Heinäkuiset odottajat 2011

Kiitos Tiina^ vastauksesta :)
Täällä kovin kovin paljon jo odotellaan torstain ultraa, haluan niiiiiin varmistaa, että pikkusella kaikki hyvin :)

Huomenta kaikille,
Mulla jatkui tiputtelu läpi koko viikonlopun. Välillä ihan kirkasta ja välillä ruskeaa. Kyllä on ahdistavaa, vaikka kipuja ei ole, niin silti on huoli. Päätin että meen käymään työpaikka lääkärillä, jos se vaikka osais jotenkin vahvistaa että kaikki on kunnossa. Tunti vielä pitää odotella ennenkuin on aika.

Hei kaikki!

Liitynpä viimeisten joukossa mukaan heinäkuisiin! [:)] Viime perjantaiaamuna tuli tehtyä positiivinen raskaustesti ja vietyä se miehelle aamiaistarjottimella viskipaukun kera..! [:D]

Eli itse olen 24-vuotias ja mies vuoden nuorempi, ja ensimmäinen siis olisi meille tuloillaan. Laskettuaika luultavasti on 29.7.2010 ja synnytyssairaalana OYS.

-Sanra ja Masukki 4+3

Hellou,

Vielä reilu viikko ekaan neuvolaan, odottavan aika on pitkä!
Mulla ei oo ollut kovin kummoisia oireita, tissit on kyllä aikas kipeet ja pinkeet, ja joskus tulee syömisen jälkeen vähän etova olo, mutta mitään oksentelua ei ole vielä ollut. Pitäis varmaan olla tyytyväinen ja nauttia tästä hyvästä olosta [;)]

Tsemppiä alkavaan viikkoon kaikille!

Huh mikä helpotus. Masussa kaikki kunnossa!
Kävin lääkärissä ja mulle tehtiin ultra ja sisätutkimus. Laite ei ollut sille lääkärille ihan tuttu joten en saanut kuvia enkä mittoja, mut tärkeimmät selvis eli: On kohdunsisäinen raskaus ja sydän sykki. Veren vuodon syy ei selvinnyt, mutta sanoi että se on aika yleistä ja siitä ei nyt kannata huolehtia. Kivi vierähti sydämmeltä[:)]

Hyvä, että Santsu sait vastauksia.. Helpottaa kyl paljon oloa, kun tietää et kaikki on hyvin. [:)]

Meilläkin olis vielä viikko ekaan neuvolaan.. Ja odottavan aika on tosiaan todella pitkä. Ja nyt on alkanut kamala pahoinvointi. Kaks kertaa oon joutunu jo pöntölle juoksemaan.. Tänään viimeks heti aamulla. Mut onneks sen jälkee kun on kerran oksentanu niin ei tarvitse toista kertaa sitä tehdä saman päivän aikana. En vaan tiedä miten selviän noista aamuvuoroista töissä tän etovan olon kanssa.. Ja varsinkaa sit jos joutuis töissä oksentamaa.. Onks muuten kellään mitään kikkaa millä sais hampaita suojattua tolta oksentelulta? Vai onkohan sellasta edes keksitty.. Kun kiilteethän tuossa menee, jos tuo muuttuu joka päiväseks..

Mitä siellä neuvolassa oikein tapahtuu? Tai siis mä kummastelen, että miks ihmeessä sitä niin odotetaan? Itse varasin tänään neuvolan ja täti sanoi, että täällä jutellaan eikä tehdä ultrausta. Eli siellä jaetaan vaan nippu paperia kotiin vietäväksi? Enemmän se jännää kun tehdään se ultra viikolla 11-12, kun oikein näkee, että kaikki on tai toivottavasti on kunnossa.

Omalla kohdallani kummastuttaa se, kun tuntuu että oireet on vähentyneet. Ensin oli kovaa väsymystä, sitten lievää aamupahoinvointia ja nyt ei enää oikein mitään. Tosin mitään vuotoja ei oo ja rinnat edelleen nänneistä isot ja arat. Että ehkä siellä kaikki kunnossa, vaikka tuntuukin oudolle ettei sillain oo oireita. Ensin sitä valittaa oireita ja sit valittaa niiden puuttumista. Ihan sama kun joka kesä, ensin voivoitellaan ettei oo lämmintä ja kun sitä on, niin sitten voivoitellaan kun on kuuma. [:D]

tuolta helmikuisista kurkin.
lmj neuvolassa ekalla kerralla jutellaan ja kysellään taustat ja muut. Ja saa mukaan pinkat kaikkia lappusia ja vihkosia. Jotkut neuvolat myös ultraa. Meillä Porissa ei ultrata, mutta olen kuullut että joissakin neuvoloissa tämäkin mahis on. Ajattelin nyt vastailla sulle kun täällä pompin teidän juttuja lukemassa[:D][:D]

Onko muilla vaikauksia pestä hampaita? siitä ei tuu yhtään mitään, etu- ja sivuhampaita voi nopeasti vähän harjata, mutta takahampaisiin ei voi koskeakkaan kun laatta lentää. Oon kokeillu ennen ja jälkeen syönnin, sillä ei merkitystä okentamisen suhteen. Kokeilin myös harjata ilman tahnaa, mut ei siitäkään apua ollut. Pari viikkoa hampaiden pesu on ollut yhtä kidutusta, rupeaa ällöttämään ajatuskin takahampaista, kun ei oo niitä pystyny kunnolla harjaamaan. Xylitolpastilleja oon yrittäny syyä ahkerasti, mut eihän se harjausta korvaa.

Entäs onko keinoja pahoinvoinnin taltuttamiseen? viikon verran oon oksennellu vähintään joka toinen päivä ja välillä useamman kerran päivässä, pahinta se on aamuisin, mutta välillä pahoinvointi vaivaa kellon ympäri. Välillä ei pysty syömään mitään ja toisinaan taas on ihan hirveä nälkä ja vois syödä kuinka paljon tahansa. Pahimpina aamuina suolakeksien syönti ennen sängystä nousemista vähän helpottaa oloa. Leipää en meinaa saada aamulla syötyä, etenkin ruisleipä tökkii pahasti, vaalea leipä vielä menettelee, puuro mehukeiton kanssa menee parhaiten alas, mitään makeaa esim. jogurttia ei voi edes kuvitella aamulla syövänsä. Jotkut hajut saa okentamaan, kuten likaiset astiat tiskipöydällä, joten mies on joutunut meillä tiskaajaksi viime aikoina (väliaikais asunnossa ei tiskikonetta, vielä pitäs pari kk jaksaa tiskata käsin).

Hei!

Täällä 24-v. ensiodottaja [:)]
Ilmeisesti vielä Heinäkuisiin kuulun. Selviää matkan varrella siirtyykö laskettu aika elokuulle. Nyt LA 29.7.
Plussasin virallisesti tänään, kun kävin labrassa saamassa vahvistuksen haamuviivojen aiheuttamiin epäilyihin.
Nyt vaan jännään uusia oireita ja odotan ekaa neuvola-aikaa... Pahoinvointia ollut nyt n. viikon, ja turvottaa - onneksi kolme koiraa pitävät kiireisinä, ettei ole ehtinyt jäädä oireita miettimään enempää, kun säässä kuin säässä ulkoilla täytyy. [:D]

Sanra! Meilläpä on samanmoiset ikä & LA [;)]

Heissan ja jälleen kerran tervetuloa uudet odottajat joukkoomme. [:)]

Pikaisesti uutisia varhaisultrasta, siellä pieni sydän sykki hurjasti. Pituutta oli hurjat 7,5 mm ja viikkoja 6+4. Voi ihanuutta! [:)]

Mua ei muuten oo tossa listalla ollenkaan, eli laskettu aika olis 14.7. ja synnäri varmaankin naistenklinikka. Ja siis toinen lapsi tulossa.

Nyt täydelliset naiset jatkuu kera glögin ja suklaan. [:)]

Ihanaa santsu, että sulla on kaikki hyvin!! Itsekin nyt 8:tta päivää vuotavana tiedän, et vaikka mulle on sanottu miljoonalta eri taholta, et kaikki on ihan hyvin kun ei ole kipuja eikä vuoda runsaasti, niin silti mielenterveys ja pääkoppa aika kovilla.
Huoh. Onneksi on ylihuomenna varhaisultra, viimeinen viikko on tuntunut niin pitkältä ajalta, etten uskalla edes ajatella kuinka hitaasti tämä ja huominen menee :)
Kaikille plussanneille onnea ja tervetuloa joukkoon, toivottavasti kohta päästään kaikki onnellisina turisemaan ekan neuvolakäynnin juttuja ja sitten ultrakuulumisia :)

Heippati hei!! Täältä kans uud tyttö heinäkuisiin odottajiin.. :) Plussasin 13.11 ja neuvolaan soitin heti maanantaina. Arvelivat että LA on 13.7. :) Eli saa lisätä tuonne listaan. Eka lapsi, oon 23 ja synnyttään meen varmaan Oulaskankaan sairaalaan. Onnea kaikille muillekin odottajille!

Joo kyllä helpotti nähdä pienen sydämen sykkivän. Ihan täysin ei pelot ole hävinneet sillä vuoto jatkuu edelleen. On kyllä tosi on -off vuotoa, sillä eilen illalla ja aamulla huokailin helpotuksesta kun se näytti lakkaavan, mutta aamupäivällä taas alko. No olen sitkeästi yrittänyt olla "huomaamatta" sitä ja luottaa siihen että siitä ei ole haittaa. Olihan mulla vuotoa ollut jo torstaista saakka ja silti maantaina kaikki oli kunnossa. Mutta kyllä tämä vähän koville ottaa eikä oikein uskalla nyt iloita raskaudesta, mikä on tosi harmi sillä olin jo tätä ehtinyt tovin odotella. Huomenna aamulla on eka neuvola, ehkä neuvolan täti saa myös vähän huolta helpottamaan. Meidän neuvolassa on sen verran vanhat laitteet että sydän ääniä tuskin kuunnellan, mutta täti on mukava ja asiansa osaava, joten osaa varmaan kertoa enemmän. Neuvolan täti on tuttu ekasta raskaudesta ja esikoisen neuvola käynneiltä.

Moikka! Mulla on eka neuvola huomenna.Jännää,toivotaan että sydänäänet kuuluu.Yleensä mulla on ne kuulunu ajoissa.
Tissit kasvaneet hurjaa vauhtia,ainakin yksi kuppikoko..[:)] no mies on tyytyväinen..[:)]
Mahassa turvotusta ja moni onkin kysynyt että olenko raskaana..
Väsymys on ajoittain ihan hirveetä,toisena päivänä olen tosi pirteä..
Mukavaa jatkoa kaikille..[:D]

Hei kaikille odottajille! Plussa tuli vihdoin pari päivää sitten ja laskettu aika olisi sitten 30.7.11. Pikkukakkosta odotellaan ja Seinäjoki olisi synnytyspaikka. Ikää itsellä 25 vuotta. Eli minut voi lisätä tuonne listaan, itselle tää palstan käyttö vähän vielä hakusessa.

Aivan ihanaa tämä raskautuminen jälleen!![:)]  Nyt vain jännitellään että kaikki menisi hyvin..

Kiitos mukaan toivottelijoille! [:)]

Jospa itekin oireita listais.. Jo ennen plussaa (ja sen jälkeenkin) alavatsassa on vihlonut tasaseen tahtiin, nyt jo hellittänyt (liekö kiinnitysmiskipuja). Hirveästi palelee ja väsyttää, varsinki iltasin. Vielä olen päikkärit välttänyt, vaikka illat kuluuki sohvalla peiton alla maatessa. Ja tosiaan turvotus mahassa on myös iltaisin tuttu juttu. Huvittavinta ehkä on hermojen meneminen, ja menee muuten sitten ihan heti, jos ei asiat luonnistu niin kuin haluan. Miehen mielestä se on huvittavaa (ainaki vielä..), toki se itsestäkin on itkuhupasaa, kun nuo kiukkukohtaukset on 3-vuotiaan tasolla:jalkaa pitää polkea maahan ja kitistä..! [:D]

Eilen oli tosi hellyyttävää kun mies halusi kuunnella kuuluuko mahasta mitään. Yritin kyllä sanoa, ettei sieltä nyt mitään kuuluu, mutta silti hän halusi korvansa painaa läskimakkaraa vasten..! [:)] Ja muutenkin mies on kyllä hirmu ihana, kun komentaa minua syömään ja elämään muutenkin terveellisesti! [:)] Mistä tulikin mieleeni, että itse olen popsinut multivitan raskausvitamiineja jo monta kuukautta, niitähän suositellaan jo lasta yrittäville.

ElliX, ehkä meidän kannattaa tehdä juuri toisinpäin eli siirtyä täältä listaus-keskustelusta uudelle pulinapalstalle, vaikka sitten kuun vaihduttua, kun viimeisetkin plussanneet ovat päässet ilmoittautumaan.

Unsku, todellakin elämäntilanne on aikalailla sama! Tosin meillä on vaan yks koira. [:D]

Pitäisi varmaan huomenna alkaa soittamaan ensimmäistä neuvola-aikaa, tänään tuli siirrettyä kirjat asuinpaikkakunnalle. Ehkä helpompaa hoitaa nämä asiat asuinpaikkakunnalla kuin että 200 km päässä entisessä kotikunnassa! [;)]

Heippa kaikille! Onpa tullut paljon viestejä ja uusia plussia, jee!

Kurjalta kuulostavat nuo tiputteluvuodot, toivottavasti (ja varmasti) ovat harmittomia... Itsellä on sen verran vähän oireita, että meinaa välillä tulla uskonpuute koko raskeuden suhteen. Ehkä sitä pitää vielä jossain välissä yksi testi tehdä [:)]

Sanra: juu, tosiaan ehkä helpompaa nuin, mä täällä palsta-aloittelijana vaan innostuin kesäkuisten hienosta sinisävysestä taulukosta [;)]

Ootteko kertonu vielä kenellekkään? Mä kerroin tänään "vahingossa" vanhalle tutulle, ku se suoraan kysy et joko oot raskaana (häistä ei ole kovin pitkä aika). Nyt hieman harmittaa et suuri salaisuus paljastu ja sit jotenkin et sen tietää viel ihminen, joka ei ole kovin tärkeä itselle... Mutta millon te ootte aikonu kertoa?

me ollaan mietitty et josko sitä kestäis vanhemmille olla kertomatta ennen joulua ni sit ois hieno "lahja"...

En muistanu kattoa että olenko jo listassa, mutta ElliXillä ikää siis 25v, LA 23.7 ja synnytyspaikka ehkäpä tuo naistenklinikka.

Listasta tuli mieleen, että minnuska89:lle toivon erityisen kovasti plussaa, kun oon näitä keskusteluja seurannu ja sä oot näitäkin kuukausiketjuja avannu... eli toivottavasti tulet tänne!!

Nyt uhkaa tulla romaani, joten eiköhän tää ollu tässä tältä erää. Hyvä me!

Ellix

Nii ja esikoinen hyvänen aika on tulossa [:D]

Nyt vielä pakko kommentoida myös tuota neuvola-asiaa. Meiän 1. neuvola on vasta just ennen joulua, eli kun olen viikolla 9. Neuvolatäti ois halunnu viikolle 10, mut toivoin et ois ennen joulua... eli täällä odotellaan vielä melko pitkään neuvolaa...

Entäs ne varhaisultrat, täällä oli jo siellä käyneitä? mille viikolla (ikuisuuteen) sitä kannattais odotella? Entä hinta? No nytpä on paljon kysyttävää, sori!

ElliX

Takaisin