Heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Malla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, toksoplasmoosi voi olla lähes oireeton. Multa se kissojen takia testattiin verikokeilla ja ei löytynyt. Se testataan vielä useamman kerran uudestaankin varmuuden vuoksi.

Kissat (ainakin meillä) eivät voi sietää sitä, että ne ovat likaisia. Eli esim. kissanhiekan ne putsaavat itse tassuista pikapikaa vessakäynnin jälkeen. Ei ne bakteerit juurikaan siinä pelkässä hiekassa viihdykään. Uloste on se, missä se kasvaa.

Meillä kissojen kanssa on se ongelma, että toinen kissa oksentaa todella usein; välillä monta kertaa päivässä. Se on tosi herkkävatsainen. Jos mies ei ole kotona, niin kyllä mä ne tietysti siivoan. Tosin edelleen, toksoplasmoosia ei pitäisi oksennuksessa olla kun sitä esiintyy vasta suolistossa ja oksu tulee luonnollisesti mahalaukusta. Tämä on silti se kohta mistä mä kissojen kanssa olen eniten hermoillut.

Niin, tuntuu välillä että joistain asioista varoitellaan myös "varmuuden vuoksi". Esim. jos ei ole kissaa niin on helpompi sanoa suunnilleen, että "pysy kaukana kissoista" kuin alkaa eritellä asiaa. Me saatiin asiaan aika kattava selvitys kun meillä tosiaan kissat on kotona jatkuvasti.

Me oltiin lomamatkalla Italiassa heinäkuun alkupuolella ja ihan huoletta pistelin salaattia poskeen, ei se nyt niin saastaista ole ulkomaillakaan. Paikan tasostahan se vähän on kiinni ja siitä kuinka paljon ruokailijoita käy. Jos pöperöt seisoo helteessä, niin kai niissä pöpöt alkaa muhimaan.. oli maa mikä tahansa. Toisaalta ulkomailla tuotteissa ei välttämättä ole niin kovia myrkkyjäkään, kun niiden ei tarvi säilyä pitkää kuljetusmatkaa.

Maitotuotteitakin käytin, olisihan se ollu sääli olla syömättä ihanaa käsintehtyä jäätelöä. Toki sitäkään ei joka kulmasta olisi voinut ottaa. Lämmittämättömiä juustoja yritin vähän väistellä, mutta hmm. ei sitä vaan oikeesti voi kaikkeen varautua ja kaikkea pelätä. Sitten voi jäädä makaan sänkyyn ja vuorata itsensä tyynyillä.

Elämäni ainoot "ruokamyrkytykset" olen saanut suomesta. Hesen tonnikala salaatista ja jostain pitseriasta, kun oli vanhoja katkarapuja.

Tärkeintä varmasti on että pääsee heti hoitoon ja saa sitä. Itse olen ollut terve (tai luulen niin), tähän mennessä ei ole ollut kuin korva kipeä ja menin heti yksityiselle, jotta saisin heti erikoislääkärin arvioimaan tilanteen. Onneksi ei ollut kuin korvakäytävän kuivuudesta johtuvaa kipua, johon riitti ihorasvan sumuttaminen hoidoksi. Saahan ne kulut vähennettyä vakuutuksista sit, kun on kerännyt kuitteja talteen vuoden aikana.

Kaikki toimii tyylillään ja omantuntonsa ohjaamana. Ja tietenkin yrittävät elää riittävän terveesti.

Takaisin