Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Halipatistuippaa rakkahat kanssasisaret.

Pippulalle pikaista kotilepoon pääsyä toivon täällä. Aika ulalla vaikuttais lääkäri olevan, kun ei tiedä mitä määrätä. [&:]
Kaikalle kiitos parjasuojusvinkistä ja Mamma_76:lle suunnan osoituksesta Jyskiin. [:)]
Purrille yläläpsy lomien alkamisen kunniaksi. Ja vaikutti menneen hyvin tuo neuvolakäyntikin. Mihin lie oot sen pari kiloa kadottanut. [:D] Aika paha varmaan suolasta vähentää, jos nyt jo syöt tosi vähän suolaa. Kai se hoitaja huomioi, että tää kuumuuskin turvottaa?
Minzkulille onnittelut makkarin valmistumisesta! [:)]

Käväsin eilen Lindexillä aleilemassa uudemman kerran. Tälläkertaa tosin Järvenpäässä. Nyt löytyi nassikalle talveksi ihan farkkutoppahaalari ja pikkunen farkkutakki. Ja tuleva mummi bongasi sellaisen kahden pyjamapotkari setin. Kiva ostella, kun tuotteiden hinnoista katoaa 50% - 70%. Nyt ei kyllä enää varmaan mitään bodyjä tule hankittua. Niitä on tuolla jo 10 kappaletta ja pikkusia verkkareitakin on muutama. Mummi oli kirpparilta löytänyt kolmet pikku farkut parilla eurolla. Ainoa, mitä tuntuu puuttuvan, on päällyspaidat. Ei oikein mistään meinaa löytyä pienelle sopivia paitoja. Ehkä nuo tulee syksyllä sitten enemmän myyntiin.

Tänään on ollut mukavan viileä sää ja intouduin siivoamaan vessat (ristiä seinälle vaan siskot). Nyt on lounastettu ja kohta sitä kehtais vaikka pitkästä aikaa pelailla jotain tällä koneella... Kunhan eka katsoo, että mihin aikaan pitää huomenna olla liikeellä, että ehtii ajoissa Kauppatorille. [;)][:D] Taisivat tosin luvata huomiselle taas ihan tuskasen kuumaa päivää... [:'(]

Pippula: Voi harmi tuo insuliinijuttu. Mitähän se lääkäri oikein meinaa? Toivottavasti asia selviää ja tosiaan hienoa, että vauva on vielä mukana omien nahkojesi sisässä. Toivottavasti pääsisit jo kotilepoon ja tilanne pysyisi rauhallisena!

PojanÄiti: Oma koti on tosiaankin se kullan kallis, varsinkin kun on hetken muiden nurkissa. Mekin olemme tänään lähdössä vajaan viikon reissulle ja jo valmiiksi tiedän, että kaipaan varsinkin omaa sänkyä. Otan mukaan edes oman tyynyn, niin se vähä auttaa tilannetta.

Minzkuli: Onnittelut remontin valmistumisesta! Ihanaa saada jotain isompaa tehtyä.

Me todellakin lähdemme ensimmäiselle pienelle kesälomareissulle. Toivottavasti saisimme jotain hankintojakin tehtyä reissulta. Kirjoittelemisiin!!

Iltasta vielä [:)]

Celina juu, mulla oli vähän veikee olla siellä neuvolassa, kun tosiaan en pahemmin suolaa syö.. siis en harrasta eineksiä, en oo syöny sipsejäkään (tai muita suolaherkkuja) varmaan kahteen kuukauteen ja sillonki jos syön ni onnistun yhden pussin hajottamaan koko viikonlopulle, että en edes kerralla saa sitä hurjaa määrää... Tietty miehen tekemissä ruoissa on varmaa suolaa enempi ku laki sallii, mut jos mä niitä kerran päivässä syön, ni en kuvittele kyllä sitäkään kautta kauheesti suolaa saavani [8|] Tosin mä en näistä asioista oikeastikaan mitää tiiä [:D] Mut ihan oikeessa se täti oli siinä mielessä, että unohdan hyvin usein juoda vettä.. et luulen kyl, et jos muistaisin sen 2 litraa litkiä päivässä, ni turvotuski sanois heipat [:)]

Pippula tuli mieleeni, että voitko sä sanoa sille lekurille, että haluat toisen mielipiteen? Tai vaikka kolmannenkin? Vai onko sun lääkäris joku "minä olen jumala ja kaikki mitä minä sanon on laki"? Aika monet lääkärit on valitettavasti tota sorttia...

Mä sain töistä, kuulemma, nyt alkuun kukkakimpun ja sit ku seuraavan kerran oon käymässä, ni saattais ilmeisesti olla jotain muutaki [:D] Samapa tuo oikeastaan. Kimppu on kaunis ja koristaa nyt keittiönpöytää [:)] Mutta nyt iski nälkä, vissii mukula kaipailee isänsä ruokia [;)]..joten heippa! Ja huomenna näkyillään osan kanssa ja illalla tullaan sit kertomaan mitä tapahtui [;)]

Iltaa!

Päivällä sain sellaisen hermoromahduksen yhdestä asiasta etten muista koska olisin saanut. Vaavi ei hievahtanutkaan koko aikana, että kyllä ne mielialat taitaa vaikuttaa. Harvoin huomaan liikkeitä, jos oon itse liikkeellä, mutta kun sohvalla tai sängyssä oon hetken rennosti, niin johan alkaa hytkyntä[:D]

Aloin nyt lajitella noita vaatteita pesua varten, siis värin mukaan. Enkä mää nyt niin kamalaa stressiä kanna, että älä sie Milamariaa huolehdi, mielelläni lueskelen, mitä kaikkea te muut mammat teette ja miten valmistaudutte, kun siitä saa aina hyviä vinkkejä omiinkin puuhiin[;)]. No niitä vaatteita on kamalan paljon[&:] En vielä lajitellut koon mukaan, teen sen vasta pesun jälkeen, mutta tosiaan taitaa olla kokoa 52-86, että ei tarvii alkuun kauheasti ostella, ehkä jotakin kuitenkin tarttuu vielä matkaan. Mieskin tuli ihmettelemään niitä kasoja. En oo itse ostanut kauhean montaa, mutta ollaan saatu lahjaksi+ käytettyjä kavereilta. Huomenna alkaa kone sitten laulaa ja saa vaatteet oikeille paikoilleen. Äippäpakkauksen mukana tulleen kosteusalustan asensin jo sänkyyn.. Pikkuhiljaa valmiiksi siis[:D]

Kuinkas Purrin lomalle karkaaminen sujui?
Onkos Kaikan kissa vielä karkuteillä vai palasiko jo kotiin? Onko ne ihan kotikissoja vai käyvätkö muutenkin retkillään?

Ai niin vielä.. Lähdettiin siis miehen kanssa yhdessä ulos. Halusin laittaa itseni oikein nätiksi ja korkokengätkin jalkaan (olisin ottanut varvasläpsyt laukkuun varulta) No kaivoin ne mukavimmat ja helpommat kävellä -korkkarit kaapista, jotka jalassa vielä viime kesänä jaksoin shoppailla koko päivän tai vastaavasti bailata koko yön. No laitoin vasemman kengän ensin jalkaan, se puristi pikkasen, ajattelin että eipä mtn. Sitten yritin laittaa oikeaa kenkää jalkaan, eikä se mennyt ollenkaan paikoilleen. Olo oli kuin tuhkimon rumalla sisarpuolella, kun lasikenkä ei enää sovi[&:][:@][:-][:(]. Korkkarit jäi kotiin ja jalkaan jäi tutut ja turvalliset ballerinat[X(]. Onko tää nyt turvotusta, vai voiko jalat kasvaa raskausaikana? Lähteekö tää pois raskauden jälkeen vai joudunko luopumaan kaikista vanhoista suosikki kengistä ja hankkimaan uusia (mikä nyt sinällään ei harmittaisi)

Sellainen seikkailu. Oli ihan mukavaa käydä ulkona välillä. Kun käveltiin kotia kohti, niin oli kaikki terassit täynnä ihmisiä ja voi vitsi, että alkoi tehdä mieli jäädä itsekin istuskelemaan ja nauttia se alkoholiton siideri. Ilmakin oli ihan täydellinen terassia varten, mutta väsy alkoi painaa päälle ja kotisohva tuntui sen verran houkuttelevalta vaihtoehdolta. Eli oma kotikullan kallis ja oma sänky ihana odottaa pian, kuten tällä palstalla on viime aikoina todettu[:D]

Öitä!

Iltaa arvon misut!!![8D]

Täällä nautitaan viilenevästä illasta[:)].
Melkein voisin harkita alkavani yökyöpeliksi...
Turvotuksiani en enään jaksa miettiä sillä teen kaikkeni jo niiden estämiseksi eikä silti auta...
niin olkoon sitten[>:]

Hanimami kyllä se jalka kasvaa jostain syystä raskauden myötä, mutta palautuu ajan myötä
tai ainakin mulle näin viimeksi kävi :)
Varmaankin painon nousun ja juurikin tuon turvotuksen takia.
Mutta onneksi kenkien ostelu on mitä ihaninta puuhaa; aina on hyvä tekosyy hankkia uusi pari[:D][:D].

määkin kävin laatikkoni nyt ihan varuiksi läpi, että onko ny varmasti kaikkea.
muutama myssy ja tumppuja vielä näköjään pitää hankkia.
Olipas kiva hypistellä kuiteskiin....[:)]

Se ystävä jonka kanssa oltiin möksällä juuri soitti että taitaa niiden muksulla olla vesirokko,
tosin vielä kattellaan tilanteita koska hyttysiä ja mäkäräisiä oli aikalailla
joten voivat olla vaan puremia punaiset pilkut,
mutta tulispas tuon pojankin sairastettua se pois alta,
koska luultavasti saman taudin on saanut jos se nyt sitä on.
Itse onneksi sairastettu kaikki tuhkat, vedet ja tulet joten ei sen puolesta tarvitse huolta kantaa.

purri onnittelut lomalaitumille pääsystä, kilistellään sille huomenna!!![:D]

nyt on pakko taipua himojen edessä ja kipasta jotain nannaa alakerran kiskalta.

öit ja huomiseen!!!! lupasivat meille oikein ennätyksellistä risteilykeliä!!! Toivottavasti siellä ilmastointi pelaa[8|][;)][:D]...

Huomenta/ Päivää

Omaa: Täällä pirteänä jo ylhäällä kukonlaulusta saakka. Muutama päivä tosiaan rauhassa mennyt ja nyt tuntuu et jaksaa jotain tehdäkkin. Eilen päätin lähteä kirjastoon, keräilin palautettavia kirjoja ja dvd elokuvia pussiin kun alkoi ihan mieletön pisto masussa, ei auttanut kun nakata pussi nurkkaan ja sohvalle köllöttään, ja siinä sit meniki kokopäivä. Yritin välil kävellä keittiöön hakemaan vettä ja joutu kävelemään ihan kumarassa et pysty, lisäks loppuillasta alko jo makoileminenkin sattua [>:] onneks enään ei pistä.

Valivali: Niin ja taas asiantuntevia kesäapulaisia (luulisin) täällä.....[:@][:@] Kävin siis tiistaina viemässä labraan pissanäytteen jossa sekafloora ja torstaina raahasin uuden (eikä ole mikään lyhyt matka täältä kulkea siellä jokapv[:@]).. No eilen sit soitin niitä tuloksia numerosta mihin pyysivät soittamaan, puhelu yhdistettiin eteenpäin paikkaan josta saan tulokset; Josta niitä en saanut vaan numeron mihin mun kuuluu soittaa oikeesti -> soitin ja olivat ihan ihmeissään ja antoivat taas eri numeron josta viimein vastattiin ja kysyin tuloksia. Täti langan päässä kertoi että "Kyllä, näytteestä on löytynyt jotain. Nyt kuitenkin uuden näytteen viemistä suositellaan" kerroin et olen vienyt jo 2kpl kyseisellä viikolla, johon täti toteaa "Joo niin olet." Oon siinä sitte et ahaa taas saa lähtä hakeen purkkia ja kuljettaan tonne kun täti yhtäkkiä muuttaakin mielensä "Joo kyllä se puhtaalta näyttää, miksi sun piti tämä edes tuoda" Selitän tädille asian johon tämä toteaa. "Ei tarvitse uutta näytettä tämä on puhdas mutta jotain on jossain, nyt äitiysneuvolassa ei ole ketään joten voit kysyä asiaa ensi neuvolakäynnillä ja sitä ennen suosittelen että menet keskussairaalan päivystykseen jos olo on huono tai supistaa" Siis mitä vit..... Ensin haluaa uutta näytettä, sit se onki puhdas ja missä jossain on jotain ku en oo ees muita näytteitä vieny?!? [:@][:'(] Mieski kuunteli vieres ihmeissään et miten tommosia ees voi pitää sielä töissä se varmaan ei osannut lukea niitä tuloksia niin sanoi kaikki mahdolliset vaihtoehdot et varmasti joku menee oikein.. Onneks neuvola sattuu oleen jo maanantaina, aion hieman kertoa tuosta toiminnasta sielä, ottaa rankasti päästä ku ei tiiä onko jotai vai ei.

Pilppula: Purrin ehdotus toisen mielipiteen kysymisestä ois minustaki hyvä idea kun vaan onnistuu.. On kyl ikävää jos on sellane mielivaltane euroopan omistaja lääkäri joka vaa hermostuu jos ehdottaakaan.. Tai voishan sitä mennä vaan suoraan toisen lääkärin puheille jos mahd.

HaniMami: Omakohtaista kokemusta ei oo, mulla on kyl nilkat ku puupökkelöt mut jalka toistaseks pysyny samas koos. Mutta mutsi on varotellu et hänellä on kasvanut jalka 3nroa neljästä lapsesta siis pysyvästi, minusta oli saanut numeron lisää jalkaan kokoa [:D] olen myös kuullut tapauksia joissa synnytyksen jälkeen normalisoituu, tiedä sitten kumpaan ryhmään kuulut mutta kuten Pojanäiti jo ihanalla asenteella sanoikin, pääsetpä shoppaamaan uusia kenkiä [:D]

Celina: Voi sait aikaan alennusmyyntihimotuksen [:)] oon lähinnä kirppareita kolunnut mutta kyllähän uusi ja halpa on aina uutta ja halpaa, eli taidampa poiketa muutamassa putiikissa kun tästä kykenen liikahtamaan.

Milamariaa: Voi, siulla jo vaavin nukkumapaikoissa valinnan varaa [;)] Ärh, meillä ei oo sitä ensimmäistäkään sänkyä viel tai se on olemassa mut ei olla viel saatu sitä haettua tuolta mutsini luota tänne......ääääääää, kiire, panic panic!!

Tosiaan, Meillä on lainakoira hoidossa [:D] yritin jo aamulla käydä reippailemassa näiden kans lyhyttä matkaa mut en lähde toisten, meinasivat repiä mut keskeltä kahtia ku molemmat vetää eri suuntaan ja oma piski ei kyl vedä yleensä mut toinen senki edestä, tuli rakot käsiin ton lenkin seurauksena.
Nyt kaupunkiin hakemaan isyyspakkaukseen puuttuvat elementit, leppoisaa viikonvaihdetta mammat!

Heissan!

Nyt on risteily takana, kiitos osallistujille [:)] Nyt alkaa näkyä tän mamman "kerta kiellon päälle" suolaruoan vaikutuskin [;)] Otin sit kaapista tollasen oluttuopin ja täytin sen jäillä ja vedellä.. Ja kohta levitän viltin tonne parvekkeelle ja meen istuksii sinne, että mies saa rauhassa koisata tossa sohvalla [;)] 

En kyllä sit löytäny yhtiäkää ballerinoja sieltä Anttilasta. Tosi huonosti oli kyl mitää muitakaan kenkiä ja vanhat mammat siellä vertaili keskenänsä, et mitkä kengät kannattaa niihin kinttuihinsa hommata. Pitää siis maanantaina ottaa laastareita mukaan ja ostaa ballerinat samalla, ku kauppoja kierrellään. Kaks leffaa sieltä tarttu kyllä mukaan.. Toinen oli heräteostos ja toinen semmonen, mitä oon miettiny jo pidempään, et ostan.

jännä: mitä ihmettä ne sekoilee siellä??? Eihä ne nyt tollee voi yhtäkkiä muuttaa mieltään sun näytetuloksista? [:-] Kysy ihmeessä sieltä neuvolasta sit et mitä hemmettiä ne oikein meinaa? Vai onko siellä tuuraajana joku elämäänsä kyllästyny ihminen, jonka omaa hupia on juoksuttaa raskaanaolevaa naista edestakas. Toisaalta, toi kyl kuulostaa niin tyypilliseltä suomalaiselta virastohommalta.. en oo vaa koskaa aatellu, että labrat harrastais samaa...

Edit:
Celina, hieman huijasin sua siinä lankamäärässä... noihan oliki 50g keriä eikä 100g niinku muistin [:)] Eli siis lankaa mulla on tähän mennessä mennyt 200g ja 100g mulla on vielä lankaa jäljellä, että hyvinkin se sun 250g sitten voipi riittää [:D] Mut jos sulla on yli 100 silmukkaa, niin voi tehdä siitä huolimatta tiukkaa.. mulla niitä on nimittäi 128 ja tosiaan vasta 2/3 valmiina...

Hiphei!

Kiitokset treffi seurasta minunkin puolesta :) Seura, ruoka, kelit, maisemat: kaikki toimi[:D][:D][:D]!!

Meinasin näyttää uutistätille keskaria kun sanoi: ILOISIA uutisia kaikille lämmöstä pitäville, huomenna keli lämpenee ENTISESTÄÄN!!!!!!!!...Ei naurata[>:].
Ja huomasin että jos muistan syödä suolaa niin huimaukset pysyvät kurissa (eli verenpaineista johtunee ainakin osin). Pakko valita turvotuksen ja huimauksen välillä.

Purri harmi ettei kenkiä löytynyt, vaan onneksi olet matkalla kenkien luvattuun maahan :) sieltä varmaan
pari jos toinenkin tarttuu puoli-ilmaiseen tallinnahintaan[;)].

minzkulilla oli hirmu hianoo tullu rempan jäljiltä, kyllä tuonne vauvelin kehtaa tulla[:D]

Jännä on näköjään saanut osansa suomen terveydenhuollosta! Valitusta vaan kehiin!

Loppupvä ollaan löysäilty ja nyt kun hieman viilenee nin alkaa taas touhupyllyäni kutittamaan[8D]
eilenkin takapuoleni nukahti vasta pikkutunneilla kun pääsi vauhtiin.
harmi että isännän taka sekä etupuoli simahti jo aikaisin [8D][:D]...

Taidampa vaikka leipasta jotakin... mmmm[:D] *selaa kuukkelireseptejä*

Celina ja PojanÄiti se oli kyynelkaasua se jännä savu, mitä nähtii Aleksilla [:D] Joku hyökkäys Pride-kulkuetta vastaan.. uutisissa oli juttua.. tai siis nettilehdessä [:D]

Ja jos ei tohon Facebookin tapaamisjuttuun tuu mitää vastauksia, siis laitoin sinne kysymystä, että tapahtuuko vaiko eikö, ni sit tämä mamma suuntaa biitsille huomenna.. Pitää vaa miettiä, että mitäs hittoa sitä päällensä pukis, ku ei mulla ole sortseja mitkä mahtuis päälle, enkä rupee mieheltäkää lainaamaan[:)]

Heissan kaikille! Oltiin tänään lasten ja koirien kanssa rannalla ja sen jälkeen taas on ollut huono olo. Olen vain maannut monta tuntia, kun pyörryttää niin hirveästi. Mitä kuumempi, sitä helpommin tulee huono olo ja kun liikkuu paljon, niin alkaa särkemään noita liitos kohtia todella paljon. Käveleminen alkaa oleen jo todella vaikeata, saa nähdä miten jaksaa loppuun asti. Ei oikein jaksa edes siivota, mutta en ole siitä välittänyt.
Aamuisin on helpompaa, mutta joka päivä on otettava päiväunet niin jaksaa koko päivän eikä tule niin huono olo. Ensi viikolla on taas lääkäri ja terveydenhoitajalla käynti, mietitään töissä jaksamista ja muutenkin tilannetta. Saa nähä alkaako nyt ne oikein kuumat päivät, kun ne voivat minun vointiini vaikuttaa. No enään ei ole kovin montaa viikkoa, noin yhdeksän, niin sit pääsee möhömahasta eroon.

Huomenta!

Tosiaan eilen tuli risteiltyä. Oli tosi mukava tavata muitakin mammoja ja päästä vähän höpisemään[:)] Vai jouduitte te vielä kotimatkalla kohtaan vähän kyynelkaasuakin, voi kauhistus! Tää mami väsähti ihan totaalisesti ja loppupäivä menikin sitten lepäillessä, tuli varmaan syötyä vähän liian suuri annos kerralla[;)] Ruoka tosin maistui toooosi hyvälle. Sain kuitenkin eilen pestyä kestovaipat ja koneellisen vaavin vaatteita. Nyt on jo yksi koneellinen pyörimässä ja vielä muutama jäljellä, sitten on vaavin vaatepuoli kunnossa.

Ihme pyöritystä Jännä oot saanut osaksesi siellä neuvolassa[:@]

Jousimies äiti: täälläkin tulee huono olo, jos on liian kuuma. Eilinen oli yksi sellainen päivä ja kauhulla odottelen, jos tänään tulee se luvattu kesän kuumin päivä[:-] Pakko lähteä täältä asunnosta jonnekin merenrantaan katsomaan, joskos siellä kävisi edes pikkuinen tuulen vire.

Mukavaa ja helteistä sunnuntaita!

Huomenet!

Täällä aamu alkoi mukavasti suonenvedolla. Pitänee siis ottaa venyttely jälleen tavaksi kun on päässyt tässä unohtumaan.

Nyt iski tylsyys ja mietintä: Mitä sitä tänään taas keksisi? Liikuntakin on viime aikoina jäänyt vähemmälle, uimisen sijasta tullut vaan käveltyä kaupungilla ale-myynneissä ja sellaista. Tänään olisi sitä kunnonn hellettäkin luvattu [&:] Jos se olisi liikkumista pyörän kanssa tänään..

Purri: Kivoja kenkiä en ole minäkään löytänyt mistään..
Varvassandaalit ovatkin nyt olleet käytössä.

Jännä: Voihan hemmetti mitä touhua! [:@]

Huomenta kaikille!

Ei voi muuta kuin hämmästellä, minkälaista lääkäritoimintaa jännälle ja Pippulalle sattui kohdalle[:@][>:]

Auringossa ja kuumassa tulee tännekkin huono olo, varsinkin, jos ei saa tarpeeksi suoloja ja sokeria veden kanssa. Aito vichy ja itsetehty jäätee ovat olleet mun juttu. Niin ja tietenkin litratolkulla vettä.

Meillä oli eilen kyläilypäivä miehen kanssa ja mulla oli välipäivä treeneistä..
Mä söin eilen herkkuja hyvällä omallatunnolla- ja ai kamala, kun oli makoisaa[8D][8D][8D]
Sitten kahden viikon päästä äippäpolilla ultrataan taas, minkä kokoinen vauveli on ja hämmästyisin, jos olisi sokerivauva- eipä ollut ekat kaksikaan ja mä vetelin ihan huolella Dronningholmin hillopurkin viikossa, + pullat ja jädet[8|][8|] Sain painoa + 25 kg ja se kaikki ylimääräinen oli minussa.
Eipä silloin kyllä oltukkaan yhtä hysteerisiä sokereiden kanssa, kunhan vaan pissa oli puhdas..
Tosin olen kyllä tyytyväinen, että motivaatio terveellisiin elämäntapoihin on kohillaan ja treenit kulkee vielä loistavasti, mutta en vaan jaksa stressata jokaista jädeä- EN TODELLAKAAN!! Ja sokerittomuus- huh huh- kohtuudella kaikkea...jos makeeta tekee mieli, otan sen jäätelön, tosin pienen..Ainut missä olen suostunut nauttimaan makeutusaineita on cola light kerran viikossa ja jääteehen laitan sitruunan lisäksi pikkiriikkisen makeutusainetta.. pahempaa myrkkyä noi keinotekoiset on. Siis mun mielestä.

OHO- tulipa vuodatus.

Tänään olisi seuraavaksi aamutreenit ja sitten aamupalan kautta kasvimaalle kitkemään..
Jossain vaiheessa pitäisi leipoa miehelle, se kun on vinkunut juustokakkua ja suklaapalloja niin kauan..Ja ajattelin sitten tänään ne sille leipasta, kun lupautui tekemään meidän päivän ruoan.. Elikkä tänään tiedossa pekonipastaa[8D][8D] Se on niin nam!

Vauvan liikkeet tuntuvat ajoittan todella inhottavalta muljahtelulta[&:]
Ja samasta syystä näin painajaisia, että tää vauva kääntyi perätilaan väkisten...niinkuin isänsä.
Hui, toivottavasti oli pelkouni eikä enneuni!
Onko teistä kukaan synnyttänyt alateitse perätilasynnytystä?

Mutta nyt painot jalkaan ja kuntopyörän päälle hop!

Moikka!

Kaika: Aivan, ei noiden ruokien kanssa pidä liian tarkkakaan olla. Kohtuus ja kohtuus :P

Itsehän vetäisin tuossa äsken nakkeja, pienen palan jädeä suklaakastikkeella ja jogurtticashew pähkinöitä... :--D Tänään onkin rentoilu-iltani sillä olen viime viikkoina touhunnut kaikkea ja vasta illalla n. kahdeksan aikaan päässyt kunnolla istumaan ja voin kertoa, että nyt sohva tuntuu hyvältä <3 [:)] Malttaisinpa nyt sitten istua tässä jonkin aikaa.

Eilen siskontyttö oli luonani yötä ja onpas vaikea sen ikäiselle (kohta 12-vuotta) keksiä tekemistä, saati puheenaiheita.. Olo oli "olen huono täti" kun ei vaan mitään enää illalla keksinyt. Tänään sitten vein tytön ja sen kaverin rannalle.

Iltaa ja samma ruotsiks!

Rokkarille morsian... mmm...
Rokkari on kyl aika namu, mutta niitä bimboi sai taas oikeen ihmetellä. Onko ihan oikeasti olemassa tollasiakin? Vai onko ne jotain roolihahmoja jotta saadaan sarjaa myytyä (siis jo kolmatta tuotantokautta ja sama rokkari, taitaa ehkä rokkarissakin sittenkin olla vikaa)

Meillä kiukuteltiin koko päivä, kaikki yhteen ääneen. Loppuhuipennukseks rikoin mukeja tiskialtaaseen ja poika ei pystyny pesee itkulta hampaitaan, ihan mahtava "äitiolo"[:@][8|][>:].
Saatiin kuitenkin halittua ennen iltasatua ja sovittiin että ollaan taas kamuja. Toivotaan parempaa huomista.

Kaika ihanaa kuulla että sielläkin on edes joskus jotain epäterveellistä[8D][:D] MMM... pekonipastaa...
Ja kyllä, herkkuja saa vetää oikeudella ja kohtuudella!!!
liikkeet: välillä oikein pitää irvistää kun muljauttaa[>:][&:]. Alkaa muutenkin jo kyllästyttää koko raskaustelu...
Ja innostit mua tekemään jääteetä [:D] Nam! tein valkoisesta, sitruunaa sekaan (ja tietty ripaus sitä makeutusainettakin...ettei ihan naama rutulla tartte juua[;)])

Epäterveellisestä puheen ollen, kävästiin kylässä miehen isosiskopuolella, ko. sisko on sanan varsinaisessa merkityksessä ISOsisko ja siellä yleensä vieraille tarjoiltavat asiat ovat... hmm... Tänään siis alkupalaksi grillimakkaraa ja marinadikanaa majoneesisalaatilla, jälkkäriksi mutakakkua jätskillä ja hillolla. teehenkin piti laittaa punasta maitoa ja juotavaksi oli tietenkin sokerikolaa (sitä en enään kyenny alas kulauttamaan), on kuin joku olisi voidellut mun suun niinkuin uunivuuan...
Huomenna käväsen hakemassa saalaatti aineita koko viikoksi.

Milamariaa pyh tuollaiset huonotäteilyt mielestä, kyllä sen ikäisen pitäisi jo itsekin tekemistä keksiä ja jos ei itse keksi niin pitäisi jo hetki tylsyyttäkin kestää... Rannalle meno oli mainio idea, siellä kun ei niin tarvitse kaitsea, varsinkin jos kamu mukana, itse voi grillaantua ihan rauhassa :) Vallan hyvä täti olet!![:D][;)]

Nyt star wars, jos sieltä vaikka pojalle nimen bongais...[8D]

öit

Muoks* ja kappas, rv 30 jo!!! Nyt alkoi lähtölaskenta 10, 9, 8...[:D]

Huomenta ja uutta viikkoa!

Huoh.. Kyllä se lähtölaskenta on tainnut alkaa joo, ihan kohta mennään siinä 9 jäljellä olevan viikon kohdalla.

Kuinkas Pippula ja Tiko voi? Pääsitkö Pippula viikonlopuksi kotiin? Entäs mitä Tikolle kuuluu? Jokos Mamma76 mies aloitti kesäloman?

Rokkarille morsian: Kyllä vaikuttaa siltä juu, että joka tuotantokausi sinne hakeutuu/ etsitään entistä oudompia tapauksia. Selkeästi huomaa eron niiden ihan järkevien ja noh, niiden toisten välillä[:D] Mitäpä tuosta, ihan viihdyttäväähän tuo ohjelma on. Paras pimu oli ehdottomasti neiti punaisissa uikkareissa, joka pysyi melkein pystyssä karsinnan ajan[:D][:D]

Tuli eilen käytyä miehen kanssa mattopyykillä, mää pesin ja mies käänteli. Tuli oikein kesäinen fiilis, kun en oo aikaisemmin käynyt itse järven/merenrannalla pesemässä, mutta porukoitten kanssa kyllä joskus vuonna nakki ja makkara. Kastoin jopa talviturkin ja ai että kun tuli mukavan raikkaan viileä olo, kun muuten on ollut melkoisen tuskainen olo nyt muutamana päivänä. Teinit vaan siinä laiturilla meni ihan hiljaiseksi, kun tää mamma otti hellemekon pois ja koko komean mahan kanssa pulahti mereen biksut päällä[:D][:D]

Kohta neuvolaan tapaan ensimmäistä kertaa uutta neuvolantätiä. Kun vaan muistaisi kysellä synnytys/perhevalmennuksesta (parempi myöhään kuin milloinkaan). Olittekos muut käyneet jo vai onko teillä tiedossa valmennuksia? Varmaan taas erilaisia käytäntöjä ympäri suomea.

Nyt täytyy mennä herättään tuo lomaileva unikeko, kun ainakin vielä eilen oli lähdössä neuvolaan mukaan. Täytyy katosoa millainen mörökölliä makkarista löytyy.

Helteistä viikkoa on luvattu nautitaan siis siitä[&:][:-][X(] (jo nyt valmiiksi odottelen kauhulla tulevaa päivää ja ensi yön kierimistä ja pyörimistä hikisenä huonosta nukkuma-asennosta toiseen[:-][:-])

Palataan taas!

Tuon Rokkarille morsian hakijat ovat varmasti muutamat "näyttelijöitä".. [:D] Tai ainakin toivoin niin, kun kohtasin taas myötähäpeää ohjelmaa katsoessani [:D]

Synnytysvalmennus: Täällä päin oli käsittääkseni aika huonosti järjestetty niitä ja niihin aikoihin kun olisi kai pitänyt ilomoittautua oli tilanne kotona niin raju etten edes muistanut koko juttua. Neuvolasta antoivat silloin tiedot siihen yhteen ryhmään ja pari nettiosoitetta.. Ja taisivat sanoa "Ihan hyvin sieltä netistä saadulla tiedollakin pärjää.." eli saattaapi olla että jätän väliin koko jutun.

Hyvää huomenta! Ensimmäinen sairaslomapäivä tiedossa. Ei oikein jaksa mitään tehdä. Koirien kanssa lenkillä käyminenkin alkaa oleen rankkaa. Pulssi pomppii heti yli satasta. ja noita liitoskohtia alkaa särkemään. Mulla on verenpaineet todella matalalla ja hemoklobiini 105. Eli pyörryttää ja väsyttää.Liikkuminen hankalaa.
keskiviikkona on lääkäri aika, niin katotaan sitten missä mennään. vauva onneksi tuntuu voivan ihan hyvin.

Heinäkuun hellettä!

Jos nyt ei ole kesä - niin sitten sitä ei olekaan! En valita, vaikken lämpimän ystävä olekaan - maapalstat ja metsät alkavat luovuttamaan antejaan ja toistaiseksi heinäkesä näyttäisi hyvältä. Hevosihmisenä kun sekin painaa vaa'assa, ja paljon. =0)

Kävinkin jo rustailemassa jo tuonne neuvola-puolelle, että kaikki on hyvin. Meillä oli jo ensimmäinen äitiyspoli kun miul on tuo verenvuoto-tauti. Aiheeseen palataan viiden viikon kuluttua testit uusien ja tuolloin päätetään myös synnytyssairaala - mutta nyt näyttäisi hyvältä ja saisin synnyttää "kotimaisemissa".

Ultrassa näkyikin pitkä ja hoikka tyttö, joka sai liikkeistä, hengityksestä yms. todella positiivista palautetta. Emäntää sen sijaan kehoitettiin juomaan, stoppaamaan painon sekä hempan lasku (miten?) mutta muutoin saa mennä ja tehdä entiseen malliin. Rautalisät nostetaan nyt todella korkealle, mutta milläs minä tuota painoa nostan..? Ja no, ei tekisi mielikään kun alkuraskauteen lähdetiin lievästä ylipainosta... Katsellaan kuin emännän käy - pääasia, että vauvalla on kaikki hyvin. <3

Vielä olen saanut ratsastaa tammasellakin, tosin kerta kerralta enemmän venyttävää, rauhallista harjoitusta molemmille. Enemmän tulee vietettyä aikaa kentän reunalla tutoroimassa muita - onneksi siinäkin saa itse oppia paljon ja tulee ideoita mitä haluaa päästä viemään eteenpäin kunhan pääsee entiseen kuosiin. Tammaseni on ollut käsittämättömän upea - saa nähdä, että palaako tulisieluisuus sitten kun emäntä on jälleen "yhtenä kappaleena ilman lisäoptioita". ;0) Nautiskelimme ennen Juhannusta mustangitunnelmasta ilman satulaa ja muita hilkkeitä - apilankukkia varpaan välissä rennolla meiningillä. "Helmi" rauhoittuu aina tamman selässä ja he tuntuvat muutoinkin keskustelevan masun läpi - tammaseni tervehtii aina masun ennen emäntää. <3

Muutoin vointi on mitä mainioin. Ainoa miinuspuoli on, että saan taiottua raskausturvotukset niveltulehduksiksi kun en kertakaikkiaan osaa ottaa rauhallisemmin. Hevostropein hoidan sitten koipianikin ja tallinomistajalle tuumasin, että laitan kohta kahluuhaalarit täyteen jäitä ja liikun niillä - että pääsen eteenpäin silloin kun tulehdukset ärtyvät viimeisen päälle. Kukaan ei jaksa maata jalat pakastettuna, kattoa kohen kohotettuna joka toinen hetki - päähän siinä pehmenee. >0D Muutoin koputan puuta, sillä selkä- ja liitossäryt ovat pysyneet lähestulkoon poissa, elastisuus on lisääntynyt aikalailla huomaamattaan. Keuhkokapasiteetti on selkeästi pienempi, mutta puhkutaan sitten sitäkin tiuhempaan jos kiire on.

Toivottavasti kaikki mammat jaksavat näiden helteiden kanssa ja saatte turvotukset sekä kiristykset pidettyä kurissa. Nestettä ei liene voi näillä säillä nauttia liikaa.

Voi te olette jo laittaneet asioita jo niin mallilleen! Itse aloitan pyykkäysrumban vasta elokuun puolella, samoin vauvan tavaroiden paikat katsellaan lähempänä. Toistaiseksi vaatteet on lajiteltu koon mukaan odottamaan käyttäjää ja tavarat on suojattu pölyyntymiseltä. Tänään itse asiassa piipahdamme noutamaan kaukalon. Jippii!

Iso- ja isoisovanhempia kannattaa käydä kurkistamassa mahdollisuuksien mukaan. Elämänlanka on niin haavoittuvainen. Meilläkin on tiedossa loppukuusta isännän papan hautajaiset. Ei tämä ihan yllätys ollut, mutta tyhjän tilan katoava sukupolvi jättää. Voimia kaikille läheisensä menettäneille tai sairaskohtauksia kokeneille!

Pippulalle paranemisia ja tilanteen selkiytymistä!

Purri: Loistavaa lomaa säistä välittämättä! Tottakai myös muillekin sitä mukaa kun mammalomat käynnistyvät! :0)

Jousimies äidille hyviä vointeja saikusta huolimatta.

Kaika: Komppaan täysin tässä light -hömpötyksessä. Sokeri sokerina ja rasva rasvana kun kohtuus on mukana. Monet light -tuotteet sisältävät aikamoiset määrät mm. E-koodeja, jotka eivät ole niin positiivisesti terveyteen vaikuttavia. Mitä vähemmän prosessoitu - sen parempi. Ja kuinka moni tietääkään, että alunperin aspartaami on kehitetty hermomyrkyksi? Kuka kumma sitä keksi käyttää makeuttamiseen. Ko. aine toimii maailmalla mm. muurahaismyrkkynä...

Ja nythän on satokausi käynnistymässä. Omat ryytimaat alkavat tuottaa satoa ja kaupoissakin paikalliset tuotteet näkyvät. Ensimmäiset mustikatkin löytyivät jo metsästä ja kirsikat sekä saskatoonit punertuvat kilvan. Ei muuta kuin mansikoita popsimaan ja nauttimaan kesäherkuista ennen kuin alkaa taas "tuontikurkku" -aika.

Päivää että pätkähti!

Maya_L, olipa kiva kuulla sinustakin!
Ja todellakin, pääasia, että vavi voi hyvin.
Toivottavasti pääset Lohjalle synnyttämään. Multa ne kielsivät ja nyt menen Naistenklinikalle..

jousimiehen äiti- lepäilehän sinä kunnolla!

Mitäs mitäs muuta...hmm.. No toiset sadot on korjattu: salaatit omasta maasta!
Ja raparperimehua tulee jo kolmas satsi par'aikaa..Se on niin ihanaa jääkylmänä!
Tämä päivä vietetään muutoin kirjan kanssa riippumatossa- torkkuen ja nukkuen.
Ihana maanantai siis.

Ja sitten kysymys taas: Mietittekö te muut noita synnytyksistä palautumisia ym. lantionpohjan lihasten kuntoa? Itse muistelin, että ekan synnytyksen jälkeen vasta heräsi aiheeseen, ja nyt taas kun raskaana ja alkaa painaa alaspäin toi vauveli, niin pakostakin joutuu treenaamaan päivittäin...
Taidan hommata taas ne kuulat synnytyksen jälkeen[;)][;)] Niin ei tarvi nelikymppisenä olla kuset housussa lenkillä[:D][:D]. Ja onhan se mukavaa nauttia tuolla makuukammarissakin lihan iloista[8D][8D].

No mutta- palataanhan taas!

Takaisin