Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Hellou!

Enpä ole jaksellu kirjotella viime aikoina kun mieli ollu niin maassa, kaikki menee päin perssiitä suoraan sanottuna. Yhtä risukasaa elämä, eikä sitä aurinkoa näy sitten paistavan tähän risukasaan lainkaan. [:(]

Olen taas, 3kertaa viikon saikulla. Voimat loppuu mutta lääkäri ei sitä oikein tunnu ymmärtävän. Torstaina taas palailen töihin ja yritän sinnikkäästi jaksaa loppuun asti väkisin kun en enää jaksa lääkärillä käydä jaksamistani enää valittamassa kun ei asiaa otetta todesta. Pelkään että masennun vielä pahemmin mutta yritän olla positiivinen silti. onneksi tytär tuo iloa elämään. [:D]

Vaikka supistuksia tulee päivittäin ja joskus jopa kipeitä, niin onneksi kohdun suun tilanne ei ole muuttunut miksikään ja sehän on pääasia. Odotan niin syksyä ja että saisi jo kaiken valmiiksi, saisi sen oman nyytin syliin [;)][:)]

Kelit on olleet mahtavat, harmittaa vain kun ei jaksa olla pihalla kauaakaan kerralla kun tulee niin tukala olo kuumuudessa. Toivottavasti ensi kesä on yhtä lämmin ja komia niin jaksaa sitten nauttia siitä kesästä erilailla kuin nyt tämän mahan kanssa. [8D]

Aurinkoista sunnuntaita teille kaikille ja anteeksi tämä oma napaisuuteni tällä kertaa. [:D]

Sunnuntait!!

Eilinen meni touhutes :)
Kirpparia, anoppilaa, lenkkeilyä, grillausta...
Tänään pojilla taas pelipvä joten painun jonnekin metsätielle lenkille
ja sitte ku tuun nin siivoon paikat, teen eväät ja pakkaan perheen
retkelle tapiolan kahluualtaalle.[:D] Toivottavasti saan sinne mukaan pojan kummitädin...

Kummitädillä välillä pyörii maailma ihan vaan oman navan ympärillä.[:@]
Yritin sovitella tälle päivälle treffejä ja kummitäti ilmoitti että hänellä on darra tänään joten tulkaa te koko pesue sieltä espoosta tänne tsadin keskustaan koffinpuistoon piknikille.
Ensin suostuin, mut nyt laitoin kyl viestiä et HALOO, ei ehkä aleta nyt kuitenkaan roudaamaan itseämme
sinne, ja varsinkaan koffin puistoon, mikä on ollut uutisissa asti puheenaiheena, kun siellä ryyppää ihmiset nin sikana ja sotkee paikat. Ei ehkä ihan lasten paikka...
Plus sinne melkein pitäis dösällä mennä mikä A maksaa ihan sikana kaikilta meiltä yhteensä (20.- menopaluu)
Ja B törkeen vaikeeta raskaana neljäveen ja reppujen kanssa kaikkine vaihtoineen...
Saapi nyt plikka valita mitä haluaa. Ja jos aikoo vaan darrailla himas nin taitaa olla ihan vikoi kertoi kun edes vaivaidun miettimään treffejä. laitelkoon jouluna korttia si postiin.

Ou well, aika omaa napaa, mulla toi ukko toimii kyl
mut kamut on välil kusareita[:D][:D]

MMMMM... mansikkapiirakkaa....

Huomasin että mulla paino heittää päivän sisäl about 3kg... melkoset turvotukset...

Päivää!

Siis miten muut raskaana olevat jaksavat näitä helteitä? Ja mitä tekemistä te muut kehitätte näinä päivinä? Jaksatteko ihan normisti olla auringossa ja kävellä jne.?

Minua kammoksuttaa ajatus tuolla ulkona löhöämisestä auringossa, onko se enää edes terveellistä tällaisilla helteillä?
Tuntuu, että päätä alkaa särkemään heti kun menee pihalle [:'(] Minua ei siis enää rannat houkuttele. Mielessäni liikkuu ihana kuva sateisesta raikkaasta päivästä [:D] Kyllä se on kohta sadetanssia alettava tanssimaan!
Tänään pitäisi käydä vähän pyöräilemässä, kun eilinenkin meni istuessa juhlissa ja sitten kotona. Ei kyllä huvittaisi liikunta tällä hetkellä pätkääkään, mutta kun se oikeasti piristää mieltä niin paljon ja olisi ihan hyvä päästä ulos täältä neljän seinän sisältä.
Tänään olen vaan pyykännyt ja kirjoittanut muistilappuja [:D].

Minzkuli: Osaavat ne tyhmiä naisetkin olla ja myös kierot keinot vetää lapsensa mukaan peleihin ilkeästi erotilanteessa.. Mutta kyllä todella inhottavalta kuulostaa tuollainen [>:]

Kirsikka86: Minulla tuli tipat silmiin.. Ei ole kivaa olla maissa [8|][&o] Kyllä se aurinko sinnekin vielä paistaa! Pienistä asioistahan alkaa se nouseminen masennuksesta, oli se sitten isoa tai pientä masennusta. Toivottavasti pääset taas nauttimaan raskaudesta ja saat lisää voimia kaikkeen [:)]

Hanimami: Mietinkin jälkeenpäin että niin olisi pitänyt tehdä! :D

Täällä vauvan liikehdintää taas ihastelen ja hassuja vatsanmuotoja katselen [:D] Tänään otin kuvan kun jäbä oli hassusti ylhäällä ja maha jotenkin edestä päin näytti roikkuvan alhaalla.. Voi että, jos siintä kuvasta leikkaa rinnat pois niin sehän on niin seksikkään kaljamahan näköinen että vooouhhh! [:D]
On muuten ihan "poikamaha", kun äitinikin pari päivää sitten sanoi: "olet ihan kuin pallon nielaissut, ei mulla tollasta mahaa ollut vaan se levisi sivuillekkin.."..

Milamariaa kyseli helteillä jaksamisesta, just tänään olin miehen kanssa rannalla kuusijärvellä noin kolmisen tuntia. En voinut edes uida kun se nyt on kielletty mut aika hyvin jaksoin, join ihan hirveesti vettä ja meil oli pienet eväät mukana (nektariinei ja viinirypälei). Ihmettelinkin kuinka niin kauan jaksoin olla ilman huonoa oloa :) ihanaa kyl oli. aurinkorasvaa lisäilin puolentunnin välein, eilen nimittäin olkapaat ja rinta paloi aika lailla Hjk:n matsissa finnair stadionilla [:@]
Peitättekö te muut mahan kun otatte arskaa näillä helteillä? Mä kyl pidän toppii päällä, ei kai se liika kuumuus oo hyväks masulle ja sen sisukselle.

Kuinka teidän vauvat liikkuu näillä helteillä? Mulla kyl liikkuu paljon mut ei ehkä niin ahkerasti kun viileemmällä, toki voipi johtua ihan näistä helteistäkin. en tiedä.

Huomenna sitten neuvola taas. Onko muilla alkanu jo viikon välein tiheentyy neuvolat?

Mahan peittämisestä: Näillä helteillä peittäisin kyllä... Mutta jos lämpöä vähemmän, enkä hengailisi kauaa niin sitten kyllä mahakin saa arskaa, tosin tietenkin hyvän rasvauksen laittaisin ensin mahan päälle.. Pari viikkoa sitten otin vielä mahallekin aurinkoa, en yhtäjaksoisesti ja enemmän taisin ottaa selälle kuin mahalle, enkä ole auringossa viihtynyt kuin sen 1,5 h korkeintaan.
Moni on joo palanut näillä helteillä, siskoni ja hänen lapsensa punaisia kuin ravut ja aijaai on varmaan kipeät yöt edessä :/ [&:]

Liikkeet: Jos minulla on kiireinen päivä niin on masussa rauhallista.. Sohvalla makoillessa ja löhöilypäivinä yrittää enemmän potkia tätä äippää liikkeelle [;)][:D] Jos olen kuumassa paikassa, kuten saunassa ei liikuskele hirveämmin eli kyllä nämä helteet varmaan vaikuttaapi..

Minulla seuraavalla viikolla neuvola ja sitten muistaakseni alkaa käynnit tihenemään siellä.

Nyt leffaa katselemaan [:)]

Heissan kaikille! Kuuma on ei ole kiva olla ulkona, eikä sisällä. Hiki pukkaa. Olo alkaa oleen muutenkin tukala. Yleensä tykkään rannalla olla piknikillä lasten kanssa, mutta nyt ei oikein jaksa, eikä välitä. Neuvolassa tulee nyt käytyä kahdenviikonvälein. Sairiksella olen äitiyslomaan asti. Saa levätä rauhassa. Tuntuu, että väsyttää kaiken aikaa. No raskaudesta ja kuumuudesta se johtuu.

Kirsikka86: Jos vaan mitenkään jaksat, niin kannattaa vaan raahautua sinne lääkäriin, jos töihin meno tuntuu ihan ylivoimaiselta tai vaikka vaan liikaa voimia vievältä. Tiedän, että se on aika ahterista, että siellä lääkärillä joutuu ravaamaan usein. Jos on vaan voimia, niin sano sille lääkärille, kun toivottavasti seuraavan kerran meet, että olotila ei oo parantunut. Ootko tehnyt masennustestiä siellä, kun teksissä mainitsit, että toivot, ettei masennus pahene? Tai puhunut neuvolassa uupumuksesta? Ja tosiaan, kannattaa yrittää tehdä sellaisia asioita, mitkä omasta itsestä on niitä mukavimpia ja unohtaa kaikki muut, jos ei jaksa mitään, niin sitten vaan on ja lepää. Hyvä, että kohdun suulla tilanne ei oo muuttunut, eikä tosiaan enää kauaa, niiin saadaan pienet nyytit syliin! Tsemppiä ja voimia. Kirjoittele taas kun jaksat kuulumisia[:)]

Kuumuus: Päivän paras hetki on aamulla ennen 10, kun on vielä lämpötila alle 25, sitten kun puoleen päivään mennessä nousee helteen puolelle, niin ei jaksa enää mitään, eikä masussakaan tykätä, jos tekee kauheasti, kun alkaa supistaan. Pikkuinen liikkuu vähemmän kuumalla ja jos oon itse liikkeessä. Mutta on todella tämä kuumuus verottanut voimia. Oon päätynyt siihen, että klo12-18 suunnilleen vaan yritän maata sisällä ja lueskella tai nukkua[;)] tai muuta, mikä ei hirveemmin vaadi jalkojen päällä oloa ja liikkumista. Sitten kun alkaa viilentyä, niin jaksaa taas hetken olla liikkeellä ja tehdä jotakin järkevääkin. Mutta ei kiehdo auringon otto, eikä muutenkaan liikkuminen päivällä ulkona. Nyt voisi lähteä lenkille, kun ilta on viilentynyt, mutta alkaa jo väsymys painaa. Ensi viikolla on miehen synttärit ja päädyin siihen, että kakun teen itse, mutta muut tarjottavat ostan kaupasta valmiina, kun ei yksin kertaisesti pysty venyyn, että leipoisi kovin kovasti näillä ilmoilla. Nyt alko tekeen mieli itse tehtyä pulla[:o] Ehkä kuitenkin tekisin sitä...

Omaa: naapurissa on teinit bilettäneet koko viikonlopun. Taitaa porukat olla jossakin matkoilla. Edelleen jatkuu bileet, toivottavasti ei koko loppukesää. Eihän tuo häiritsisi, jos voisi pitää ikkunat ja parvekkeen oven kiinni, mutta ei tulisi mieleenkään näillä lämmöillä. Äsken sain laitettua vaavin vaatteet lipastoon oikeille paikoilleen. Säilytystilaa on edelleen liian vähän. Onkohan sitä koskaan tarpeeksi?

Mutta nyt iltapuurolle ja sitten nukkumaan.

Huomenna on taas viikko uus ja syksy taasen entistä lähempänä, sitä odotellessa[:)].... Öitä!

Huomenia!

Lomarytmi selkeästi päällä, herättiin vasta 9:30[:D]
Ja ensimmäinen yö piiiitkään aikaan kun nukuin kunnolla, nyt on levännyt olo...

Täällä ei ole hirveesti hellettä kummempaa.
Masua kutittaa ihan sairaasti kun alkaa nahka kiristyymään
samoin jatkuva suihkuttaminen kuivattaa
öljytty siis on.

Kirsikka Sinne voimia, Ravaa vaan lääkärillä ihan hyvällä omalla tunnolla! Parempi kuitenkin levätä ja kerätä voimia, näillä helteillä kun ei oikein mikään tunnu kivalta.

Milamariaa ei täälläkään helteillä paljon mitään tehdä, Jos ulos mennään niin vaan siksi että kämpästä loppuu happi ja sillonkin metsästetään jotain varjoisaa paikkaa.
Illalla sitten taas into piukassa ja käyn lenkillä ja siivoon ja ompelen ja intoilen jajaja....[8D][:D]

Liikkeet Samalla tavalla, säästä riippumatta, eli kokoajan ja mahdollisimman voimalla[:@][8D][:D]

Hiphei! postista tipahti huutonetistä tilattu aivan mahtava hellemekko[:D][:D] Jaksaiskohan sitä lähteä kylille näyttelemään... jos vaikka kaupassa kipaisis jädet ostamassa.
Äitee tulee parin tunnin päästä kylään, joten voisin jotakin masikkaa tms pöytään ostaa...
Jep näin teemme...

Heissan!

Minzkuli, en mä jotenki usko, että vaikuttais yhtää paremmin noi litkut.. Mun mummollani on sama ku mulla, et rauta vaan ei yksinkertaisesti sovi ja se nyt on kokeillu millon mitäki lisiä.. Mut vielä pärjään näillä välipäivillä [:)] Ihana ku mainitsit ton mansikkapiirakan.. alko tekee mieli täälläkin.. tosin mulla ois kuningatarpiiraan ainekset pakkases..

Helteistä: kyl mä tykkään vielki istua auringossa tai vieläki enempi tykkään makoilla [:)] Mut mä oonki tämmönen lämpöhulluihminen... Tosin heräilen öisin parin tunnin välein, ku mies on vielä lämpöpatterina vieressä, ni pukkaa hikeä..ällöttävää herätä aamulla ku haisee hielle [:'(]

Celina: Mulle tuli kutsu Joensuuhun serkun rippijuhlaan elokuussa, mut en oo just ton välimatkan takia menossa! En varmana kykenis autossa istumaan sitä kuutta tuntia! Tosin broidi heittäis, ja kuulemma pysähdyttäis aina 100km välein, ku sen vaimon selkä ei kestä paikallaan istumista, mutta silti! En oo menossa! Tosin asiaan vaikuttaa seki, et en jaksa mennä kuuntelemaan et "voi ku sulla on jo iso maha! Kuule sillon ku minä olin raskaana....."

Kotihommista: meillä niistä ei käydä taistelua, kun mulla ei ole lupaa miehen puolelta siivota [:D] "kun et sä kerran osaa siivota, ni minä siivoan" Mies sit myös siivoaa, kun kerran tolleen mulle aikoinaan sanoi [:D]

Kirsikka: Kysy siltä lekurilta, et onko se millään tavalla työpaikan etu, jos sä joudut siellä tekemään hommia puolkuntoisena? Vois kuvitella, että lääkärillä ois järkeä päässänsä sen verran, että päästäis sut kokonaan lomalle!!! Tai sit se on joku puoskari. Pystytkö sä vaihtamaan lääkäriä, vaikka oiski duunin puolesta?

Milamariaa: Kyl mä siis kykenen ihan normaalisti toimimaan helteillä. Tosin vettä menee huomattavasti enempi.. ja nyt on edessä se aika, kun kaikki kaverit on töissä ja mä oon vapaalla, eikä oo mitää tekemistä, eli kuolen tylsyyteen tässä vielä..

Vauvan liikkumisesta: Meillä toi mukula heitteli voltteja ennen MM-finaalia ja finaalin aikana potki hurjasti mua mahaan. Päivällä oli ollu ihan hissuksiin, kun mä olin ollu vaa liikenteessä koko päivän, kävin siis Suomenlinnassa piknikillä ja haukkumassa aviomiestäni kaverilleni, joka taasen seurustelee lankoni kanssa ja hän vuorostaan haukkui lankoani mulle [:D] Oltii molemmat siis onnistuttu riitelee miestemme kanssa lauantaina.

Neuvolasta: ens viikon perjantaina ois seuraava neuvola ja sen jälkee käsittääkseni alkaa tiheentyä toi väli.

Mä olen myös huomannut, että vauva liikuskelee viileämmällä ja iltasella enemmän. Auringossa en näillä helteillä ole enää kauaa jaksanut olla, sisällä on ihanan viileää, kiitos ilmalämpöpumpun :) Vasta illalla vähän viilennyttyä olen käynyt kävelylenkillä koirien kanssa, päivällä lenkkeily on alkanut tuntumaan melko tuskaiselta.

Olen tänään ensimmäistä päivää s-lomalla kun kävin tk:ssa aamulla melko kivuliaitten supistusten ja huimailun takia. Lääkäri kirjoitti s-lomaa äitiysloman alkuun asti ja nyt mä olen ihan että mitä ihmettä mä tällä kaikella ajalla teen :) Ajattelin, että kirjoittaa korkeintaan viikon alkuun. Sanoi ettei mitään riskejä kannata nyt ottaa, vaan lepäillä ja yrittää rentoutua nauttien kesästä. Ja minähän tottelen :) Hassua vain kun olin ajatellut, että kyllä mä nyt sinne töihin tässä vielä palaan pariksi viikoksi ennen äitiyslomaa ja nyt en palaakaan. Menee hetki sulatellessa tätä suunnitelman muutosta, mutta onhan se ihanaa ettei nyt tarvitse enää töitä stressata.

Kirsikka: voi kun sunkin lääkäri tajuaisi nyt vain kirjoittaa lomaa kunnolla. Tsemppiä!

Jos tänne muistais kirjoitella ekaa kertaa[;)]

Tosiaan huomenna tulee RV 30 täyteen ja mä olen ihan valmis synnyttämään.
Esikoisen odotus oli helpompaa kun tämän. Jotenkin tuntuu että kroppa on väsynyt ja kipee tähän tilaan jo?
Lauantaina oli ehkä ehkä suppareita ja sitten semmoisia "potkuja" mitkä tuntui alapäässä asti? Onko kenelläkää ollut samoja? 1g panadolia piti ottaa että kivut loppuis ja sitten eilen illalla ei ollut samanlaisia "potkuja", mutta oli kipee olo taas.
Vauva on tosi aktiivinen ja potkut/muljahtelut sattuukin minuun välillä oikein pahasti.
Empä tiedä tuosta avautumisvaiheestakaa, kun hussin sivulla sitten oli samanlaisia avautumisvaiheen oireita mitä mulla on nyt ollut, mutta torstaina sairaalassa ei kuitenkaa sanottu että olisin yhtää auki?[8|]
Esikoinen tuli maailmaa 39+4, kun käynnistettiin lapsiveden niukkuuden+mun voimattomuuden takia.
Laitan tähän tuon hussin linkin missä on toi juttu mistä puhuin.

Hussin tiedosto synnytyksestä

Hellurei kaikille!

Huh huh! Kylläpä tuolla lokakuisissa tapahtuu.

Täällä voidaan, kuten odottaa saattaa- treenit aamutuimaan (joskin suht kevyet) ja sitten piha- tai muut hommat ennen klo 11. Sitten ei auta muu kuin pyyhältää rannalle koko päiväksi ja iltapäivästä ruokaa naamariin ja vasta alkuillasta lenkille käyskentelemään.
Pojilla maittaa uni 12 tuntia putkeen ja mulla sen sijaan vähenee koko ajan. Nyt on semmoista 5 tuntia kolmessa pätkässä, vaikka ilmalämpöpunpun alla nukunkin...mutta ei voi minkään häpyluu kipeä ja supistelee...ja kaikenlaista kolotusta ja kenkimistä tuolla massussa...

Mutta taas pitää mennä- PALATAAN!!

Huh hellettä!!!

Pitää varmaa suihkuun pyrähtää tästä kohta puoliin! Makasin meiä partsilla varmaan vajaan tunnin ja oon ihan hiestä märkänä [:'(] Ja hyvin huomas äsken, että en oo kellekää puhunu koko päivänä mitää, ku kaveri soitti ni kauhee kälätys [:D][:D]

Sit mä oon osannu taas tehdä ruokaa [:D] Ostin lohimedaljonkeja ja aattelin et paistan ne pannulla.. no eiköhän ne hajonnu sit käsiin [:@] Eli paistoin lohimössöä, ei siinä, hyvää oli, mut ois ollu kivempi ku oisivat pysyneet "pihveinä". Mut tein mä sit kuningatarpiirakankin [:)] pitäis vielä jotenki yrittää sulatella sitä lohihässäkkää, että saisin maistettua oliko se piirakka mistään kotosin.. tosin eipä mun yleensä tartte leipomuksiani hävetä [;)]

Ja tervetuloa Mammaliina! Onks sulla siis useampiki lapsi jo, vai onko tää toinen ja kuis vanha esikoinen on? Mulla ei mitää suppareita ole vielä ollut (tai jos on ollu, ni ovat olleet niiin pieniä, että en oo ees mokomia tajunnu suppareiks[:D]) Yritähän lepäillä, että pysyy matkustaja ees vähän pidempään kyydissä.

Hanimami: Voi eiii, äänet kuuluu siis selvästi? Ja minä kun manailin tuossa yksi ilta kun kaksi kännistä ukkoa keskusteli parvekkeella.. Ja sinulla siellä joukko teinejä huutelemassa ja räyhäämässä, ouunouu [&:]

Custos: Hyvä, että olet saanut sairaslomaa! Mukavaa lomailua sinulle [:)]

Mammaliina: Minulla on ollut samanlaisia juu, tuntuivat tosi epäilyttäviltä aluksi enkä tajunnut niitä potkuiksi ja pelottikin. Tänään juuri kun ajoin pyörällä niin alkoi tulla jytäystä suoraan sinne [:D] Mulla meni naama "[&:]" ja yritin polkea suht normaalisti.. Tuntuu ilkeältä ne. Tuossa joku aika sitten ajattelin vauvan potkivan tiensä läpi sieltä ja pelkäsin jo että paukkuu lapsivedet.

Omaa: Tänään tuli hoitopöytä.. Tosin nyt aluksi minulla tuollainen setti missä amme, hoitopöytä ja yksi hylly samassa.. Sinne en siis saakkaan kuin parin päivän vaatteet aina laitettua, jos edes viitsin laittaa.. Myöhemmin jos sattuu löytymään niin otan/ostan mielelläni sellaisen missä monta laatikkoa tai hyllyä.

Tänään ostin Citymarketista poitsulle sairaalamyssyn [:)] <3 Ainut värikäs mitä minulla nyt on kun tuo miehen äiti ostanut kaikki kevyet pienet myssyt valkoisina, enkä tykkäile niistä yhtään ja niitä on monta [&:] Kävin etsimässä Hm:llä ja Lindexillä mutta ne mitkä olisin halunnut olivat vähän isommille pojille.

Tänään tuli taas herkuteltua, tai no oikeastaan joka päivä on mennyt jotakin epäterveellisempää.. Nakitkin ovat maistuneet kylmänä tai lämpimänä päivittäin [:D] Noh, jos helteiden jälkeen olisi helpompi taas olla rohmuamatta kaikkea rasvaista..

hei taas!

Millamariaa: eipä täälläkään jaksa juuri mitään tehdä, vasta illasta ulos kun hieman ilma viilenee. Pidän lämpöisestä mutta en yhtään piittaa auringossa makaamisesta. [:'(]

HaniMami: Tympeää vaan on se että olen aina joutunut eri lääkärille, ehkä se viikko kerralla saikkua johtuu siitäkin. En ole tehnyt masennustestiä mutta varmasti jonkin moista masennusta ilmassa kun mieli koko ajan maassa ja olen aina pelännyt masennusta koska tiedän siihen olevan taipuvainen [:(] Viimeksi neuvolassa aloin melkein itkeä, että en enää jaksa mitään, kotikin on kuin pommin jäljiltä kun en jaksa tehdä mitään niin neukkutäti vaan tuumas, että ei sillä siivomisella ole väliä ja lääkäri tuumas no että se on vähän erilaista odottaa toista, että yritä nyt huilata aina kun pystyt. No eipä muuta ole tullu tehtyäkään kun vain maattua kun siihen on tilaisuus.

Eilen tuli äitiyspakkaus, kyllä olikin kivoja vaatteita [:)] Nyt pitäis olla kaikki kunnossa vauvaa varten, patja vielä puuttuu kun edellinen patja olikin lyhyempi kuin uusi pinnasänky. Lainalla ollut pinnasänky olikin jostain syystä ollut noin 5senttiä lyhyempi kuin normi pinnasänky.

Mä olen jo aloittanut jännittämään imetystäkin, ensimmäisen kohdalla imetys ei oikein sujunut ja siitä jotenkin syyllinen olo. Nyt toivon,että saisin imetettyä paremmin. Kuinka teillä joilla on jo lapsia niin on mennyt imetys heidän aikana?

Tänään tuleekin pari ystävää illalla käymään joten pitänee lähteä kaupasta hakemaan mansikoita niin saa tehtyä tarjottavaa heille, omin sanoin ristien "kuppikakkua" ajattelin väsätä. [:D]

Hellepäivän jatkoja teille kaikille [:D][8D] ja jaksamisia heille jotka joutuvat töissä hikoilemaan näillä lämpöaalloilla, joku kylmiö työ olisi varmasti nyt ihan kivaa [:D]

tiistaita!

Juup- kyllä sitä antais vaikka elämänsä että nyt olis vaikka teurastaja...
Jos näillä keleillä sais olla jääkaapissa töissä...mmm...

Ei ole kummalllista kerrottavaa taaskaan. helteet jatkuu.
Huomasin eilen kun kävin meressä pulikoimassa, että häpyluuhun sattuu kun ui?!?!?!
Kui te muut uimarit...?
Oli hassu olo kun tuntui että rantapallo olisi tungettu sinne...
Meillä meni uimahalli kiinni täksi kuuksi[:@] Mut onneksi aukeaa ensi kuussa. Poika menee tarhaan
osaviikkoisena nin voin käydä pulahtelemassa siellä ihan rauhassa.
Kuinka pitkälle sitä sai uida? saiko ihan vikalle Rviikolle asti?

Niin ja meni sitten neuvolakin heinäkuuksi kiinni joten seuraava vasta elokuussa, vaikka nyt pitäis tihenevään tahtiin siellä ravata, onneksi ei nyt mitään kummallista kremppaa ole ollut, mut mietin et mitä tekis jos joku kysymys tuliskin...

Mun lenkkeily on siirtynyt keskiyöhön, eilen läksin puoli 11 lenkille, oli toisaalta ihan sika ihanaa,
kun ei ollut muita liikkeellä ja ilma oli viilee[:)]
Mut Sit On MUTTA, arvaa kuka nukku yöllä yhtään... simahdin vasta kolmen-neljän maissa...

Kirsikka Mää kans jännitän tota imettämistä, ekalla kierroksella meni se asia vähän niin ja näin, sain muutaman kuukauden imetettyä, mutta joutui korviketta antamaan lisäksi. sitten se meni jo niin hankalaksi että lopetin alle 4kuisena.
Silloin mulla oli masennusta kovasti ilmassa enkä syönyt/juonut juuri mitään päivisin, myöskin tälläinen intiaani kesä silloin varmaan kuivatti varastoja, joten toiveissa olisi jospa nyt saisin meijerin toimimaan ihan täysillä [:D][8D] Suvussakin kun on imetetty naapurinkin muksut kun maitoa on tullut yli äyräiden...

mammaliinalle tervetulotoivotukset, kirjottelehan lisää kuulumisisa!![:D]

Nyt lähtee aamupala/lounas ja sitten rantsuun mutsin ja pojan kanssa...

Mulla on 4v poika.

Juu ei tää kuumuus ole ihan mulle tarkoitettu ainakaa täs tilassa. Tääs semmoiset mylläämiset ja potkut mahassa että au au au[:o]
Tänään pamahti 30viikkoa täyteen sitten ja pääsen hierojalle. Saa nähdä lähdenkö sielt kotiin vai synnärille[:D]

Kirsikka86: Ite olen sairastanut monta vuotta masennusta ja nyt 3kk sitten aloitin uudelleen lääkityksen, kun ei tule mitää näköjään ilman lääkkeitä.
Lääkkeistä huolimatta olen ollut allapäin ja ahdistunut. Nyt nostettiin määrää, mutta hyvissä ajoissa ennen LA täytyy laskee.
Voimia sulle[:)]

Poika aloittaa viikolla 33 uudessa päiväkodissa, kun vuorohoidon tarvetta ei ole enää, kun tolloin alkaa äippälomakin. Tarhasta oikein suositeltiin päivähoidossa jatkamista ja olen aika onnellinen siitä. Poika vaatii paljon huomioo ja mä olisin helisemässä kylläkin jos poika ei olisi hoidossa välillä. Kuitenkin tunnen itseni ja tiedän että synnytyksen jälkeen olen väsynyt,uupunut ja mahd.masentunut niin ei tulis mitää. 9.8 alkaa kesäloma mulla ja varsinainen loma on, kun poika on isällään/mummulassa sen viikon. Sanoinkin miehelle että saan olla kun kana orrella ja viel jos koiran&kissan saa jonnekkin.

Itse olen ainakin tehnyt miehelle selväksi että sitten ku me kotiin vauvan kanssa päästään, niin viikkoon kukaa ei käy meillä. Sairaalaankin voi tulla jos mä olen siinä kunnossa.

Hellloo!

Pojanäiti: Minä olen käsittänyt, että saa uida niin pitkälle kuin haluaa kunnes paikat alkavat avautua?
Korjatkaa, jos olen väärässä..

Mammaliina: Sittenhän menemme ihan tasan samoilla viikoilla! [:)]

Täällä taas tuli viime yö nukuttua mukavasti pitkästä aikaa, kävin nukkumaan jo vähän jälkeen kymmenen ja heräsin vasta kymmeneltä :)

Siivoamisen aloitin rohkeasti heti aamusta ja siskontyttö (4-vee) tuli yllätysvierailulle [:D] Nappasi minusta heti kuvan ja olin varmasti kaunis.. Olin juuri herännyt, liian pieni toppi päällä, hiukset roikkuivat toiselta puolelta ja nännit paistoivat topin läpi :--D Pitihän nyt sellaisesta aamuhirviöstä kuva ottaa muistoksi!
Sillä muksulla on ollut aika kova uhma päällä mutta osaa se olla niin ihanakin silloin kun ei jatkuvasti kiukkua [;)] [:D] <3 <3 <3

Ohh, jos kohta kokkailisi päiväpöperöä...

Kuuma, niin kuin ette tietäis[;)]

Joo ei paljon jaksa mitään. Viime yönä lämpötila ei mittarin mukaan ollut laskenu alle 23, edes ulkona, sisällä oli 26, vaikka oli kaikki räppänät ja luukut apposen auki. Niin ku Kaikakin tuossa mainitsi, niin nukuttua tulee sellainen muutama hassu tunti ja sekin katkonaisesti.

PojanÄiti: saman oon huomannut, että häpyluu tulee uimisesta kipeäksi ja tuntuu repeävän kahtia. Oon kuitenkin aatellut käydä edelleen uimassa, kun ei tätä hellettä muuten jaksa. Kun viimeksi mainitsin tuosta neuvolassa niin epäili liitoskivuiksi.

Kirsikka86: Kun itse muutama vuosi sitten jäin sairaslomalle työuupumuksen ja masennuksen takia, niin ensimmäisen kuukauden kävin kerran viikossa lääkärillä, sain sen viikon kerrallaan saikkua, joka kerta oli eri lääkäri. Sitten kyllästyin ja menin yksityiselle, niin sain heti kk saikun, vaikka en ollut edes raskaana. Mieli voi tosin olla maassa monesta muustakin syystä kuin masennuksesta ja itse oon ainakin näillä helteillä niin väsynyt, että mielikin on maassa, mutta en usko, että masennus on täydellä voimallaan itselle palannut. Tärkeintä on tosiaan muistaa, oli masennusta tai ei, että tekee itselle mukavia asioita päivittäin voimavarojensa mukaan, joskus se ei ole sen enempää kuin sohvalla tai sängyssä makoilu, mutta sille omalle tekemiselle pitää antaa aikaa+ lupa ja unohtaa ne pitäisi-tehtävät, jotka ei varmasti keneltäkään lopu tekemällä[:D]. Siivoamiselle ja pyykille ja ruoanlaitolle on oma aikansa, silloin saa tehtyä mitä saa ja sitten levolle on hyvä ottaa oma aikansa. Näin ainakin itse teen ja en jaksa stressata, jos en saa kaikkia pitäisi listan asioita yhtenä päivänä tehtyä, kun niitä voi aina jatkaa seuraavana. Jos on liian väsynyt tekemään mitään, niin sitten kannattaa levätä ja kerätä voimia, että myöhemmin jaksaa. Jos ei lepää, niin sitten ei jaksa myöhemmin senkään vertaa. Ei oo tarkoitus saarnata, mutta masennus yms. on itseä lähellä oleva asia, jossa haluaa aina auttaa mahdollisuuksien mukaan. Jaksamista siis[:)]

Kyllä kyllä imettäminen mietityttää, jos toimii niin hyvä, jos ei niin sitten ei voi mtn. Eiköhän senkin opi sitten sairaalassa. Muutamaa opasta oon yrittänyt tavailla, mutta luotan äidinvaistoon[:D]

Mammaliina: tervetuloa joukkoon!

Täälläkin tuntuu potkut välillä alapäässä, th:n mukaan ihan normaalia. Varsinkin hikka tuntuu yleensä vain alakautta, mikä on melkoisen kummallinen tunne, kai se siitä raivotarjonnasta johtuu.

Custos: mukavaa lomailua[8D]

Omaa.. Käytiin tänään miehen synttäreiden kunniaksi aamupalalla Cafe Ekbergissä, joka on Bulevardilla. Täysimittainen hotelliaamiaisbuffetti maksoi 8,40 ja ai että oli nannaa ja tietty tuli vedeltyä yltise sallittujen croisanntia, ja sokerimuroja ja tuoreita sämpylöitä ja porkkanakakkua jne[8D]. Sen jälkeen kierrettiin muutamassa kaupassa, kunnes jalat sanoi melkein stopin ja oli pakko luovuttaa. Ihan tyhmää, kun ei jaksa enää shoppailla entiseen tahtiin, varsinkaan tällaisilla helteillä[:D] Nyt oon pari tuntia maannut ja alkaa olla vähän inhimillisempi olo, kohta pääsee rannalle ja pulahtaan.

Niin ja uskokaa tai älkää mammat, mutta mulla alkaa ihan virallinen äippäloma ylihuomenna. Melkoisen kummallista. Aloitan sen siis pari viikkoa varhennettuna, onneksi, ettei ihan vielä kuukauden päästä ole laskettua aikaa[:D]

Nyt pöperöt nassuun ja eväitä, sit rannalle mars!

Me ollaan nukuttu loistavasti koko helteen ajan kiitos [link=http://www.ahlsell.fi/upload/Kylm%C3%A4n%20esitteet/KCC%20siirrett%C3%A4v%C3%A4%20esite.pdf]ilmanjäähdyttimen[/link]. Illalla vain ovet kiinni makkarista ja laite päälle paria tuntia ennen nukkumaan menoa. Kyllähän tuo ääntä pitää, mutta ei se nukkumista häiritse ainakaan meillä.

Ja omaa: jostakin kumman syystä mulla tuntuu liikkeet pääosin alhaalla riippumatta siitä, miten päin muksu oleilee.

Takaisin