Heinäkuiset odottajat 2011

Hampaita ei pysty pesemään, kun oksennus tulee. Ei oo väliä onko sitä ennen syöny vai ei. Tänään aivan kammottava olo, oon kokopäivän nukunu kotona, ei pysy herellä väsyttää ja ällöttää. Pakko yrittää välillä syyä jotain, mut kaikki meinaa tulla ylös.

Täällä ilmoittautuisi vielä yksi heinämamma mukaan!
Tasan 15 vuotta sitten synnytin esikoiseni (poika) ja nyt olis sitten toinen tulossa (isälle ensimmäinen). Helmikuusta lähtien on vauvaa toivottu, ja vähän epätodellinen olo vieläkin, että nytkö se tosiaan on tulossa.
Tuosta edellisestä kerrasta on kyllä niiiin kauan aikaa, että tuntuu ihan kuin esikoista odottais [;)]

Menkkojen mukaan LA olis 14.7. mut ite vähän epäilen sen oikeasti olevan hieman myöhemmin. No, se kait selviää ajallaan, eka neuvolakäynti on 30.11. eikä millään meinais jaksaa odottaa. Eilen tuli postissa neuvolasta lappusia täytettäväksi ja matskua luettavaksi, siinä riittääkin hetkeksi puuhaa.

Niin joo ja ikää mulla on 33 v. ja synnytyspaikkana TAYS.

IHANAA, kun maa on valkoinen, vaikka tähän aikaan illasta on jo pimeää, niin jotenkin silti pirteämpi olo. :) saattaa tosin johtua myös muutaman tunnin päiväunista, tiedä häntä..

Kirjottelin eilen, että pelottaa, kun on tullut tuhruvuotoa ja tänään olin aamulla varma, ettei asiat ole hyvin, kun kolmatta aamua putkeen löytyi pyyhkiessä tuhrua. Netistä löytyy monenmonia keskusteluja ja ihan faktatietoakin, voiko pieni vuoto olla normaalia vai sitten surullisin vaihtoehto. Löysin kivan artikkelin, jossa terveydenhoitaja kertoo asioista, ajattelin, että jotain muutakin kiinnostaisi, niin laitan sen tuohon linkkinä.

http://verneri.net/yleis/tietoa-odottajille/terveys-ja-elamantavat/moni-asia-huolestuttaa.html

Nyt voi vain toivoa parasta ja olla pelkäämättä pahinta, niin nämä alkuraskaudet esikoista odotellessa taitaa mennä?
Onko joku ollut varhaisultrassa viikolla 6-7? Itse ollaan menossa ens viikolla, kun on päiviä 6+6, toivottavasti siellä pikkuisen Tiuhtin sydänäänet saataisiin kuulumaan..

Lämpimiä ajatuksia kaikille heinämammoille, näistä tulee ainakin allekirjoittaneelle pitkät kuukaudet ja viikot! :)

Onnea nyt vielä kaikille uusille, jotka ovat päässeet heinämammoihin! [:)]

Omaa napaa, eli täällä on tänään vaivannut lähinnä omien vanhempieni suhtautuminen raskauteen. Olen ajatellut kertovani heille rv 12 jälkeen tai viimeistään silloin kun raskaus alkaa näkymään enemmän. Veikkaan isäni suhtautuvan asiaan ihan ok, joten se ei toisaalta vaivaa mieltäni, mutta äitini asenne asiaan on luultavasti ihan täysin erilainen. Mielestäni hänellä ei ole mitään syytä saarnaamiseen ja tämän takia minua pelottaa ihan hirveästi kertoa raskaudesta heille ja mieluusti vitkuttelisin kertomista vaikka synnytykseen asti. Meille tämä on kuitenkin todella suuri ja ihana asia, joten tosi harmillista joutua kuulemaan saarnaa asiasta, joka tulee muuttamaan käytännössä meidän koko elämän. Monella muulla ei välttämättä ole ihan tällaista tilannetta, mutta oli joka tapauksessa pakko avautua, kun vaivaa niin älyttömästi mieltä tällä hetkellä. [8|]

Elsku8:lle kiitokset hyvästä linkistä. Itsellä kans tullut pientä vuotoa eilen illalla ja tänään aamustakin. Heti huolestuttaa, vaikka varmaan ei olisi syytä. Eli heti tuli hyvää käyttöön tuo Elsku8:n linkki. Olen päättänyt sinnitellä julkiseen ultraan. Sain sen viikolle 51. Jorvi tekee ultran kun 11 viikkoa on täynnä, eli joudun vielä 4 viikkoa odottelemaan. Toivottavasti vuoto lakkaa, niin vois odottaa rauhallisemmalla mielellä. Onneksi mua ei satu mahaan, joten ei kai ole syytä huolestua.

Santsu: Soitin tänään neuvolaan, koska neljättä päivää tiputteluvuotoa sai melkein jo mielenterveyden koville.
Siellä kuitenkin rauhoittelivat ja sanoivat aivan samaa kuin tuossa mainitsemassani artikkelissa; kyseessä "normaalia" vuotoa niin kauan, kun määrät pysyvät pieninä eikä kramppimaisia, suuria kiputuntemuksia tule.
On se ihmismieli silti jännä, vaikka asian kuulee ja lukee, niin siltin on skeptinen :)

No, nyt nauttimaan pitkästä aikaa kokonaan vapaasta viikonlopusta, rentoutukaahan kaikki ja levätkää myös.
Itse ostin tuplapakkauksen Vauva-lehtiä kaupasta, taidan siirtyä ahmimaan niiden tietoutta sohvalle suklaalevyn kanssa :)

Joo pitäis jättää turha huolehtiminen, mutta heti kun tulee jotain"aihetta" niin sit lähtee mielikuvitus laukkaamaan. Onneksi nyt päivällä ei ole enää tiputellut. Ehkä se meni jo ohi. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kiitos tuosta tuhdista tietopaketista! Mä kävin yksityisellä ultrassa eikä sydänääniä vielä kuulunut joten heti ajattelin tietenkin pahinta...vaikka gyne sanoikin, että ei ole epänormaalia että sikiöäänet eivät vielä kuuluisi ja raskaus on voinut alkaa hieman myöhemminkin mitä itse kuvittelen. Artikkelin luettua tuli hieman rauhallisempi mieli! Ainakin yritän ajatella niin, että kaikki on kunnossa! Ma taidan panikoidan ihan liikaa ja sen takia en saa nukuttua kunnolla ja olen tosi väsynyt. Jospa sitä yrittäis nyt rauhottua! [:)]

Heips

Täällä ei mitään uutta, väsyttää vieläkin, niinkuin varmaan seuraavat 20 vuotta[:D]
Ja paha olo on, yhtenä päivänä enemmän, toisena vähemmän...

Viikonloppuja kaikille[:)]

Elsku8: Huutelen tuolta huhtikuisista :)

Kävin itse ultrassa viikoilla 6+4. Vauvojen sydän näkyi tosi selvästi!
Vauvat vastasivat viikkoja 5+4.

täällä on tänään käyty varhaisultrassa joka jännitti aluksi iha hirveesti. Lääkäri laski että viikkoja olisi 7+4 ja minä taas laskin tasan 7 ja kone tokaisi että 6+4 mutta sielä pieni pallurainen näkyin ja syke näkyi nätisti <3 Vaikkei hirmusesti näe näissä kuvissa vielä mutta kyllä se jo on niin ihana tunne kun näkee että sykkeen ja että on oikeessa paikassa:) täällä jatketaan kovalla pahoinvoinnilla.

Je80 Pahoittelut keskenmenosta ja voimia![:(]
Minnuska89 Mulla ei ainakaan ollut tän kiinnittymisen aikaan mitään vuotoa vaan nimenomaan nippailua ja menkkamaisia kipuja. V-vuoto taas tuli vasta myöhemmin toisin ku ekassa raskaudessa jossa se jatku oviksesta asti. Mut kaikki raskaudethan on erilaisia ja on varmasti ihan normaalia oli sitten vuotoja tai kipuja tai ei. Toi jatkuva v-vuoto on kyllä kuulemma yleensä hyvä merkki :) toivotaan kovasti että pääset pian plussaamaan!
Kaele Mä oon myös miettinyt tota että koska kerrotaan raskaudesta tuleville isovanhemmille ja muille sukulaisille. Edellisestä raskaudesta en ehtinyt ees kertoa, ja sit kun meni kesken niin ei haluttu kertoa pelkkiä huonoja uutisia. Yritetään varmaan odottaa tonne joulun tietämille asti, kun silloin ois eka kolmannes takana. Luulen ja toivon että alkujärkytyksen jälkeen kaikki ottaa uutisen ilolla vastaan. Olis tosi ikävää jos niin ei käy, kun meille lapsi on valtavan toivottu ja haluttu ja ollaan todella onnellisia tästä.
Miten muilla, koska aiotte kertoa lähipiirille uutisesta tai oletteko jo kertoneet?:)

Torstaina käytiin ekassa neuvolassa. Oli oikein mukava käynti ja saatiin paljon luettavaa ja videokin. Neuvolatäti tunnusteli vatsaa ja sano että vastaa hyvin viikkoja, kohtu on jo appelsiinin kokoinen. Paino on vähän tippunu ton oksentamisen takia. Eka ultra on sitten lääkärikäynnin yhteydessä 2.12. Ei malttais odottaa !:) Pelottaa että jos kaikki ei ookkaan hyvin. Seuraava neuvola on vasta tammikuun 10.

Niin ja suuret onnittelut niille jotka ovat onnellisesti päässeet mukaan!

Muuten ei oo mitään uutta, pahoinvointi siis jatkuu kovana..

MadDee ja Varpu rv 7+5

Onnea uusille odottajille [:)]
Je80:lle Jaksamisia ja osanotot[:(]

Itse ihmettelen omaa olotilaani, kun koko ajan nipistelee ihan alavatsaa, välillä tunne että ois rakko täynnä vaikka ei ookkaan..hirvittää kun ei oikein tiedä onko enää normaalia[8|] Täytyy varmaan kohta soitella varmistusta jostain[&:]

Mulla taas kaikki nipistelyoireet ja suurin väsymys poissa. Viime maanantaina käytiin julkisella ensiultrassa ja siellä näkyi syke. Tosin huonona uutena oireena on ilmentynyt jatkuva hiivatulehduksen ensioireet. Googlettamalla selvisi, että ilmeisesti yleistä eikä ole haittaa käyttää apteekista saatavia voiteita hoitoon, kunhan ei käytä sitä asetinta.

Täytyy sanoa, että itse olen tyrmistynyt kunnallisesta palvelusta. Tuntuu että meno ja toiminta on liukuhihnaa. Tutkimus tehtiin niin nopeasti, hujauksessa. Lääkäri juuri mitään ei puhunu, muutaman lauseen ja sitten kehotti pukeutumaan. Itse kyselin takkia pukiessa neuvoloista, ja niihinkin tuli vastaus vain, että soittamalla omaan terveyskeskukseen selviää. Thats it. Ärsyttävää. Yksityisellä kun lääkäri on tarkasti kertonut että mitä tulee vastaan ja miltä alkio näyttää, mitä viikkoja vastaa jne. Nyt julkisen lekuri kirjoitti neuvolakorttiin, että 6+6, kun pyysin että jotain kirjoittaisi. Yksityinen oli aikaisemmin kirjoittanut, koon, ruskuaispussista, jne. Yksityinen myös kertoi, että mitä ruokia on hyvä välttää, samoin liikunnasta. Kunnallisella ei mitään. [:@]

Hei

Opettelen vasta käyttämään tätä foorumia. Toinen vauva on tulossa, näillä näkymin ihan samaan aikaan kuin edellinenkin (laskettu aika 13.7) parin vuoden erotuksella. Ikää minulla on 33 vuotta ja synnytyspaikka Hyvinkää.

Luin jotain noita muita viestejä. Tosiaan vitamiineissä ei saa olla A- vitamiinia, joka on sikiölle haitallista, joten kannattaa ostaa vain raskausvitamiinipurkkeja. Vitamiinien syönnistä on se etu itselle, että flunssaa ei tule niin herkästi, koska vauva ottaa äitistä tarvitsemansa, ja näin äidillekin jää vielä. Maalausta en suosittele kenellekään raskausaikana, se sisältää haitallisia yhdisteitä sikiölle, olin maalaamossa töissä, ja vaikka käytössä oli vesiohenteisia maaleja, niin raskaana olijat eivät saaneet oleskella maalaamon puolella. Meilläkin on kotona maalausta, se jää nyt enemmän isälle.

Raskausoireita on ollut, mutta hyvin lieviä. Pientä pahoinvointia, väsymystä ja nälkää. Valitettavasti nämäkin voimistuvat vielä. Närästystä inhoan yli kaiken, onneksi se ei ole vielä alkanut. Mitkään närästystabletit ei auta, on vain kestettävä.

Heippa vaan!

Aikalailla tasan vuoden yrityksen jälkeen nyt rv5+4 menossa. [:)] Jännittää kovasti enkä vielä uskalla kovin hihkua, kun vasta niin vähän viikkoja. Vuosi sitten tosiaan lopetin pillerit, jonka jälkeen kierto aivan kuutamolle. Vasta kesällä alkoi vähän tasaantua, mutta edelleen kierto heitteli 26-40pv.. Plussatestin tein viime keskiviikkona. Ensi viikolla koitan päästä neuvolaan varmistamaan asian...[:D]

Raskausoireet on ollu toistaisesi aika lieviä. Rinnat ovat vähän turvoksissa ja pikkiriikkisen arat, väsyttää (tai pikemminkin haukotuttaa), pieniä vihlaisukipuja välillä ja hengästyttää pienetkin ponnistukset, huono/heikko olo jos on pitkä aika edellisestä ruokailusta ja pissattaa useammin kuin normaalisti.

Netin laskurin mukaan LA 20.7.2011, ikää on 20v. ja synnytyssairaala SEKS

Täälläkin uusi odottaja (niin outoa käyttää itsestä tuota termiä :) ilmoittautuisi mukaan. Vasta tänään tehty testi (tai kaksi) ja gravid raskaanahan se ilmoitti mun olevan. Laskettu aika on hieman hakusessa kun ed. kierrot pillereiden jälkeen ollu vähän mitä sattuu. Ilmeisesti kuitenkin heinäkuisissa pysyisin. 28 pvä kierron mukaan laskettu aika on 22.7, mutta tiedän, että muuttuu vielä vähän myöhemmäksi.

Kaikki on uutta, kun esikoista tässä odotetaan. Toisesta kierrosta taisi tärpätä, ja sen ajan olen täällä pyörinyt ja teitäkin salaa lueskellut, että josko pääsisin mukaan.

Onnea kaikille!

ElliX

Niin uudelta-maalta olen ja ikää on meillä aviomiehen kanssa 25 molemmilla.
Iik, jännää!

Kuulkaasheinäkuiset, mites ois jos matkittais hieman kesäkuisten ketjua ja tehtäis erillinen listaus-keskustelu? Vaikutti siellä toimivan hyvin, eikä sit tää peruspulina täyttyis niistä listauksista ja sen muutoksista?

Nii... en oo nyt ihan vielä kartalla et kuinka paljon täällä on oireita porukalla. Itellä ei oo oikeestaan ku väsymystä ja joskus pientä ellotusta, mut muuten ihan normi olo.

ElliX

Takaisin