Heippa mammat, jaksamista kaikille helteen keskellä. Minä tässä teen märkää länttiä sohvaan, hikoan niin kovin. Seinät tuntuvat varaavan lämpöä päivän mittaan ja kuumuus vain yltyy yöksi, sisällä 30 C...
Ilokseni olen edelleen yhtenä kappaleena, tosin helleöiden nukkumattomuus ja lähes kokonaan nukkumatta vietetty viime yö (kissa piti viedä päivystävälle eläinlääkärille ja varatun ajan piti olla illalla, mutta ruuhkan takia elukka tutkittiin vasta joskus ennen kolmea ja sitä pidettiin aamuun asti) ovat kyllä aiheuttaneet aikamoista hankaluutta. Eläinlääkärireissu ja monen tunnin istuminen kuumassa odotustilassa supisteli jo melkoisesti, mutta onneksi pääsin jossain kohtaa kotiin lepoasentoon huolestumaan ja valvomaan, kun yksi tuttuni jäi odottamaan kissan kanssa. Mies olikin sattuvasti yövuorossa töissä eikä pystynyt auttamaan hommassa. Nyt on kissa kotona ja sen omaishoitajana joudun toimimaan. Onneksi koira on koekodissa tämän kuun loppuun niin mies pystyy sentään asumaan luonani [:)] Tosin sama ongelma täällä kuin teillä niin monilla: sotku vaan lisääntyy kun mies on paikalla. Kaikki tavarat ajautuvat ympäri kämppää supernopeasti, argh.
Huomenna on tarkastus sairaalassa, jännää kuulla mitä kuuluu kohdunsuulle. Verenpainelääkkeistä (käytetään supistuksenestoon) on ollut helteillä sitä haittaa, että kun verenpaineeni muutoinkin on matala, niin varmaan lievä kuivahtaminen ja se, että lääke yrittää laskea paineita entisestään, aiheuttaa kivuliaita lisälyöntejä tai tykyttelyitä sydämeen aamuyöstä ja aamusta. Pelottavaakin hieman. Magnesiumin syöminen on hieman parantanut asiaa. Verensokerit huitelee mulla päin peetä ja sain sairaalajaksolta uskomattoman lausunnon: sen mukaan mulla oli paastoarvot ja aamupalan jälkeiset arvot koholla, jotka aloitettu iltainsuliini on loistavasti korjannut. No voi hevonpehva, kun paastot ja aamuarvot ei oo _yhtäkään kertaa_ olleet koholla, vain lounaan tai erittäin myöhään syödyn aamiaisen arvot, jotka eivät toden totta myöskään ole korjaantuneet sillä tarpeettomalla iltainskalla. Murrr.
Tikolle onnittelut kotilevosta! On täällä niin paljon mukavampaa kuin sairaalassa. Mulle tulee ylihuomenna jo 32 viikkoa täyteen ja ihanaa, kun on poju edelleen minun sisälläni. Toivon, että näistä helteistäkin selvitään ja synnytys menisi ainakin elokuuhun ja mieluiten tietty sinne syyskuulle.
Pilpa: Munkin piti lähteä Musea katsomaan, mutta myin liput, kun nythän ei sellaista riskiä voi ottaa kun kotilepoa pitäisi vaan ottaa. Harmi, mutta onneks sain liput myytyä. Mieskään kun ei halua ilman minua sinne mennä, kun ei varsinaisesti Musesta edes tykkää. Pidäpä oikein hauskaa siellä keikalla! Mukavaa, että on edes joku pallomaha edustamassa, kun itse ei pääse [:D]