Heinäkuiset odottajat 2011

Todella suuret pahoittelut keskenmenosta Je80!

Täällä odotellaan vieläkin ensimmäistä neuvolaa. Ei vaan millään malttais odottaa enää, vaan haluais päästä jo juttelemaan ja katsomaan että onhan pienellä kaikki hyvin. Yksityiselle en oo saanu vielä varattua aikaa mutta jos nyt sitten jo huomenna ottais ja soittais sinne [:)]

Oireita ei paljoo oo, pientä mahan nipistelyä ja polttelua. Turvotustakin on yleensä iltasin, etovaa oloa on mutta ei kunnolla vielä oo pahoinvointi alkanut.

Täällä ilmoittautuu yksi odottaja heinäkuulle. Laskettu aika on 14.7.2010, raskaus on ensimmäinen ja sairaala Keski-Suomen Keskussairaala.
Olemme olleet 5 vuotta lapsettomia, ja nyt kun plussa tuli testiin on olo hieman epätodellinen, eikä tähän oikein voi uskoa...

Onnea CHAR!!! Toivotaan parasta eikä ajatella muuta..[:)]
Eilen jopa mies huomasi että maha on vähän kasvanut.Pieni kumpu löytyy.Mulla on edellisista vielä sen verran löysää jäljellä,varmaan siis pullahtaa nopeammin.Yleensäkin minulla on ollut maha jo ajoissa ja suureksi on aina kasvanut...
Nyt pari päivää vapaata ja lasten kanssa mukava oleskelua..joo no lisäksi siivousta..tylsää..

Täälä myös yksi heinäkuinen mamma ilmoittautuu. Kävin eilen varhaisultrassa yksityisellä ja laskettu aika olisi 12.7. Synnytyspaikkana olisi Jorvi. Tällä hetkellä siis rv 6. Oli melkoinen yllätys, koska pienen pieni sydän sykki jo kovasti! Oon niin innoissani. Suosittelen kyllä kaikille varhaisultraa, koska sielä saa varmuuden että kaikki on kunnossa ja maailman ihaninta oli nähdä syke! Nyt sit perjantaina on eka neuvola ja siitä se sit lähteekin se odottelu. Ai niin ja varhaisultrassahan kannattaa käydä vasta viikoilla 7-8 koska sillon ainakin syke näkyy. Mä luulin olevani pidemmällä, mutta sit selviskin että vasta 6 viikolla. Onneksi syke silti jo näkyi! =)

Oireita ei pahemmin ole. Yöllä on välillä ollu ohimeneviä mahakipu kohtauksia, mutta lääkäri sanoi että ne on ihan normaaleja kohdun kasvukipuja. Tissit on hieman kasvanut ja nännit arat. Muuta ei sit olekaan. Olo muuten siis mainio. Ihan liian innoissaan kaikesta tulevasta! [/align]

Mimi83, missä kävit varhaisultrassa ja paljonko se maksoi? Ekassa raskaudessa odotettiin kunnalliseen NP ultraan viikolle 11 asti, mutta nyt en millään jaksaisi odottaa. Luulisi että kakkoskierroksella sitä osaisi ottaa asiat rauhallisemmin, mutta jotenkin nyt sitä tuntuu miettivän kaikkea paljon enemmän kuin viimeksi. Johtuukohan siitä että nyt sitä tietää kuinka ihana pakkaus sieltä on tulossa[:)]
En ole vielä soitellut Jorviin kunnallista ultra aikaa, ajattelin odottaa ensi viikkoon kun mulla on puolessa välissä viikkoa ensimmäinen neuvola käynti.

Kävin Femedassa Helsingin keskustassa. Pelkkä ultra ois maksanu n.80 euroa. Mulle tehtiin samalla vaivalla sisätarkastus eli varmistettiin että kaikki on muutenkin kunnossa. Mulla makso siis yhteensä 105 euroa (Kela oli jo vähennetty). Onhan tuo kallista puuhaa, mutta oli kyllä sen arvosta. Nyt saa rauhassa fiilistellä. Mulla on Jorvissa ensimmäinen kunnallinen ultra vasta 14.12, enkä jaksanu odottaa sinne asti! [:)] Kannattaa soittaa Jorviin Santsu mahdollisimman pian ku vaikutti hieman siltä, että sielä on aika varattua. Ettet sit joudu odottelemaan ikuisuutta! [:)]

Onko sulla Mimi83 ollut jo ensimmäinen neuvola? Varasitko kunnallisen Utran ihan omatoimisesti jo valmiiksi? Ehkä soitan sinne suoraan niin en jää ruuhkan takia liikaa odottelemaan.

Ensimmäinen neuvola on nyt perjantaina 19.11. Terveydenhoitaja lähetti mulle jo ennakkoon jotain materiaalia ja yhteystiedot Jorvin äitiyspoliklinikalle. Kehotti varaamaan jo ekan ultran. Varasin sen reilu viikko sitten.
Kyllä varmaan kannattaa jo omatoimisesti varata aika siihen ekaan ultraan niin ei sit tarvi odottaa ikuisuutta. Myönnän kyllä, että olen aika hätäinen persoona, mutta kun ei malta odottaa. Kaikki on niin jännää. [:)]

Joo, kärsivällisyys ei ole mun hyve[8D]
Yritin soittaakin jo Jorviin, mutta eivät ota tänään varauksia vastaan. Yritän taas huomenna uudestaan. Katotaan milloin saan sen, sen jälkeen katson maltanko odottaa vai menisikö yksityiselle varhaisultraan.

hei taas tossa aikasemmin sanoinki että 17.11 on kontrolli käynti, mulla vuoto loppui tulehdus lääkekuurin myötä.
itekin laskurien mukaan luulin olevani 7+1 mutta mukava naisihminen kertoikin että olen vasta 6+1 hmm..

mulla ei juurikaan raskausoireita ole ollut, mitäny rintoja aristanu

Minäpäs harjoittelen tämän keskustelupalstan käyttöä.. :)
Eli, viikko sitten tehty plussatestejä kaksin kappalein ja molemmat ollaan onnesta soikeina.
Laskettu aika olisi 15.7, ikää superonnellisella odottajalla on päivälleen tänään 22 vuotta, ja TYKSiin mennään synnyttämään.
Tietysti hirmuinen pelko keskenmenosta, pari päivää ollu aivan minimaalista ruskeaa vuotoa ja eilen sattui alavatsaan vihlaisevasti muutaman tunnin.. Mitään muuta erikoista ei oikeastaan ole ollut, huoli asiasta silti. :(
Onko kellään muulla samanmoisia kokemuksia?
Varhaisultran varasin ens viikolle ja eka neuvola-aika on vkolla 49.

Paljon Onnea Elsku8
hmm.. oisko vaan "tyhjennysvuotoa" jos olis oikeesti ollu menkkojen aika.

Täällä ootellaan perjantaita jolloin varhaisultra ja silloin viikkoja tasan 7. Ah tätä pahaa oloa alkaa olee melko hurjaa. Pahoinvointirannekkeet ostettu mutta mulla ei hirveesti tepsi. Neuvolan täti kyllä sanoikin että se joko tepsii tai ei tepsi. Neuvola tosiaan oli eilen ja todella ihana oli kuulla kaikkea mitä tuleman pitää ja saada kaikenmoista tietoa ja dvd:tä. Synnytyssairaala ei siis nyt olekkaan naistenklinikka vaan kätilöopisto.

Voi ei Je80 JAKSAMISIA SINULLE!!

Iltoja!

Täälläkin on huomattu pientä turvotusta iltaisin. Viimeistään eilen tajusin sen, kun iltaa kohden joutui hölläämään vyötä pari reikää löysemmälle. [:D] Nyt on enää satunnaisesti hieman kuvottava olo, mutta kunnon pahoinvointia ei ole ilmaantunut. Pientä nippailua ym. on alavatsan seudulla ja vessassa ravaan jatkuvasti, mutta tähän ne oireet sitten jääkin. Tämä saa hieman taas pelkäämään, että jos joutuu jossain vaiheessa pettymään ja raskaus meneekin kesken, kuten viimeksi. Toivotaan kuitenkin, että kaikki menee hyvin. Neuvolankin ajattelin vielä tällä viikolla varailla. [:)]

Mulle voi laittaa tuonne listaukseen iäksi 19v!

Kaele rv 5+0

Toivottavasti jonkinmoista tyhjennys -tai muuta vuotoa pelkästään, niin ainakin toivotaan.
Ja tosiaan ens viikolla varhaisultra, toivottavasti siellä saa vastauksia, että pikkunen jaksaa jatkaa kehittymistään..
Aika hurjaa ajatella, että ensin jänskätään monen monta kuukautta, että onko hedelmöitys tapahtunut ja sitten kun se vihdoin ja viimein on totta, alkaa vasta se varsinainen jänskääminen ja jatkuva itsensä tarkkailu... [:D]
Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka, niinkuin myös teillä kaikilla muilla.
On se odottavan aika vaan niiiiiiin pitkä... :)

Tänään tuli postissa kovin odoteltua postia, kutsu varhaisultraan 15.joulukuuta..[:)] En tiedä millä saisin ajan kulumaan sinne äkkiä, kun ei millään jaksais odottaa melki kuukautta.. Noh, kaipa se siitä kuluu, vaikka nukkumalla tätä ylitsepääsemätöntä väsymystä pois.

Mitään oireita ei mulla vielä ole paljoa ilmaantunut. Mulla ei onnekseni oo tullut juuri lainkaan pahoinvointia, ainoastaan se aivan järkyttävä väsymys on oireena ollut.[&o]  Nyt onkin mennyt lähes jokanen ilta nukkuessa, kun oon ruoan saanu vatsaani töiden jälkeen ja erehtyny meneen sohvalle niin siinä on vierähtäny koko ilta. Tänään sentään sain itseni pakotettua lenkille. [:D]
Niin ja aina toisinaan vähän vatsassa nipistelee, siellä se pikkunen tekee tilaa itselleen vissiin. [:)]

Ensimmäinen neuvola meillä oli viikko sitten ja oli oikein mukavaa saada uutta tietoa ja jotenkin raskaudesta tuli paljon todellisempi kun sai sen neuvolakortin ja muuta materiaalia kotiin viemisiksi. Nyt oonkin sitten joka ilta kuluttanu niitä oppaita ennen nukkumaan menoa. [:D] Seuraava neuvola käynti onkin sitten vasta tammikuun 7.päivä.

Moi si87! Mulle tehtiin ihan perinteinen sisätarkastus eli katottiin kohdun rakennetta tunnustelemalla mahanpäältä sekä sisäkautta perinteisesti, katottiin limakalvot ja sit munasarjat tarkistettiin samalla sillä ultralaitteella ettei ole mitään kystia tms. Eli aika perus gynekologinen tarkistus. Oli ihan kiva, että teki sen samalla vaivalla! [:)]

Moi Kaikille! Mulla on kaamea väsymys koko ajan.Ja kun on kaksi lasta riehumassa ympärillä niin ei saa levättyä päivällä ollenkaan.Mies kun tulee töistä,käyn lepäämään.Eilenkin illalla menin lepäämään mahakivun takia niin heräsin kun mies tuli nukkumaan puolen yön aikaan.Onneksi oli kiltisti laittanut lapset nukkumaan.Toivotaan että väsymys menee nopeasti ohi.
Lunta on tullut monta senttiä,tänään me lasten kanssa laitetaan joulua kotiin..[:)]

Voimia Je80 keskenmenon keskellä!

Itsellä pahoinvointi senkun lisääntyy.. Nykyään se kestää jo kolmeen asti päivällä.. Vielä ei onneksi ole tarvinnut pöntöllä käydä mahaa tyhjentämässä, mutta eilen oli kyllä jo aika lähellä.

Vielä olis yli viikko ekaan neuvolaan.. Ei vaan millään jaksais odottaa..

Kaikille paljon tsemppiä, että kaikki menee hyvin loppuun asti! Ja päästää jakamaan synnytyskokemuksia! :)

Niin.. Ja se piti viel sanoa, et meilläkin on täällä lunta jo ihan kiitettävästi! Aamulla kun heräsin niin maa oli jo ihan valkoinen ja lisää tulee koko ajan! Ihanaa saada vihdoin talvi aluilleen.. :)

Takaisin