Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Iltasta!

Sitä kyselisin teiltä, toivottavasti, fiksummilta, että onko kellään ollu tossa vasemman rinnan alla sellasta järkyttävää kipua? Sattuu ku hengittää liian syvään, sattuu ku asentoa vaihtaa ja sattuu istuminen, makaaminen, oikeastaan kaikki mahdollinen ja mahdoton. Tuntuu vähän siltä, ku ois pitkästä aikaa tehny liikaa vatsalihaksia, et lähinnä lihaskivulta tuntuu, mutta tosiaan vasempien kylkiluiden päällä se kipu... On ollu kipeenä nimittäi jo nelisen päivää, et jos kohta ei toi lopu, ni soitan neuvolaan, et mitäs hittoa tää on..

Moikka!

Nopposella on sama ihastuksen kohde- ilmalämpöpumpun econo cool on myös mun paras ystävä!

HaniMamin breku kuulosti mahtavalta! Slurps[8D][8D]

IMETYKSESTÄ: Mä imetin molempia n. 4 kk:tta ja sitäkään en täysimetyksellä- ja ei ole yhtään morkkis. Pojat nukkuivat paremmin, kun annoin illalla korviketta (yön läpi pari kuisena..) ja mulla ei tuolloin ollut kamalasti intressejä olla kokoajan imettämässä.., MUTTA nyt toivon, että maitoa tulee yhtä hyvin ja haluaisin kovati imettää täysimetyksellä mahd. pitkään.
Siis ainakin sen 4 kk, ei mitään 3v imetyksiä [:D][:D]. Vaikka onhan noitakin nähty[8|][8|].

Mammaliinalle tervetuloa!

Tämä jatkaa viilennystään sohvalla, joten moikkeliskoikkelis!

Heippa mammat, jaksamista kaikille helteen keskellä. Minä tässä teen märkää länttiä sohvaan, hikoan niin kovin. Seinät tuntuvat varaavan lämpöä päivän mittaan ja kuumuus vain yltyy yöksi, sisällä 30 C...

Ilokseni olen edelleen yhtenä kappaleena, tosin helleöiden nukkumattomuus ja lähes kokonaan nukkumatta vietetty viime yö (kissa piti viedä päivystävälle eläinlääkärille ja varatun ajan piti olla illalla, mutta ruuhkan takia elukka tutkittiin vasta joskus ennen kolmea ja sitä pidettiin aamuun asti) ovat kyllä aiheuttaneet aikamoista hankaluutta. Eläinlääkärireissu ja monen tunnin istuminen kuumassa odotustilassa supisteli jo melkoisesti, mutta onneksi pääsin jossain kohtaa kotiin lepoasentoon huolestumaan ja valvomaan, kun yksi tuttuni jäi odottamaan kissan kanssa. Mies olikin sattuvasti yövuorossa töissä eikä pystynyt auttamaan hommassa. Nyt on kissa kotona ja sen omaishoitajana joudun toimimaan. Onneksi koira on koekodissa tämän kuun loppuun niin mies pystyy sentään asumaan luonani [:)] Tosin sama ongelma täällä kuin teillä niin monilla: sotku vaan lisääntyy kun mies on paikalla. Kaikki tavarat ajautuvat ympäri kämppää supernopeasti, argh.

Huomenna on tarkastus sairaalassa, jännää kuulla mitä kuuluu kohdunsuulle. Verenpainelääkkeistä (käytetään supistuksenestoon) on ollut helteillä sitä haittaa, että kun verenpaineeni muutoinkin on matala, niin varmaan lievä kuivahtaminen ja se, että lääke yrittää laskea paineita entisestään, aiheuttaa kivuliaita lisälyöntejä tai tykyttelyitä sydämeen aamuyöstä ja aamusta. Pelottavaakin hieman. Magnesiumin syöminen on hieman parantanut asiaa. Verensokerit huitelee mulla päin peetä ja sain sairaalajaksolta uskomattoman lausunnon: sen mukaan mulla oli paastoarvot ja aamupalan jälkeiset arvot koholla, jotka aloitettu iltainsuliini on loistavasti korjannut. No voi hevonpehva, kun paastot ja aamuarvot ei oo _yhtäkään kertaa_ olleet koholla, vain lounaan tai erittäin myöhään syödyn aamiaisen arvot, jotka eivät toden totta myöskään ole korjaantuneet sillä tarpeettomalla iltainskalla. Murrr.

Tikolle onnittelut kotilevosta! On täällä niin paljon mukavampaa kuin sairaalassa. Mulle tulee ylihuomenna jo 32 viikkoa täyteen ja ihanaa, kun on poju edelleen minun sisälläni. Toivon, että näistä helteistäkin selvitään ja synnytys menisi ainakin elokuuhun ja mieluiten tietty sinne syyskuulle.

Pilpa: Munkin piti lähteä Musea katsomaan, mutta myin liput, kun nythän ei sellaista riskiä voi ottaa kun kotilepoa pitäisi vaan ottaa. Harmi, mutta onneks sain liput myytyä. Mieskään kun ei halua ilman minua sinne mennä, kun ei varsinaisesti Musesta edes tykkää. Pidäpä oikein hauskaa siellä keikalla! Mukavaa, että on edes joku pallomaha edustamassa, kun itse ei pääse [:D]

Heissan kaikille! huomenna tulee 32-viikkoa täyteen. Minulle kun on tulossa viides lapsi, niin myös imetyskokemuksia on monenlaisia. mulla kolmen lapsen kanssa ei ollut rintamaidossa yhtään rasvaa, joten jouduin antamaan äidinmaidonkorviketta, sellaista sattuu. enkä kokenut sitä mitenkään ihmeellisenä. heitä imetin 3-kuukautta. neljännen lapsen kanssa minun ihmeekseni imetys sujui hyvin, eikä tarvinnut käyttää lisämaitoa. imetiin häntä kymmenen kuukautta, kunnes alkoi tuleen hampaita ja imettämin alkoi sattumaan. toivon, että tämän kanssa imetys sujuisi hyvin. se olisi helpompaa. no hyvää yötä kaikille, pitäisi lähteä nukkumaan.

Huomenta!

Jälleen huonosti nukuttu yö takana [:@] Tänään on neuvola, saas nähdä mitä siellä sanotaan kun jälleen eri täti kun oma neuvola on kiinni ja mun neuvola aika on nyt tuolla Seinäjoella. On vähän tympeää kun olen koko odotus aikana nähnyt 2kertaa oman neuvolatädin ja muuten on aina ollut joku eri sijainen, tuntuu vain, että kukaan ei oikein tiedä musta mitään muuten kuin papereiden perusteella perustiedot. [:-] No ilmoittelen neukun jälkeen kuulumisia sieltä.

Mulle on alkanut tulemaan öisin supistuksia ja ne ei oo kivoja [&:] Ja osaatteko sanoa mistä johtuu kun hieman enemmän kävelen niin alavatsaan tulee todella kova paineen tunne, on inhottavaa.

Imetysksestä: minä sain imetettyä vain 3kk osittain ensimmäistäni, olisi vain ollut kiva imettää kauemmin kun pääsee helpomalla varsinkin öisin kun ei tarvitse maitoja lämmitellä jos saisi imetettyä. Hyvin tuo likka on kyllä pienestä asti yöt nukkkunut jotta se on ollut hyväksi kun sai lisä maitoa niin jaksoi nukkuakin kauemmin kerralla. Ja hyvin on kasvanut vaikka korviketta pääasiassa on saanut. Itsellä vaan on ollut aina ongelma noiden rintojeni kanssa, eli kun ovat todella pienet ja kun en saanut imetettyäkään niin tuntuu olo jotenkin epänaiselliselta. Yrittäkää ymmärtää tätä mun selitystäni ja ajatusmaailmaani [:D] Mua ottaa aivoon mun tuttuni joka on niin täydellinen äiti ja joka on imettänyt yli vuoden lapsiaan, mihinkään iltarientoihin ei koskaan muka olla menty ja nykyään kyllä alkohooli maistuu mielestäni liiankin hyvin ja meno on välillä sellaista että huh huh, että ei oikein super äidiksi voi sanoa kun nyt ala-aste ikäiset lapset on otettu aina ja otetaan aina mukaan aikuisten ryyppy juhliin. Ja mä en voi sitä oikein ymmärtää. Jos itse pitää juoda enemmän kuin sauna olut niin sitten lapsi pitää viedä hoitoon. Oho, tulipa taas tekstiä. Näin vaan tämän kyseisen ihmisen eilen joka kehui TAAS itseään hyvänä äitinä niin alkoi keittämään ja alkoi taas kyselemään, että kai minä sitten imetän kauemmin kuin ensimmäistäni... [:@] mutta enpä minä vielä voi tietää jotta kuinka se imetys lähtee tällä kertaa sujumaan..

No joo tulipa taas vuodatettua. Nyt pitää mennä kiireen vilkkaa jotta ehtii viedä tytön hoitoon ja itse neuvolaan. Päivän jatkoja teille kaikille. [:)][8D]

Heissan!

Voi, miten ihanaa, että kukaan syysmammoista ei ole vielä poksahtanut!

Mutta onpas ihanaa- meillä on viileetä sisällä...meidän ilmalämpöpumpun asentaja kävi eilen ja huolsi ton masiinan. Nyt se toimii 100% ja viilensi koko yläkerran sen verran tehokkaasti, että jopa minäkin nukuin jopa 4 tuntia yhteen putkeen..
Ja nyt ei tee mieli mennä ulos lainkaan[:D]- siellä kun on tukahduttavan kuuma.

SUPISTUKSISTA: Mitens muilla supistelee? Mulla on alkanut illasta supistamaan, nyt taisi olla 4. ilta putkeen, kun puhisin sohvalla..
Onneksi on ultra sokerilekurin yhteydessä maanantaina.

voiskohan mullakin olla sama kuin jousimiehen äidillä, että ei olisi ollut tarpeeksi rasvaa maidossa...mulla kun lapset heti saatuaan korviketta nukkuivat kunnolla, eikä tarvinnu olla kokoajan imettämässä nälkäistä lasta.. mene ja tiedä.
Mistä lienee vahärasvainen maito juontaa..mulla ainakin oli ylimääräistä rasvaa kehossa...
No, sormet ristissä, että tällä kertaa voisin täysimettää muutaman kuukauden.

Meillä käytiin iltalenkillä eilen vasta klo 9 aikaan ja olipa kuuma vielä tuolloin..taidanpa tänään vetää kuntopyörällä sisällä- on inhimillisemmät olosuhteet..
Toinen laji, joka soveltuis näille helteille olisi vesijuoksi järvessä/meressä- harmi, etten ole lajiin tutustunut..
Mutta olisipa ihana laittaa vyö kiinni ja hellehattu päähän ja mennä järveen kuntoilemaan[8D].

Ja muuten mammat- huomaatteko, että aika kuluisi nyt nopammin kuin keskivaiheilla?
Musta ainakin tuntuu, että viikot hujahtavat ohi. Kohtahan sitä saa mennä synnyttämään..KÄÄKS[&:]

Mutta nyt olisi aamiashommelit edessä- lapset näyttävät nälkäisiltä..
No maistuupahan puuro kunnolla[:D][:D].

Hyyh, viime yöni olikin sitten aivan päinvastainen kuin sitä edellinen. Nukuin todella huonosti. Nyt ihan oksettaa.
Pakko se on tänään lähteä etsimään tuuletinta jostain..

Hyvä juttu Pippula, kyllä se varmasti pysyy mukavasti mahassa kunhan saat levätä [:)]

Kirsikka86: Olen aivan samaa mieltä tuosta alkoholinkäytöstä lapsien aikana..
Itse olen joutunut katsomaan äitini ryyppäjäisiä 4-vuotiaasta asti ja luonnollisesti pari kertaa meinasi ihan onnettomuuksiakin sattua..

Esim. äitini oli niin humalassa ettei pystyssä pysynyt kun lähdimme vihaista kännistä isääni karkuun (heillä oli joku drama menossa ilmeisesti silloin) ja äitini kaatui ojaan ja satutti päänsä kiveen ja hän oli hetken pää sumeana.. No mitäs 4-vuotias tekee, no sain silloin ensimmäisen paniikkikohtaukseni.. Luulin, että äitini oli kuollut sinne ojaan ja kello oli varmaankin 2 yöllä, eikä ketään ollt lähettyvillä ja minä vaan itkin ja huusin siellä ojassa apua... Hän sai vaan lievän aivotärähdyksen, mutta minä, se pieni tyttö muisti aina sen hetken. Olin muutenkin herkkä ja ujo lapsena niin otin tuollaiset tosi vakavasti.

Niin, äitini on siis tätä nykyä alkoholisti ja menneet ajat jo ilmoittivat etukäteen kyllä hänen ongelmastaan. Myöskin koen hänet muutenkin epämiellyttävänä ihmisenä: Ylpeä inhottavista asioista ja mitäs muuta alkoholisti voi olla kuin ITSEKÄS! HYHHYH, sanon minä!

Yep, mutta se siintä.. Minä taidan pomppia kohta viileään suihkuun!

Huomenta!

Tuntuu todellakin siltä, että aika kuluu nopeammin kuin alkuraskaudessa tai keskivaiheessa[&:] Viikot vaan hurahtaa ohitse. Toivottavasti tahti vielä hidastuu kohti loppuraskautta[:D]

Sain kanssa nukuttua paremmin viime yönä, kiitos miehen tädin vinkin: lakanat suihkepullolla kosteiksi ja jääkaappiin/pakastimeen viilenemään. Ihan mieletön oli heittää sellainen viileä peitto päälle. Laitoin kaksi lakanaa ja kävin yllä kuumuuden yllättäessä hakemassa toisen, jo lämmenneen tilalle[:D]

Niin ja käytiin kanssa eilen vasta yhdentoista jälkeen illalla kävelyllä ja oli tosi ihanaa istuskella puiston penkillä viileässä ilmassa, kun meille ei edelleenkään tuule juurikaan sisällä. Mikä lie auttanut nilkkojen turvotukseen: meressä uinti, iltakävely viileässä vaiko kylmälakana, mutta ekaa kertaa moneen päivään jalat näyttää melko normaaleilta turvotuksen suhteen.

Kaika: epäilen mahtuisiko vesijuoksuvyö ainakaan meikäläisen vatsan ympärille enää[:D] Olisin ainakin melkoinen näky sen kanssa. Ja supistuksia tulee silloin, kun oon tehny liikaa päivän aikana, yleensä siinä vaiheessa, kun mahaa alkaa kipristään huomaan, että pitäisi varmaan istua.

Mistä sen tietää, että onko siinä maidossa tarpeeksi rasvaa vai ei?

Kirsikka: onnea neuvolaan!
Pippula: Kiva kuulla, että oot edelleen yhtenä kappaleena ja kotona! Ikävät nää ilmat vaan meille raskaille. Toivottavasti saat lääkitystä kohdilleen, kun ei todellakaan kuulosta mukavalta tuollaiset sydämen tykyttelyt.

Purri: Ei oo tuollaista kipua ollut, mutta soita ihmeessä neuvolaan ja kysy, kun kerran on monta päivää jatkunut. Ainiin ja se kättärin puhelinnumero, on päässyt ihan unohtumaan näillä helteillä: Kätilöopisto synnytysosasto: 09-471 65233 tai 09-471 65200, soittoaika 14-15, silloin kun soitin, niin eka numero ei toiminut, mutta jompaan kumpaan käskettiin soittaa.

Toivottavasti tänään tulee niitä rae ja ukkoskuuroja, että ilma vähän viilenisi..

Hanimami, kiitos numeroista! Pitää huomenna yrittää soitella, kun tänään en oo tohon aikaan kykenevä.. oon just sillon kaverin seurana lekurissa.. Soitin äidille tosta kylkikivusta, ni sano et hänellä oli ihan sitä samaa aikoinansa, et vauva venyttelee ja yrittää mönkiä oikeaan asentoon, ni mukiloi sillon mun kylkiäni. Käski venyttelemään kylkeä.. kivuliasta puuhaa se venyttely.. Kaverilta sain lainaan tommosen patterikäyttösen kolmipäisen hierontavekottimen (kuulostaapas...kröh..minä ja likainen mielikuvitukseni saadaan tosta kuvailusta jotain muuta aikaseks ku ois tarkotus[;)]), mutta se autto kans eilen vähäsen. Toi pakastettu peitto kuulosti kyl hyvältä idealta.. pitää varmaa kokeilla itteki.. tai siis lähinnä heitän sit miehen peiton sinne, ku mä nyt pystyn vielä nukkumaan kuumassa..

imetyksestä: oon aatellu sen niin, että jos onnistuu ni imetän aikalailla täysin, mut tuskin pidempään ku 6kk.. mut jos ei onnistu, ni sit mennää pulloruokinnalla. Ja toivon, ettei mulle tule mitään olen huono äiti -oloja siitä pulloruokinnasta, jos en kykene imettämään [:)]

supistuksista: on jotain hyvin pientä nyt ollu pari kertaa... mut eivät kovin kivuliaita ole olleet... eikä mitenkään useinkaan, mutta aina sillon, kun oon aatellu et nyt vois mennä nukkumaan [:D] Eli meinaiskohan toi mukula sit et tulis yöllä lähtö sairaalaan, sit ku hän haluaa syntyä [;)]

Sitten mulle soitti viikonloppuna yöllä joku hiton turkulainen (en siis vastannut sillon yöllä) mies, sit se jätti vastaajaan viestin.. no en tosiaan soitellu perään ja eilen se sitten laittoi tekstarin ja otin numerosta selville et kuka mahto olla, ni tosiaan joku turkulainen ukko.. laitto siis tekstariin että "ei sun puhelimees saa yhteyttä?". No en vastannu tohonkaan ni eiköhän se äpärä soita mulle klo 23:00 (onneks oltii miehen kanssa vielä hereillä) ja vastasin sit ni se esitteli ittensä, sanoin etten tunne ketää sen nimistä ni tää on "älä ny pelleile" sit ku toistin etten tosiaankaan tunne ketää sen nimistä ja ennen ku ehin sanoa että tainnu jätkä soittaa väärään numeroon ni se oli et "no sä et ilmeisesti voi puhua just nyt, mä soitan myöhemmin" ja löi luurin kiinni. Mut hitto jos soittaa, ni sanon sille, et jos ei toi häiriköiminen lopu ni soitan poliisille ja teen ilmotuksen kotirauhanhäirinnästä tai vastaavasta! Mulla ei asu ees ketää puol tuttua Turussa saatikka sit sellasta jolle oisin numeroni antanu!!!

Heippa!

Täälläkin ollaan vielä yhdessä koossa[;)] Tämä helle on kyllä niin tuskallista,etten jaksa edes koneella olla. Vaaka-asennossa tuulettimien läheisyydessä, kylmällä vedellä kasteltu pyyhe päällä.NAM! Tuo pakastinkylmä lakana kuulostaa NIIN Ihanalta,että taidan testata heti ens yönä.
Viime yönä kun tuli taas nukuttua n.4 tuntia, aamulla kun olisi ollut viileempi nukkua piti lähteä viemään Mun vauvaa Riparille.*Niisk* (Lue: Yes! Viikon rauha mopon äänistä pihalla,todella paljon vähemmän tiskiä ja likaisia vaatteita,ei teinimäistä kiroilua,hielle ja 2-tahdille haisevia mukeloita) [:D]

Suppareita:Päivittäin, pieniä/isoja ja varsinkin iltaisin. Tuo kuumuus on aika piru just suppareitten kohdalla. Mitään ei sais tehdä,ei edes kävellä vessaan ja takasin soffalle, kun jo supistelee. [>:]

Imetyksestä: Molempia imetin täysin n.3kk, ja n.3-4viikkoa osittain.Sitten loppui kuin seinään maidon tulo [&o] En kuitenkaan tuntenut itseäni kamalaksi äidiksi, enkä aijo tuntea niin nytkään.
Kovasti on tahtoa ja halua ainakin 6kk täysin imettää, pääseehän siinä itsekkin helpolla kun sapuska kulkee mukana [;)]
Tuo rasva juttu kyllä kiinnostaa, kun meikäläisen mukelot valvotti yöt just sen 3kk:tta, että johtuiko sitten tuosta,ettei saanut massuaan tarpeeksi täyteen.Hmm....

Ilmoja pidellyt: Toivon NIIIIIN kovasti eilen,että tulisipa sade, ja illalla alkoi ukkosella ja nyt tulee vettä kaatamalla. Joten... Poistun taasen...ja menen seisomaan vesisateeseen [:)]

Pst. Heinäkuun puolessa välissä JO!!! Aika kuluu tosi nopeesti!! HUI!!

Koittakaahan jaksella! Niin, ja tervetuloa mukaan Mammaliina!! [:D]

Eilinen 1h hieronta oli ihanaa ja ens viikolla menen uudestaan. Ei todellakaan pahan hintaista ja hierojakin on mukava nuori jannu. Vieläkin on paikat kipeet ja vähän jumissa, mutta eilinen vähän aukas niitä.
Tää ilma on kyl tappava ja nyt mulla on pahoinvointia. Saa nähdä pystynkö töihin lähtee iltavuoroon[>:]

Juonut olen kyllä ja nyt aloitin taas kivennäisveden juontia--> niin kauan kun pysyy sisällä.

Äippäpolilla juu oltu viime viikolla taas kerran ja labrat ok. Nesteytystä tosiaan sain ja olin yön sairaalassa. Mullahan taas alkoi vatsakivut, jonka takia kaks kertaa ollut osastolla.
Yhes vaihees oksentelin vaa ja sitten oli vähän tulehdusarvot kohol, joten olin eristyksissäkin sen takia. Koskaa ei oo löydetty mitää syytä. Alkuraskauden aikana oli kovemmat kivut ja ajattelin että taas menee kesken(viime vuoden talvella oli varhainen keskenmeno), mutta lääkäri totes että sikiö on elossa[:)]

Siis nyt olen huomannut että aika on tosiaan mennyt nopeesti, kun 30+1 on jo täynnä. Uimaan en oo vieläkään päässyt, kun en viitti lähtee enää rannalle yksin. Jos alkaa supistaa yms...

Kirsikalle tosiaan onnea neuvolaan.

Pojan haen sunnuntaina kotiin ja heti maanantaina alkaa kyl ikävä aikasin ylös rumba :/

Juu ei pysynyt sisällä :( Huomen aamuna vasta neuvolaan sain ajan ja iltapäiväl lähen työterveys lekuriin hakee sairasloma todistuksen. Miehen otan mukaan, kun mä en hittolainen kyl yksin lähe liikenteeseen[>:]
Mies tehnyt melkein 25h töitä(ihanaa tää meidän vartioiden ala+extra vuorot) ja nyt nukkuu tuossa.
Saa nähdä pysyykö toi kivennäisvesi mun sisällä... Harmi kun tahtois olla niin paljon töissä, mut nyt sit tätä tuskaa[&o]

Lääääh....[&:][&:]

Liian kuuma. Ihan liian kuuma. Ei tosiaan voi edes koneella olla, saatikka tehdä mitään muutakaan kuin rötvätä tuulettimen edessä ja juoda litroittain jäävettä. Lakanat lens pakastimeen HETI kun luin ton vinkin, Kiiitos!!! [:)] Toivottavasti se unimatti löytää perille ensyönä muuallekkin, täällä ei ole myöskään näkynyt.. Viimeyöt mennyt pyöriessä tuskaisena, hikisenä ja hyvää asentoa ei tahdo nukkumiseen löytää. Tänään jouduin käymään sitten päivystyksessä hakemassa ihan lääkettä tohon unettomuuteen nimittäin ensiviikolla mahdollisesti palaan töihin ja nyt jo 5 yötä mennyt niin että olen vielä aamuviideltä hereillä jonka jälkeen nukahdan ja herään 10-11 aikoihin väsyksissä mutta silloin ei enää viitsi jatkaa unia.

Ja hyvää tuuria taas tänään. Eli kävin päivystyksessä ja sain jonotella kuumassa odotustilassa tunnin verran. Sitten postuin terveyskeskuksesta vieressä olevaan sairaalaan moikkaamaan ystävää kahvilaan, alkoi kuukkarikipuja muistuttava kipuilu..No kotiin päästessäni huomasin että olin vuotanut hieman verta..Laitoin siteen ja soitin neuvolaan, nyt sitten tarkkailussa.. Oisimpa käynyt sairaalassa veskissä niin olisin huomannut siellä tuon ja päässyt suoraan tarkisteukseen ettei tarvitsisi taxilla lähteä kun ei bussitkaan kulje. No tilanne toistaiseksi ok, pitää laskea ja merkitä ylös vauvan liikkeet tunneittain. Mikäli alittaa 2krt 3ssa tunnissa rajan niin päivystykseen mentävä, tai mikäli vuoto kasvaa, muuten tarkkaillaan huomiseen saakka ja katsotaan sitten miten tilanne on kehittynyt.

Nyt tuli pelkkää omaa napaa, tarkotus oli vastailla teillekin mutta Liiian Kuuma, pakko mennä tuulettimen eteen [:o] palailen viileemmällä vastaileen.

HHHHHHHUH! Huomenna en astu autoon, en kyllä missään nimessä..
Päällä kai jonkinlainen nestehukka: Päätä särkee aivan kamalasti ja takaraivoa jyskyttää.
Minulla ei vieläkään ole tuuletinta, yöstä siis tulossa mahtava.

Jännä: Voii hemmetti! Nyt vaan siellä sitten lepäämistä vaan..

Heissan!

Koko päivä oltu ulkona tänään.. Tai no, lähes koko päivä [:)] Lakanat lens kans pakkaseen, ku luin ton vinkin [:D] Kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantansseja ja omaa sukuaan.. [;)] Tai miten kukakin sen haluaa sanoa [:D]

Mitäs mieltä olette: Voinko kokeilla tohon mun kipeään kylkeeni mobilaattia? Kun siellä käyttöohjeissa lukee raskaudesta vain että "neuvottele lääkärin kanssa".. Ku mietin et voisin testaa auttaisko se tohon särkyyn.. siis jos ei pian ala paranemaan... onhan mulla tietty ens viikon pe neuvola, et meinaan sieltä vielä sit kysyä ammattilaisen mielipiteen, mut meinasin et jos vähän sais ees apua tohon... Tosin tänää ei oo ollu niin kipee ku eilen, et sinänsä on ollu parempi.

Purri: luulisi että ajoittaisesta Mobilatin käytöstä ei olisi haittaa kun sitä käyttää kuitenkin vain paikallisesti. Onko Panadolista ollut apua kipuiluun?

Mulla on ajoittain ollut kipua pallean seudulla, sellaista kramppimaista kipua. Siihen Panadol on tehonnut suht kivasti. Kuulemma yleistä kun vatsa painaa palleaa ja varsinkin ruokailun jälkeen kun on vielä naftimmin tilaa. Lihas ikään kuin kramppaa kun joutuu niin ahtaalle.

Kertokaas flksummat, että onko sulatejuusto tuorejuustoihin verrattavissa? Oletteko syöneet raskausaikana? Mun pitäisi viikonlopuksi sukujuhliin tehdä pari voileipäkakkua ja mietin että voinko itse niitä syödä ollenkaan, kun sulatejuustoa niihin ihan reilusti aion laittaa.

Custos: niin mä vähän itteki meinasin, että ku en sillä lotraa kuitenkaan, ni ei kai siitä haittaa ole. Sulatejuustosta kattoisin et mitä siel lukee aineksina.. jos on pastoröitu maito, ni sithä sitä pystyy syömää, mut toisaalta kaipa sä nyt pari palaa muutenki voisit syödä? Mä en ainakaa itte oo täysin ehdottomana ollu noitte ruoka-aineiden suhteen [:)]

jännä: Täällä ollaan sormet ristissä, että kaikki olisi ok!
Osasko kukaan sanoa, mistä vuoto johtuu?
Tsemppiä!

Milamariaa: Nyt makaamaan siellä!
Kylmällä vedellä kastellut lakanat ja sokeri-suolatasapaino kuntoon vaikka [link=http://www.hartsport.fi/]HartSportilla[/link]!

Purri, minneen osaa sanoa tuosta Mobilaatista mitään...

Täällä iltalenkki takana ja johan toi vauveli punnaa alas[&:][&:]
Mä jo mietin, että yrittääkö se siellä kääntyä kokonaan ympäri- jokatapauksessa tosi inhottavalta tuntuu.
Kiva lisä tähän häpyluukipuun.

Mutta nyt iltaruokaa mulle!
Mo!

Morooo!

Kyllä juu kuumaa pitelee...
Pakattiin päivällä ittemme äiteen autoon ja lähettiin fiskarssiin jädelle,
Autossa siis aivan mahtava ilmastointi[:D][:D]
Nukuttiin pojan kanssa kuin pikkulinnut,
kuorsasin välillä niin kovaa että ittekin heräsin[8D][8D].

Mua vaivaa hirveesti toi kuorsaus, Viimekskin kun olin raskaana nin olin hirvee sikapossu nukkuessa.
Muuten ei mikään jännitä synnärille menos, muutaku et saaks muut mammat nukuttuu
kun mää röhkin vieres...[;)][&:][:o]
Onneks se siitä sit lähtee kun pääsee taas normi asentoon nukkumaan ja keuhkot laskeutuu takasin omalle paikalleen...

Custos mun käsityksen mukaan sulatejuusto on sallittua. Eli ei ole sitä sellasta tuoretavaraa vaan jotain muuta...

Milamariaa
Voi vide!!! En ole kyllä tippaakaan kateellinen jos ei minkään moista tuuletusta kämpästä löydy edes yöksi!!! meillä on makkarissa sellanen kattotuuletin joka suo meille edes jotenkin inhimilliset olosuhteet nukkumiseen, mutta päivisin kyllä pitää pinkasta pakoon, kun sisällä lämmöt kohoaa taivaisiin.

Jännä Miten menee?? Raportoihan ASAP!

Mammaliina piru jos se sulle näillä helteillä vielä jonkun oksutaudin nakkas! Voimia!!
Raporttia odottelen sieltäkin suunnalta! Kerrohan kuinka lääkärissä sujui!
P.S. meillä on saman ikäset pojat [:)]

Mamma_76 Oikein ärsyttää jos siellä saatte vettä esterin sieltä[:@][:@][:@]. Tänne kun vaan lupaillaan, mutta taivas sininen ku mikä!!! Mut Nauti ja seisoskele meidän kaikkien edestä!!!

Purri jos ei mitään muuta nin pirauta 10023 (09) Sieltä saa neuvoja terveysasioista. Joku sairaanhoitaja tms vastailee kysymyksiin.

Törsäsimpäs ja ostin kolme hellemekkoa, kun meinaan paahtua näihin mitä mulla on, Seppälässä oli kaikenlaista kivaa n.10.-/kpl.
Painun vielä lenkille nyt kun aurinko alkaa laskemaan...
öit

ALKUPERÄINEN: Custos

Purri: luulisi että ajoittaisesta Mobilatin käytöstä ei olisi haittaa kun sitä käyttää kuitenkin vain paikallisesti. Onko Panadolista ollut apua kipuiluun?

Mulla on ajoittain ollut kipua pallean seudulla, sellaista kramppimaista kipua. Siihen Panadol on tehonnut suht kivasti. Kuulemma yleistä kun vatsa painaa palleaa ja varsinkin ruokailun jälkeen kun on vielä naftimmin tilaa. Lihas ikään kuin kramppaa kun joutuu niin ahtaalle.

Kertokaas flksummat, että onko sulatejuusto tuorejuustoihin verrattavissa? Oletteko syöneet raskausaikana? Mun pitäisi viikonlopuksi sukujuhliin tehdä pari voileipäkakkua ja mietin että voinko itse niitä syödä ollenkaan, kun sulatejuustoa niihin ihan reilusti aion laittaa.

olen ainakin käyttänyt ihan normaalisti sulatejuustoja ja tuorejuustoja, koska ne ovat olleet pastoroituja!
 tarkistat vain pakkauksesta! siellä kyllä lukee ainakin suomalaisissa tuotteissa!  sillon niistä ei pitäisi mitään haittaa olla!

Takaisin