Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin ihan alussa jo kirppareilta jtn vaatteita..Mut nyt vasta tässä aletaan tavaroita hommaamaan kun oli rakenneultra..Mä olen lakannu nyt miettimästä enää vauvan kuolemista,koska jos niin käy niin en voi sille itse mitään ja niin on sitten tarkoitettu tapahtuvaksi..Turhaa miettiä ja murehtia asioita joita ei ole tapahtunut tai tulisi edes tapahtumaan..Ja tästä nyt tarvii kenenkään sitten repiä mitään omaa,kuhan sanoin oman mielipiteeni

Voi apua...11 päivää ollu pois täältä palstalta ja johan on tapahtunut teille jos jonkinlaista .:) mulla masu kasvanut aikalailla ja supistuksia ollut jo parisen viikkoa. Onneks suht kivuttomia ja luulen,että tää kuumuus aiheuttaa suurimman osan niistä. Pahoinvointia ei ole,mutta öisin on ollut muutavan kerran kamalia suonenvetoja. En ole tainnut vaan juoda tarpeeksi vettä. Perjantaina lähdetään kahdeksi viikoksi Kreetalla jipiiii!! Esikoinen pääsee lentokoneeseen ekan kerran aika jännää,mutta jännitän jopa enemmän sitä minkälaista on olla raskaana koneessa. Täytyy vaan jumppailla siellä,että veri kiertää hyvin kintuissa :) Nyt on hyvä tilaisuus lukea näitä viestejä läpi,kun kaikki muut nukkuu päikkäreitä. Ihanaa.

Mulla on aika mennyt tiiviisti remonttihommissa - ostettiin peruskuntoinen asunto, jossa kaikki pitää tehdä uusiks. Mä olen etupäässä maalannut - kunnes tänään sain selville, että raskaana ei sais maalata, ainakaan liuotinpohjasilla maaleilla. Ja niillä just olen viime päivät pattereita lätrännyt ja tänään oli tarkoitus siirtyä ovenkarmeihin. [&o] Nyt kyllä meidän remppa hidastuu, jos mä olen pois kuvioista. Ja muutenkin aikataulu tosi tiukka, kun pitää saada asunto muuttokuntoon että voidaan myydä edellinen alta pois hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa.

Sit mulla on sellainen olo, että ikäänkuin vatsa ois melkein jopa pienentynyt - mutta todennäköisesti se vaan johtuu siitä, että helteessä ei tule syötyä niin paljon tai nesteet haihtuu tai jotakin. Seuraavaan neuvolaan on viel pari viikkoa, että kuulee sydänäänet.

Täällä ku on puhuttu siitä milloin alkaa vauvalle ostamaan tavaroita niin itellänikin on vieläkin,ja alusta asti ollut sellanen varovainen fiilis ja mietin kauheena pitäiskö ostaa Se Ensimmäinen esine,tavara nyt ennen kun tiedän kumpi sieltä ois tulossa ... Mutta sitten varsinaisesti vaatteiden sun muiden ostoon kun sukupuoli on varmistunut (rakenneultrassa ja/tai 4D-ultrassa). En jaksa odottaa! Oon jo katellut salaa vaunuja ja miettinyt että onneks niiden oston aika ei vielä ole kun niitä on niiiiin paljon erilaisia ja erinäkösiä..Mut aika menee nopeesti ja kohta sekin aika on jo..

Juu mustakin tuntuu, tai ei pelkästään tunnu vaan tiiän että nyt kun on ollu nää helteet niin maha on pienentyny tai mun tapauksessa siis sillä ei oo ollu mahdollisuutta olla turvonnut ja näyttää ees vähän epäilyttävästi raskausmahalta.. 

Tänään tai huomenna pitäs hankkia rautatabletteja kun hemoglobiini oli laskenut sen verran ... En sit tiiä vielä että kokeilenko eka ihan vaan persiljaa et jos sil pärjäis.

Eikös sitä voi maalatessa pitää jtn hengityssuojaa mitä saa esim noista rautakaupoista..
Tai en minä tiedä auttaako se:D

Mulla on ainakin maha pienentynyt..sain meinaan ton suoliston taas toimimaan levolacilla!! Kaveri sanoi, että kun näki mut viikolla 16+.. hän mietti, et kui iso maha mulle on tulossa, kun nyt jo on ihan hirvee tynnyri!! Nyt sitten palannut "normaalimpaan" mittaan kun sai turhat turvotukset pois!! Vaikka nestettä kuinka yrittää kitata niin kokoajan on jano ja näkee sormista ja ranteista, että selkeesti normaalit turvotuksetkin on laskenut!!

Onko muilla ongelmia jalkojen turvotuksen kanssa?? Mä ihan pelästyin eilen mun vasemman jalan kokoa, se oli aivan mieletön pullataikina!! Ilmeisesti vaan toi toinen jaloista turpoaa kun mulla on mummosuoni tullut tohon vasempaan jalkaan pari vuotta sitten ja ilmeisesti ei veri kierrä kunnolla siellä!!

Lentäminen on ihan ok jos muistaa laittaa ne tukisukat jalkaan ja jos on kauhian pitkä lento niin sitten välillä ois hyvä nousta jaloitteleen! Itse lentelen englanti-suomi väliä ryanairilla ja se kestää vaan 2,5 tuntia. Viimeks rupes kyllä tuntumaan alavattassa ikävää kipua ja ajattelin, et se on vaan siitä, kun joutuu istumaan niin tyhmässä asennossa koko matkan..onneks oli oma äippyli vieressä istumassa niin pystyin sit häneen päin kallistumaan ja vaihteleen asentoo 10 min välein...vähän jänskättää kun tarttee kotimatka tehdä yksin ja luultavasti istua joittenkin vieraitten vieressä!!

Ääh... Me tultiin tänne Lappiin mökille maanantaina. Oli n. 12 tunnin ajomatka taukoineen ja mulla migreeni koko päivän. Taaskaan särky ei ollut liian pahaa, mutta selkeää migreenisärkyä ja oikea puoli oli niin puuduksissa, etten voinut ajaa. Mies ajoi siis melkein koko matkan ja mä vain välillä muutaman kymmenen kilometriä jos mulla oli edes vähän helpompi hetki. Matkalla alkoi myös kurkkukipu, mutta syytin siitä silloin vain ilmastointia. Noh, seuraavana aamuna heräsin aivan järkyttävään olotilaan. Anoppi sanoi, että sähän olet ihan kalpea... Joo, kuumemittari näytti siinä vaiheessa 38 astetta ja uhkaavasti lähti nousemaan jos yritin pystyssä olla. Eipä kyllä jaksanutkaan pystyssä eilen. Tosi kiva, tätä reissua kun todella oli odotettu. Nyt mulla on vähän parempi olo, eli jaksan jo istua koneella, mutta muuta en paljon jaksa.

Happy73: Siitä maalaamisesta. Olin ennen laboranttina liuotinpohjaisten maalien maalitehtaassa. Siellä myös raskaanaolevat tekivät samaa työtä, eli läträsivät liuottimien kanssa. Kaikki maaleissa olevat aineet eivät ole vahingollisia sikiölle, mutta yleispätevästi on sanottu, ettei saa maalata. Jos haluat maalata kannattaa ottaa selvää niistä aineista, joita teidän käyttämissä maaleissa on. Kannattaa myös suojata iho tehokkaasti (pelkät nappulahanskat ei riitä liuotinmaaleilla, vaan esim. nitriilikumikäsineet), koska ne myrkyt siirtyy ennemminkin ihon kautta verenkiertoon. Myös on tärkeää pitää usein taukoja raikkaassa ulkoilmassa ja muutenkin huolehtia ilmanvaihdosta. Ja jos tulee huono olo, niin tietysti kannattaa jättää maalailut muille. Ne hengityssuojaimet on hankalia mun mielestä, koska niitä ei saa pitää enemmän kuin 15 minuuttia kerrallaan ja niiden kautta on raskas hengittää.

Mulla elokuun alussa tulossa rakenneultra.. Mies ei halua ollenkaan tietää kumpi tulee ja mä taas haluan!! Tottakai, välttämättä ei näy selkeesti kumpi tulee, mut silti haluisin tietää.. kellään samaa tilannetta? Kiva sit loppuvuosi olla suu supussa..ei se oikein niinkään toimi. :/

No niin........ viimeinkin sain lapsille kerrottua, että meille on sitten tuon jo kotiutuneen hauvavauvan lisäksi tulossa tänä vuonna toinenkin vauva. Eivätpä nuo kummemmin asiasta hätkähtäneet, tässä perheessä tämä on jo sen verran tuttua tämä vauvojen syntyminen - esikoinen vain totesi, että TAAS TALVELLA! (meillä siis yksi ipana syntynyt joulukuussa ja loput tammikuussa) Tyttö totesi ultrakuvasta ettei halua tuollaista rumaa ihmisvauvaa, mihin isoveli (kakkonen) totesi, että ihan samalta tuo tyttökin ultrakuvassa näytti aikanaan. Sitten tuossa äskettäin kakkonen ja kolmonen (eli poika 7v ja tyttö 5v) leikkivät nukeilla, tyttö laittoi yhden nukeista paitansa alle ja vei toisen nuken mummolle hoitoon, kun hänen piti kuulemma lähteä lääkäriin, koska pitää mennä tutkimuksiin kun kohta syntyy uusi vauva.

Meemi:Vietähän mukava loma... Muutama poro meidän koiralle olisi mukavaa saada. Meillä kyllä pyörii peuroja tuossa lähimetsissä, että ehkäpä niistä saa joskus tokan koottua tuohon lähimaastoon.

Meillä muuten oli maanantaina taas kerran vauhtia ja vipinää - mentiin lasten ja koiran kanssa tuolta lähimetsästä hakemaan mustikoita piirakkaan, mutta sitten joko jompikumpi mukana olleista tenavista tai tuo 10-viikkoinen koiranalku löysi ampiaispesän ja saimme kaikki melko läjän pistoja. Lapsia käytin lääkärissä ja koirastakin soitin eläinlekurille, mutta selvittiin kyytableteilla ja säikähdyksellä. Itsekin otin kyytabletit ja vasta ne ahmaistuani huomasin vilkaista mitä niiden käytöstä raskausaikana sanotaan. No, onneksi siinä luki, että kerta-annoksena ovat sallittuja.

Hankinnoista tässä sen verran, että menin ostamaan huutiksesta tuplarattaat muutamalla kympillä - sitten vasta huomasin, että renkaat taitavat olla aika pienet tänne meille metsän keskelle, mutta eivätköhän nuo kuitenkin hintansa arvoiset ole. Voihan niitä pitää vaikka matkarattaina.

Hauska Tättärä kuulla noita lastesi kommentteja [:D]. On heillekin tietysti iso juttu tämä, varsinkin nuoremmille.

Me ollaan yritetty välttää porojen ja koiran kohtaamiset täällä. Ei yhtään tiedä miten tuo niihin reagoisi. Täällä onneksi on poroaidat melkein koko tontin ympäri ja hyvä niin, koska poroja on todella paljon täällä. Porokoiralla tosiaan riittäisi paimennettavaa. Miehen lapinkoira (kuoli viime kesänä) kuulemma sai heti kovan hepulin jos pihassa oli poroja, haukkui aivan hulluna. Meillä koira ei sisällä ollessa edes tajunnut kun tänä aamuna pihaan oli muutama poro eksynyt.

Odotan kovasti, että flunssa helpottaisi ja pääsisi nauttimaan ulkoilusta. Olisi myös kiva päästä esim. soutamaan järvelle tai melomaan kajakilla. Ei kyllä ihan vielä tarvi haaveilla kun just just jaksaa istua paikallaan.

Niin piti edellisiin lisätä vielä se, että eilenaamulla kun olin kunnolla kuumehöyryissä ja pahassa kurkkukivussa, kysyin mieheltä, että olisko täällä mitään kurkkupastilleja tms. No mies meni katsomaan ja löysi bafucin-purkin. Niitähän saa raskaanaollessakin ottaa. No, mä sitten otin pillerin poskeen ja hetken kuluttua aloin ihmetellä, että jo on oudon makuinen bafucin... Otin pillerin pois suusta ja pyysin miestä tsekkaamaan nappeja. Mies totesi, että näissä "bafucineissa" lukeekin aspirin!!! Oli miehen veli sitten unohtanut merkitä purkkiin, että oli vaihtanut sisällön. Anoppi pikkasen hermostui miehen veljelle. Onneksi en loppuun kerennyt syömään, vaikka tuskin yksi aspirin olisi katastrofia aiheuttanut.

Eihän tossa aspiriinissa muuta kun et voi tosiaan maistua pahalta..Itse oon muutaman kerran ottanu päänsärkyyn aspiriinin kun pakkauksessa luki että ainoastaan viimeisellä kolmanneksella vain lääkärin ohjeistuksen mukaan..Ja tuskin silloinkaan haittaa on jos ottaa vain harvoin yhden pillerin

Ja jotkut kertoo kärsivänsä ummetuksesta niin mä kärsin taas sitten siitä että maha on vähän liian löysällä:/
Tosin en ole noudattanut niin tarkalleen laktoositonta ruokavaliota eli voi johtua ihan omasta "tyhmyydestäkin" tai sitten tää on jotain muuta

Mullaki meinaa olla maha vähä liianki löysällä, ja yöllä maha on iha kipiäkin sen takia. mistä voi johtua?
Mahollisesti taas jollekki ruoka-aineelle herkistyny?

Voi olla joku ruoka-ainekin..Mulla menee niin herkästä maha sekaisin..Ja aina ollu tän mahan kanssa ongelmia:/ Jos jännitän niin saa istua p*skalla koko päivän:D ja nyt kun noita mahalääkkeitä ei kait sais ottaa niin eipä niistäkään ole hyötyä

Otin tänään sitten tollasen Retafer-rautatabletin, on ihan kauheen heikko olo nyt ja tuntuu että huimais.. :( Hemoglobiini oli toissapäivänä se 103, jospa se siit viel laski tähän menne.. Huhhuh :S
Toivottavasti ei mee maha sekasin, äiti sano että sillä meni rautatableteista, siksi ajattelin eka tota persiljaa kokeilla vaan mut ei tällä ololla mihinkää pääse.
Menispä nopee ohi, ei untakaa enää saa. Ärsyttävää...

Voi voi:/ Toivottavasti auttaa!:)
Itsellä alkanu nyt kanssa olemaan tosi heikko olo,ensi viikolla näkee paljon hemppa on..Joka kerta ollu alhaisempi kun edellisellä kerralla..

Onko se nykyään joka paikkakunnalla että sokerirasitukseen joutuu automaattisesti kaikki?
Ennen siinä oli syyt miksi pitää mennä mutta neuvolassa sanoivat että nykyään rasitukseen joutuu kaikki..

Näin mulle kerrottiin, että kaikki menee automaattisesti kun se ei enää nykyään ole sanottua kenelle se iskee. Se voi olla laiha tai lihava, nuori tai vanha.. jne. 

Niin minäkin käsitin mutta ilmeisesti kaikilla paikkakunnilla tätä ei vielä ole koska jotkut sanovat ettei heidän tarvitse mennä..

Takaisin