Heinäkuiset odottajat 2011

Moi!

Meillä kertomisen suhteen homma "lähti käsistä" eli tuli kerrottua siskolle, sitten äidille ja tietenkin sitten kohta tiesikin koko suku [:)] periaatteessa kun pienessä kylässä asuu niin ei kauaa voi pitää salassa, ja päätettiin et parempi kaikkien tärkeiden kuulla meiltä, kuin kassajonosta [8D]

Hei!
Meki aiottiin kertoa vähän niinku joululahjana. :) Kaverilta sain sellasen idean, et vois joulukortin välissä laittaa pienet sukat vihjeeksi ja kattoa ymmärtäiskö. :) Mut kattoo nyt.

Oireita ei oo ollu oikeestaan muuta, kuin et kova väsy koko ajan ja vessassa saa ravata koko ajan. Tissit on aika kipeet ja alavatsassa tuntuu välil nipistelyä.

Elskun tiedot voi poistaa listalta, mun yli viikon vuoto yltyi eilen ja kysessä oli kohdunulkoinen raskaus.

Tsemppiä kaikille muille, toivottavasti teillä menee kaikki hyvin!

Voi Elsku8 kuin kurjaa! [:(] Halauksia sinne!

Ite just eilen mietin, että joko jouluna uskaltais kertoa.. Pitäs keksiä joku hieno tapa, ajattelin kirjettä vauvalta isovanhemmille...mutta pitää vielä vähän jatkokehitellä ja kuulostella mitä mies tuumii. Tiedän, että omat vanhemmat on onnesta soikeana (ovat jo ennestään mummo ja pappa), mutta en tiiä miten miehen vanhemmat suhtautuu, kun on ensimmäinen tulossa. Toivottavasti hyvin, kunhan alkujärkytyksestä selviävät! [:D]

Soitin äsken neuvola-aikaa. Mulla on oma neuvolatäti!! Ihan mieletöntä!! Jotenki taas konkretisoitu enemmän tämä paksuus. Ja se vastaanottotätiki oli ihana: laski lasketun ajan ja naureskeli, että tulee olemaan tukala kesä, kun saa ison mahan kans puuskutella! [:D]

Voi miten surullista,elsku8.Voimia sinne!!!

Meillä tietää raskaudesta jo aika moni.Mun vanhemmat,työkaverit ja muutama ystävä.Oon tosi innoissani vauvasta ja halusin kertoa siitä joillekin heti.Mut jos jotain pahaa kävisi haluisin kuitenkin keskustella näiden ihmisten kanssa asiasta.
Yleensäkin kun minulle käy jotain uutta kivaa niin kukaan ei voi olla sitä huomaamatta..
Tänään eka neuvola..jipii!!!! 8+3....[:)]

Elsku8, olen niin pahoillani puolestanne... [:(] Jaksamisia...

ElliX, me käytiin varhaisultrassa esikoisesta 6+3 ja tästä tulevasta 6+4 ja molemmilla kerroilla syke näkyi jo hyvin. Hinta oli ekasta 170 euroa ja nyt 107, en tiiä mistä moinen hintaero.

Tänne ei uutta, vointi on aika hyvä.[:)] Niin ja taas oli uusia, onnea ja tervetuloa.[:)]

Mulla oli tänään eka neuvola. Tunnin verran vierähti että saatiin kaikki paperit täytettyä ja kaikki testit otettua. Kaikki arvot oli ihan kohdillaan eikä aamunäytteessä ollut merkkejä verestä eikä tulehduksista. Toivon hurjasti että tiputtelu olisi nyt ohi. Vuorokauteen ei ole enää tullut, mutta varovasti vielä odotellaan, ettei pety liikaa jos se taas alkaa. 4 viikkoa on vielä aikaa kunnalliseen Ultraan ja seuraava neuvola on vasta siitä reilun kuukauden päästä tammikuun lopussa, joten aika omillaan ollaan tämä alkuaika. Me kerrottiin molempien vanhemmille viikon päästä testistä, mutta vannotettiin että muille ei saa vielä kertoa. Lisäksi kerroin parhaalle ystävälleni ja siskolleni. Ihan hiljaa ei voinut olla sillä halusin jakaa iloisen uutisen. Ja nyt kun on ollut huoltakin on ollut mukava turvata ystävään, joka osaa hyvin lohdutella ja vakuutella. Muille ajateltiin kertoa sitten Ultran jälkeen kun tiedetään että kaikki on kunnossa. Jos vaan maha pysyy piilossa siihen saakka. Eilen jo päivälläkin rupes turvottamaan niin paljon että ei nappi pysynyt farkuissa kiinni.

Hei!

Sain nyt sen ajan sinne ekaan neuvolaan ja se on jo perjantaina!! Silloin vasta menossa 5+0. Olin ajatellut, että tuo eka käynti ois jopa ollut lähempänä joulua. Millä viikoilla muilla on ollut ekat käynnit? Paljonhan se riippuu asuinpaikkakunnan käytännöistä, mutta jotenki olen hirmu yllättyny, että se on jo nyt..! [:-]

Me ei varmaankaan varhaisultraan lähdetä. Ihan ensiksi jo hinnan vuoksi ja toiseksi en nää siinä mitään oikeaa hyötyä, siis jos vertaa nt- ja rakenneultriin ja niistä saataviin tuloksiin. Tokihan se ihanaa ois päästä pientä kurkkaamaan jo tässä parin viikon sisällä, mutta josko kuitenkin malttaisin odottaa.. [;)]

Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään. Yritetään pitää omana ihanana salaisuutena jouluun asti. Voi olla kyllä että tulee olemaan vaikeeta toi salailu. Ennen joulua tiedossa muutamat illalliset, joissa voi olla tiedossa viinitarjoilua, että joitain uskottavia selityksiä pitäis keksiä :).

Ihanaa kun te jotkut olette jo olleet ekassa neuvolassa. Mä en oo vielä edes soittanu, ajattelin odottaa vielä muutaman päivän ettei sitten tarvi perua jos kaikki loppuu alkuunsa.

Mulle ei oo tullu vielä mitään oireita, mikä on vähän outoa kun ekasta tuli jo ennen plussausta. Toisaalta se on ihan hyvä kun mies joutuu oleen nyt viikot poissa ja ollaan 1 vee tytönkaa kaksin kotona niin ei oo tarvettakaan lisähaasteille :).

Heipparallaa! Mie oon niin rajatapaus että käyn teitäkin täällä lukemassa =) Mulla on laskettu aika nyt 30.6, saattaapi muuttua vielä ultrassa jne. Sanraa pitää tulla tänne onnittelemaan! Mulla ehti tärpätä ensin mutta ihan satavarma olin että ei sullakaan kauaa mene! ;) Kävin ekaa kertaa neuvolassa tänään ja oli ihan odotetusti kaikki ok, sydänääniä ei löytänyt vielä mutta se ei oo kovinkaan kumma juttu kun näin alussa ollaan.
Tsemppiä tällekkin puolelle!

Paljon voimia sulle Elsku8! En voi edes kuvitella kuinka pahalta susta tuntuu..

Mulla on eka neuvola kun on rv 8+3. Et kamalan aikasi sä Sanra jo pääsit ekaan neuvolaan. Must tuntuu, et on kyl joutunu odottamaan ihan liian kauan.. Mut onneks maanantaihin ei ole enää pitkä aika.. Ja siitä sit siihen ekaan ultraan ei ole kun pari viikkoa kun noiden mein neuvolan tietojen mukaan se on rv 11-12, eli juuri ennen joulua.

Aika monella on suunnitelmissa oottaa jouluun ennen kun kertoo.. Meillä on ihan samanlaiset ajatukset. Ei varmasti ole parempaa joululahjaa kun tieto siitä, että tulee isovanhemmiksi. Mun vanhemmille tää on ensimmäinen lapsenlapsi, mut avokin vanhemmilla on jo kaks.. Mut nekin on varmasti yhtä innoissaan asiasta kun munki porukat.

Pitää toivoa, että tuolla ekassa neuvolassa yritettäis kuunnella sydänääniä. Vaikka ne ei vielä kuuluisikaan. Mut olen saanut sellaisen käsityksen omalta äidiltä, että täällä ekalla käynnillä yritettäisiin jo kuunnella. (mut siis sehän on ainakin 16 vuotta vanhaa tietoa, et käytäntö on voinut muuttua.) Ja siis ne ei tiedä viel mitään mun raskaudesta, mutta kun sukulaiset on nyt saanut kamalasti vauvoja niin on tullut paljon keskustelua vauvoista ja raskaudesta. Et hyvin olen saanut tuossa jo tietoja urkittua. Todella hyvään saumaan noi sukulaisten vauvat ovat tulleet. [:)]

Helou!!

Elsku8, sulle paljon voimia ja uusia plussatuulia!

Uusille odottajille: Tervetuloa joukkohon! [;)]

Mä varasin tänään kans neuvola-ajan ja mulla se on ElliXin kanssa samoin vasta rv 9, mulla se sijoottuu 20.12. Eli  Kiva päästä just ennen joulua sinne [:)] Neuvolatäti oli tosi mukava ja jutteli jo kaikellaasta puhelimessa. Sydänääniä yritetään saada kuulumaan silloin, mutta täti sanoi, ettei ne välttämättä vielä silloon kuulu. On varmahan sen verran alkeelliset laitteet täällä pikkukylässä..[:D] Se myös puhui pissanäytteen ottamisesta, mutta jäi epäselväksi, tehdäänkö se siellä vai pitääkö se tehdä kotona aamupissasta ja viedä mukanaan?? Osaako joku vastata tähän?

Oireet on pysyny suht samana, eli rinnat turpoo turpomistaan ja on arat, väsyttää ajoottain ja jos on kauan syömättä niin tuloo hirviän huono olo.. Vatsan nipistelyt on vähentyny.

Niin ja piti vielä tuosta kertomisesta sanoa: Mä olisin halunnut pitää salaisuutena KAIKILTA jouluun asti ja just sitte "joululahjana" kertoa lähimmille ihmisille, mutta mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että porukoille kerrotaan. Ja oli se kyllä ihan hyvä, että kerrottiin kun vastaanottokin oli niin riemullinen. [:)] Nyt on mukava kun saa kuunnella äiteen ja anopin omia kokemuksia ja tietoja. Ja on se toisaalta silläkin tapaa hyvä, että lähimmät tietää, jos sitten vaikka meneekin kesken niin ei olla miehen kanssa ihan yksin sen asian kanssa.. Itte oon ainaki tottunu puhumaan asioosta ja purkamaan tunteita. Turha niiton sisällänsä pitää..

Moikka! Kävin tänään neuvolassa.Viikko 8+3.
Otettiin verta muutamaan purkkiin,täytettiin papereita ja kyseltiin paljon kaikkea.Mutta ei kuunneltu sydänääniä..hirveä pettymys.Kuulemma on täällä päätetty ettei ääniä kuunnella näin alussa kun äänten kuuluminen on niin epävarmaa ja ettei tule pettymyksiä.
Kolme viikkoa varhaisultraan.Siellä kuullaan äänet ekan kerran.Siellä myös otettaan verinäytteitä ja niistä ja muista tutkimuksista varmistetaan että vauvalla on kaikki hyvin.
On nimittäin pitkät kolme viikkoa vaan odottaa...No ei voi minkään.Ennen joulua ei oo varaa mennä yksityiselle.
Kaksi lasta jo listanneet joululahjatoiveensa..huh huh joka vuosi vaan kalliimpaa..
Onneksi mies osti suklaata niin tästä illasta tulee ainakin mukava..[:)]

Oli pakko tulla vielä kirjoittamaan, kun en pahoinvoinnilta saa unta. Ja tervetuloa kaikille uusille odottajille! [:)]

Mulla on ollut siis viimeinen viikko ihan järkyttävää pahoinvointia, aamusta iltaan. Ei väliä onko juuri syönyt vai ei, mutta sen olen huomannut, että pahoinvointi vain pahenee, jos on pitkä väli edellisestä syömisestä. Ensimmäisessä raskaudessa (joka meni kesken rv 8) ei ollut mitään tällaista, mutta ehkä se on vain hyvä merkki. En ole oksentanut kertaakaan, mutta koko ajan on hirveän kuvottava olo ja tuntuu, että oksennus voi tulla hetkenä minä hyvänsä. Väsymys on myös ihan armotonta ja päiväunia on tullut otettua yli viikon pitkin päivää. Vessassa pitää myös juosta jatkuvasti ja mielialat vaihtelee kovasti. Välillä on ollut vähän epätoivoinen olo tuon pahoinvoinnin kanssa ja sitä on miettinyt, että miten tätä pahoinvointia jaksaa, mutta sitten kun ajattelee mihin se johtaa, niin tulee kuitenkin kummasti parempi mieli.

Mulla jatkuu opinnot tuossa ennen joulua ja voin vain toivoa, että esim. tuo pahoinvointi helpottaisi ennen sitä. Voihan se olla, että ei helpota ja menee vain pahempaan, kuten on tähän mennessä mennyt, mutta saa nähdä miten sitä jaksaa opiskella, jos koko ajan kuvottaa jne. [8|]

Kaele, rv 6+1

Jospas sitä tännekkin kirjottelis pitkästä aikaa [:)]
Alkuun onnittelut uusille ja suuret pahoittelut ja voimahalit keskenmenon saaneille!

Täällä odotellaan vieläkin ensimmäistä neuvolaa mutta onneksi siihen ei ole enää pitkä aika [:)]
Aiavn hirmuinen pahoinvointi on kyllä ottanut vallan aamuista, ei parane syödä heti aamusta mitään koska se vain pahentaa huonoa oloa. Jokainen päivä olen vetänyt muutamaan otteeseen parin tunnin päikkärit, enkä kuitenkaan jaksa olla hereillä kun muutaman tunnin vaikka olisin nukkunut parin tunnin päikkärit. Eli päivät menee lähinnä nukkuessa ja tehdessä koulutyötä.

Takaisin