Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

jenzku: mä soitin ite sinne sikiötutkimusyksikköön kerran viikossa. Niillä oli maanantaisin kokous ja tiistaisin sai kysyä vastauksia. Sain sitten myös tietää, että meiän näytteessä menee se 3-4vkoa ja se auttoi odottelussa.

On kyllä harventunut hirveästi nuo nlakäynnit, meillä oli se eka 8.12 ja toinen on 28.1.
Ultrassa sanottiin vain että normaalit on riskit...
Edellisessä luvut merkattiin nlakorttiin, tästä ei...

Meille ultrassa sanottiin, että soittelevat jos jotain poikkeavaa. Ollaa nyt sit n. kaks viikkoa ootettua ja aateltiin, että jos eivät loppuviikkoon mennessä ole soittaneet niin varmaan kaikki on sitten ok.

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja totes että kaikki ok. Vauvan sydänäänet kuulu hyvin ja lääkäri totes, että sisukas tapaus varmaan, kun niin kovaa kuuluu. :D On se pieni sitten tainnut jotain äidiltään periä... :D

Mulla vaikka tätä ylipainoa on runsaasti niin nyt on alkanut alavatsa pyöristymään ja ns. raskaus näkymään, viikot 14 + 0. Mieskin sanoi, että jestas mikä pallo sulle on tohon alavattaan ilmestynyt. :D Vastasin, että meirän Lempi-Aatos! :D

Miä oon taas ihan ulapalla mistä te höpötätte. :D kauheesti lukuja ja ei mitää hajua. Ilmeisesti jonku suhde johonki. Oonkohan miä joukosta poikkeava ku en mittää tommosia ymmärrä.. O.o noo, huomenna mulla toka neuvola ni siellä ehkä asioita selviääpi. Edellinen neuvola oli 4.12 ja oon unohtan n. 95% mitä siellä käytii läpi. Lääkäristä mitään hajua, huomen seki selvii sit. En muista yhtää pitiks mun käyä siellä jo nyt vai vasta myöhemmin.

Mutta! Olen ollu yli viikon ilman hesemäkkiä! Ja voi luoja kun tekee mieli! Niin perkeleesti! Tänää käväsin kaupassa, kaupan yhteydessä Hese. Sieltä tuli kaupan puolelle niin taivaallinen tuoksu (joo siis raskaana olevan nenään, todellisuudessa se hais grillikarstalle mitä pesty pois) ja aattelin että käyn hakee yhen juustohampparin evääksi että jaksan tehä ruokaa. Menin pelaamaan pelikonetta ja samalla kävin tahtojen taistelua että petänkö itseni ja koen morkkiksen hakemalla hampparin. Vai pysynkö kovana ja en syö. Lopulta ku olin 4euroani pelannut niin kävelin kaupasta ulos vissypullon ja pakastemansikoiden kera, juustohamppari jäi sinne! Olin ylpeä ku pääsin autolle ja kotiin :p
Oon suunnitellu että palkitsen itseni huomenna neuvolan jälkeen rankasta alkuviikosta ku kauheesti ollu tekemistä. Palkintona olisi hese tai mäkki. Katsotaan kuin käy. Vai pysynkö edelleen kovana. Tuntuu tosin tyhmältä kiusata itseään.
Ja tänää tuli viikko ilman limpparia! Hyvä minä. :)

Närästääkö ketää muuta? Iltasin alkanu polttelee. Sillontällön. Kuten taas. Nyt aika lievää. Lääkettä en oo kertaakaa ottanu, vissyllä (suolaton) selvitty tähä asti. :) ja et ku välil nousee makuulta istuma tai ihan pystyyn asti.

Ps. Hesen juustohamppari niiiiiin maistuu mulla suussa. Vaikka en ees muista millo sellasta viimeks syöny. Ei se pakkomielle ole. <3

Lolamon, nuo luvut on niitä verikokeen seulatuloksia joista selvitetään yleisimmät trisomiat!

Hei, BigMac <3
Voi man että tekisikin mieli!

Mulla on löysää nahkaa edellisistä raskauksista ja lihomisen myötä, vuodessa kerrytin sen 15kg takaisin minkä juuri olin saanut pois, mutta kyllä näyttää pinkeilevän silti!
Ja se paine, edelleen vain vasemmalla puolella :)

Meidän tk:n sokerirasitusohjeessa oli vaan 10 h paasto. Lisäksi siinä sanottiin, että edellisenä päivänä pitäisi syödä normaalisti hiilihydraatteja, etteivät tulokset vääristy. Eli ei siis varmaan kannata mitään hirveetä hiilarimättöä vetää, mutta ei myöskään hiilaripaastoa.

Mä joudun sokerirasitukseen kaksi kertaa pco:n vuoksi. Eka kerta olis parin viikon päästä. Saas nähdä, miten paastoyö menee, kun oon tähän mennessä jokaikinen yö herännyt kerran syömään. Muuten en saa nälän vuoksi nukuttua.

Ens viikolla nt-ultra (12+6) ja seuraava neuvola 14+jotain.

Lolamon, et ole ainoa joka ei ymmärrä, täällä toinen ymmärtämätön.. :) Sen olen tajunnut että ne on niitä "riskilukuja", mutta ei mitään käsitystä mitä niiden pitäisi olla, tai paljon ne mulla on kun niitä ei missään ilmoitettu...

Ja juu, närästää! Ihan koko ajan.. Ja mä en edes tiennyt ennen raskautta miltä närästys tuntuu..

Ainiin ja täälläkin hesemäkkihimot... :D Onneks mäkkiä ei oo täällä meidän kaupungissa, muuten kävisin joka päivä syömässä niitä ranskalaisia... <3

Meillä on np-ultra nyt perjantaina ja on jännittänyt jo pari viikkoa, välillä ihan ahdistaa. Tänään tuli täyteen 12 viikkoa. Ymmärsinkö teidän kirjoituksista oikein, että Hus:in alueella saisi ne seulatulokset ultran yhteydessä? Toivottavasti näin on, en jaksaisi enää kauan jännittää. Paitsi jos jotain löytyy, niin alkaa kahta kauheampi jännitysjakso. :-( Vielä kaksi päivää, puuh!

mä katoin just omakanta.fi tiedoista labra vastaukset.. jos oikein niitä ymmärsin niin down riski 1:68000 ja t18 riski 1:100000 :) miten jotkut saa tietää kumpi sieltä on tulossa jo näin aikaisin? oon aiva ummikko näissä verikoe jutuissa, esikoiselta ei keretty ottaa ollenkaan näitä kokeita....

mutta onnea Jenzku!♡

Mä oon ihan paniikissa kun yks asiakas potkas mua neljä kertaa mahaan!!!! Ei niin et olis kipeetä tehny, mut kuitenkin! Säikäyttää pirusti. Toivottavasti pienellä kaikki ok :'(

Mä oon ihan paniikissa kun yks asiakas potkas mua neljä kertaa mahaan!!!! Ei niin et olis kipeetä tehny, mut kuitenkin! Säikäyttää pirusti. Toivottavasti pienellä kaikki ok :'(
Auts :( Mua lääkäri juuri eilen lohdutteli, että tässä vaiheessa vauva on vielä niin hyvin suojassa ja turvassa ja istukka myös. Loppuraskaudessa on sitten eri juttu! Mutta seuraile tilannetta - jos ei tuu kipuja ja vuotoja, niin kaikki varmasti hyvin :)

Takaisin