Heinäkuiset odottajat 2011

Varhaista huomenta vain kaikille! Ensimmäistä odotellaan, ikää 26 v, la 15.7.2011 ja synnyttämään mennään joko kätilöopistoon tai naistenklinikalle (kunhan osaisin päättää) tai jos asiat menee oikein niin sitten TYKSiin. Kerrottu ollaan jo lähes kaikille, koska niin kovin odotettu ja iloinen asia on raskauteni (vihdoin) ollut. Ensimmäinen neuvola olis ensviikon alussa ja kovasti jännittää. [:)]

RiikkaJ, kävinkin sulle tuonne kuumeilijoihin jo kommentoimassa. Mukava kuulla sinusta! [:D] Itsellä kans tuo laskettu aika lähellä kuun vaihdetta, saa sitten nähän miten käy. Jos äitiinsä on tullut, niin syntyy tasan tarkkaan laskettuna päivänä, köhöm köhöm.. [;)] Kiva, että kaikki oli neuvolassa hyvin! Joko sulla on ultra-aika tiedossa?

Keksitäänpäs porukalla mulle hyvä syy välttää juomistarjoilu huomisissa pikkujouluissa! [;)] Oon miettiny, että jos väitän huomenna käyneeni aamulla lääkäriltä hakemassa antibioottikuurin, kun kuitenkin oon sinne neuvolaan menossa, niin tulispa sekin poissaolo selitettyä samalla. Tänään olen jo valitellut työkavereille "flunssaista oloa".. Mies yritti ehottaa, että väitän olevani absolutisti, mutta se ei taia mennä läpi..! [:D]

Mä oon hoitanu ton pikkujouluasian sillä, että lähden autolla liikenteeseen. On sitten helppoa sanoa, että oon autolla, enkä ota sen takia. Mulla sattuu sopivasti vielä firman ja harrasteporukan pikkujoulut samalle illalle, joten se on hyvä "tekosyy" olla autolla liikenteessä, kun tarvii mennä kahden paikan väliä illan aikana [:D]

nasku mulle ainakin neuvolantäti sanoi puhelimessa, että pissanäyte annetaan siellä paikan päällä, mutta ei tarvi olla aamupissa (vaikka mulla onkin aika jo klo 8.15), vaan riittää kunhan jonkunlaisen lirun saa sinne purkkiin aikaiseksi...

Hei,
Mulle taas nimenomaan sanottiin että pitää olla pidättänyt 4 tuntia ennen pissa näytteen antoa. Onneks esikoinen herätti yöllä, joten tuli käytyä vessassa yöllä. Muuten olis voinut olla vaikea odottaa neuvolaan saakka. Seuraavilla kerroilla ei tartte enää pidätellä, kun sitten siitä enää katsotaan kuulemma sokerit ja valkuaisaineet(ko?). Mut ekalla kerralla tarkistettiin enemmän, en ikävä kyllä muista mitä kaikkea... Muita testejä oli hemoglobiini ja verenpaine. Mulle annettiin myös influenssa rokotus. Ainakin espoo suosittelee sitä raskaana oleville. Sydän ääniä ei edes yritetty kuunnella. Kai oli sitä mieltä että ne ei vielä kuulu.

Heips. Minullekin sanoivat, että neljä tuntia pitää odottaa ennen kuin voi sen pissanäytteen antaa. Itsellä menee sopivasti niin, että kerkeen aamulla kotona käydä sit kouluun muutamaksi tunniksi ja sit neuvolaan. :) Vähä jänskättää, kun on se eka neuvola, kun odotan esikoista. Toivottavasti kaikki menee hyvin. :) 

Moikka pitkästä aikaa..

Mullakin huomenna pikkujoulut ja 3 viikon päästä hautajaiset.. :(
kävin ostaa vaaatteita!! voi vit... onko teillä ongelmaa? ei niin mikää ole hyvä - ei haluis töissä että tiedetään mutta miten sitä
peittelee jos alkaa näkyä (ainakin 12 viikolle asti) - kulkee noissa juhlissa jätesäkki päällä? :D
tällä hetkellä yhdet housut jotka niinku tuntuu päällä hyvältä - däääm!
aina ollu tota keskivartalon paksuutta ei paljolti mutta nyt sen mahan huomaa jo häiritseväst jos pukee vaikka mekon päälle

eikös tämäkin ole aika yksilöllistä milloin kullakin raskaus alkaa näkyä?

mulle voi synnäriksi lisätää seks-

pari muutakin taisi olla - jos vaikka pitemmällä ollessa tekis tuollaset mammatreffit? :)

hen mulla sama ongelma noiden vaatteiden kanssa. Sukulaisille ja kavereille ollaan jo kerrottu koska a) ollaan mörrimöykystä nniiin innoissaan ja b) EI SITÄ SAA PEITETTYÄ ellei pukeudu johonkin mukavaan ja käytännölliseen kylpytakkiin tai mainitsemaasi jätesäkkiin!! Mulla kyse taitaa olla enempi jostain turvotuksesta eli varmaankaan se varsinainen vauvamasu ei vielä näy. Töissä yritän peitellä mahaa pukuhuoneessa. Parhaiten se tällä turvotuksella onnistuu, kun tulee 10 min myöhässä töihin[:D] Varsinaiset työvaatteet ovat mukavan tasapuolisia kaikille, kun sairaalan valkoisissa kaikki näyttävät tasapaksuilta eikä mikään kurvi näy mistään...

Voi kiva, mä varmaan kiemurtelen kauheessa pissahädässä sinne neuvolaan kun aika on 8:30 :DD Nooh... Pitää sit varmaa laittaa herätyskello yöllä soimaan et tulee se neljän tunnin tauko.

hen, mulla kans synnärinä SEKS. Mammatreffit olis kivat, ehkä tosin just vähä myöhemmin sit kun on ainakin ekassa ultrassa käyty.. :)

Mulla ei onneksi vielä mitään pahempaa turvotusta ole ollut, mutta tuntuu että alkaa olla hieman pahoinvointia. Varsinkin kun on pitempään syömättä niin olo on ihan jäätävä! Ja väsyttää joka päivä vaan enemmän.. päikkäreitä tulee otettua.

nasku, rv 6+1

Jos Minnuska89 vielä päivittää listaa niin mulla on toinen lapsi tulossa, olen 34-v ja synnytys sairaala on Jorvi. Oliko täällä muilla Jorvia? Meillä tämä valinta osoittautui tosi käteväksi ensimmäisellä kerralla, sillä me asutaan n. 5 minuutin päässä sairaalalta. Meillä ei ollut perhe huonetta, joten mies pääsi kätevästi kotiin nukkumaan, syömään yms. ja sitten taas takaisin sairaalaan meidän seuraksi.

Santsu onko se jorvi hyvä paikka? Me ollaan käyty siellä muutaman kerran tutkimuksissa ja tuntuu, että siellä on hyvin vahvasti liukuhihnatoimintaa - potilaat äkkiä sisään ja vielä nopeammin ulos. Viimeksikin ovelta jouduin kyseleen lisätietoja, kun hoitavalla lääkärillä oli niin kiire päästä meistä eroon. Aloitti myös sanelun meidän ollessa vielä paikalla, kun olisimme halunneet kysellä asioita. Myös ensimmäisellä kerralla sisätutkimus oli kivuliain, missä ikinä olen ollut! Toisella kerralla kun alkioo ultrattiin, oli lääkäri hirmu hätäinen. Totesi vain, että juu juu sydän sykkii ja sitten otti päästä-peppuun mitan. Jotenkin olen tottunut, ettei nämä gynekäynnit ihan näin hätäisiä olisi...

Imj harmi jos sulla on ollut huonoja kokemuksia Jorvista. Itsellä on taas kaikki mennyt aina hyvin. Molemmat Ultrat teki mukavat lääkärit. Eka Ultra oli viimeksi vielä pitkä kestoinen sillä vauva ei oikein suostunut "poseeraamaan" joten jouduin käymään välillä vessassa ja tekemään muuta "jumppaa" eli aikaa kului enemmän kai kun yleensä, mutta ei silti ollut yhtään hermostunut. Mut koska Jorvi on iso sairaala, on tietysti mahdollista että siellä on myös näitä "liukuhihna" lääkäreitä. Taisin jo aiemminkin kirjoittaa vähän mun synnytyksestä. Meille sattui vuoron vaihto keskelle synnytystä, joten sain kokea kaksi kätilöä, molemmat oli tosi asiantuntevia ja mukavia. Samoin osastolla oli kaikki kolme päivää sama kätilö, joka meitä opasti ja se oli tosi mukava. Tosin naapuri pedin rouvalla oli vähän ärsy kätilö, mutta se ei onneksi puuttunut minun hoitooni. Ja kuten sanoin sairaalan sijainti on ihanteellinen meille.

Hei!

Kai sitä häätyy jo alkaa uskomaan, että minun sisällä kasvaa pieni ihmisen alku. [:)] Jotenki tämä eka neuvolassa käynti konkretisoi aika paljon asiaa. Tuosta pissan pidätyksestä pitää heti kommentoia, ettei minua ainakaan kehotettu oottamaan neljää tuntia. Ja olin siis aamulla herätessä (n. 6:30) käyny pissalla ja siellä sitten pissasin ennen yheksää. Täti oli oikein ihana, varmaan suhkot omaikäiseni. Harmi vaan, että seuraavalla kerralla on eri täti ja taas vuoden vaihteen jälkeen uus, jonka sitten kyllä pitäs pysyä loppuun asti. Mulla on äitiyskortti!! Uskomattoman hienoa! [:D]

Voin päivittää listaa Santsu, mutta huomasin että et ole ollenkaan siellä kun et ole aikaisemmissa viesteissä laittanu sun laskettua aikaa niin en ole voinu lisätä sua listalle sen takia mutta jos laitat sen lasketun ajan niin sitten helpompi lisäillä sut muiden joukkoon listaan [:)]

Mulla menkat myöhässä jo toista päivää ja eilen tuli ennen saunaan lähtiessä tosi kipeitä menkkamaisia kipuja ja sitten kävin vessassa niin tuli pyyhkiessä paperiin ihan vähän verta ja tänään aamulla ei ole ollut mitään kipuja tai vuotoja, eli se jäi siihen eiliseen tuhruun [:D] Jos olisi tärpännyt nytten niin mulla laskettu aika tulis olemaan:

• 29.07.2011
  • 30.07.2011
  • 31.07.2011

YK10

KP 35/33

•  
    Moikkis,
    Joo se laskettu aika on unohtunut, eli laskettu aika on 9.7.2011. Tosin neuvolan mukaan olis 8.7. Saas nähdä milloin se on Jorvin mielestä. Se ainakin viimeksi heitti päivällä neuvolan aikaan vaikka vastasi tasan samoja viikkoja. Heillä on kuulemma eri laskuri kuin neuvoloilla, järkevää vai mitä...

Ai niin piti Minnuskalle vielä ilmoittaa että peukut on pystyssä että nyt olis tärpännyt [:D]

Mullakin on äitiyskortti, ja kuva ultrasta! <3 Tää on nii uskomatonta etten meinaa housuissa pysyä!!
    Tänään käytiin ultrassa keskussairaalalla, ja kyllä siellä vaa oli semmone möykky. Voi sitä kyynelten määrää ku lääkäri sano et kaikki on kunnossa, että siellä oikeasti on uusi elämä kasvamassa.. [:)] Jampan pituus 7,7 mm ja laskettu aika siirty muutamalla päivällä, eli on nyt 17.7. Niin ja tuohon listaan voi päivittää myös että olen 28 vuotias.

Onnellista odotusta kaikille, minä itte olen nyt iki-iki-iki onnellinen!!! Kumpa Jamppa vaan pysyisi kyydissä loppuun asti <3

Moi!
    Laskettuaika olis 11.7.2011[:)] ja mammalla ikää 25 vee.. Pikku kakkonen tulossa[:)] Lieksassa asutaan ja Joensuun keskussairaalaan mennään synnyttämään elikkäs noin.100 km päähän..

hei,
    laskettu aika olisi 11.7.2010 ja mammalla ikää 32 vee. Ensimmäinen lapsonen olisi tulossa. Pietarsaaressa majaillaan, ja synnyttämään mennään joko paikalliseen tai sitten Kokkolaan. En ole vielä asiaa päättänyt. Ensimmäisessä ultrassa käytiin tänään varmistamassa että siellä masussa tosiaan on pieni asukki. Viime kesänä alkanut raskaus kun oli tuulimuna, ja tuli ilmi vasta viikolla 12.

Moi ja tervetuloa uusille!

Minnuska89, jee, millon teet testin?!? Tsemppiä!
    Mä muuten meen synnyttämään varmaan naistenklinikalle, se näky listasta vielä puuttuvan..

Täällä oli jo neuvola- ja ultrakuulumisia, hienoo! Voih... mun varhaisultraan on vielä yli kaks viikkoa ja 1. neuvolaan yli kolme. Miten voi päivät mennä niin hitaasti... Toispuolisestikin mahaa vähän painaa, ettei vaan ois kohdunulkoinen...

Nyt täytyy kyl ottaa itteä niskasta kiinni ja iloita jokaisesta päivästä, menee ne niin kuitenkin paremmin ku murehtiessa :)

Takaisin