Heinäkuun Hemaisevat Hämmästelijät

Huoh..
Täällä yritetään toipua työpäivästä.. kohta 2 h oon tässä sohvalla maannu evääni liikauttamatta. Meillä on duunissa 29 astetta lämmintä, eikä puhettakaan ylimääräisistä tauoista.. Kiva siinä sitten yrittää purkaa tavaraa hyllyyn. Ketutti niin et hyvä etten tuikkinu asiakkaista Fiskarssin antimilla kun sitä kuormaa purin kun kokoajan oli joku kyselemässä ja keskeyttämässä. Viikon loman jälkeen kaikki mun osastot oli ihan rempallaan ja sai sinkoilla minne sattuu.. Nyt jalat tuikkii ja vatsi pingottelee ja Onni on ihan töttöröö.

Kotona odotti toinen kaaos kun aamulla pimun kanssa sovittiin kesäsäännöt ja eiköhän niitä sit pitänyt jo heti tänään rikkoa, kiva heti kotiintullessa alkaa käymään keskustelua että EI NÄIN... Imee kyl kohtalaisesti mehut..

Saas nähdä ke kun on neuvola et jaksaako sitä sinne asti ilman et vetää itkuraivareita..

Tulipa omaa napaa mut pakko saada avautua..
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Täällä yks hikinen mamma joka kohta sulaa tähän sohvalle, sisällä vain 29 astetta joten kiva yö tiedossa. Töissä olin tänään peräti kaks tuntia ja nyt kysyisinkin teiltä viisaammilta että voiko se neuvolatäti antaa sairaslomaa vai pitääkö oikeen lääkäri olla? Huomenna soitan neuvolaan ja sanon että en pysty enää työskentelemään (viiminen viikko menossa mut tänään meinas tulla yrjö ja noi lajat ei kestä yhtään istumista tai kävelyä..) Saakohan helposti saikkua? Kiitos jos joku viitsii vastata..

Hyviä vointeja muille mammoille!!
 
Jänö-> meillä ei neuvolatäti saa kirjottaa saikkua kun normi kuume, oksennus tai ripulitaudeista. Kaikki muut syyt suoraan lääkärille joka voi kirjottaa sitten sairaslomaa. Mutta en tiedä kuinka muualla päin on käytäntö, se selviää kun soittelet omaan neuvolaan. Itse sain ihan hyvin lääkäriltä viikon kerralla saikkua väsymyksen ja jaksamisen takia.
 
Iltaa Hikiset Leidit!

Tulinpahan huhuilemaan...

Kuumus on tehnyt tehtävänsä myös täällä...Odotan NIIN sitä sadetta, jotta tuo ilma vähän edes viilentyisi. Mukelo hikkailee jatkuvasti, tulee kaiketi hyvät keuhkot, vaikkakin nyt just ei kovin mukavalta tunnu meikä mammasta kaiken tämän kuumuuden keskellä...
Hermot on tiukalla, ja pinna napsahtelee tosi pienistä asioista.
Onneks tulin käymään aikasemmin täällä, kun olin täysin menossa vasta keskiviikkona neuvolaan, se onkin huomenna!!!!

Grillattua sitä, ja tätä on tullut muntattua koko viikonlopun. Jeps! Isäntä on nyt kesälomalla, ja grilli on kuumana melkein joka päivä. (Kohta tulee käivärät korvista...*tahtoo vaikka jauhelihakeittoa*)
Vekaroilla on tuo ajantaju aivan sekaisin, yöt kukutaan ja päivät nukutaan, ja mulle ei tuo rytmi sovi ollenkaan, kun huolestuuhan sitä missä nuo mukelot yönsä hyppii. Nytkin nuorempi jättänyt toisten housujen taskuun kännykän [&:] Isoveli lähti hetki sitten katselemaan löytyiskö...

   Työskentelevät: Voi Kauhistus!! Jos alkaa aivan tukalaksi menemään, haette saikkua ihan sama millä syyllä tahansa. Ei nämä ilmat ole raskaana olevalle naiselle todellakaan herkkua, hyvä kun kykenee kotona jotakin tekemään, saatika lisänä työt. *hakkaan päätäni seinään sympatiasta*

Sisälämpötila nyt: +29 Ulkona: +21 Kaikki ovet ja ikkunat auki, 2 tuuletinta hyrrää ja liesituuletin vielä kierrättämässä ilmastointia...
Nyt menen liottamaan itseni kylmään suihkuun, ja sitä kautta sänkyyn. Toivoen että nukkumatti antas kunnon tujaukset unihiekkaa, ja taju lähtis kuumuudesta huolimatta [&o][>:] (Jännittää huominen neukku/lekuri/kohdun tilanne)

Huomiseen!!
 
Maya_L: Kuulostaapa hellyyttävältä tuo heppasi :'))

Makeutusaineista vielä: Niin, jossakin taisi vielä joskus lukea, että makeutusaineet saavat painon junnaamaan.. En tiedä mihin sitten perustui ja oliko ihan tutkittu.

Pikkuinen masussani taisi tänään potkia äippäänsä kipeästi selkään.. Supistustakaan se ei ollut. Muutenkin taitaa viihtyä enemmän niin, että iskut osuvat selkään kun ollut parina päivänä kevyttä tökkimistä :p

Helteistä: Jaksamista kaikille! Perjantaina pitäisi ainakin täällä Etelässä helpottaa hieman.

Mielialat olleet villinä tänään.. On ollut alakuloa, iloa, surua ja huh, vuoristorataa menee ja menee. Helteistä johtuva väsymys ehkä hieman jopa lieventää kun on niin väsy.
 
Jänö: kyllä sitä saikkua saa, kun vaan pyytää. Terkkari ei välttis tosiaan anna, mutta eiköhän sen lääkäriajan saa neuvolan kautta, jos ei onnistu, niin onko teillä työterveyshuoltoa? Tai vaikka päivystyksen kautta viimeistään. Huono olo, kipeät jalat, väsymys, huono unisuus ja vaikka vielä mikä, kun tällaisella helteellä joutuu olemaan tän eturepun kanssa liikuksimaan. Sairaslomaa vaan, jos vähänkin siltä tuntuu, ei kannata itseään ihan loppuun polttaa. Iso kumarrus niille, jotka on vielä jaksaneet töissä, itse olisin joutunut luovuttamaan jo aikoja sitten.

Kaika: Synnytyksestä palautumista oon jo kovasti miettinyt. Lantion pohjalihaksia oon aina silloin tällöin treenaillut, kun oon muistanut. Tarvis varmaan olla vähän aktiivisempi[8|] Kovasti on tehnyt viime aikoina mieli lähteä juoksulenkille[&:] en yhtään ymmärrä, että mistä sellainen mieliteko tulee, mutta syksyllä oon ajatellut mahd. nopeasti aloittaa liikunnan ja ostaa salikortin, että pääsen harrastaan intohimoani spinningiä taasen. Vähän on epäselvää, että kuinka kauan pitää odotella. Saako ennen jälkitarkastusta jo alkaa rehkiä, jos siltä tuntuu? Toivon, etten joudu keisarinleikkaukseen, kun siitä toipuminen taitaa viedä enemmän aikaa kuin alatiesynnytyksestä toipumiseen menisi. Mutta taas tässä yritän olla itselleni armollinen ja jos vauva-arki väsyttääkin enemmän kuin oletan, niin sitten mennään hissuksiin eteenpäin.

Makeutusaineista: Niistä tulee kamalat ilmavaivat[:'(]  Yritän välttää. Luulen kanssa, että oon taas herkistynyt laktoosille. Pienenä käytin vaan laktoosittomia tuotteita, mutta aikuisiällä lievä laktoosi-intoleranssi ei oo suuremmin häirinnyt, eikä raskauden alussa, mutta nyt on masu niin kamala aina välillä.

Satokaudesta: Mansikoiden hintoja odottelen vielä vähän alemmaksi, että saisi pakkaseen haettua. Ainakin vielä viikonloppuna tuossa torilla hinnat oli suunnilleen 5€/l, ei ihan sitä paria kymmentä litraa noilla hinnoilla raaski ostaa. Uusia perunoita voisin syödä vaikka millä mitalla ja on ihana ostaa suomalaista tomaattia ja kurkkua ilman, että tarvii miettiä sitä huimaa hintaa. Vadelmia odotan jo vesi kielellä kypsyviksi kanssa[8D]

Täälläkin kaikki ovet ja ikkunat auki ja silti tuntuu ettei ole mitään vaikutusta. Yöksi laitoin sellaisen kylmän kääreen jalkojen päälle ja nautinnolliseltahan se tuntui.

Nyt yritän torkkua vielä hetken, kun puoli viideltä alkoi Myrtillä jumpat, enkä saanut enää nukuttua, jos nyt saisi, kun taitaa olla päivän viilein hetki tässä kämpässä[&o]

Helteen kestämistä!
 
Huomenta!

On sen verran hurjan näköistä touhua meidän pihalla, kun siellä kaadetaan reippaasti yli sata vuotta vanhaa tammea[:o][:o].
Taitaa mennä hienot puskat siinä sivussa...
No, pakko se on tehdä ny- ennenkuin kaatuu talon tai liiterin päälle..tai jonkun ihmisen.

No se siittä aiheesta...

Mulla lähti mies tänään työmatkalle ja löysin itsestäni uuden raskausoireen: mä olin ihan huonona, kun joudun jäämään yksin. siis minä??!! Yleensä mä tuuletan ihan fiilareissa, että saa olla yksin, mutta nyt ajattelen, että mitä jos jotain tapahtuu..vauva syntyy tms[8|][8|] Ei o normaalia!
Jotenski sitä tuntee itsensä paljon haavoittuvammaksi...
Mä haluuuu-uuun olla oma itseni NYT!
 
KUKKUU, minä taas!

Missä te kaikki oikein lorvitte?

Nytkö se sitten alkoi- mulle iski ihan totaalinen väsymyskohtaus, enkä ole mitään normaalista poikkeava edes touhunnut.
Nyt kun sais ittekseen tehdä kaikkea pikkupuuhaa (poikien sängyt kuntoon, pyykkiä pestä ja kokkailla pelkästään itselleen), niin iski on armoton väsymys[8|]. Mulle meinaa tulla huono omatunto[8|][8|][8|]
Saanhan vaan torkkua koko päivä, saanhan[:D][:D].

No minä tästä vetäydyn nukkumaan ilmalämpöpuhaltimen suomaan viilentävään puhallukseen.
 
Hello!

Hieman se taivas rimpsautti täällä espoossa, kateellisena kuuntelin kun jossain kauempana jyrisi ihan urakalla.
Lämpötila edelleen katossa ja unet on täällä jääny ihan nollille kun täytyy lätäkössä yrittää nukkua ja neljävee lämpöpatteri haluaa tulla ihan kainaloon kun ei sekään meinaa unta saada.
Pojalla menny päivät pelkäks telkkariks kun en meinaa mitään jaksaa. tänään saanu muutaman koneen pyykkiä menemään, rippeitä ollaan syötykin kun ei hellan edessä huhkiminen kiinnosta.
Illat taasen IIIIIHAnia!!! Ja valvon pitkäänkin yötä myöten, kun niin kiva olo.

Mut nyt on niin huhuhuhh etten jaksa miettiä mitä kirjottelen,
isken itteni suihkuun likoomaan (jo kolmatta kertaa tänään) jos sillä käynnistyis edes hetkeks.
Toi aurinkokin perkele kurkkii taas pilvien raoista...
 
Jippii, loma alkoi!!!

Kiitoksia vastanneille, sain teiltä rohkasua mennä neuvolan kautta lääkäriin ja paljoa kyselemättä se kirjotti koko viikon saikkua.. Oon niin onnellinen!!!! Mutta siis mitään vikaa musta ei löytyny paitsi että painoa oli taas tullu 1kg/vko [:D]

Nyt vaan löhöön ja syön lisää!!!

Tää kuumuus alkaa kyllä vituttaa, mut toivottavasti huomenna sataa ja saa tuuletettua tän kämpän..

Oon alkanu jo miettiä synnytystä ja antanu itselleni luvan lukea lehdistä ko. aiheesta [:)]

Eipä mulla mittää ihmeempiä, jaksetaan kuumuudesta huolimatta!!!
 
Onkos kaikki tosiaan näännyksissä tästä helteestä vaiko kesälaitumille krimanneet, kun hiljasta tuntuu olevan..

Täällä ukkosti hetken, satoi hetken, oli viileä tuulen vire n. 5min. ja taas on ihan kiitettävän kuuman, hiostavan painostava[&:]

Sellaista piti tulla kyselemään, että voiko supistukset tuntua vain toisella puolella vatsaa? Tänään on ollut kokonaisuudessaan melkoisen tuskainen olo ja sellaista rytmikästä painetta tuntunut oikeassa kyljessä aina ajoittain, ei pitkiä aikoja putkeen, mutta useamman kerran kuitenkin. Paine on ollut paljon kovempaa kuin kuukautiskivut ja näkyneet mahan päällekin. Vai yrittääkö vaan pikkuinen tulla kyljen kautta pihalle?

Jänö: hyvä, että sait sairaslomaa! Nyt vaan urakalla lepäilemään[:)]

Ilmasto tuntuu aiheuttavan kunnon hormonimyrskyväsymysketutusitkuraivaritaudin. Kävin ostaan vähän herkkuja ja nyt aion nautti niistä.

Illan jatkoja kaikille!
 
Iltaa!

Juu kuumuudesta oon kärsiny minäkin, siis lähinnä hikoilemalla en muuten... Onneks sain eilen ostettua parit ballerinat ni ei menoa haittaa enää toi jalkojen turpoominen[;)] Oon ollu siis liikenteessä taas koko päivän ja vasta puolisen tuntia sitten kotiuduin. Oli pakko suunnata ekana suihkuun, ku olin ihan litimärkä hiestä [:'(]

Kävin ostamassa kameran ittelleni!!! <3<3 Oli pikkasen kalliimpi ku mitä olin ajatellu maksaa, mutta samapa tuo, kun oon kuitenki jo ainaki puol vuotta suunnitellu sen ostamista, eikä se menny ku 9e mun budjetin "yli".. Eli ei sinänsä paha ylitys. Jahka saan ton akun ladattua, ni voinki ottaa kuvaa niin mahasta ku vauvan sängystä ja vaunuista ja pistää näytille [:)]

Kohta pitäis mennä tekee ruokaa, eikä yhtää kiinnostais, ku vieläki hikoilee.. läpiveto kämpässä, mut eipä tuo mitää auta, kun ei tuule senttiäkään. Puiden latvat ei liikahda sitten mihinkään, et voipi olla, että meillä taas valvotaan lähes koko yö, kun kumpikaan ei saa kuumuuden takia unta.

Synnytyksestä: en oo mitää miettiny.. en taida osata ees ajatella niin pitkälle ja muutenki tykkään tehdä asioita oikeestaan siinä järjestyksessä, kun ne eteen tulevat... Eli synnytystäki vissiin pohdin sit vasta ens kuun puolella [:D]

Hanimami: ootko käyny kaupoista kattomassa niitten laatikoiden hintoja? En muistanu duunista kattoa, vaikka siellä tänään kävinkin.. mut siis eihän ne vielä kovin halpoja missään nimessä ole..

Sain siis duunikaverilta aivan ihanan läksiäislahjan.. tosiaan vain yhdeltä työkaverilta [:D] En tiiä onko ne muut mitää kolehtia keränneet ja saanko sieltä ollenkaan koskaan muuta ku sen kukkakimpun.. mut hän antoi mulle kaks bodya: toinen valkoinen missä lukee "100% suloinen, paljon haleja" ja siinä on nallen kuva, toinen oli sit joulunpunainen missä oli oravia [:D] Oli kyllä niin mun näköset paketit, että ei oo tosikaan [:)] En ois välttämättä työkaverilta odottanu, että tuntee noin hyvin mut[:)]
 
HaniMami: Olen miettinyt ihan samaa tuollaisesta supistamisesta enkä vieläkään ole saanut vastausta siihen.. Vastatkaa nyt joku! [:D] 
Niin, jos kävelen liian kauan tulee itselläni tuohon vasemmalle puolelle sellainen tunne kuin olisi kipeä kramppi siinä.. Muualla kipu ei tunnu, maha vaan pinkeenä ja sitä kohtaa "kramppaa" jonkin aikaa kunnes hiljentää tahtia ja yleensä vaan istuminen rauhallisena auttaa asiaan.
 
Täälläkin nuo mielialat menee vuoristorataa. Hetkessä saatan olla taas normaalina ja samassa hetkessä surullinen, alakuloinen tai vihainen. Myös vaihtelee inhottavasti näillä helteillä oma vireystaso=välillä väsynyt, sitten taas yhtäkkiä täynnä energiaa [:D] Jos en tietäisi olevani raskaana luulisin järjen lähteneen kävelemään. Pitäisi kuunnella vähän omaa kroppaa, tai siis pitäisi _malttaa_ kuunnella.
 
Helteet ovat saaneet kyllä minut joka päivä nappaamaan jotakin nopeaa ja makeaa pientä... Olo ei ainakaan ole hirmuisen pullahtanut mutta eiköhän neuvolassa taas viisari lisää heilahda [;)]
 
Omaa:
 
Huomenna olisi taas mentävä lapsen isän vanhempien kanssa syömään. AAARRGGHH ja minä kun en haluaisi nyt herkillä fiilareilla kuulla taas siintä miehestä yhtään mitään. Ahdistaa kuulla hänen äitinsä suusta "Joo, oli hän käynyt terassilla isoveljensä kanssa.." ja muuta. Kaikista oksettavinta on, että herää omat mielikuvat asioista.. Kuinka hän siellä viilettää ja ottaa jonkun hoidon kotiinsa.
 
Haluaisin unohtaa koko miehen. Minua ärsyttää kun ihmiset kyselevät "onko hänestä kuulunut".. Otankin tavaksi sanoa, ei ole eikä tarvitse enää kysellä kertaakaan.
 
Kun muistelen viime kesää, kesäni oli aivan upea ja tämä kesä yksinäisin kahteen vuoteen enkä uskonut enää kohtaavani tällaista yksinäisyyttä ikinä. Viime kesänä oli kaikenlaista uutta, uusia ihmisiä ja uusia piirejä, tutustuin uuteen kaupunkiin.. Ja sitten tuli se hemmetin äijjä ja vei minun sydämen.
Välillä leikin ajatuksella etten olisi jäänyt hänen kainaloon tänne paikkakunnalle missä olen asunut 4 vuotta, vaan olisin jatkanut menoani siellä uusissa piireissä.
Raskautta en poistaisi, haluaisin vaan olla jossakin ihan muualla tällä hetkellä..  olisin ehkä silloin myös kaukana tästä surusta, joka yllättää minut aina ajoittain.
Mutta elämä on tätä, iloa ja surua... Valoa tuo tällä hetkellä vain vauva.
 
Anteeksi, illan päätteeksi näin pitkä vuodatus.. :/
 
Huomenia,
Täällä ollaan taas oltu hereillä jo 5.45 kun ei vaan saa nukuttua ja Onni möyrii niin pirusti.
Pikkasen jänskättää myös neuvola joka on tänään. Oon miettinyt että kehtaisko sitä pyytää sairaslomaa kun oon ollu töiden takia jotenkin ihan rikkipoikkiväsy. Näin jo duunista painajaisiakin, ja kai tuo pieni tuolla masussa aistii että ressaa.

Nyt oon huomannut että turvotusta on alkanut olemaan. Liekkö johtuu tästä kuumuudesta. Oli ihan suosiolla pakko ottaa viime viikolla sormukset pois sormista sen jälkeen kun itkin itseni tukkoon kun luulin hukanneeni kihlasormukseni. En muista koska oisin vollottanut niin rankasti, ukkokin oli jo ihan huonona että ei se mitään ja ostetaan uusi. No sormus sitten löytyi juhannusreissun jälkeen omasta sängystä. Olin sen kai yöllä ottanut pois jos oli puristanut. Nyt ne on suosiolla tuolla kirjahyllyssä. [:)]

Jotenkin ihan vetelä olo, pitää laittaa ILP hetkeksi puhaltamaan kylmää ni jos tää tästä vähän helpottais..
 
Ihanaa viileyttä mammoille!

Meillä illan sade kesti viisi minuuttia ja ilma hautoi viimeisen päälle. Yöllä heräsin kunnolliseen sateeseen ja nukahdin niin tyytyväisenä. =0) Nyt on heinät tehty, joten sade ei haittaa. Pienistä asioista pitää olla iloinen.

Kaika: Himoitsen tuota sinun raparperimehu -reseptiä. Kuulosti niin hyvältä!

Lantionpohjan lihakset... Tietoisesti en ole treenannut niitä juurikaan. Aikoinaan kärsin yliliikkuvana lonkan jänne- ja hermo-oireista, jolloin jumppasimme OMT:n kanssa nämä kuntoon ja ohjeeksi siirtää toiminta arkiliikkeeseen. Ratsastushan vielä omalta osaltaan pitää paikat erinomaisessa kunnossa, kiusallisesti aiheuttaa usealle ratsastajalle jopa sektion - mutta toivotaan etteivät niin paketissa ole. Pilates, jooga, kata sekä taiji ovat hyviä lajeja harjoittaa rauhallista, notkeaa, syviin lihasryhmiin ulottuvaa liikettä ja hengitysharjoitukset saavat aikaan ihanan rauhoittumisen tunteen. Suosittelen lämpimästi.

Saas nähdä, olisiko täällä Lohjan seudulla vauvajoogaa - sitä ajattelin kokeilla synnytyksen jälkeen...

HaniMami: kyseli tuolla toisella puolella sitä vaihtoehtoista synnytyspaikkaa - Naistenklinikkahan se seuraava olisi, mutta tsemppaamme Lohjan puolesta.

iines76: Mukava kuulla teidänkin kuulumisianne ja sitä kuinka asia etenee siellä toisella mantereella. Kysäise siitä sisätutkimuksesta ensi kerralla, mikäli eivät sitä silloin tee. Saat mielenrauhan asian suhteen.

Milamariaa: Tamman mimmuska on aika Persoona, isolla P:llä. Olemme vuoden kulkeneet nyt yhdessä ja tullessaan hän ei keskustellut ihmisten kanssa alkuunkaan - odotti vain, että mitä nyt vaaditaan. Nykyisin hän on kova keskutelemaan ja mahdoton "kainalokananen". Turpaterapia on tehnyt todella hyvää näin odotuksen aikana - varsinkin nyt kun ratsastukset vähenee / kevenee ja turhautuminen meinaa iskeä. No, muutaman viikon päästä kohta alkaakin ihan uudet aikataulutukset... ;0)

Ja tuollaisia toispuoleisia kramppeja on täälläkin ollut, mutten ole niistä huolestunut. Yritän muistaa hiljentää tahtia hetkiseksi ja tuo tunne muistuttaa kyllä uudestaan jos vauhti liikaa kiihtyy. :0) En ole muistanut keskustella näistä äippäpolilla, mutta uskoisin, että kyseessä on luonnollinen suojamekanismi - kun muutoin mammat tuntuvat pyyhkivän entiseen malliin. >0D

Toivottavasti tuo tapaaminen lapsen isän vanhempien kanssa meni hyvin - eikä sammakoita olisi päässyt kenenkään suusta. Kaipa heille tuntuu tilanne käsittämättömältä - kun kuitenkin on yksi elämän merkittävimmistä asioista kyseessä. Positiivisena puolena voisi kai sanoa, että onneksi sinulla ja vauvalla on tukiverkostoa lähellä.

Nautihan Jänö lomastasi - Olette sen ansainneet!

Purri: Työkaverisi muistivat teitä ihanasti. On ihanaa, tällaisia positiivisia tuttuja on työympäristössä.

Jaahas, josko sitä ruokkisi hurttaset - heillekin alkaa ruoka maistumaan kun vähän viilenee ja lähtisi tallille. Ajattelin viileän päivän kunniaksi kavuta selkään ja nauttia harjoitussessiosta - vain me, kolmin. Ehkäpä kävisimme köpsyttämässä kahlaamaan läheiselle lammellekin - ellei pilvet tuo sadetta ennen sitä. Nautinnollista viikkoa kaikille mammoille!



 
Hengissä toistaseks [8D]

Kyllähän nämä ilmat verottaa,ettei tahdo mitään jaksaa.
Mielialat menee...Huh,Huh! Ensin olen herskyvän huumorintajuinen, ja muutomassa minuutissa saatan saada ärrin-murrin kohtauksen [&:]

Synnytyksestä: Oikeastaan en ole edes tahtonut ajatella koko asiaa, nyt tuli kaverin kanssa juttua niin ukollekkin sitten sanoin,että pitäs nuo pojat ottaa "puhutteluun" että tietävät mitä tehdä kun lähtö tulee. Varsinkin jos tuo rahtari on reissussa, ettei tule mitään panikoimisia [;)] (Itsellä taitaa kyllä seota pannu siinä vaiheessa)
Hirvittää/Pelottaa/Jännittää miten kaikki sitten menee, miten pääsen sairaalaan, mitä jos taksia joutuukin odottamaan, hävettää tilata ambulanssia... Voih Kauhistus!!!
Pitää tuosta jutella neuvolassa kunhan se oma täti on paikalla, nyt oli tosiaan joklu älykääpiö kesäduunari, kuten Jännä jo kertoi...Huh,Huh! Se oli oikeesti ihan pihalla kaikesta, jos en itse olisi tienyt synnyttäneenä asioista, niin... Voi *sensuuri*!!!! Toivotaan ettei tarvi sen kanssa enään keskustella mistään [;)]

Kesälaitumilla ollaan juuh, koitan välillä päästä koneelle käymään. Kamuja on ollut grillailemassa, me ollaan oltu kamuilla ja eilen oltiin rannalla ja iltapäivästä miehen työkamu tuli kylään. Illan saatiin onneksi olla ihan kaikessa rauhassa, syötiin litran jäätelö puoliksi ja oltiin kuin hylje ja mursu soffalla [:)] Jännä: Vink![;)][:D]
Nukkumatti tuli kylään jo ennen 22.00 ja heräsin aamulla vasta klo.21.30. Jiihaa! Taas jaksaa!!!
Mökkireissua suunitellaan tässä, suunittelu vaiheella vielä tosin.... Jos tuonne metsän pöheikköön lähdettäs viikoksi, juoma vettä eri tule, ja saunaan kannetaan vesi merestä. Kantohommat vaan menee tänä kesänä sitten muille tahoille kuin mulle, tekisi kyllä hyvää mun mielen rauhalle, alkaa pikku hiljaa nyppimään kaikki täällä... (Kas Kummaa!)

Meni nyt vähän omien kuulumisten höpötyksiin... lisää höpötystä tulee tuonne neuvola kuulumisiin. Sitten ehkäpä ymmärrätte miksi nyt olisi se Metsän keskelle irtautuminen suotavaa (Ex-maalaiselle sielun rauhaa)[:D][:)]
 
Huomenta päivää kaikille!

Mamma mökille viilentyymään mereen[:D][;)].
Mä olen kanssa kelannut, että toivottavasti kaikki menee hissukseen, eikä tartte sitä ambulanssia tilata..jotenki "ei vaan kehtaa"- ajattelu pyrkii täällä päälle kans.
Mutta 6.8. olisi se istukan ultraus ja siellä sitten saan ohjeet, miten toimitaan synnytyksen käynnistyessä..on tota matkaa kuitenkin 75 km naistenklinikalle, joten en varmaankaan jää tänne kotiin odottelemaan liikoja[:D].

Maya_L:n kanssa asutaan melkein naapureina, meiltä Lohjalle ~30km.
Aivan mahtava kuva hepasta!

Minzkuli, mulla kans kuumuus turvottaa ja en ole pitkään aikaan edes muistanut laittaa sormusta sormeen..jos nyt sitten tänään, kun on 3. hääpäivä ja kaikkee..

Milamariaa: Eipä ole kyllä helpoin toi sun tilanne, mutta upeasti olet suhtautunut asiaan.
Ja vielä raskaana- se kun tuntuu ajoittain näin normi oloissakin vievän järjen mennessään...[:D]
Paradoksaalista toki, että juuri raskaus taitaa olla syy pysyä järjissään[8|][8|]
Onko se paikkakunta, missä nyt asut, pieni?

Mä sain kanssa kameran, Purri! Jotenkin ei jaksa tota järjestelmäkameraa käyttää ja kännykkäkaroilla ei ihan pääse sellaiseen tasoon ku haluaisi, joten hommasin perus digin.
Ihania työkavereita sulla!

SUPISTUKSET JA KRAMPIT: Mä en kyllä muista, että ne olis tullu joko vasemmalle/oikeelle pelkästään, mutta miksi ei tuntuisi noin, kun voi tuntua edessä tai takanakin..
Mulla ne kivuliaat tuntui tossa navasta alaspäin ja siitä poltteli molemmille sivuille..

Mulla tuli äsken itku, kun lokakuisissa oli syntynyt hätäsektiolla vauva.. Jotenki siitä nousi pelko, että nii- se voi olla meistäkin kellä vaan ja koska vaan synnytys edessä....[:o][:o] 
Kaupasta pitäisi maitoa ja hedelmiä käydä hakemassa ja pyykkiä pitäISI pesta ja ja kaikkee, mutta plaah- josko ottaisi ton novellikokoelman ja istuis alas ja ottaisi rennosti..
EI PALJON NAPPAA ny mikään. No, onneksi treenit tein heti aamusta, nyt ei jaksais sitäkään.
Mies tulee alkuillasta kotiin- jee (kai). Mulla on tosi epäsosiaalinen olo, ei kiinnosta puhelimessa puhua tai oikein ketään ei kiinnosta nähdä..

Palataanhan taas kuulumisten kanssa. (täällä mä kyllä jaksan notkua vähän väliä[:D][:D])
 
Vetäisin tänään kaupungilla tyylikkäästi Marilynit kaljamahaisille rakennustyömiehille! Pitäähän sitä joka kesä hieman pakaraa vilautella ;------DDDD

Kaika: Onhan tämä aika pieni, tai no liian pieni minulle.
Kotihommia kerkeää tekemään myöhemminkin [8D] Aika moni joka ei edes ole raskaana on valittanut että nämä säät vetävät niin veteläksi ettei heilu imuri, eikä mitään jaksa. Hetken laiskottelu ehkä tuo uutta kiinnostusta taas [:)]

Synnytys: Siirrän sitä ajatusta muualle koko ajan [:D].. Minua tuo kyytihomma kyllä rehellisesti sanottuna ärsyttää. Pystynkö menemään taksilla, vaiko pitääkö tilata ambulanssi? Mietin josko saisi jonkun tutun heittämään niin olisi jotenkin mukavampaa mennä.. Synnytykseen en halua ketään mukaan, miehen piti ensin tulla ja siskoni ehdotti että voisi ehkä tulla mukaan mutta.. Itsepäisenä sitten päätin, jos ei ole miestä siellä niin ei ole sitten ketään muutakaan.
 
Joo siis tosiaan yhdeltä ainoalta työkaverilta oli toi body-paketti [:)]Tänään käväsin sitten uudestaan duunissa, kun samainen työkaveri soitti et koskas olen seuraavan kerran tulossa käymään, kun mun ASIAKAS on jättäny paketin mua odottamaan.. No minäpä sitten sinne äidin kanssa huristin, ni sain pakettini [:D] Se sisälsi valkoiset tossut ja 3 bodya kokoa 50-56 ja niistä yks oli valkonen missä luki "mini trouble" joka puolella bodya, yks oli vaaleankeltainen ilman tekstejä tai kuvia ja yks oli sit vaaleankeltanen missä luki isolla "mini trouble" [:D] Sitten kortissa oli vielä, että "tule pian takaisin" [:D] Tuli kyl vähän semmonen olo, et ihan ton mun vakkari asiakkaan takia voisin palatakin pian [:)]

Mutta nyt voisin suunnata tonne kaupan puolelle, kun vielä muistan.. ongelma mulla on vaan, et mitäs hittoa sitä ruoaks tekiskään, kun jotenki onnistuin eilisestä ruoasta tekemään niin pahaa, etten usko, et sitä tänää enää syödään ollenkaan [:'(] Ehkäpä ystäväni google osaa auttaa mua tässä [:D]
 
moi!

Kävästiin kattelemassa paikallisia rantsuja kun saatiin ihan entinen paikallinen kuskiksi. Mies kun ei ole koskaan rannoista perustanut nin nyt oli kiva rantakierros ja löydettiinkin ihan kivoja paikkoja joihin takuulla mennään vielä uudemmankin kerran[:D].

Milamariaalle
isot peukut kaupungilla pyllyttelystä!!!!!![8D][:D]

Mamma möksälle vaan rauhottumaan, siellä kyllä tosin saattaa myös se höperö iskeä kun ei voikkaan kaikkea touhuta vaan pitää ihan pakosta istuskella paikoillaan... Mut vaikka viikonlopuksi jos ei muuten, on se mökkeily nyt sen verran ihanata!!!

aasinsilta-----Mökkiystävä juuri laittoi että heidän pienokainen on nyt diagnosoitu vesirokkoiseksi ja että meidän pojallekin se luultavasti iskee kun kerta siellä mökillä niin intiimisti oltiin, no odotellaan ny, itämisaikaa vielä viikko jäljellä...

Kamera Mä kans haluuuuuuN!!! Tota järkkäriä en jaksa roudaa jokapaikkaan, ku on niin iso ja kuvaamiseenkin pitää käyttää aikaa kun kaikkia säätöjä yms. haluun sellasen vehkeen millä voin räppästä mitä ja missä vaan, plus et mahtuu laukun pohjalle. ehkä äitiys rahoista...

Kyyti
Nii-in aivan, hyvä että tämäkin tuli puheeksi, enpäs rehellisesti ole miettinyt yhtään... saako sinne ihan itte ajaa??? taksirahat sit vaan hyllylle odottelemaan...
Mua ei ampulanssi haittais, oishan se hianoo iha pillit päällä mennä...[:D][:D][8D]

Kaika mulla kanssa kurkkuun pala tuli kun ton lokakuisen Tuulienkelin tarinan näin,
Tuli pieni pelko pöksyyn ja mietin että pitäiskö se ny ihan varuiksi jo laukku pakata, vaikka sitten vaan kaapin nurkkaan...

purrilla on ihkui asiakkaita, tuli snadisti ikävä asiakaspalvelu duunia, mut se kyl hävis pian...[:D][8D][;)]

viileää illanjatkoa naiset!!!

P.S. mies juuri ilmoitti vievänsä mut treffeil perjantaina, thih... oon ihan sulaa vahaa, ihanaa kun vaan viiään ja ite joutuu välillä vikisemään :)
Mitään kummallista ei ole tiedossa, mutta tolla asenteella syön mielelläni vaikka kaurapuuroa sänkynlaidalla[;)]
 
Takaisin
Top