Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Heippa vaan!

Kyllä tuo TuuliEnkelin pikkuisen syntymä heilautti aikaslailla. Jotenkin on nyt hetken sellainen tunne, että pitäisi saada kaikki tehtyä, mitä ajatellutkin ennen vaavin syntymää, että jos päättääkin tulla aikaisemmin. Sairaalakassin ohjeet oon jo laittanut jääkaapin oveen ja näyttänyt miehelle, mitä vaatteita ottaa mukaan, jos tuleekin kiire.

PojanÄiti: toivottavasti teille ei kovin pahaa vesirokkoa tule. Inhaa se kutina ja jos on vielä näin kuuma sen päälle. ja mukavia treffejä perjantaille.

Purri: voi että, kun oli mukava asiakas! En oo vielä katsellut niiden mansikkalaatikoiden hintoja kaupoista. Viime kesänäkin taisin ostaa vasta heinäkuun lopulla. Kolmea kymppiä enempää en aio maksaa, jos ei sitä halvemmalla saa, niin sitten täytyy tyytyä vaan muutaman litran pakastamiseen.

Kyyti: toivottavasti taksilla ehtii. Jos tulee kiire, niin ambulanssilla sitten. Ajattelin jopa, että menis ratikalla, kun kuitenkin kestää se alku, niin miksei[:D] No katsotaan,eiköhän tuo selvinne sitten kun on ajankohtaista. Ambulanssi tulee tosin halvemmaksi kuin taksi, jos jotakin positiivista etsii.

Kuinkas Milamariaan ruokailut meni? Ajan myötä varmasti helpottaa kaikki tuntemukset ja tosiaan hienosti oot jaksanut. 

Maya_L ihana kuva teidän tammasta!

Kävin taas uimassa. Vähän on ulkona viileempi, mutta se painostava helle on pesiytynyt meille sisälle, vaikka kaikki ikkunat ja parvekkeen ovi on auki Tänään ei oo ollut niin kauhea olo, oon tainnut viimein saada juotua tarpeeksi, kun oon koko päivän helilunut vesituopin kanssa ja ahkerasti sitä tyhjentänyt ja täyttänyt. Oon ihan riippuvainen sitruuna vissystä, tosin pelkään, että aiheuttaa turvotusta, niin oon lantrannut sitä nyt vedellä. Jos sitä huomenna ostaisi sitten ihan oikeaa sitruunaa ja puristaisi sitä veteen,  niin ei olisi ylimääräisiä aineita.

Mukavaa iltaa. Taidan mennä vielä silittämään vaavin vaatteita, niin saa senkin urakan valmiiksi.

*tanssii sadetanssia apinanraivolla*

Hiostaa, hiostaa mutta sade hannaa. Tulisi nyt - hetkeksi edes viilentämään. ;0) Onneksi sentään on ollut pilvinen päivä. Muutoinkin on ollut mukava päivä; ratsastushetki meni todella ihanasti ja sain vihdoin ja viimein äitiyspakkauksen. Voi sitä hypistelyn riemua!

Kaika: Hello, naapuri! Mihinkäs ilmansuuntaan teillä on tuo 30 km? Muistelinkin, että listauksessa siul oli tuo Tammisaari, mitä itsekin tuolloin mietin, ennen kuin "helsingin herrat" vetivät henkselit ovien eteen.

Toivotaan, että kaikki menee Tuulikellon lokakuisella vauvalla hyvin. Onneksi Suomessa on hyvä keskos-hoito. Vanhemmalla isosiskollani molemmat pojat syntyivät reilusti ennenaikaisina ja ovat upeita nuoria miehiä hyvissä voimissa.

Milamariaa: Päivän piristys! Voi vain kuvitella ukkojen ilmeet. >0D

Synnytystä sitä on täälläkin hiljakseen alettu pohtimaan. Isäntä on varannut lomansa niin, että jos olemme "aikataulussa" hän toimii kuskina. Muuta vaihtoehtoa en olekaan miettinyt - ihan tuota matkaa ei, kai, itse aja. Täytyisi kai jossain vaiheessa käydä puhumassa naapurin tädille, joka on kylämme taksikuski...

Mitä kameroihin tulee, päivitin juuri oman kännykkäni maanantaina SonyEricssonin Satioon, jossa on 12 MP kamera. Meillä on myös erillinen Olympuksen järkkäri, mutta tämä on helpommin mukana ja saa hyviä tilannekuvia. Mitä olen tässä parin päivän aikana kuvannut, niin aika pienillä retusoinneilla pääsee ja no, ihan normi docciiin tuo riittää ihan kamerasäädöillä. Jos joku miettii kamerakännykän hankkimista, niin suosittelen kurkkaamaan sopisiko kyseinen malli toimintalogiikaltaan. ;0)

PojanÄiti: Loistavia treffejä - ihana mies siul!

HaniMami: Kiitos - tammuska on aikas kuvauksellinen. Kuva on hyvän ystäväni, joka on myös ammattikuvaaja, ottama - hän otti myös muutaman mammakuvan hevosen kanssa allekirjoittaneesta. Ihmisestä, joka onnistuu tekemään "Ring" -efektin kuvaan kuin kuvaan. On toisaalta mukavaa kun jää jotain muistoa tästäkin pikkuisen albumiin - vaikka emäntä "camera shy" onkin. >0P

Voikaahan hyvin mammat!

Hanimami, kattelin duunista mansikkalaatikon hintaa, ni 5kg oli muistaakseni 20e... ja se hinta on jo parissa päivässä tippunu sen 3e... Että suosittelen lämpimästi käymään kurkkimassa [:)]

Meillä alko tuuli puhaltamaan nyt illalla partsilta sisään!! Ah tota viilennystä!!!!

Mä en oo tota synnärille lähtöä vielä pohtinu.. taksilla luultavasti, vaikka eipä meiltä käveliskään tonne ku sen 10-15 minuuttia [;)][;)][:D][:D][:D][:D][:D][:D] Mut jotenki en usko, että mies antais mun kävellä [:D]

Ja ystäväni googlehan auttoi mua tossa ruoanlaitossa, ni nyt pitäis olla ainaki parempaa ruokaa tarjolla ku eilen. En ymmärrä miten mä sain ihan perus spaghetin jauhelihakastikkeella epäonnistumaan niin täydellisesti ku eilen!!! Ei sitä kyenny syömään! Tai kykeni, mut oli kyl niin pahaa, etten kyl enää tänää halunnu sitä popsia [:'(] Tosin sitten mun pitiki mennä uudestaan kauppaan tossa, kun unohdin ostaa ne hiton limet, mitä mies pyys aamulla mua ostamaan.. Ei siinä muuten mitää, mut olin jo ehtiny käydä suihkussa ennen ku muistin. Onneks ei uudestaa puskenu hikeä, ku kävelin takas.

PojanÄidille mukavaa treffi-iltaa perjantaille[:)] Toivotaan, että tulee sillon ees vähän viileämpää ni on kivempi olla, ku ei oo nii tukalaa [:)]

Moikka ja terveisiä treffeiltä!

Mun mies yllätti mut ja vei syömään ihanaan paikkaan Billnäsiin- pippuripihvi, lankkuperunoita ja 12 cl punaviiniä[8D][8D][8D]  OLI LIIAN HYVÄÄ!!
Entäs tää; sovittiin, ettei osteta mitään lahjoja toisille ja minä pidin kiinni sopimuksesta, mutta entäs toi??
Mä sain korvakorut, jotka on ihan just sellaiset mun näköiset (laitoin ne heti päälle vaikka en käytä koruja juuri koskaan), sitte sain  Bossin kesätuoksun ja belgialaista suklaata. Mä tykkäsin kaikista noista ihan hulluna.
Mulle meinas tulla huono omatunto, mutta ei sitten tullukkaan, kun mies näytti niin vilpittömältä, kun sanoi ettei se haittaa vaikka pidin sopimuksesta kiinni [:D][:D] ja että halusi noi mulle antaa ihan vaan yllärinä.
Kyllä noi nähtävästi osaa toisinaan olla ihania[:)][:)]. Ihana. Kurrnau..

Maya_L, täällä Karjaalla asustellaan.

Mutta nyt mun pitää mennä, jotta joudan vähän halimaan ennen illan peliä.

Hoh,
Täällä oli pakko luovuttaa ton työssäkäynnin suhteen... Lääkäri ois kirjottanut heti äippäloman alkuun asti saikkua mut mä vähän toppuuttelin niin kirjoitti alkuun 1,5 viikkoa. Totesin että tuun sitten hakemaan lisää jos siltä näyttää (ja luultavasti näyttää).
Lekuri teki sisätutkimuksen ja totesi että kohdunkaula on ok ja kiinni mutta hiukan pehmentynyt. Tosin ymmärsin lääkärin tavasta asia esittää että ei tässä mitään suurempaa huolta ole, pitäisi vaan yrittää olla stressaamatta.

HaniMami, mitä se sun sairaalakassi sisältää kun itse en ollut tullut ajatelleeksi koko asiaa ja nyt iski paniikki et mitä sinne pitää ottaa mukaan.. Argh, tuntuu et mä oon välillä näistä pihalla ku lumiukko, sulanu sellainen. Aivot ei tunnu toimivan enää millään logiikalla..

Huomenia!

Taas hellettä, Vitsit tälläinen ihana intiaanikesä menee ihan ohi raskaana.
Pitäisi taas jotain tekemistä keksiä, muttei jaksais yhtään mitään ulkona oloa... oiskohan jäähallissa jotain harkkoja [&:]

Kaika Mahtava ukkeli sulla!!! Joskus ne kyllä osuu ihan emäsuoneen[:D][:D]. Oikein liikutuin miehes eleistä...

Minzkuli hianoa kun sait saikkua!!! näillä keleillä sitä melkein kyl pitäis saada automaattisesti vaikkei mitään kremppaa oliskaan.[;)] Olis helppoa että jos lämpömittari nousee hellerajaan niin luukusta tupsahtaisi saikkulappu[:D][:D]

MAya_L  Mä kanssa mietin jo että kettuileeko äitiluonto, kun jokapaikassa MUUALLA kyllä sataa ja meille se jaksaa rimpsauttaa niin onnettoman rimpautuksen ettei sitä edes sateeksi voi sanoa.

Purri mitä ruokaa a´la google teit? Mäkin kämmin kerran jauhiskastikkeen kun laitoin sinne MUTTI merkkistä tomaattimurskaa, siihen oli jotenkin isketty ihan hirmusti jotain kamalaa kuivayrttiä... phyi!

Hanimami saitko silitettyä? Hypistely on NIIIN kivaa...[:D]

Hikistä ja turvonnutta päivän jatkoa![8D]

[font="Trebuchet MS"]JIPII... 30 KASASSA [:D][:D][:D]

Toivottavasti tänään ois jo vähän viileämpi päivä. Aamulla sain venytellessä niin hirveen suonenvetokrampin jalkaan että tuntuu kun vieläkin olisi vasen jalka jonkun muun. Tahtoo oman kintun takaisin kiitos.

Luin eilen kanssa tuolta lokakuisista siitä pienestä keskospojasta, ja katsoin kuvan. Itkuhan siinä tuli. Itteä on jotenkin toi synnytys ruvennut jo jännittämään. Kaverit on kyselleet mökeille ja päälimmäisenä on mielessä et en kyl lähe mihkään periferiaan mistä ei pääse äkkiä sairaalaan jos jotain tulee.. Hah, ja laskettuun on kuitenkin vielä se 10 viikkoa.

Jospa sitä alkais jotain pientä ja kevyttä puuhaamaan, mulle on taas tullut hirveä himo askarrella kaikkea [:)]

Ruokailuthan meni ihan hyvin, miehestä ei ollut puhettakaan...

Kaika: Ooh, kuulostaapa täydelliseltä! [:)]

Minzkuli: Toivottavasti ei tilane etene vielä hirveästi. Teetkö seisomatyötä?
Minulla sama juttu, pehmentynyt ja lyhentynyt puoli senttiä mutta lääkäri ei edes sanonut että pitäisi hidastaa tahtia tai muuta. Kysyin vielä "Saanko siis harrastaa liikuntaa ihan normisti ja puuhata kaikkea" ja vastasi että joo.
(Minulla tietenkin osunut joku lääkäri joka ei mittään mistään tieedääää. [>:])

Ja sairaalakassin sisältöähän voi hakea täältä vau.fi:n hakemistosta.. Siinä oli oikein hyvä lista ja olen sen kirjoittanut kaapin oveen.

Turvotus is back!: Eilen tuli leivottua illalla ja tietenkin maisteltua leipomuksia ja yöllähän oli jalkapohjatkin kipeät turvotuksesta [:@] Tänään siis keveän keveä päivä luvassa: Normisti suolaa ja mahd. vähän sokeria. Olisi nimittäin ihan kiva päästä kävelemäänkin vielä [:D]

TuuliEnkelille kävin minäkin toivottavamassa onnet ja on kyllä helpottavaa kuulla hänen, sekä prinssin voinnin olevan hyvä! [:)]

Hejdå hemaisevat!

Kyllä on täälläkin tuo helle imentyt mehut mukanaan, eilen pyörittiin kaupungilla hakemassa synttärilahjoja pikkuveljelleni ja sisarelleni joilla synttärit suurinpiirein samaan aikaan niin juhlitaan aina sitten molemmat kerrallaan. Äiti paljasti että tyttö on alkanut keräillä apinoita (mitä karvaisempi, sitä parempi[:D]) ja apinametsällä siis oltiin. Ajateltiin että piece of cace kyllähän nyt apina löytyy ekasta lelukaupasta ja rynnittiin BR leluun mutta ei apinan apinaa missään, lopulta saatiin kiertää melkosen monta putkiikkia ennenkuin satuttiin löytämään yksi hassu apinapehmolelu.. Vaikean keräilykohteen likka keksinyt! Apinan metsästyksen jäljiltä yritettiin mennä vielä kirppikselle kurkistelemaan mutta kyllä oli pakko antaa periksi jo kahden hyllyrivistön jälkeen jalkasärky oli niin kammottava.

Milamariaa: Hih, aivan mahtava tempaus![:D][:D] Olisimpa ollut kärpäsenä katossa näkemässä raksamiesten ilmeet, siinä on äijillä riittänyt ihmeteltävää kerrakseen. Ihanaa että tapaaminen sujui hyvin, ja muutenkin sulla kyllä tuntuu olevan myöskin ihana tuo elämänasenne[;)] Kiits vinkistä pitääpä alkaa stressaamaan kassin sisältöä vieläkun on lomaa eli aikaa stressata[:D]

Kaika: Aivan ihanalta kyllä kuulosti.....

PojanÄiti: No älä muuta virka!!!! Kyllä tietenki sattuu tällanen kesä nyt kun ei voi siitä kympillä nauttia..[:@] Ei sais valittaa mutta kyllä tuo ruoho näyttäis vihreemmältä parvekkeen kaiteen toiselta puolelta mut rannalle ei pääse makaamaan ei sitten millään konstin ja uskon että jos pääsisikin niin vois olla tälle mursulle turhan hiostavat paikat..Varmaan ihan haamuna tän kesän jälkee ku partsiltaki saa paeta sisään viilentelemään kun liian kuumaksi käy..

Nyt kolahti posti, eli lähdempä ihmettelemään josko eilisestä postista mystisesti puuttunut kirje olisi saapunut (tilailin netistä juttuja ja eilen saapui kirje jossa selvästi luki että lähetetty 2 kirjettä ja tämä oli niistä 2osa, ykköstä ei näkynyt ja kakkonen oli ihan ruttuinen sekä puoliksi auki revitty[&:]) onneksi sisältö ei ollut särkyvää.. Ja miehen aku ankkaakaan ei näkynyt[:(][>:] Nyt tsekkaamaan tuliko mystisesti kadonnut posti perille vai joutuuko alkaa soittelemaan et mitä kumman touhua tämä..

Hellettä, hellettä[X(]

Kaika: onnea juhlapäivästä! Ihanan yllätyksen oli mies sinulle järjestänyt[:)]

Jännä: saitkos puuttuvan kirjeen ja aku ankan? Aika kummalta kuulosti revitty kuori. Viime jouluna jäi miehen joululahja, jonka tilasin netistä ja hyvissä ajoin, niin ei tullutkaan. Soittelin lahjan perään ja sain sen sitten kuitenkin aaton aattona kuriirilähetyksenä kotiin, kun oli johinkin matkalle hävinnyt. Et kannattaa ottaa siihen yritykseen, mistä on tilannut yhteyttä, niin toivottavasti saat tilaamasi tavarat.

Milamariaa: täällä kanssa turvottaa[X(] Jalkoja ei särje, mutta ei oo myöskään nilkkoja, mutta sormia särkee öisin. Välillä herään ja leikin tuikituikitähtöstä sormilla, kun tuntuu, että on ihan kankeat paksut pötkylät[:'(].

Sain tosiaan vauvanvaate silitysurakan eilen valmiiksi. Nyt vaan järjestään pikkuiset nutut lipastoon. Yöllä ei ulkolämpötila näyttänyt putoavan edes alle 20, vaan oli siinä 23, kun tuskasen pyörimisen lomassa kävin mittaria vilkaisemassa. Kävin tänään kirjastossa, ah vähän viileämpi paikka. Sen jälkeen menin ruokakauppaan, joka oli vielä viileämpi kuin kirjasto. Sain ostettua ne mansikat. Nyt on täälläkin suunnalla näemmä pudonneet hinnat: 25 maksoin laatikosta. Katsotaan ostanko vielä toisenkin, kun nyt ensin saa noi ensimmäiset pakastettua[:D]

Sain varattua vihdoin sen tutustumisajan kättärille. Nyt pääsee ensi kuussa sitten valmentautumaan synnytykseen. Viimeinen valmennus on 24.8, saa nähdä oonko vielä silloin yhtenä kappaleena, kun la on 3.9 tai 7.9 (tai sitten oon yhtenä kappaleena vielä syyskuun puoleen väliin saakka[:D])

Niinku Milamariaa sanoi, niin monesta paikkaa löytyy vinkkejä sairaalakassin sisältöön, omaan oon poiminut
- Neuvolakortti
- Hammasharja ja -tahna
- Deodorantti
- Sampoo ja hoitoaine
- Perusmeikit, että tuntee itsensä ihmiseksi synnytyksen jälkeen
- Huulirasva
- Hiusharja
- Kosteusvoide, naamarasva
- Lukemista (jos syntymän jälkeen nyt pystyy muuhun kuin ihasteluun ja ihmetykseen edes keskittyyn.
- Kannettava + laturi
- Puhelin + laturi
- Kamera + laturi
- Imetysliivit (isoimmat mitkä löytyy, jos ei sovi synnytyksen jälkeen, niin mies saa lähetä kaupille[;)])
- Omat sukat ja sisätossut  Sairaalasukat on inhottavia lörppöjä, muutamia saatan käyttää, mutta otan omia varuiksi, kuten alushousujakin.
- Liivinsuojuksia
- Jättimäisiä kuukautissiteitä jälkivuotoon, jos sairaalan siteet on niin kamalia kuin oon lukenut, niin saa välillä sitten melkein normaalejakin käyttää.
- Äidille vaatteita, jotka eivät purista ja joissa on helppo imettää
- Vauvalle säähän sopivat kotiinlähtövaatteet + oma myssy, jonka saa heti laittaa pienen synnyttyä päähän, et erottuu muista pikkuisista eikä vaihdu[:D]
- Evääksi pientä naposteltavaa kuten suklaata tai keksejä. Oon ostanut jo jättipussin (400g) noitapillejä, että saan mun 9kk salmiakin/ lakritsin himon tyydytettyä[:D]  
Kertokaahan, mitä muiden listoissa on, että saan vinkkejä, mitä vielä saattaisi tarvita sairaalassa.

PojanÄiti: lähden kyllä kanssa mielelläni sinne jäähalliin tutustumaan vaikka sitten ringettehrajoituksiin, jos vaan sattuisi olemaan. Alkaa jo riittää tää helle. Tosiaan harmillista, että menee kesä ohitse, kun ei voi muuta kuin kiroilla[:@]

Nyt päiväunille, sitten tekisi kyllä mieli mennä uimaan, että saa edes hetken viilennyksen tähän oloon.

Heissan kaikille! Kamalan hiostava ilma, ei vain millään voi viiletä. Hikoilee kuin mikäkin. Neuvolassakin neuvottiin juomaan vähintään kaksi litraa vettä ja kyllä tässä on juotukin, kun janottaa koko ajan. Olen ollut nyt viikon sairaslomalla ja lääkäri kirjoitti äitiyslomaan asti sairaslomaa. Ei oikein ole jaksanut enään töitä tehdä. Verenpaineet koko ajan alhaiset. Lääkäri totesi myös, että kohtu on kiinni, mutta hiukan pehmentynyt. Pitää ottaa vain rauhallisesti, niin kaikki menee hyvin. Vähänkin kun kävelee koirien kanssa, niin alkaa särkee kovasti noita liitoskohtia. Pitää vain hetken levätä niin se menee ohi. Ei nyt oikein jaksamaan muuta tehdä kuin syödä ja levätä. Ei jaksa edes siivota. Pitää odottaa että vähän viilenee.

Iltasta!

Sataa kaatamalla tuol ulkona!!!!!!!!!!!!! Oli tosi outoo tulla Puotilasta Hermanniin, ku Puotilassa ihan kuivaa ja painostava ilma, samantien ku pääsin tohon Kalasatamaan ni hirvee kaatosade ja katu tulvii!!! Sielläpä tämä mamma sitten juosta kipitti kaatosateessa, että bussiin pääs....Porukka vähän katteli mua ku kipittelin suorinta mahdollista reittiä dösärille ja bussilta vielä tohon ostarille kauppaan ja sieltä kotiin. Mutta turhahan se enää märkänä ois kiirettä ollu pitää...

PojanÄiti, tais olla sellanen ruoka ku "liekkibroileri" tosin liekkisuikaleiden sijaan käytin ihan normi kanasuikaleita ja maustoin itse. Hellapoliisi.fi oli osote mistä löysin mokoman. Ja oli onneks hyvää ja mieski tykkäs [:)]

Jännä, soita postiin tosta puoliks auki revitystä. Saavat selvittää sieltä, onko joku työntekijä käyny vähä kurkkimassa, että mitäs se kuori sisältääkään.

HaniMami, saas nähä törmätäänkö me sit kättärin synnytysvalmennuksessa [:D] Vähän veikkaan, että sille päivälle itteki sitten varailen aikaa[:D]

Olin tosiaan tuon Purrin mainitseman pikkuisen rankkasateen alkaessa meressä[:D][:D][&:] Onneksi sisko asuu lähellä uintipaikkaa, niin sinne kipitettiin ja oltiin kuin uitetut koirat. Ilmakaan ei kauheasti viilentynyt.

Yritin ostaa myöskin tuulettimen tänään. Useammassa liikkeessä kävin, kaikissa ei oo[:-] Stokkan myyjä valisti, että ei oo koko kanta kaupungissa, pitäisi jonnekin kauemmaksi lähteä hakemaan...

Purri: Meil on 4.8 se synnäriin tutustuminen, katsotaan törmätäänkö siellä[;)]

Sellainen seikkailu vielä tälle illalle..

HaniMami,
Jos sulla on auto käytössä niin hae Vantaan Puuilosta, siellä ainakin viel alkuviikosta niitä puhaltimia oli jäljellä.

Nonni, lupasivat sitten ilostuttaa näillä helteillä, jopa kovemmilla helteillä seuraavalla viikolla!
AAApuva, meinasin nimittäin tänään jo pökrätä kirjastossa ja jos en olisi istunut hetkeksi niin olisin varmasti seuraavaksi moikannut lattiaa. Ajatus ei kulje, ei millään tällaisella säällä.
Kun olen lähdössä kauppaan lähden tästä viileästä varjoisesta kämpästä (<3) johonkin Saharamaiseen ilmastoon ja unohdan jo hetkessä kaiken mitä olin kaupasta hakemassa [:D] Turhauttavaa!
No, tietää sitten seuraavalla viikolla _oikeasti_ ottaa _rennosti_ (en vaan osaa istua paikallani koko päivää) ja ostaa kerralla tarvittavat ruoat ja muut.. Seuraavasta viikosta tuleekin sitten supertylsä :/

Niin Purri, tänne sitä sadetta myös [:D]

Olipas muuten hirveä se juttu mitä Porvoon mäkin edessä oli sattunut! On jotenkin niin vaikea hahmottaa.. Ja niin pienen asian takia se ukkeli meni riistämään ihmisten henkiä [:o][&o][8|]. Olen ehdottomasti sitä mieltä että ex-vankeja pitäisi tarkkailla linnareissujen jälkeenkin ja toivottavasti ottaisivat tarkkailun käytäntöön edes lähivuosina! [&o]

Hanimami, juu taisin hieman oikolukea tota sun tekstiä [:D] Käsitin siis et oisit 24.8 menny valmennukseen [:D] Noo.. kattoo koska mulle ees neuvolassa siitä mitää mainitaan, että pitäis alkaa soittelee [:D]

Helteillä pärjää  hienosti, jos vaan pääsee varjoon istumaan.. tosin eipä mulla kauheesti oo ongelmia auringossakaan kölliä, mut pitää vaa roudata niitä vesipulloja mukana. Muuten pärjään ihan mainiosti [:)]
Tosin nyt taas ku vauva hengailee niin ylhäällä taas jotenki, ni tuskasta hengittää... Onneks voin kohta vetästä itteni sohvalle levyks [:D] Ensin pitää vaa noi kanankoivet tunkasta uuniin paistumaan...

Mä haluuuuuuun kans sadetta!!!
Mut ei, niin ei.

"Pikkasen" pukkasi hikeä, kun vetelin tossa pihalla moottorisahalla pöllejä. Ja pikkasen naapuri katteli, että siellä se taas raskaana raataa[:D][:D].
Mut onhan se vapauttavaa antaa sahan laulaa! Ei kannata tulla aukomaan mulle- nii!!

Milamariaa, mäkin meinasin viime viikolla kuukahtaa kirjastoon...

HaniMamin lista näyttää aikas kattavalta.

Mutta nyt vatsan viereen oikoselleen sohvalle ja ilp täysille puhaltamaan viileetä.

Sitä vaan tulin muistuttelemaan, että Kätilöopiston Haikaranpesään (meinasin kirjottaa kolme kertaa Haikaranperään... [:D]) pitää itse ilmoittautua. Tiedot täällä: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,570,1121,807,1135,31485,31487,31492,31495

Haikaranpesään pääsee synnyttämään, jos täyttää seuraavat kriteerit:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,2052,11786,14487,13344,13351,21463,21522,1169,15395

Ja on meinaan täyttä. Varasin tuossa reilu kuukausi takaperin meille aikaa valmennukseen. Ei ollut mistä valita eli otin mitä sain. Sitten seuraavalla viikolla jouduin sitten vaihtamaan tuota aikaa kun mies on duuninsa takia toisaalla. Ja ihan törkeen vaikeeta oli, mutta onneksi löytyi uusi aika ja onneksi se täti siellä ymmärsi, että ei ole ihan meistä itsestä kiinni tämä vaihtaminen. [&:]

Kyseltiin, että miten on mennyt...
Reilu viikko kotona jo oltu ja ollaan kaikki kolme vielä tässä yhdessä kropassa. Lakkasin vinkumasta kotiin, niin lääkäri ihan yllätykseksi päästi kotiina vaikka ei kovin tyytyväiseltä päätökseensä näyttänyt olevan.
Maanantaina oli kontrolli ja tilanne pysynyt samana, joten kotilevolla jatketaan. Kyllä mä täällä ennemmin makoilen, kun siellä sairaalassa. Tänään ollut super herkkä maha supistelemaan vaikka levossa oltu. Tais ottaa nokkiinsa, kun tuli parina päivänä liikuttua vähän enemmän.
32 viikkoa tulee täyteen sunnuntaina, sitten kun jaksaa vielä ainakin viikon mielellään kaksi lepäille, niin saa alkaa liikkumaan normaalisti ja lapset saa tulla jos on tullakseen.

Eli hyvin kai tässä ja parempaan päivä päivältä mennään. Kun nää helteet vaan loppuis niin olo vois helpottua.
Mutta kesän jatkoa kaikille teille, ketkä siitä jaksatte nauttia [:)]

Huomenta Beibet!

Täällä herätys kävi ennen kukonpierasua ku koira ripuloi sängyn viereen mun puolelle mukavasti nenän korkeudelle haisevan aamutervehdyksen.. En unissani ensin tajunnut mitä tapahtuu, säikähdin ja luulin että se lammikko on verta ennenkuin haju tavoitti nenun [&:] Sitten kaveri vielä syyllisenä pinkas eteisen kautta keittiöön jättäen jälkeensä mukavan PASKA vanan, onneks siitä tajus ite mennä vessaan.. Eikai siinä auttanut enää makoilla vaan ylös siivoamaan jälkiä ja pitkälle aamulenkille toisen kans, raukka.. Miehen herätin ennenkuin lähdin ilmoittaakseni lähdöstä ettei herää ja ihmettele mihin oon hävinnyt, vaikkakin on kyllä herralla hyvät unenlahjat kun ei tuohon paskanhajuun ja mun siivoiluun herännyt niin tuskin mihinkään muuhunkaan. Nyt ei sitten enää väsytä tippaakaan, jos kirjaston kautta kauppaan hakemaan aamiaista tyhjään kaappiin.

Tiko: Ihana kuulla että hyvin mennyt ja olet päässyt kotiin, nyt vaan sinnikästä lepäilyä

Milamariaa: Jep, lisää hellettä ja ennätykset paukkuu..Mulla on kans sulanu jo aivot tälle kesää ei toimi pää näillä lämpöasteilla!

Takaisin