Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Tiisu, sen np-ultran oon käynyt (ja kaksi ylimääräistä ultrakertaa ennen sitä...). Rakenneultra 19.2. sitä kovasti odottelen jo...

Ja mua kans närästää ja joka ilta yskin närästyksen takia niin paljon että tulee oksennus... Ennen raskautta en edes tiennyt miltä närästys tuntuu...

Ehkä oot Lolamon vaan ollt tavallista väsyneempi? Tai ainakin mulla pari yötä mennyt pissimättä ja luulen, että johtuu siitä. Tai sit ei oo tullu juotua tarpeeks.

Mä kyllä sinänsä pärjään ton närästyksen kanssa, ku oon tottunut. Tosin oon tottunut, että sitä voi vähän paremmin lääkitä. Enemmän pelkään milloin selkä kosahtaa kokonaan, kun senkin kanssa valmiiksi vaikeita ongelmia. Mut nää toki tiedossa ennen ku raskautta yritettiin.

Dino, ootko jättänyt iltasyömiset pois? Ennen makuullemenoa ei kannata pariin tuntiin syödä.

Meillä olisi rakenneultra 9.3.
Oon ollut ihmeissäni miten tää aika menee näin nopsaa, kohtahan sitä ollaan jo puolivälissä!

Päänsäryt meinaa vaivata!!
En hennois ottaa edes sitä panadolia, kohta on pakko vain ottaa.

mulla tänään neuvola :) ja täällä kans yks närästyksestä kärvisä, niiin inhottavaa! ja pää kipu vaivannu kolmatta päivää :/

Rupikonna, itekki ihmetelly miten aika mennee niin äkkiä. Miulla tänään rv 15+0. :)mutta silti tuo maaliskuu kauhheen ettäällä vielä, rakenneultra siis 2.3. Kannattaa levätä ainaki jos se päänsärky on, ni se jo vähän siihen auttaa, jos auttaa. Itellä ei mikkään. :/enkä sitäkään särkylääkettä oo ottanu.

Kirahvi, juu yleensä en syö iltaisin kun ei tee oikein mieli. Joskus saatan jotain pientä syödä jos tuntuu että on nälkä, mutta harvemmin..

Käytiin vihdoin ja viimein np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Pieni ei meinannut millään mennä oikeaan kuvakulmaan niskakuvaa varten, 35 min meni ja vatsa on vähän hellänä. Nyt vielä odotellaan veriseulan tuloksia. Jos jotain on, soittavat alkuviikosta.
Kuitenkin hyviä uutisia viikonlopuksi!! :-)

Mie varovaisesti tänne kirjottelen. Oon teidän kuulumisia lukenu jo pari kuukautta, mutta en ole uskaltanu ite kirjotella. Ollut hiukan epäuskoinen olo tästä raskaudesta ja sen jatkumisesta! :)

Olen siis 30-vuotias ja ensimmäinen raskaus. LA olis 22.7. Joensuussa asustelen mieheni, kahden kissan sekä koiran kanssa. Tämä kaikki tapahtui niin yllättäen kun kirkkokin on varattu ensi heinäkuun häitä varten! Ne nyt siirtyy toiseen ajankohtaan!

Kaikki ei ole sujunut ihan mutkattomasti kun mie esim. onnistuin sairastamaan vesirokon ensimmäisen kolmanneksen aikana. Ollaan erityistarkkailussa, mutta ainakin maanantaina ultrassa näkyi terveen olonen pikkuvaavi!

Tervetuloa uusille munkin puolesta.
Np ultrassa kaikki hyvin ja verikokeen tulokset tuli tänään kaikki on hyvin ja
SOKERIRASITUS OK ?!? JEEE!!!
Siis mulla on 3 edellistä raskautta ollu raskausdiabetes, ja nyt puhtaat paperit <3
On siis voittajafiilis, vaikka se nyt tarkoittaakin sitä että uusin kokeen sit 10-14 viikon kuluttua, mut silti oon ihan täpinöissäni =)
Vaatteista: Mulla menee pojalle kaikki muut paitsi pinkki ja tytölle en halua tumman sinistä ellei se ole selkeesti mekko tms. Eli esim tumman siniset verkkarit ja paita yhdistelmä traktorin kuvalla ei menis, mutta punanen paita traktorin kuvalla olis ihan jees.
Sukupuolesta: Juu haluan tietää, toivon tosissaan sitä prinsessaa näiden prinssien jatkoksi, mutta ihan yhtä rakas se lapsi on joka sieltä syntyy, riippumatta siitä mitä jalkojen välistä löytyy.
Närästyksestä: Kiitos kaikista ruokavinkeistä, ei oo vielä pahemmin närästänyt, mut eiköhän se loppuraskaudesta taas tule sekin vaiva =)

Moikka. Uutena kanssa täällä kirjoittelen vaikka teidän juttuja olen lukenut ihan ekoista viikoista lähtien. Olen 23 vuotias Hyvinkäältä. Ensimmäinen lapsi tulossa.. Tosin yksi keskenmeno takana 3 v sitten maaliskuussa. Sen jälkeen yritystä melkein se 3v ja nyt vasta tärppäsi uudelleen uuden kilpirauhaslääkkeen aloituksen myötä. Laskettu aika meillä on 8.7 ja eka ultra takana jo ennen joulua. Pikkuhiljaa uskaltaa alkaa iloitsemaan nyt 15+2 meneillään. Oon kärsiny voimakkaasta pahoinvoinnista 6 viikosta saakka ja useampi sairaalareissu tiputuksessa takana. Töihin palasin 2 viikkoa sitten ja jouduinkin uudestaan saikulle koska en pysty asiakaspalvelutyössä olemaan ja oksentamaan kokoajana (parturi-kampaaja) ihan suunnaton apu ollut tästä foorumista kun on saanut lukea ettei se ruusuilla tanssimista kaikilla muillakaan ole. Vertaistuki paras apu. Tulipas pitkä viesti mutta jännityksellä täällä eletään ja niin innoissaan ettei paljon muuta mielessä pyörikkään :) itse siis tosiaan ihan untuvikko näissä asioissa joten ihana lukea myös konkareiden kirjoituksia ! :D

Lolamon, mullakin on nyt kaksi yötä takana niin, että oon herännyt vaan kerran eikä oo ollut pakko mennä vessaan enkä oo jäänyt pyörimään unettomana sänkyyn. Ihanaa, on niin virkeä olo (näin aamusta, iltapäivällä varmaan taas nukuttaa). Turvotus on vähentynyt (musta toi maha on nyt ihan raskausmaha eikä pelkkää turvotusta, ja sekin on ilmeisesti auttanut nukkumiseen, kun ei mahassa tunnu ikävältä yöllä joissain asennoissa, kuten aiemmin. Toivottavasti nää hyvät yöunet jatkuis, niille olis tarvetta.

Tervetuloa uudet :smiley-angelic003

Äh, närästys :inpain: Mulla on kauhee jalapenojen himo, eikä se nyt varsinaisesti ainakaan helpota tota iltakorvennusta :meh:. Pitää mennä hakemaan Gavisconia apteekista, noi Renniet on sama ku pastilleja söis.

Se on kyllä karseeta, tuo närästys :depressed: Esikoista odottaessa se sai aivan uuden ulottuvuuden, vaikka tuttu vaiva mulle jo vuosien takaa (aiemmin pärjänny lääkkeettä)..
Rennietä popsin ku karkkia, mutta niistä ei alun (ehkä kolmen päivän?) jälkeen ollut apua ja soitin muutaman viikon kärvisteltyäni neuvolaan tujumpien lääkkeiden toivossa. Sainkin jonkun reseptin ja ai että! Närästys oli niiden avulla pelkkä ikävä muisto vain! :smiley-angelic003 ..synnytys auttaa tuohon vaivaan myös..

Täällä tänään käyty sokerirasituksessa aikasemman rd:n takia.. Alkuviikosta soittelen tuloksia.. Kunpa mäkin saisin hyviä uutisia :smiley-angelic002

Womb, sulla kun aiemmista ollut tuo rd, niin onko se siis jo tässä 12-16 viikon rasituksessa selvinnyt vai vasta silloin puolenvälin jälkeen?

Kalaäiti & Kyytiläinen 15+3

Kauhulla minäkin odottelen ensimmäisiä närästyksiä. Mie en oikein edes tiedä millaista närästys on, ei ole aiempaa kokemusta (kai ;D).. Mutta asia korjaantuu varmasti raskausaikana. Voisikin hakea apteekista valmiiksi vaikka just tuota mainitsemaanne uutta lääkettä, että on sitten apu heti saatavilla.

Sitä en tiedä onko siitä oikeesti apua (reduflux) mutta ei se rennietä huonompaa voi olla. Itsellä joskus harvoin närästää, onneksi ei ole sitä ollut raskausaikana. Siihe ei mitkään renniet auta. Samarinista on kanssa joskus apua, en tiedä miten sen käyttö raskausaikana?

Takaisin