Hankittua...

tuosa pari viikkua sitte käytii ostamasa käytettynä edullinen ja hyvä kuntonen lasten sänky nuoremmalle pojalle, sattu vielä olee samallainen ko esikoisenki sänky. nuorempi poika on nukkunnu siis häkkisängysä tähän asti, mutta on ihte päässy kiipeileen sieltä pois. ja aika aktiivisesti välilä sieltä iltosin kiipeilee pois... nii aateltii, ettei sinänsä oo kiirettä isommalle petille, mistä pääsee vielä helepommin pois, mutta sattu kohalle tämä lasten sänky, nii oli pakko hakia. :)

meillä on 2 häkkisänkyä, tämä pojan sänky mikä on aika iso kooltaan (tai varmaa nykyää häkkisängyt on tuon kokosia) ja sitte 20v vanaha palio palio pienempi häkkisänky. aattelin jo, että vauvan saa sitte tähän pienempään sänkyyn ja keskimmäinen saa nukkua isommasa häkkisängysä.

no kuitenki se sänky tuli nyt nuoremmalle pojalle ja ruuvailin sitte häkkisänkyä osiks ja mies vei sen jemmaan. sanoin sitte miehelle, että täälä foorumilla monet jo laittaa vauvalle sänkyä ja vaatteita yms valamiiks ja me vain puretaa häkkisänky ja viiää se pois. :grin meillä se ei tosiaankaa mahu mihinkää ennenkö tuo yläkerta on valamis, mistä oon puhunukki.

turvakaukalostaki puhuin miehelle, että sen vois täsä vuojen vaihteen jäläkee hommata, nii on sitte seki valamiina ja saa miettiä miten me autoho sullouvutaa. mutta mies vain tuumas, että eihän se vauva synny vielä monee kuukautee etteihän sillä oo kiire, hän voi hakia sitte prismasta ko tulee mua hakee sairaalalta... niimpä nii, miehet... :grin
 
Kertokaahan sitten toiko joulupukki teidän vauvoille lahjoja? Mä epäilen, ettei saada vauvalle yhtään pakettia kun molempien vanhemmat konservatiivisesti ajattelee ettei syntymättömälle vauvalle lahjoja ostella. Me ostettiin miehen veljen alkuvuodesta kenties, syntyvälle tulokkaalle sellainen 56 cm toppahaalari, jonka saa hyvin kaukaloon kun siinä on sellainen vyön reikä. :santa
 
Meillä tulee ja ei tule... Äitee laittoi miulle rahaa vaunuja varten ja varmaan ku siellä kerran käydään niin saan miulla vauvana käytössä olleita vaatteita. Suurin osa on annettu kierrätykseen mut jotain on vielä tallella kuulemma. Mut en usko että on varsinaisesti vauvaa varten ostettu mitään ja ihan hyväkin niin, nyt ku o raskaudesta sana levinny ni aika monet o tarjonnu jotai hoitopöytää, pinnasänkyä jne. mikä on ystävällistä sinällään mut mie oon ehtiny hommata kaiken jo :)
 
Vauvalle ei paketteja tullut mutta toivoin mieheltä bola-korua ja hän olikin valinnut nätin sellaisen <3
 
Minun appiukko vaimoineen toi ulkomailta vauvalle aivan ihanan pienen posliinienkelin joka istuu höyhenien päällä lasipallossa :) Tyttö sai kans lasisen enkelin. Olin kyllä tosi otettu, kun en osannut yhtään odottaa mitään tuollaista.
 
Meidän vauveli ei saanut joululahjoja. Salaa oisin kyllä halunnut jotain pientä :oops: Nyt alesta lähdetään katselee niitä ekoja hankintoja, vaunua, turvakaukaloa etc...
 
Meilleppäin ilmestyi vauvalle kaksi eri lahjapakettia :)
Toisessa saatiin vaippoja,vauvaöljy sekä voide ja
toisessa oli aivan ihana nallemainen karvapuku ja sukkia.
 
Meiän tyllerö sai sukkia, kaks tuttia ja valokuvakehyksen :). Mittään en kyllä osannu oottaa vauvalle vielä! Tänään käytiin alemyynneissä ja löyty jotaion kivaa vauvalle. Olin kyllä vähän pettyny vauvanvaatteiden aletarjontaan esim. h&m ja kappahlin osalta.
 
No niin, nyt on sitten äitiyssukkahousujen ja housujen kaveriksi tehty nettitilaus. Tilasin Bebesiltä alusvaatteet ja yhden tunikan. :smiley-bounce016 Tästä se rahanlähtö alkaa kun mieluusti haluaisin vaatteeni (ja vauvan vaatteet) uutena ja olisi ihana pukea jotain kaunista päälle. Jospa vaunut, pinnasänky ym. alennuksella..
 
Jahas. Ei vissii tartte ostaa yhen yhtä vaatetta 50-60-senttisenä...luulis, et pari jätesäkillistä riittää, pelkästään noita kokoja...lisää pitää sitten hakea, kun vauva kasvaa ja tarttee isompaa. On sitten 5 toppahaalaria ens talveks :D Kaikki siis saatu ilmatteiks. Sain myös toisen imetystyynyn, rintakumeja, maidonkerääjiä, pinnasängyn patjoineen, kaks vauvan peittoa, pussilakanoita, sitterin, mobile pinnasänkyyn. Oli siellä sitten pari pakettia pikkuvaippojakin.

Varmaan ainoa hankinta tulee olemaan se isompi turvaistuin, kun vauva ei enää mahdu tohon kaukaloon. Ja ehkä ne pienemmät "city-rattaat".

Kiitolliseksi lähipiirin anteliaisuus kyllä tekee ja aion niin laittaa KAIKEN itsekin kiertoon, kuhan tavarat turhaksi käy. Yritin jo noita äitiyspakkauksen kestovaippoja laittaa kiertoon, mut ei oo kellekään kelvannut. Yks kyl just ilmotti raskaudestaan, et jos hänelle menis...:)
 
Taas vähän isommat ostokset tuli tehtyä netistä :) Tilasin parit äitiysliivit itselleni, Pampersin pieniä vaippoja, Pampersin kosteuspyyhkeitä, Aventin tuttipullo-aloituspakkauksen ja Stokken New Born-setin. Tuo jälkimmäinen on ollut pitkään mietinnässä, koska meillä on nuo pari koiraa niin en halua, että ne ihan koko ajan on nuolemassa vauvan naamaa jos se on sitterissä sen aikaa, kun teen ruokaa tms. Pari sataa noihin meni yhteensä mutta onpahan taas tehty ostoksia ja on vähän vähemmän huolestuneempi olo :)
 
Äitiyspakkaus on noudettavissa postista. Lisää pyykättävää :love017 Pitää muistaa hakea tänään tai viimeistään huomenna.
 
tänään päätin etten aio ottaa äitiyspakkausta. ei siinä oo oikeestaan mitään mitä tarviin enää. musta tuntuu, että vaatetta on jo ihan tarpeeks.
 
Miulle on kaikki lapsenhoitotarvikkeet (kynsisakset, harjat jne.) tarpeen ja vaatteistakin varmasti suurin osa. Plus se laatikko ensisängyks pinniksen sisään. :) Muutenkin ajattelin ottaa joka lapsesta oman äitiyspakkauksen jos näitä lisää siunaantuu, säästän sitten äitiyspakkauksessa olleet pestyinä lapsen omaa mahdollista esikoista varten lahjana.
 
Tuplarattaat saatiin hommattua, jee! Nyt alkaa olla isoimmat hankinnat kasassa, vaatettakin on kertynyt mukava kasa. Minä jätin kans äitiyspakkauksen ottamatta, kun on edellisestä ne tärkeimmät tallessa toppapuku, vanupuku, makuupussi, kynsisakset ym. Ite laatikkokin löytyy vielä jos nukuttaa siinä aluksi. Nyt ois enää pikkujuttuja mitä pitää ostaa. Tuttipulloihin uudet tutit, pari harsoa lisää, tutteja...Mukava, kun ei tarvi nytte kaikkea hommata alusta asti kun on jäänyt tuolta ekalta :)
 
juu kyllä ne äp:n tarvikkeet on mullekin tarpeen, mutta laskeskelin tänään että on järkevämpää ottaa rahana ja ostaa ne pari tarpeellista juttua erikseen...
 
Apua minkä kokoinen toi pakkaus oikeesti on! Noillehan tarvii oman huoneen jos aikoo kaikki säästää ja lapsia tulee useampi! :p
 
No niinpä! Me ollaan pedattu siihen laatikkoon jo valmiiks ensisänky (joka laitetaan sit pinnasänkyyn). Mut siihen laatikkoonki tarttee reunoille jotain pehmeetä, ettei se vauva huido sitä pahvia ja heräile siihen. Mä laitoin siihen sen pinnasängyn reunuspehmusteen, meni kaks kertaa ympäri. Sit jos tarttee, ni joku viltti/pyyhkeitä vielä "pesäks". (Kolmen lapsen äiskä neuvo onneks näissäKIN asioissa.)
 
mäkään en ottanu äitiyspakkausta, oon saanu/ostanu vaatetta jo niin paljon ja myös kynsisaksisetin ostin. Kylpymittarin,peiton, ja harjan sain kaverilta ku sille jäi ne käyttämättömäksi omasta äitiyspakkauksesta :)
 
Nyt on eka koneellinen äp:n pyykkiä peseytymässä, kaikki 40° pesun vaativat. Kohta laitan osan 60° kirkkaanvärisistä vaatteista omien pyyhkeiden kanssa koneeseen ja sit vielä jos narulle mahtuu noi 60° vaaleat omien kestovaippojen imujen kanssa samaan koneeseen. Sit on nekin pesty jo 5 kertaa ni luulis et imeekin jo jotain... :) Tekstiilitussi pitää ostaa et saan merkattua noi äp:n vaatteet et sit muistan mikä kuuluu mihinkin ja saan takas pakkaukseen talteen käytön jälkeen kaikki siinä tulleet ja ehjänä ja siistinä pysyneet.
 
Takaisin
Top