Heinä-äidit 15! Tuntemuksia, oireita, odotuksia, ajatuksia ja tutustumisia.

Musta unisex vaatteita on hyvinkin :)
Meillä on tytöllä ollut isoveljen vanhoja haalareita, bodeja ym(vaikka näillä onkin 4v. Ikäeroa)
Mä oon vaan niin varma että tää kaveri on poika ja haluan kyllä tietääkin rakenneultrassa jos suostuu näyttelemään.
En ostele kyllä mitään vaatetta etukäteen, muutakuin kirppikseltä, jotenkin se vimma ostaa ostaa ja ostaa on mennyt, esikoisen kanssa piti olla kaikki, vaikkei edes tarvinnut.

Musta kans unisexejä on paljon! Ja mää en oo ollu mitenkään tarkka kuvioiden ja värien kanssa muutenkaan, meidän pojalle on kelvannu sekä pinkit sydämet että siniset autot ja kaikki siitä väliltä :)

Mulla oli tiistaina sokerirasitus (edellisessä raskaudessa oli raskausajan diabetes) ja keskiviikkona soittelin tuloksia, oikein hyvät arvot oli. Saas nähdä miten arvojen on käyny sitten toisessa rasituksessa joka on sitten joskus viikolla 24-28. Meillä kans rakenneultra 13.2 ja ei kyl millään jaksais odottaa, melko varma olen että tyttö on tulossa.

Lapsen isä tahtoo ettei oteta selvää ja tahdon kunnioittaa päätöstä vaikka se on alkanu herättää mussa vähä ristiriitaisia tunteita. :D mulla on ihan takaraivossa vaan semmonen ajatus kokoajan että poika. Ja nyt ku ei oteta selvää ja mulla poikaolo ni mietin että petynkö laitoksella sit ihan kauheesti jos tuleeki tyttö.. :D

Lolamon: Minulla eka raskaudessa -98 luvattiin poika...Oli pikkanen ylläri kun lapsi syntyi kun kätilö höpötti pikku prinsessasta O.o Mut yhtäkaikki,rakas se ylläri tytär ollu ensi hetkestä asti...Se vaa et sai ruveta hommaa niitä tyttö tavaroita :D eli itellä ainakin sukupuolelle se ja sama kunhan on TERVE pieni <3

Jooo siis ihan saman verran se rakkautta tulee saamaan, ja siks hommataan unisexvaatteita ymym ettei tuu sit kauheeta "paniikkihässäkkää" vaikka sama se minkä väriset vaatteet sillä on päällä, kuhan on vaatteet ;)

Närästyksestä puheen ollen. Mulla on refluksitauti, joten aika heikosti mennyt sen suhteen tää raskaus. Yritän saada syötyä, mutta välillä menee vaan tattaripuuro. oksennellu oon ja kovia kipuja. Lääkkeetkin joutu vaihtaa huonompiin. Mut voin antaa ruokavalio vinkkejä yms, jos jollain närästys yltyy, ku itelle se on tuttua hommaa lapsesta lähtien.

Kirahvi mulle vinkkejä kiitos! :) Mulla närästys pahentanu entisestään pahoinvointia ja oksentelu lisääntyny :/

Rupikonna & Lemmy. Ehkä oon shoppaillu väärissä liikkeissä tähän asti. Maaliskuussa reissuun madridiin nii eiköhä sieltä löydy viimestää kivaa unisex vaatetta. :)

unisex vaatteet siis käy yhtälailla tytölle kuin pojalle, siis jotain neutraaleja värejä ja kuoseja

Unisex tarkoittaa sukupuoletonta, aikuistenki vaatteissa voi olla esim unisex koot xxs-xxl eli menee sekä naiselle että miehelle :)

Kyl iteki meinaan ostaa neutraalisti jos mitä ostan mut onhan se kiva ostaa jotain tyttö tai poika tavaraakin jos sukupuoli selviää :)

Mimoza, ne ärsyttävimnät vaihtelee tietty henkilöittäin, mutta jotain yleistäkin linjaa on, niinku happamat ja happoiset (monet hedelmät, paprika, sipuli, hapatettu ruisleipä) ja paistettu ruoka on yleisesti pahoja. Ja tietty jos kahvia juo, se on ihan ekana poisjätettävien listalla, muutkin kofeiiniset niinkuin tee ja suklaa voi ärsyttää.

Mulle ja kuulemma monelle pahan kauden lohtuja on tattari, kaura, mustikka, tofu, kesäkurpitsa, parsakaali, porkkana, peruna, pavut. Kaikki aika mieto ja ei hapan. Hedelmistä just huomasin päärynän olevan hyvä. Monille on kananmuna hyvä, mulle pahin kaikista.

Mulle yleensä tulee pahoja kausia, jolloin rauhoittelen mahaa ja menee aika tiukaksi ruokavalio. Parempana kautena sitten taas monipuolistan.

Puurot, smoothiet ja sosekeitot sulaa yleensä helposti. Toisille maitotuotteet auttaa, toisille tekee pahempaa. Ne on semmonen mitä kannattaa olla pari päivää ilman jos haluu kokeilla auttaako itellä. Tää vaan muiden kokemuksista, ite oon maitoallergikko.

Sängyn pääpään nostaminen (jalkojen alle kirjoja) tai kiilatyyny on auttaa monia.

Ja sellanen sivusto on ku refluksi.net, jonka keskustelupastalta löytyy just esim. kokemuksia hyvistä ja pahoista ruoista. Voi auttaa sitä omaa kartotustyötä

Ja mimoza, lohduttavaa kuulla et muutkin oksentaa, mulla oli just vaihe, että kaurapuurokin tuli ylös ja vesi aiheutti närästyskohtauksia. Jäädytetty keitetty vesi toimi sit kraanavettä paremmin. Nyt onneks taas pärjään pikkusen paremmin, aamut kyllä toosi vaikeita.

Tsemppii kirahville :) ei ole kiva kun odotusta ikävöittää joku sairaus :/ .
Onneksi itsellä tänään viimein reumalääkäri jos sais nää polvet kuntoon, ennen joulua jo turposivat eikä mihinkään päässy ku joulu sulkee kaikki paikat..

Mä pelkään jo valmiiksi milloin alkaa närästämään!
Normaalisti en tiedä mitä se on mutta voin kertoa että kun raskaana ollessa närästää, tekisi mieli painua maan alle.

....

Hyvä tietää vähän tota ruokapuolta millä sitä mahdollisesti saa hillittyä, ikävä tunne ja toivon ettei se iske kovin pahana pidemmälle päin ku mennää. O.o

Oon ihan kummissani nyt. Oon nyt reilu pari kk ravannu lähes joka yö pissillä vähintään kerran. Ainut toimiva vessa yläkerrassa ku alakerta remontissa. Sinne välillä öisin ärsyttävä konkoilla ku remontoitava vessa siis ihan makkarin seinän takana. Ja ollut remontissa nyt aika tarkalleen kuukauden. Mutta siis pointti, en ole KAHTEEN yöhön herännyt saati noussut vessaan. O.o parisen viikkoaki taaksepäin ku mennää ni vessahädässä mulla alko sattumaan vatsaan ja oli PAKKO mennä pissille, ei vaan voinu kääntää kylkeä ja piättää.
Eilen aamulla kun heräsin tälle puol ysi kans ni piti ihan alkaa miettiä että onko yöllä ollu jotaa hereilläolojuttuja. Ei ollu. Tänä aamuna en oo ees tajunnu ku mies on käyny antamassa suukon ku lähteny töihin.. Nää unet kelpaa kyl ihan hyvin, mitä sikeämmin ni sen parempi :D

Takaisin