Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Kiitos Lemmy ♡ soittelin neuvolaan niin käskivät viel tulla tarkistaa tilanteen, kolmelta siis ultraan. Rakastan mun työtä, mut jotenkin oon niin v-ttuuntunu tällä hetkellä ja vihanen. :/

Voi elämä!!!!
Mun värkki alkaa kipuilemaan jo nyt !!
Olin reenaamassa hevosta niin eikö juilinu alapää ihan urakalla!!
Ihan tuntui liitoskivuilta!
Hieno homma!
Mun pitäis kesään asti tehdä ihan normaalisti asioita, argh!

Ihana Jenzku kuulla että olikin väärä hälytys!

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin, hienosti sydän sykki! <3 Tosiaan ehdin jo panikoida jostain syystä jo pidemmän aikaa että kaikki ei ole hyvin ja oli sellainen olo että sydän ääniä ei kuulu... En edes tiedä miksi. Sitten vielä kätilöopiskelija joka oli neuvola tädin mukana etsi ja etsi sitä sykettä niin siinä ehdin miettimään että noniin nyt niitä ei sitten oikeasti löydy... Mutta löytyi sentään kuitenkin. :)

Oletko Dino ollut jo ultrassa? Mäkin olen ihan hermorauniona, että sydänääniä ei varmaan kuulu. :-( Perjantaina olisi ultra, mutta tällä hetkellä tuntuu että menen huomenna avoimeen neuvolaan kuuntelemaan jos siellä jotain on...

Onnea Jenzku!! :happy:

Mä oon ihan hukassa näiden ketjujen kanssa, mut nyt löysin tän, missä oli puhetta noista "riskiluvuista".

Tänään siis oli toinen neuvola ja nlatäti siinä korttia täytellessään selasi tietokonetta ja mutisi: "ultrassa siis oot käyny ennen joulua.. Riskisuhde Downin oireyhtymään on 1:1250.. Mä nyt merkkaan sen tähän korttiin kanssa.." Mulla leuka loksahti ja sanoin, ettei se noin pieni pitäny olla :eek: Olin ihan kauhusta jäykkänä kun oon ihan varma, että sama neuvolantäti mulle puhelimessa sanoi luvun joka oli yli 10000 :wideyed: Hän lohdutteli, että luvulla ei juurikaan ole merkitystä, kunhan se vaan on yli sen 1:250. Hui! :nailbiting: Ja mun ikäisellä siis normaalisti 1:900.. Sen jälkeen mitattiinkin verenpaine, joka kumma kyllä oli hiukan koholla! :nailbiting:

Enkä mä sitäkään tietenkään sano, ettenkö missään tapauksessa Down -lasta pitäisi, mut tuli vaan olo kun ois puulla päähän lyöty, kun ihan varma olin, että on sanonu suuremman luvun aiemmin mulle puhelimessa.. :sorry:

Seuraava ja kolmas neuvola vasta maaliskuun alussa.. Onkohan mulla esikoisen loppuodotuksen viikottaiset neuvolakäynnit niin tuoreessa muistissa vai käydäänkö toista odottaessa neuvolassa harvemmin? :wideyed:

Kalaäiti & Kyytiläinen 15+1

Kalaäiti, meidän neukkutäti sano että hän tykkäis et siihen korttiin kirjotettas aina vaan negatiivinen, jos on pienempi riski kun tuo 1:250. Sen takis kun odottavat äidit stressaa niitä lukuja sit ihan hirveesti ja kyselevät toisilta ja vertailevat edellisiin raskauksiin, tulee vaan turhaa huolta. Eli ts ei toinna ressata, se 1:1250 on niin pieni mahdollisuus että huoli on turha :) siihen lukuun kun vaikuttaa Verikokeen ja nt lisäks odottajan ikä, paino, tupakointi ym :) se on vaan luku :)

Mä olen kävelevä kaasupallo, pierettää hirveesti kokoajan, onneksi töissä vointöräytellä ja laittaa mummojen ja pappojen syyksi. Hih hih hih.... Tuntuu et nahka repee

Joku kyseli mitä toi suhdeluku tarkoittaa. En tiedä onko joku jo vastannut, mutta pähkinänkuoressa sitä että jos luku on esim. 1:1250, se tarkoittaa sitä, jos syntyisi 1250 lasta samoissa olosuhteissa, kuin masussasi kasvava,niin yhdellä olisi down.

Hiphei, mulla oli eilen toka neuvola ja stressaava neuvolaan meno olikin. Terkkari sanoi mulle 4.12 että olis hyvä jos paino ei siitä luvusta nousisi, tottakai se nyt vähän saa. Ja sit oli verikokeiden tulokset siellä, ne mitkä otettiin ekassa neuvolassa. Ja sit oli vielä sen ekan sokerirasituksen tulokset. Huh. Olin ihan varma että tuomio tulee.

Vaakalle ekana, olin saanut painoa lisää 400g kuudessa viikossa! Terkkari sanoi että toi on aivan ihanneluvuissa ja kehui kovin. :)

Verenpaine mitattiin, aattelin että ne huitelee kans jossain... 116/85, sanoi että hyvähyvä, alapaine aika rajoilla mutta hyvä tuo oli. :)

Verikokeiden tulokset oli negatiiviset, eli sain positiiviset paperit ja hemoglobiini näytti 144..sillo kuus viikkoo sitte siis otettuna, mutta nytte ei ottanu uutta ku luku oli niin hyvä. :)

Sokerirasituksen tulos. Iiiiiik!
Se ei ollu hyvä, vaan ERITTÄIN HYVÄ! Ja kehuja sateli. :)
Mulla meinas tulla ilopissa housuun ja olin niiiiin huojentunu..
Myös virtsanviljely oli ok.

Keskusteltiin paljon ruoka-asioista ja mua stressaavista hesemäkkilimuherkku-himoista. Sanoi että tosi hienoa että olen ollu nyt ilman, mutta ei mun kokonaa tartte olla ilman, saan sillontällön syyä niitä. :) Kohtuudenrajoissa ja järki päässä.
En aio tehä samaa virhettä kuin kaverini, sillä ei kans alkuun tullu juuri mitään kiloja, sit ajatteli tietenki et hitto ei oo lihonu ja herkkumättöä ja ymym ja seuraava neuvola käynti ja pam! 12kg tullu painoa. :D en tosiaan sen mun diabetespelon kanssa uskalla lähtä uhmaamaan..
Sydänäänet kuultiin, hetken etsimisen jälkeen, mutta terkkari sanoi että siinä saattaa kestää ku mulla on tota massaa siinä päällä pikkusen ja kohtu vielä niin pieni. Mutta luottavaisin mielin siinä makasin ja odottelin ilman paniikkia. :)

Ensi viikolla ois neuvolalääkäri, maaliskuun 6 pvä rakenneultra ja maaliskuun 16 kolmas neuvola. Pitkä väli neuvoloiden välissä, luulin että niissä käydään useemmin O.o

Sain miehen mukaan eiliselle käynnille, terkkari sanoi että hänen ei enää tarvitse tulla neuvolaan mukana jossei erikseen pyydetä, ku nyt hänet on tavattu ja äitiähän siellä tutkitaan :)

Ja eilen palkitsin itseni toissapäiväsen lumisavotan jäljiltä ja erittäin hyvän neuvolan jäljiltä, heseruualla! Oli aivan törkeen hyvää. <3
Sallin myös itselleni pienen limupullon ja illalla muutaman namun. Nyt sit jatketaa taas herkuttomalla linjalla lauantaihin asti, sillo syyää vähän kakkua. :)

Hyviä vinkkejä flunssan taltuttamiseen? Tosi kuumeinen olo ja kurkku kipeenä tässä stressailen et eihän vaan influenssaa pukkaa kun ei rokotusta tullu otettua.. vaikuttaako flunssa/influenssa sikiöön? :o

Hyviä vinkkejä flunssan taltuttamiseen? Tosi kuumeinen olo ja kurkku kipeenä tässä stressailen et eihän vaan influenssaa pukkaa kun ei rokotusta tullu otettua.. vaikuttaako flunssa/influenssa sikiöön? :o
Flunssassa ja influenssassa on sikiölle vaarallista lähinnä kova kuume. Eli siis se pitäisi saada pidettyä lääkkein kurissa. Muuten ei oo hätää :) Keskiraskaus on flunssien kannalta helpompi kun silloin voi käyttää tarvittaessa muutakin kuin Panadolia! Alkuraskaudessa/loppuraskaudessa ibuprofeiiniä kun ei suositella ja mulla se on ainoa, joka auttaa!

:happy: Heippa kaikki! Täällä odotellaan innolla jo mitä kaikkea vuosi vielä tuo tullessaan. LA 3.7 ja tähän asti osoittautunut vauhdikkaaksi tapaukseksi. Itsellä muutama ystävä synttyttämässä huhtikuussa ensimmäistään ja ihanaa katsoa vierestä mitä sitä itselläkin edessä. Oon miettinyt sellaista, että haluatteko te tietää lapsen sukupuolen, jos se on mahdollista rakenneultrassa?
Ensisynnyttäjä 25 v helsingistä

Sinkki ja c-vitamiini lääkkeettöminä juomina auttaa tai ainaki helpottaa kurkkua. Posivil zink nimellä myynnissä.
Syy miksi raskaana oleville suositellaan rokotetta on se että riski sairastumiseen on suurempi heikentyneen vastustuskyvyn takia ja 2/3-3/3 tauti on rankempi kuin muuten olisi, plus viimeisellä komanneksella vie usein sairaalahoitoon.

^ no näinpä! Kaikki on nykyään niin tyttö-poika-tyttö-poika, ettei voi hankkia mitään joka kävis molemmille. Itse vaatekaupassa työtä tekevänä käynyt tästä asiasta monen äidin ja isän kaa keskustelua. Meillä rakenne ultra 13.2 ja vähän alan olee jo malttamaton tyttöä veikkailen.

Takaisin