Hiphei, mulla oli eilen toka neuvola ja stressaava neuvolaan meno olikin. Terkkari sanoi mulle 4.12 että olis hyvä jos paino ei siitä luvusta nousisi, tottakai se nyt vähän saa. Ja sit oli verikokeiden tulokset siellä, ne mitkä otettiin ekassa neuvolassa. Ja sit oli vielä sen ekan sokerirasituksen tulokset. Huh. Olin ihan varma että tuomio tulee.
Vaakalle ekana, olin saanut painoa lisää 400g kuudessa viikossa! Terkkari sanoi että toi on aivan ihanneluvuissa ja kehui kovin. :)
Verenpaine mitattiin, aattelin että ne huitelee kans jossain... 116/85, sanoi että hyvähyvä, alapaine aika rajoilla mutta hyvä tuo oli. :)
Verikokeiden tulokset oli negatiiviset, eli sain positiiviset paperit ja hemoglobiini näytti 144..sillo kuus viikkoo sitte siis otettuna, mutta nytte ei ottanu uutta ku luku oli niin hyvä. :)
Sokerirasituksen tulos. Iiiiiik!
Se ei ollu hyvä, vaan ERITTÄIN HYVÄ! Ja kehuja sateli. :)
Mulla meinas tulla ilopissa housuun ja olin niiiiin huojentunu..
Myös virtsanviljely oli ok.
Keskusteltiin paljon ruoka-asioista ja mua stressaavista hesemäkkilimuherkku-himoista. Sanoi että tosi hienoa että olen ollu nyt ilman, mutta ei mun kokonaa tartte olla ilman, saan sillontällön syyä niitä. :) Kohtuudenrajoissa ja järki päässä.
En aio tehä samaa virhettä kuin kaverini, sillä ei kans alkuun tullu juuri mitään kiloja, sit ajatteli tietenki et hitto ei oo lihonu ja herkkumättöä ja ymym ja seuraava neuvola käynti ja pam! 12kg tullu painoa. :D en tosiaan sen mun diabetespelon kanssa uskalla lähtä uhmaamaan..
Sydänäänet kuultiin, hetken etsimisen jälkeen, mutta terkkari sanoi että siinä saattaa kestää ku mulla on tota massaa siinä päällä pikkusen ja kohtu vielä niin pieni. Mutta luottavaisin mielin siinä makasin ja odottelin ilman paniikkia. :)
Ensi viikolla ois neuvolalääkäri, maaliskuun 6 pvä rakenneultra ja maaliskuun 16 kolmas neuvola. Pitkä väli neuvoloiden välissä, luulin että niissä käydään useemmin
Sain miehen mukaan eiliselle käynnille, terkkari sanoi että hänen ei enää tarvitse tulla neuvolaan mukana jossei erikseen pyydetä, ku nyt hänet on tavattu ja äitiähän siellä tutkitaan :)
Ja eilen palkitsin itseni toissapäiväsen lumisavotan jäljiltä ja erittäin hyvän neuvolan jäljiltä, heseruualla! Oli aivan törkeen hyvää.
Sallin myös itselleni pienen limupullon ja illalla muutaman namun. Nyt sit jatketaa taas herkuttomalla linjalla lauantaihin asti, sillo syyää vähän kakkua. :)