Ääh... Me tultiin tänne Lappiin mökille maanantaina. Oli n. 12 tunnin ajomatka taukoineen ja mulla migreeni koko päivän. Taaskaan särky ei ollut liian pahaa, mutta selkeää migreenisärkyä ja oikea puoli oli niin puuduksissa, etten voinut ajaa. Mies ajoi siis melkein koko matkan ja mä vain välillä muutaman kymmenen kilometriä jos mulla oli edes vähän helpompi hetki. Matkalla alkoi myös kurkkukipu, mutta syytin siitä silloin vain ilmastointia. Noh, seuraavana aamuna heräsin aivan järkyttävään olotilaan. Anoppi sanoi, että sähän olet ihan kalpea... Joo, kuumemittari näytti siinä vaiheessa 38 astetta ja uhkaavasti lähti nousemaan jos yritin pystyssä olla. Eipä kyllä jaksanutkaan pystyssä eilen. Tosi kiva, tätä reissua kun todella oli odotettu. Nyt mulla on vähän parempi olo, eli jaksan jo istua koneella, mutta muuta en paljon jaksa.
Happy73: Siitä maalaamisesta. Olin ennen laboranttina liuotinpohjaisten maalien maalitehtaassa. Siellä myös raskaanaolevat tekivät samaa työtä, eli läträsivät liuottimien kanssa. Kaikki maaleissa olevat aineet eivät ole vahingollisia sikiölle, mutta yleispätevästi on sanottu, ettei saa maalata. Jos haluat maalata kannattaa ottaa selvää niistä aineista, joita teidän käyttämissä maaleissa on. Kannattaa myös suojata iho tehokkaasti (pelkät nappulahanskat ei riitä liuotinmaaleilla, vaan esim. nitriilikumikäsineet), koska ne myrkyt siirtyy ennemminkin ihon kautta verenkiertoon. Myös on tärkeää pitää usein taukoja raikkaassa ulkoilmassa ja muutenkin huolehtia ilmanvaihdosta. Ja jos tulee huono olo, niin tietysti kannattaa jättää maalailut muille. Ne hengityssuojaimet on hankalia mun mielestä, koska niitä ei saa pitää enemmän kuin 15 minuuttia kerrallaan ja niiden kautta on raskas hengittää.