Heinäkuun höpötykset :)

Itse ostin obsidan merkkistä rautaa, otin ekan äsken kolmen aikaan yöllä kun heräsin. Täällä tulee vettä aivan kuin ämpäristä kaatamalla, mutta ei ukkosta. Miellyttävä yllätys koska olen vuosia sitten käyttänyt sitä refe.. Mikä olikaan ja nämä on kapselimuodossa. Neuvolatäti varotti että maistuu kaikki raudat pahalta mutta ei tuo paljoa kyllä maistunut verrattuna siihen toiseen joka oli vaikea nielaista ilman oksennusrefleksiä :D // tänään mies tuli töihini käymään ja näki kun nostelin laatikoita niin hän tuli ottamaan pois sen minun kädestä että ei saa nostella ja nosti loput laatikot puolestani :) söpöä <3 ihanaa kun kaikilla on häitä tiedossa. kerroin eilen yhdelle kehitysvammaiselle joka aina välillä kysyy että onko minulla poikaystävää että olen raskaana niin hänkin totesi heti ekana että oletkin sitten naimisissa :d enpäs olekkaan. olisi kiva kyllä olla. ja ps. haluaisin tilata bola-korun mutta kun en omista tietokonetta niin se maksusysteemi ei varmaan toimi puhelimella. enkä kyllä edes jaksa kokeilla.. onko teillä bolaa? no nyt tuli mies lopultakin kotiin, täytyy mennä nukkumaan, öitä!>

Pääsinpäs vihdoin taas tänne teidän kuulumisia lukemaan. Meillä on ollut kotona mokkula käytössä aikaisemmin. Nyt taloyhtiön kautta saadaan nopeampi yhteys. Mutta tietenkin mies oli mennyt irtisanomaan mokkulan ennenkuin saatiin uusi yhteys rekisteröityä. Nyt sitten ollaan ilman nettiä kotona, kunnes saadaan uusi yhteys voimaan...

Voi että teillä on ihania ja romattisia miehiä :) Ei omassakaan kyllä ole vikaa, mutta on ihana lukea kaikista tuollaisista romanttisista teoista.

Meriy: Mulla ei ole enää pitkään aikaan mahtunu normaalit housut päälle. Nyt alkaa kinnaamaan jo paitojenkin kanssa. Aika pitkällehän sä olet pärjännyt ilman mammavaatteita :) Toivottavasti teidän juhlat menee omien toiveiden mukaan, kyllä mun mielestä hääjuhlien pitää olla omannäköiset (vaikka ei olisi niitä juhlia välttämättä tarvinnu). Yrittäkää välttää kinaa ja pitää hauskaa, myöhemmin muistatte ne kuitenkin just teidän juhlina.

Raapeli: Onnea poika-ennusteesta ja siitä että kaikki on hyvin :)

Meille tulee kanssa arkkupakastin huomenna. Meillä on kyllä ennestäänkin sellanen jääkaappipakastin, missä pakastinosio on samankokoinen kun jääkaappikin. Mutta miehen mielestä pitää saada kaikki kesän herkut talteen, ja siihenhän ei sitten enää toi pakastin riitä. Se oli sitten käynyt ostamassa meille sellasen pienen arkkupakastimen. Sinne mahtuu sitten mansikat, mustikat, viinimarjat ja kaikki muut. Parasta on, että mies hoitaa myös keräämisen, sienestämässäkin käy vaikka ei sieniä itse syökään. Mutta mulle :)
Nyt se (siis mies) on hulluna innostunut kaikesta luomusta ja on ihan varma, että meillä tehdään kaikki vauvansoseetkin itse... Saapa nähdä :D

Saripink: Mä sain Bolan synttärilahjaksi ja ostin siihen vielä itse hopeisen ketjun. Ketjun kanssa se on mun mielestä paljon siistimpi, kehtaa vaikka töissäkin käyttää.

Mulle oli edelliseen neuvolakäyntiin (1,5 viikkoa sitten) mennessä tullut 6,5kiloa. Viikottainen painonnousu oli jotain 420-450g, ja kuulemma ihan hyvä. Mulla on kesäkuun aikana tapahtunut ihan mahdoton pullataikinaefekti, maha on yhtäkkiä kasvanut valtavasti. Ja nyt taas kasvu hieman rauhoittunut.

Ehkä liittyy tuohon mahan kasvuun, mutta onpa pari viime viikkoa ollut aika tuskaista töissä. Oon siis alalla, jossa istutaan koneen ääressä kaikki päivät, ja nyt on tullut tästä istumisesta alaselkä ja häntäluu niin kamalan kipeiksi. Yhtään ei auta, että jaloittelen ja vaihdan tuolia, kun aamulla on jo häntäluu arka, niin iltapäivällä se onkin jo sitten tosi kipeä. Onneksi enää pari viikkoa lomaan.

Huh, tulipas selostus. Mutta vielä lopuksi: Meillä näkyy jo pikkuisen liikkeet päälle päin <3 Mies on tuntenut potkut jo pari viikkoa, mutta viime viikolla oltiin kesäteatterissa ja kesken näytöksen alkoi kunnon mellastus masussa. Yhtäkkiä huomasin, että mahassa nakyi selkeitä tärähdyksiä potkujen aikana. Vinkkasin siitä sitten miehelle, ja sillä tais mennä koko loppuesitys ihan ohi, tarkkaili vaan masua koko ajan :)

Mullakin menee vielä omat vaatteet. Muutamat housut puristaa liikaa, mutta vielä menee kolmet ihan hyvin jalkaan. Yhdet mammahousut ostin alennusmyynnistä silmällä pitäen kuukauden päästä alkavia leirikouluja.

Meillä mies onnistui eilen tunnistamaan ekat vauvan liikkeet. Mä olen tuntenut potkut kovina jo jonkun aikaa, mutta mies ei ole onnistunut niitä pongaamaan, ovat tulleet niin harvoin. Eilen sitten onnistui ja oli ihan ihmetyksissään, että "siellä tosiaan on joku" :D Josko miehellekin tilanne vähän konkretisoituisi, kun ensi viikolla päästään ultraan. Nt-ultraan ei mies päässyt mukaan ja on viimeksi nähnyt pikkuisen viikolla 7 (+ tietysti ultrakuvista). Odotan niin innolla tuota ultraa. Mulla on jotenkin niin tyttöolo, että pakko ehkä kysyä sitä sukupuolta vaikka alunperin ei pitänytkään. Voihan se olla, ettei edes näy :)

Emmiliina: Tiedän, että olen aika onnellisessa asemassa, kun olen omiin vaatteisiini mahtunut näinkin pitkään (: Edelleen menee stretchfarkut jalkaan mutta t-paidoista on tullut napapaitoja monta viikkoa sitten. Kovasti täällä toivotaan, että hääjuhlat onnistuisi ilman mitään suurempaa sotaa anopin kanssa.

Meriy:jos se niin tekee nii huuda vieraiden silmien eessä, niin saapihan kunnolla nokkiinsa sitten, jos ei kerta osaa teidän päätöksiä kunnioittaa.

Helle ja nukkuminen: Ilmastointi laite? tuuletin? kylmät märät pyyhkeet? Kuumasuihku enne unille menoa? Valitettavasti voin sanoa kokemattomille että unet tulee vieläkin enemmä häiriintymään mitä enemmä mennää loppua kohden. Ite heräsin Pinjan aikaan 1-2h välein vessaan viimosen kolmen kuukauden aikana. Ja unia tulee nähtyä iha hulluna että tuntuu onko tässä ees nukkunukkaa missää välissä. Elimistön tapa valmistella tulevaan vauva aikaan ja imettämisen heräilyyn. Toiset nukkuu paremmi ja toiset huonommin. Ite ainakin nukun jo nyt aika huonosti välillä. Siihe ei oo oikein keinoja.Mulla ainakin oli niin että teimpä mitä tahansa ja olimpa miten tahansa väsyny nii silti yöt olivat samanlaisii jatkuvasti heräämisii. Joten Tahtoo olla vähä totta se mitä sanotaan että kun lapsen saa nii saa varautuu 2-3v huonoihin öihin laskettuna raskaus aika :/ Mut palkinto o sitäkin parempi jote kyllä sen kestää. Ottaa ylimääräset päivä unet puolen päivän aikaan niin jaksaa vähä paremmi, jos jättää iltapäivän puoellle nii ainakin ite oon sit nukahtamisen suhtee liia virkku.

Meillä myllätää mahassa tuhottomasti, jotenkin tuntuu että enemmä ku esikoinen. Isäntä ei oo kädellä tuntenu mut korvalla siitäkin eestä, sillä ku o niin työmiehet kovettuneet kädet että ku se ei sormillaan oikein sitte tunne muutenkaa jotai jos pitäs tuntee...sen siitä saa ku Lomittajan ottaa itelleen. Vaikka eipä se niitä lomittajan hommia enää tee ku allergiat pukkas, enemmä konehommia ja nyt o yhellä talotehtaalla töissä, saispa se sieltä tehtaalta vakipaikan niin oltas yli onnellisii. Mut näyttää tilanne siltä että ei oo tilauksia tarpeeksi jote tuskin saa.
Serkkutyttö kyllä tunsi päälle päi. Ja voi luoja ku esikoinen o ollu sylissä nii sen jälkee kun pikkunen vasta aloittaakin hyppimisen. varsinkin illalla ku pistän tyttöö unille nii sen jälkee iha mahoton monta tuntia.

Mulla lähti nyt sitten sokerit nousuun!!! :( Aamu arvot koko ajan koholla vaikka oon nostanu iltainsuliinin määrää, lämpöset ilmat vaikuttaa ja se että en oo nyt oikein pystyny liikkumaan, viikonloppuna tuli mässättyä mut eilinen oli salaatti ja kasvispäivä nii silti koholla. PItäs liikuntaa vähä pystyy tekee nii laskis mut ku alkaa supistella nii innosta pätkääkää. PItäs niitä hemmetin insuliineikin käydä ostamassa ku ei oo enää montaa annosta kynässä jälellä ja rahua nolla. HUoh. no jos toi serkkutyttö vaikka lainois sen verra.

Nyt ku vihdoinkin yrittää sataa täällä nii mä oon iha tööt. Tulis ne hemmetin ukkoset tännekkii mut kiertäävät iisalmen totaalisesti ohitse.

Täällä onkin torstaina lääkärineuvola ja saa sen hakemuksen sitä äitiyspakkausta varten :) Vihdoinkin! Johan sitä on odoteltukin :D Joo eli, täälä tuntuu jo vauvan potkut ihan selvästi. Huomannut että vauva tykkää olla pitkittäin, potkut tuntuu tuolla alavatsassa pelkästään.

Rouvaannuin sitten lauantaina :D Vaikea vieläkään uskoa että sitä tosissaan ollaan naimisissa ja avioliitossa eikä kihloissa ja avoliitossa :D Noh, mutta eipä tässä tän enempää, miestä ootellessa kotia ja sitten lähtä pikkusiskon ja sen 3kk ikäisen pojan kanssa kirpparille ettiin tälle tulokkaalle neutraalivärisiä vaatteita kun tosiaan tietoa ei ole kumpi tulee.

Ihan kuin olisin sillon rakenneuä: ssä nähnyt vilauksen kahdesta pallosta jotka oli vierekkäin, mutta en sitten tiedä, meinasin kysyä silloin mutta olin kysymättä kuitenkin :) Mulla on niin poikaolo ollu alusta asti että saa nähä, tämä raskaus on paljonkin erinlainen kuin neidistä oli ja mahakin on erinmuotoinen kuin neidin aikaan.

Noista yöunista. Janikan kanssa nukuin mun mielestä yllättävänkin hyvin, mutta nyt on alkanu häiritsee unia tosi paljon. Plussana ei toissa yönä ollut yhtään kiva lisä kun Janikalla oli jotenkin tosi huono yö, heräili varmaan parin tunnin välein. Tuntuu että päivät menee ihan sumussa kun vaan väsyttää koko ajan -.- Mua vähän pelottaa että hb ei oo myöskään noussu, mutta sen näkee kolmen viikon päästä kun on lääkärineuvola.

Odotan tosi innolla kun loma loppuu ens viikon jälkeen että miten töissä jaksaa mutta se on sen ajan murheita sitten.

Meriy: Jaksamista häiden ja etenkin anopin kanssa.

Meillä näkyy mahan päälle jo tosi reippaasti potkut, eilen kyllä herra veteli jotain kärrynpyöriä mahassa kun tuntu että suolet olis vaihtanu paikkaa :D

Tulipa paljon taas omaa napaa mutta alkaa ärsyttämään tämä väsymys :(

Meriy: Kävin jo aikaisemmin lukemassa tuosta ongelmastasi anoppisi kanssa ja alkoi ihan itteänikin ketuttaa :D Toisaalta voisi olla ihan oikein hänelle jos vedät herneet syvälle takaraivoon ja lähdet ovet paukkuen, sinun (ja miehesi ;)) juhla se kuitenkin on ja teidän pitää saada siitä mieluisa. Itse en olisi juhlia halunnut kun menimme salaa vuosi sitten naimisiin, mutta mieheni mummo sitten kahvitti meitä ja sukulaisia...

Täällä Kouvolan suunnalla on jo pitemmän aikaa nettiyhteys ollu tosi huonona ja elisan häiriökartan mukaan täällä ollaa jotaa tekemäs. Harmitti kun en "saannut" laittaa sitte saunalahdelle valitusta kun pitäisi työ juttujakin saada tehtyä, mutta ton yhteyden takia tuu mistää mitää.

Tuosta vaatteisiin mahtumisesta, mie ehdin laihduttaa 8kg ennen plussaamista joten suht hyvin menee vielä ainakin paidat päälle :D Nyt on sitten tullut painoa lisää yhteensä 3,5kg ja toivon ettei enempää tulis. Oli siinä oma hommansa laihduttamisessa, mutta nyt on alkanu kaikki herkut maistumaan nii toiveeksi taitaa jäädä.

Moips mulla oli neuvola maanantaina ja saatiin paperit kelaan nyt vaan pitäs ne täyttää ja viiä sinne toivon mukaan pian tulee sit pakkaus kotiin.. 

Meillä ollu vähän huono tuuli auton kanssa kun hajos perjantaina just kun piti lähtee tampereelle lomaileen ja sit mulle piti tulla pe palkka niin vieläkään ei oo tullu mä en tiiä mulla palaa kohta hermot.. Sitten auto hajos sillai vielä perjantaina että se oli just ollut huollossa ja mies tuli hakeen mut töistä niin jäätiin niuvan mäkeen myös tänään haettiin auto uudestaan huollosta ja päästiin meidän koti pihaan niin sama osa hajos taas vähän niinkun ottaa hattuun kun pitäs yrittää nyt perjantaina lähtee uudestaan tampereelle mut jos ei oo autoo niin on vähän vaikeeta sitten emoticon

No jotain jännääkin vielä onko kukaan täällä ensisynnyttäjä ja miks ei uudestaan synnyttäjät ekassa raskaudessa ajatellut lapsen sukunimee onko ollut miettimistä että kumman sukunimen antaa mulla on nyt ollut tää mielessä ja kunnolla. Mulla on sillai jotenkin vaikeesti miettinyt et jos annan miehen nimen lapselle mulle tulee olo että se olisi vain sen vaikka totta kai on molempien ja ei sen pitäs siihen mitenkään liittyä ja samaten toisin päin et jos annan lapselle minun sukunimen et sit miehestä muka tuntuis et se olis vaan mun vaikka niin ei ole. No ratkaisin asian niin otin selvää voiko lapselle antaan molempien vanhempien sukunimet vaikka vanhemmat eivät ole naimissa ja semmonen laki oli tullut 2009 että pystyy antaa toinen sukunimistä onvaan sivu sukunimi ja siihen me miehen kanssa molemmat oltiin tyytyvaisiä. Mä tuun tietämään sen että jos mennään miehen kanssa naimisiin en aijo vaihtaa sukunimeäni vaan aijon pitää omani jonka vaihdan nyt huomenna äitini tyttönimeksi. Joo tällästä on tullut mietittyä voi olla ihan tyhmä juttu mut jotenkin koen tärkeäksi että lapsessa on myös sukunimen kannalta molempia tai mulle se toi sellasen mukavan olon asiasta.

Anteeksi taas tämä yhteen kirjottaminen ;) nyt tämä panuu nukkuun huomenna on suuri päivä 

Sukunimestä me esikoisen kohdalla tooodella pitkään miehen pohdittiin kumman sukunimi lapselle tulee, päädyttiin sitten siihen, että neidille tuli miehen sukunimi :) naimisiin menosta yms. ei puhuttu päätöstä tehtäessä, mutta jos joskus naimisiin mennään niin kyllä miehen sukunimen ottaisin ja muutenkin heillä niin harvinainen sukunimi, vain 8 ihmisellä tämä kyseinen nimi on :) neuvolassa oon kyllä välillä vaan tytön kanssa jäänyt penkkiin istumaan tädin tuijottaessa nauraen kun en oo tajunnu että tytön sukunimellä meitä kutsuvat :D
silloin kun vielä mietittiin kumman sukunimi tulee, ajattelin että sitten harmittaisi kun ei oo tytöllä mun sukunimeä mutta kun päätös tehtiin, en oo asiaa sen koommin miettiny ja vaan neuvolassa muistan että sukunimi on eri kuin mulla :)

Tuosta sukunimestä: Me ei sen kummemmin mietitty edes asiaa, lähinnä meni vaan tiukille että ehdittiin käydä isyys tunnustamassa ennen ristiäisiä että saatiin miehen sukunimi esikoiselle antaa. Ristiäisillä oli kiire kun ne piti saada pidettyä ennen ekaa leikkausta joka tehtiin kun herra oli 6vkoa.
Meillä oli hääpäivä jo sovittu ja meidän kesken sukunimi"kiista" sovittuna niin ei enää esikoisen kans tarvinnu miettiä :D

Täällä päässä sukunimiasia on menny niin että mies sanoi heti, että tottakai sinun sukunimi pienelle tulee. Mutta silti olen pohtinu asiaa, molemmilla ns harvinaisempi nimi, mutta jos annetaan omani niin harmittaa miestä sitten kuitenkin? Onneksi on vielä aikaa pohtia.

Tosta äitiyspakkauksesta, mä saan kans ne paperit varmaan seuraavalla kerralla. Mut koska se kannattais sitten hakea? kauan siinä kestää tulla? (Onko niin kuin yleensä kelalla? = IKUISUUS)

Mä en ole pohtinut sukunimiasiaa sen kummemmin. Mutta tarkoitus on naimisiin mennä ja silloin otan miehen sukunimen, joten lapselle tulee nyt sitten miehen sukunimi jo valmiiksi :) Miten tuo kaksi sukunimeä lapsella käytännössä toimii? Tuleeko ne väliviivalla vai miten?

Kävin tänään pitkästä aikaa kirpputoreilla ja enhän mä enää päässyt niiden vauvanvaatteiden ohi emoticon Ostin muuten yhden punaisen fleece-haalarinkin, vaikka vielä ei ole edes sukupuoli tiedossa ;) Tosin se maksoi euron, joten ajattelin, että ei siitä valtavaa tappiota tule vaikka poika tulisikin...

Onnellisin olin kuitenkin siitä, että viimein löysin etsimäni Stenvallin taulun! Siitä asti kun sain tietää raskaudesta olen etsinyt lastenhuoneen seinälle Tätä Iso Rakkaus -taulua. Nyt löysin käyttämättömän julisteen tuosta ja maksoikin vain 5e! Ihanaa! Pitää vaan viedä kehystettäväksi vielä :)

jon: Minä ainakin laitoin kelaan paperit menemään heti. Jostain luin, että käsittelyaika taisi olla muutama viikko, mutta kaiketi siellä näin kesäisin on ruuhkaa, kun ihmiset on lomalla, ainakin luulisin niin. Ihan oman mielenrauhani takia laitoin heti, ettei sitten unohdu, kun niissä on se tietty aika mitä ennen pitää olla paperit kelassa, että saa tuet ajallaan.

Bessie: Minun käsitykseni mukaan suomessa ei saa lapselle antaa kaksiosaista sukunimeä, esim Mäkinen-Mattila. Koitin etsiä tietoa tuosta sivusukunimi -asiasta ja en löytänyt siitä mitään. Joka paikassa vain toitotetaan, että lapselle saa antaa joko vanhempien yhteisen sukunimen, äidin -nimen tai sitten isän -nimen, jos isyys on käyty tunnustamassa ennen nimenantoa.

Meriy tuollaisessa käsityksessä minäkin olen ollut. Koko käsite sivusukunimi on ihan vieras, siksi kyselin. Olisi kiva, jos joku osaisi sitä selventää.

Meillä tulee pikkuiselle ainakin mun sukunimi :D
Mulle on aina ollu selvää, etten vaihda nimeäni. Oma kun on harvinaisempi, ja miehellä taas perus -nen loppuinen nimi. Silloin kun mentiin naimisiin, niin oltiin jo melkein sovittu, että mies otta mun nimen. Se hannasi kuitenkin sitten, ja sovittiin, että sitä voi sitten miettiä joskus kun tulee lapsia, eli nyt :) Mutta silloin jo ilmoitin, että pitäköön omansa jos haluaa, lapsille tulee sitten ainakin mun nimi.

Jon esikoisen kohdalla äitiyspakkaus tuli tosi nopeesti, alkuviikosta silloin kun sen hakemuksen tein niin loppuviikosta oli jo pakkaus postissa :) tällä kertaa otetaan rahana pakkaus, kaikki tarvittava tulevalle neidille löytyy :)

Minua ahistaa tuo kelan lappusen täyttö :( kun siinä kysyttiin se puolison nimi ja kun me ei olla naimisissa niin jätänkö tyhjäksi sen kun ei siinä kysytä isän nimeä. Ja sitten siinä on se kohta kun asuttu yhdessä tms. Nokun virallisesti asun vanhemmillani. No jos jätän senkin tyhjäksi niin ihmetteleekö ne sitten kun tulee isyyspaperi samassa. Sitten epäilyttää että saan jotain pahoja katseita että yritän jotenkin huijata KELAa näillä asumisjärjestelyillä kun en ole muuttanut papereitani yhteen miehen kanssa. Ja se taas liittyy jotenkin siihen että jos asutaan yhdessä niin minä olen maksuvelvollinen mieheni asuntomaksuihin jotka siis menevät ilmeisesti ulosottoon tällä hetkellä. Vaikea selittää kun en tarkalleen tajua tilannetta itsekkään ja ahdistaa kun ei kukaan voi auttaa ja tilanteeseen ei näy ratkaisua, ja minä vaan haluan sen minun äitiyspakkauksen!!!! :'( ahdistaa KELAn jutut valmiiksi kun juuri kun tulin raskaaksi jouduin maksamaan 3000€ opinto ja asumistukia takaisin niille, vaikka silloin oli kaikki laskettu oikein ja nyt en vaan saanut todistettua sitä millään.. Ja nekin oli pakko maksaa kerralla kaikki jotta en joudu äitiyslomallani niistä vastuuseen. Sain tosiaan tänään tuon todistuksen niin nyt ne paperit pitäisi täyttää. // sukunimestä: en edes tajunnut että on mahdollista antaa lapselle minun sukunimi :D miehen nimi meillä siis. // taas kamala itkuvirsi omasta tilanteestani, mutta tämä nyt on ainut foorumi jossa avautua näistä asioista.

Takaisin