatosiaan, tajusin silloin sen konkreetisesti vasta itsekkin. HEI, tässähän ei oikeasti tarvitse yli vuoteen mennä duuniin hikoilemaan.

Jee, kait sen kunniaksi on nyt viikonloppuna joku herkkupiirakka tehtävä [:)] Eilen vetäsin anoppilassa 3 siivua mustikkapiirakkaa ja voi että oli nannaa. Pitänee tehdä sitä itekkin kun maistui niiiin hyvälle.

Tänä aamuna on taas alavatsa kipuillut, Onni venyttelee taas kunnolla niin vatta ihan piukeena. Alkanu noi muljuilut jo tuntumaan vähemmän miellyttäviltä [:'(]

Huomenia!

Pitkästä aikaa päätin alkaa kirjoittelemaan kuulumisia. Ollaan oltu kesälomareissulla ja muutenkin juhannuksesta asti on ollut sellaista tohinaa ettei ole ehtinyt kirjoittelemaan. Kesälomilla olin parisen viikkoa ja viime viikko töissä olikin sitten aika tuskaa. Perjantaina istuminen oli tos vaikeaa, kun vauva potki vähän väliä kylkiluihin ja vaihteli asentoa mikä tuntuikin melko ikävältä muljuamiselta. Täytyy sanoa, että olikin hieman helpottunut, kun monet muutkin ovat täällä kirjoitelleet että tuo vauvan liikkuminen ei aina tunnu kovinkaan kivalta. Helteistä huolimatta vauva on ollut tosi aktiivinen viimeisen viikon. Töissä pitäisi jaksaa vielä viisi viikkoa. Voi olla että jaksaminen ja vatsan kasvaminen tekevät sen ettei pysty ihan loppuun asti töissä olemaan. Muutenkin ajatukset on jo niin kovasti vauvassa ja siinä mitä kaikkea pitäisi vielä tehdä kotona ennen vauvan syntymää, että työmotivaatio kärsii ja hurjasti.

Maitoa/kirkasta nestettä on täälläkin jo tissit valutelleet. Välillä on yökkärissä märät renkaat ja samoin lakanoilla. Pilpa kyseli aikaisemmin, että pidättekö liivejä yölläkin. Minä en siihen pysty vaan yöllä pitää olla mahdollisimman väljää vaatetta, joten lakanoille tulevat.. [:D]

Täällä oli aikaisemmin puhetta nuista ukkojen käytöksestä. Eilen sain sellaisen itkukohtauksen, etten aikaisemmin raskauden aikana ole sellaista saanutkaan. Ukko on ollut lomilla kolmisen viikkoa ja se onkin tarkoittanut myös sitä että olutta on mennyt normaalia enemmän. Kesälomareisulla sitä meni jopa arkipäivisin. Olen ollut tähän asti tosi suopea ja antanut ukon mennä, mutta eilen tuli mitta täyteen. Ukko lähti illalla kalalle kaverinsa kanssa ja sieltä soitti ja kyseli että voinko illalla kuskailla häntä toiselle puolelle kaupunkia saunomaan ja juopottelemaan. Minä makasin siinä vaiheessa kotona sohvalla kamalan närästyksen ja väsymyksen kourissa, että varmaankin arvaatte ettei hirveästi ajatus innostanut. Ukko sitten sanoi järkkäilevänsä muuta kyytiä. Tuon puhelun jälkeen alkoi ihan yllättäen hirveä itku. Jotenkin se väsymys ja pettymys ukkoon laukesi ja nyyhkytin ihan hulluna vielä ukon tullessa kotiinkin (ja tarkkaa syytä en tähän itkuun itekkään tiennyt). Ukko sitten hieman säikähti kun ei ole tämmöisenä minua ennen nähnyt ja tuli lohduttelemaan ja kyselemään mikä on. Viimein sain sanottua etten halua kieltää ukkoa lähtemästä, mutta en myöskään halua hänen lähtevän. Olin aikas yllättynyt kun ukko sitten käveli pihalle ja sanoi kavereillensa että hän jää kotiin. Sen jälkeen saatiinkin vähän puhuttua ja sain kerrottua tuntemuksistani ja siitä kuinka paskaksi tunnen itseni. Ukko oli tosi ihana, kun lohdutteli. Vaikka hän on ollutkin mielestäni hieman passiivinen näissä vauvatouhotuksissa niin huomasin kuinka kovasti hän oikeasti välittää. [:)]

Pikaisesti vielä kuulumisia lääkäristä vaikkei ne tänne kuulukkaan. Eli viime viikolla oli neuvolalääkäri ja kaikki alapäässä hyvin. Kohdunkaula ei ole lyhentynyt ja paikat eivät ole pehmentyneet. Järkyttävä valkovuodon määräkin on kuulema normaalia eikä merkkejä tulehduksista ollut. Närästykseen saa hakea apteekista jotain maitoa jos rennie ei auta. Alaselkäkipuhin voi ottaa särkylääkettä, mutta muutenpa sille ei voi oikein mitään. Vauva painaa jo jotain hermoa siellä ja kipu säteilee alaselkään ja oikeaan jalkaan.

Sori pitkästä vuodatuksesta ja siitä etten tähän hätään kerennyt kommentoida hirveästi muiden juttuja. [:)] Nyt hakemaan kaupasta mansikoita, jotta pääsee pakastelemaan talven varalle.

Moikka!

Joo Minzkuli mä itteki ihmettelin sitä [:D] Ehkä mun temperamentti alkaa tasaantumaan tässä, et kestän vauvan itkuja paremmin? Yeah right... [;)]

Käytii miehen kanssa ostoksilla! En muista koska oltais viimeks käyty tekemässä näin pitkää ostosreissua! Meni kaks tuntia eikä oikeastaa muuta hommattu ku pari ruokatavaraa torilta ja sit Itiksestä vauvalle liinoja. Oishan niitä stadistaki saanu, mut piti käydä kyselemässä tatskapaikasta hintaa ja muuta, ku mies haluu (taas) tatskan. Tosin sinne ei olla menossa kyllä mistä käytii kysymässä, oli niiin kallis paikka ettei tosikaan! 100e per tunti!!!!! Ja sanoivat et se minkä mies haluis vie vähintää kolme tuntia! Ei käy, ei millään. Saa siis edelleen mennä kaverilleen neulatyynyks, ku siltä saadaan luultavimmin alle satasella sellanen n.25cm tatska tolle.

Mutta joo.. Sain kuitenki ne vauvan liinat, mitä oon suunnitellu ostavani jo pari kuukautta. Vielä pitäis varmaa lisääki ostella niitä, ku meinaan noita perusvalkosia sit käyttää kestojen kanssa imuna. Mut pitää hommata ne vaa sit ku mies ei oo paikalla [:D] Ja pistää taasen kaikki pesuun sit kerralla [;)]

Nyt pitänee taas lähteä ostamaan munia ja jauhoja, ku tuo mies kärttää sellasia oman maansa herkkuja mitkä on ikäänkuin uppopaistettuja pasteijoita missä on kokonainen kananmuna sisällä... Ei vaa näillä helteillä kauheesti innostais uppopaistella yhtää mitää, mut mitäs menin lupaamaan...

Heips!

Kohta pyöräilemään ja sitten mökille! [:)]

Raskauden hehkutuksesta: Enpä ole hirveästi kavereille tai perheelle hehkuttamalla hehkuttanut.. Enempi sisälläni ollut kokoajan kutkuttava onnen tunne. Välillä sukulaisten kommentit ja kyselyt saavat minut hämilleni, koska en niinkään kaipaa tulevani huomion keskipisteeksi. Se on ainut mikä on minua vähän jarrutellut :p Muuten olen todella onnellinen ja iloinen raskaudesta.. Minulla voisi olla asiat toisin = sairastin ala-asteelta saakka syömishäiriötä, joten en voi tuntea muuta kuin suurta onnea, koska se olisi voinut vaikuttaa hedelmällisyyteeni ja sitä ennen kovin paljon pelkäsinkin.

Mahan arvostelijoista: On tullut vastaan täälläkin, mutten ota niinkään vakavasti heidän kertomuksiaan tai toteamuksiaan vaikka olisikin negatiiviseen sävyyn sanottu.

Yep ja kiva edelleen kuulla kaikilta, että vauvat masussa ja vauvat siellä kunnossa [:)]

Heissan kaikille! viikonloppua vietellään taas. Olen paljon touhunnut ja kävellyt ulkona lasten kanssa. Väsynyt olo siitä tuli ja kun kovasti kävelee, niin alkaa noita liitoskohtia kamalasti särkemään. Vauvalla on usein kova hikka ja voi maha pomppia 40 kertaa, ennenkuin rauhoittuu.
Mulla ei ole maitoa vielä herunut rintoihin, ei ole ennenkään tullut näin aikaisin. Nukkuminen alkaa oleen hankalaa, mutta onneksi nukun muutenkin aina kyljellään. muu asento ei tällä hetkellä tunnu hyvältä. Välillä alaselkää särkee kamalasti.

Viikonloppu taas vierähtänyt melkein ohitse..

Jousimies äiti: meilläkin on kovasti hikkaa ollut viime aikoina. Eikös se ole niitä hengitysharjoituksia samalla..

Purri: aika jännä juttu, että siellä tatskapaikassa laskuttavat tuntipolitiikalla, kun eiks se yleensä mee kuvan koon mukaan ne hinnat (ainakin ne mitä oon ite ottanut on menny) 

Pikatsu: kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Ja hyvä, että kaikki kunnossa.

Celina: piti vielä mainita, että täälläkin tuntuu siltä, että vauva on alkanut kommunikoimaan, kun laittaa käden masun päälle, niin sen alle pitää tulla ähräämään. Sitten, kun on vieraita tai itse jossakin kylässä, niin tuntuu, että vaavi osallistuu innokkaasti keskusteluun kanssa[:D]

Oli melkoisen kiireinen loppuviikko, kun miehellä oli synttärit ja piti vääntää kakkua ja muuta, eikä oo näillä ilmoilla mitään hauskaa[&:] No sainhan sitä kinuski-mansikkakakkua itsekin, niin oli aika nannaa. Annoin miehelle sen isyyspakkauksen osana synttärilahjaa ja se oli ihan innoissaan siitä.

Kaveri oli kylässä tuossa kanssa ja pääsin kuin pääsinkin terassille ja sain sen raskauden+ kesän ensimmäisen alkoholittoman siiderin, ja päähän se nous heti[:D] Kun olin ratikassa matkalla terassille, hienossa vähän avonaisemmassa mammakoltussani, niin eteen tuli mies, joka kääntyi naama muhun päin ja tuijotti koko matka tissejä[:'(] Ihan peittelemättä, pikkuisen alkoi oksettaan. Ei se mahaakaan voinut tuijottaa, kun mulla oli sellainen isompi kassi siinä tiellä.

Eilen olin shoppailemassa ja löysin ihan täydelliset kengät tähän turvotukseen. Niissä on kolme remmiä ja kaikki sellaisia leveitä kuminauhoja[:D], että joustaa sitä mukaa, kun jalka kasvaa päivän aikana+ pohja sellaista joustavaa materiaalia+ hinta 6€. Ei mitkään kedon kukkaset, mutta ihana niillä oli kävellä, eikä tässä olotilassa paljoo enää kenkien ulkomuoto jaksa mietityttää, jos vaan eteenpäin pääsis. Mutta shoppailun jälkeen alkoikin sitten helvetilliset kivut tai siis pahimmat, mitä tähän asti oon tuntenut. Alavatsasta häntäluuhun sattui/poltti, eikä sohvalta meinannut päästä ylös, tuntui, että jalkojen välissä olisi ollut keilapallo[:-]. Muutama polttava supistuskin tuli. Ajattelin, että jos en saa nukuttua, niin soitan sairaalaan, mutta yön aikana tuntuupi rauhottuneen ja huomenna neuvola, joten siellä sitten puhun asiasta, kun nyt tuntuu olevan melko normaali olo ja vaavi tehnyt aamujumpatkin jo.

Helteet näyttää senkun jatkuvan..
Rauhallista sunnuntaita!

Hanimami: On hyvät kengät luksusta näillä helteillä!

Hikkailu: Usein on joo. Yhdessä vaiheessa alkoi hikkaamaan aina yöllä heti kun sänkyyn olin rojahtanut.

Häpyluuni taisi ottaa eilen kunnon damagea mökillä :D Pelkään ampiaisia aivan kamalasti ja niitä sitten jopa juoksin karkuun.. Illemmalla sattui ihan kauheasti tuonne alapäähän, enkä ole vielä kertaakaan joutunut niin kovasti voivottelemaan tämän raskauden aikana [&:] En voi sanoa, että mökkeily olisi tässä tilassa ampiaisten ja paarmojen keskellä kiusattavana kovinkaan nautittavaa. Prkl:een pistiäiset! [:'(]

Heissan!

Hanimami: Joo niin mäki oon ymmärtäny, et koon mukaan menee, mutta tuolla meniki tuntiliksalla. Enkä kyl tosiaan ole sinne miestä pistämässä tatskattavaks ikinä! Kaveri vaa suositteli, ku on omansa siellä tehny. Olivat kyl muutenki vähä ylimielisen olosia jotenki, et ihan senkää takii ei mennä.

Hikasta: enpä tiiä onko hikannu, ku en erota [:D] Mä tunnen vaa jotain potkuja ja möyryämistä mun mahassani, mut enpä oikein muuta erota [:D] Tosin, jos on äitiinsä tullu, ni aivan varmana hikkailee ja paljon.

Ajattelin olla rohkee ja manata sadetta.. meinaan laittaa tonne ulos valkosen hameen [:D] Tosin Ikeaan oon menossa, et sinänsä ei haittaa vaikka sataiski [:)] ku ei tuu oltua ulkona oikeastaa ollenkaa.

Saakutti tätä oloa... Eilen taas vähän oksentelin, mut en mitää paljoo. Sit oli niin sekava olokin yhes vaihees, mut onneksi se sitten meni ohi. Häpyliitokseen koski kun illalla kävelin koiran kaa. Valkovuotoa oli eilen jonkun verran ja tais supistaakkin. Mietin eilen olisikohan mulla anemiaakin, mutta taitaa vaa voimattomuus johtuu ilmasta ja mielialasta.
Odotan keskiviikon hierojaa  kuin kuuta nousevaa, kun paikat taas niin jumissa. Olen koittanut venytellä minkä pystyn ja jaksan, mutta ei tunnu auttavan. Viime yö sujui vähän paremmin ,kuin edellinen yö noitten kipujen kanssa.

Celine kirjoitteli tuosta pahoinvointi jutusta, niin mut on ultrattu kaks kertaa oikein kunnolla ja mitää ei oo löytynyt mikä selittäis kivut+pahoinvoinnit[8|]

Nyt olen junassa menossa Tampereelle hakemaan poikaa ja täs olen miettinyt eilisestä että pitäskö mun jättää huominen työpäivä, kun ei oikein oo henkisesti/fyysisesti semmoinen olo.

Kauan on Mammaliinalla jatkunut tuo pahoinvointi ja oksentelu? On kyllä harmillista [&:]

Omaa:
Minä epäilen saaneeni tänään huvipuiston ruoista jonkin pöpön.. Meni yllättäen siellä maha ihan sekaisin ja jouduin kaksi kertaa menemään kiireellä vessaan. Kun lähdettiin olin ihan varma, että tulee oksennus. Nyt on masu rauhoittunut mutta vielä lievästi kiertää. Meneekin sitten loppuilta tylsästi kotosalla odottaen ehkä mahdollista oksennusta. En kyllä yhtään ihmettelisi vaikka olisi paikan hygienian puutteesta tullut, olen ollut siellä paikassa töissä jossa käytiin syömässä ja se valvonta siellä huono, eivätkä säilytä esim. majoneeseja joita laitetaan hamppareihin kylmässä vaan ne seisovat koko päivän siinä hyllyllä lämpimässä (yöt kyllä kylmäkaapissa).. Majoneesia en siksi uskaltanut ottaakaan siellä [:D]

Purri: Aaah, Ikea! Minä myös! [:)]

Tulinpahan tänne avautumaan...

saakeli voisin syöstä alempaan hel***tiin tuon ukon kaikki kaverit [:@] Kesäloma, niin tottakai rimputellaan ja anellaan oluselle tuota ukkelia. Ja ei tunnu olevan miehellä selkärankaa kieltäytyä, eli nyt on sitten ottanut "enemmän/useammin kuin laki sallii"... Tänään oli aivan pakko lähteä kaverille, kun se niin viestitteli ja ens viikonloppuna sillä on kamujen kanssa saunailtamat. [>:]

Mä tulen hulluks tässä kämpässä yksin!!! En uskalla kovin kauas lähteä supistusten vuoksi, ja tuntuu että kaikki kaverit on jossain tai jotain...
(Taitaa taas kaveripiiri pienentyä entisestään raskauden myötä, se kun tuntuu olevan joku rutto tai jotain... [&o])

Tää alkaa olemaan ihan pyllystä!! En ole tottunut tähän yksinäisyyteen, toki joskus on kiva olla vaan, mutta kohtuus kaikessa! Saatika kunnen oikein voi touhatakkaan mitään....Perhana!! Yliaktiivisella mammalla on kuulkaas aika vaikeet oltavat tällä hetkellä [:@][>:][;)]

*Lähtee katsastamaan ulos josko siilit olisi tullut tuhisemaan ja riitelemään ruokintapaikalle*

Hikisiä alkuiltoja täältäkin,
Mä sain hirveen leipomusvimman (ihan niinku keittiössä ei viel olis riittävän kuuma). Mutsi kävi kylässä ja toi läjän tuoreita kirsikoita. Mä en oo niitä tuoreena uskaltanut syödä kun joskus oon niistä allergiaa saanut, ukko ei niitä suuhunsa laita ja pimu niitä muutaman napsi. No mä aattelin et teen niistä kirsikkakakun. Sain kaapista pelastettua strohin (rommi) jämät, ku ukko sitä aina silloin tällöin naukkailee. Tuoksu muuten ihan taivaallisen hyvälle kun kippasin pilkottujen kirsikoiden sekaan pari ruokalusikallista rommia ja vähän sokeria. Ah, en mä rommista oo ikinä juomana tykännyt mut leivonnassa se on aivan huippua. Nyt vaan vesi kielellä vielä 15 odotellaan et saadaan leipomus ulos uunista. Soitin jo tohon naapuriin anopille et keittääkö kahvetta jos tuon kakun ja se sanoi itsekkin leiponeensa mansikkapiirakan... hih, ihana herkkuilta [:D]

Tänään ei oikein oo mikään kunnon ruoka maistunu, käytiin päiväruualla perheen kanssa mäkkärissä ja pitkin hampain sain tuplajuustoburgerin syötyä. Ehkä se on tää kuumuus et ei vaan tee mieli, harmitaa kun ei tullu tänään kaupasta ostettua salaattiaineita, se ois saattanut maistuakkin. Upotettuna johonkin herkku salaatinkastikkeeseen..

Onkohan mulla sittenkin vähän nälkä kun meni ihan ruokajutusteluksi. Sori muut mammat jos teillekkin tuli nälkä [:)]

Mamma_76: Voi, voin vaan kuvitella miltä tuntuu.. [:@] ja vielä nytten kun sinun pitäisi lepäillä.
Onko sulla mitään käsitöitä tai muuta kevyttä tehtävää johon voisit purata tuota touhuttamisen energiaa?

Minzkuli: Vähän kuulostaa hyvältä! Mulla on ollut suunnitelmissa omena/suklaa/toffee-muffinit muttei ole näillä helteillä kyennyt.. Nyt kyllä sait minut harkitsemaan asiaa uudelleen [;)][:D][:)]

Ja niinkuin näette, täällä myös yksi yksinäinen tällä hetkellä koneeseen addiktoituneena ja tylsistyneenä vaan naputtelee ja naputtelee tänne palstalle jatkuvasti! [;)]

Takaisin