Hankittua...

Onnellinen <3

Satasella mukana keskusteluissa
Vaikka on aika aikaista tälläiselle foorumille...

Oletteko jo innoissaan hankkineet jotain nyt tai aikaisemmin. Tai oletteko harkinneet hankkivanne jotain erityistä?

Itse raskaana rv 5+2, joskus aikoinaan vuosia sitten hankittu ensipipo. Sekä talvihattu ja rukkaset...
Tilasin pari päivää sitten yhteinen odotuskirjan, sekä Lapselliset vauvakirjan. Yhteinen odotus kirjaa haluan ehdottomasti aloittaa heti täyttämään... Jotta en unohda mitään tärkeää myöhemmin. Vauvakirja tuli tilattua samalla, kun oli paljon edullisemmat kuin muualla. (Yhteensä kirjat vajaa 21€, ei postikuluja...)

Iron maiden body on hankintalistalla isännän iloksi :)
 
Miulla on läjä lastenvaatteita koot vaihdellen vastasyntyneestä vuotiaaseen. Miehen nuorimmaisen jäljiltä miulle päätyivät. Ei niitä kauheasti ole, mutta alku se on sekin, äitiyspakkauksen kera.

Tarvii alkaa hiljalleen jotain listaa kasailemaan mitä sitä oikeasti tarvitsee. Vielä en ostele mitään, mutta itseni tuntien kun meinaan aina ostaa kaiken mahdollisen ja rahat on kuitenkin tiukoilla ni parempi alkaa miettiä jo nyt, mitä sitä oikeasti tarvitsee. Helpompi sit välttyä turhan ostelulta.
 
Aika hyvin on ne tarvikkeet jo mitä pitääkin tytön jäljiltä. Ne mistä en kokenut olevan hyötyä, olen jo myynyt eteenpäin. Esim. imetystyynyä en ikinä oppinut käyttämään, mun mielestä normaalit paksut tyynyt oli paljon paremmat. Kantoliinastakaan ei ollut hyötyä, koska tyttö ei vaan viihtynyt siinä. Kakkosen kanssa voisi kokeilla reppua, kun ei sitä tullut testattua.

Yks hyvä hankinta mitä voin suositella on mikrosteriloija. Niin helppo nakata vesi ja pullot sissään ja mikroon vaan. Ei tartte säätää kattiloiden kanssa ja edullinenkinkin jos vaikka käytettynä ostaa.

Sitteri ja leikkimatto oli ihan ehdoton. Harsoja ei ole alussa ikinä liikaa, pitää hommata niitä jokunen lisää :) Sähköisestä rintapumpusta oli iso apu. Sai pakastettua maitoa jos vauva jäi vaikka hoitoon.

Kaksoisrattaiden hankinta se ois ainakin eessä. Sitten pienempiä vaatekokoja, kun nekin ehdin laittaa eteenpäin.
Isompi asuntokin pitäisi vissiin laittaa hankintaan :D Nykyinen tuntuu jo välillä meille ahtaalta.

Aikasinhan näitä asioita tulee mietittyä, mutta pakko ajatella positiivisesti. Mutta kannattaahan ne hankkia vasta, kun ollaan "turvallisemmilla vesillä".
 
Itse oon muutaman pikkuisen vaatteen hankkinut pahimman vauvakuumepuuskan vallassa jo pari vuotta sitten :D Joitain tarvikkeita ollaan myös saatu ystäviltä ja perheeltä second handinä :)Pistin myös viime viikolla tilaukseen ystäväni suosituksesta kotidobblerin :) Vielähän sillä ei varmastikaan mitään kuule, mutta odotan innolla sitä aikaa, kun joka ilta saa kuunnella pikkuisen sydäntä ja puuhailuja masussa :Heartred Isommat hankinnat ja lisää juttuja hankitaan kuitenkin vasta vähän varmemmilla viikoilla.
 
Bola-koru oli ensimmäinen hankinta, jota aion pitää koko odotusajan ja muistona. :-)
 
Esikoisen jäljiltä on aikalailla kaikki tarvittava. Esikoiselle ostettiin jokin aika sitten Baby Joggerin City Selectit, joten niihin tarvitsee siis vain hankkia sisaristuin ja vaunukopan kankaat. Esikoinen vielä pinnasängyssä, joka menee laidan irroittamisella jonkin aikaa junnusänkynäkin, joten jonkinlainen kehto (kenties, esim. Uinua-kehto) varmasti tulee alkuun kyseeseen pikku kakkoselle, kunnes esikoinen siirtyy ihan kunnon junnusänkyyn. Pojan vaatteita on aika monta pahvilaatikollista, osa ihän käyttämättömiä (ööö, jollain lähti vähän mopo käsistä esikoisen hankintojen kanssa :) ), tyttö jos kakkonen on niin sitten pääsee vähän reilummin taas heittäytymään shoppailuvaihteelle :)
 
Muutama kuukausi sitten New Yorkista mukaan tarttui muutamia ihania bodyja vaikka silloin en ollut vielä plussannutkaan. :)
 
Mrs. L, millaisen kotidobblerin hankit? Katselin niitä tuolta netistä ja rupesi itseänikin kiinnostamaan semmoisen hankinta :) !
 
Mä menin sit ebayssä lyömään taas luottokorttini lähes tappiin vaikkei ollu ku muutaman kympin ostokset. Mut angelsounds oli jonku 15 € postikuluineen... Ja kestovaippoja saa sieltä 36€/10 taskuvaippaa + 20 imua kun tismalleen samat taskuvaipat on raskauskeijussa 8,95 €. Kai ne saa noilla hinnoilla vaikka huutonetissä kaupaks eteenpäin jos sit ei tarttekaan. :)
 
Elmiina mä innostuin nyt kanssa kattelemaan noita kestovaippoja ebaysta ja ne on kyllä super halpoja!
Mutta mietin vaan tuota pesua kun kaikissa lukee, että pesu 30 asteessa. Hieman epäilyttää, kun monet kestovaipat voi ja pitää pestä 60 asteessa. Pitää varmaan tilata muuta vaippa kokeeksi.
 
Joo niin lukee mut ne imuthan pitää sit pestä 60 asteessa, harvassa vaan on mainittu siinä kuvauksessa tota. Eli 35° kuori ja 60° imu. Ite varmaan pyöritän 40 ja 60, taskuvaipat ja imut erikseen. Se vedenpitävä kalvo menee pilalle kuudessa kympissä. Voi tietty olla et jos kolmessakympissä pesis ni kuluis vähemmän, varsinkin, jos ei oo kovin likainen. 40° ja pidempi pesu sit jos on.

Edit: Raskauskeijussa on noita samoja ja ne löytyykin ebaystä ihan babyland diapers tai nappies haulla. Babycity on sama vaippa, eri merkki vaan ommeltu sivuun. Keijussa suositellaan 60° pesua näemmä koko vaipalle. Voihan sitä muutamalla kokeilla, kuinka siinä käy. Voi olla et toi 30° on vaan "varman päälle mitoitus."
 
Ahaa okei. Tämä selvensi asiaa paljon, kiitos.
Mä olen ihan aloittelija kestovaippojen suhteen. Mutta ehkä sitä pikkuhiljaa oppii mitä mikin tarkoittaa ja miten niitä vaippoja käytetään.
 
Niin minäkin :) Yritän lueskella ja puolet menee ohi hilseen ku hyvä että oon kertakäyttövaipat kerran vaihtanut. Arvelin että noi ois helppoja, mutta oon kyllä varautunu siihen, että ei oo yhtään... Siinähän sen näkee minkä mallinen takamus mukulalla on. Noissa on sen verran monipuolinen tuo säätö, että luulis saavan kohdalleen. Ainoo että alkukuukausina nuo saattaa olla liian isoja, vaikka 3,5-4 kg näyttää vaihtelevasti sivuilla olevan lähtöpainon suositus.

Ajattelin että taskuvaipat imuilla ois hyviä, kuivuu nopeasti ja noi voi tosiaan säätää kohdalleen ja vetää päälle ja pois ainakin ohjeen mukaan. Noita voi myös käyttää kuorivaippoina esim. harsojen kanssa tai laittaa ihan kertakäyttövaipan päällekin estämään vuotoja.
 
Kiitos paljon tiedosta! Katselin itsekin eilen tuota samaista sivustoa ja taidanpa tilata sieltä semmoisen sitten! :)
 
Niin itse kanssa mietin, että noi kestovaipat on varmaan aluksi isoja. Mä ajattelin ostaa harsoja kasan ja sitten siihen laittaa jonkun nb kokosen kuoren päälle, niitä kun saa halvalla kirppareilta.
Pitää tosin harjotella tota harsojen taittelua jonkun nuken päälle. Mies ei hirveästi innostunut tuosta harsovaippojen taittelusta, joten luulen että taittelut jää sitten mulle ja mies rupeaa vasta sitten vaipattamaan kun saada helpommat kestovaipat käyttöön. Pitääkin katsoa saisko ebaysta halvalla myös harsoja.
 
Meillä on käytössä esikoisella osittain kestot ja oon kyl pessy jopa 90asteessa vaikka niissä taitaa lukee 35astetta... Hyvin on toiminut silti. :) Me aloitettiin kestojen käyttö vasta lähempänä puolen vuoden ikää kun ei se maitokakka meinannut pysyä kertiksissäkään mut saa nähdä et täytyskö nyt yrittää uusiksi alusta asti..
 
Olishan se kyllä hienoa käyttää noita kestovaippoja ja aluks esikoisen kanssa, varsinkin miehen ajatuksissa oli niitä käyttää, mut meillä eka kuukausi oli sellanen että suurin piirtein joka pierun mukana tuli kakkaa ni en olis kyllä jaksanu. Ja muutenkin pyykkikone laulaa 24/7 niin meillä jää kestovaippailu kyllä haaveeksi.
 
Takaisin
Top