Hankittua...

Bravadoja mäkin oon nyt katellu. :) Entä onko kokemusta carriwellin seamless padded-liiveistä?? Ne olis sit toiset vaihtoehdot. ;)
 
oon kans vielä miettinny nuita carriwellin liivejä, vaikka mulla nuita bravadon liivejä onki jo ennestää. jotenki tuntuis kivalta hommata yhet tai kahet uuet liivit, kerta uus vauvaki tulee... :wink justii nuita seamless padded liivejä oon kahtellu ja sitte lace nursing tai mikä lie se nyt olikaa, misä oli pitsi reunus alahalla. molemmat ovat aika edulliset liivit, mutta en tiiä minkälaiset ovat käytösä. ja ko nuisaki on ne s-m-l-xl koot, nii vois koko osua kohalle. :)
ois kiva kans kuulla niistä kokemuksia. :)
 
Mulla on kahdet lace nursing liivit. Ajavat hyvin tuon yöimetyksen, kun ei tarvi kun siirtää kangasta sivuun, mut kovin tukeviksi en noita kutsuisi, mut mukavat on päällä ja ite oon tykänny. :) Mulla maximis on toi kuppikoko ollu about D maidon nousun jälkeen ja sit tasaantunu C.hen..
 
Mulla ei oo oikeestaan yhtään vielä tissit kasvanu. Nyt 80DD ja luulis näihin maitua mahtuvan ilman kasvamistaki :smiley-angelic001! Kyllähän ne tietty kasvaa sitte ku maito nousee..empä yhtää uskalla ostaa imetysliivejä vielä nyt vaikka pakkokai se on ennen synnytystä ostaa että on sitte valmiina ees yhet!
 
mun äiti otti pojat tänää, että pääsin käymää kaupungisa ostoksilla. :) ihanaa ko sai kiertää ihan rauhasa. :grin lähin hakee alennuksesta ihtelleni semmosia ulukoilu/lenkkeilyhousuja, mikkä mahtuu/saan muutettua mahtuvaks loppu raskauen ajaks.

kävinki ensin kirpparilla ja aluks keräsin vain käsiin vauvanvaatteita, mutta sittekö niitä rupes löytyyn enempi ja enempi, nii hain ostoskorin. niihän siinä kävi, että kassalle mentäesä mulla oli koko ostoskori ihan täynnä tosi hyväkuntosia 56-62cm vauvanvaatteita. :grin ja löysin vielä lopuks imetystyynynki. :) mun kirppariostokset makso yhteensä 47€. harmittaa ko koitin kahtella jotain 56cm fleece tms ohutta keväthaalaria, mutta ei ainakaa sielä kirpparilla ollu nii pieniä.
meinasin, että käyn vielä toisellaki kirpparilla, mutta aattelin sitte, että onhan täsä huhtikuuhun vielä aikaa, että kerkiäähän sitä haalaria kahtella sitte myöhemminki.

ja prismasta löysin 25€:lla ihtelleni lenkkeilypuvun. :) takki on vähä reilu, toivon että se mahtuu kevään päälle. housut ei aivan menny kiinni, mutta niisä oli nappi ja vetskari, nii aattelin että saan laitettua reikäkuminauhan pätkän siihen napin ja reijän väliin ja tarvittaesa masutuubi päälle, nii eiköhän niillä pysty lenkkeileen. :)
 
Tässä meidän ekoja vaatehankintoja. Osa jo vuosia vanhoja, kun ei oo voinut eteenpäinkään antaa :wink Alhaalla uudet, unisex-vaatteet riippumatta siitä kumpaa laatua sitä sitten tuleekaan. Mun suosikit on ötökkäyökkäri, tytön uikkari ja mörkobody. Ensi viikolla hakemaan hoitopöytää ja vieläkään ei oo muuta kuin se turvakaukalo... No, ehtiihän sitä toivottavasti vielä. vaatekuva1.jpg
 
Olen miettinyt kantoliinan tai jonkinlaisen kantorepun ostamista. Osaatteko kertoa ihan käytännönvinkkejä, kumpiko olisi parempi hankinta ja miksi. Tuntuu, että valikoimaa on todella paljon, samoin hintaerot ovat suuria.
 
Kantorepuissa on usein niin ettei vauvaa saa sitten vähän isopana "naama menosuuntan", rintarepuissa saa mutta niissä on taas vastasyntyneelle/alle 2kk vauvalle väärä asento jaloille (vaan roikkuu eikä ole sammakkoasennossa niin kuin kuuluisi). Kantoliinalla tätä ongelmaa ei käsittääkseni ole.

Imetysliivejä on tosiaan hyvä olla ainakin kolmet, mutta imetyspaitoja taas tsiljoona! Meillä esikoinen puklasi mun päälle monta kertaa päivässä vaikka kuinka yritin röyhyttää, joten mun kolme imetyspaitaa ei riittäneet mihinkään. Paitsi jos en antanut vanhan maidon hajun häiritä... Nyt aion tuplata paitojen määrän. Niissäkin kannattaa panostaa laatuun, ellei halua vilautella julkisesti. Boobin imetyspaidat on siítä hyviä ettei niiden kanssa tarvitse paljastaa ihan koko rintakehää kun alkaa imettää. Niissä ei myöskään tarvitse availla mitään (riittää kun nostaa yläosaa ja laskee alaosaa), mikä on hyvä juttu kun toisessa kädessä on nälkäänsä kirkuva vauva.
 
esikoinen ois halunnu olla koko ajan sylisä, nii ostin patapum-kantorepun (en raaskinnu ostaa manducaa). sinne sai laittaa vauvan vasta 4kk ikäsestä eteenpäin, sittekö se osas ihte kannatella päätään. poika ei tykänny yhtää olla sielä kyytillä ja jotenki se oli ahas, että sinne oli tosi hankala yksin laittaa vauva kyytiin.
ja se jäi käyttämättä toisenki lapsen kohalla.

toiselle lapselle ostin jo raskausaikana hotslings kantopussin. sen takia en hommannu kantoliinoja tms, ko aattelin, että se kantopussi on heleppo vain laittaa ihtelle päälle ja vauva sinne. mutta tämä toinen lapsista ei ollukkaa nii sylin kipiä mitä esikoinen, tykkäs kovasti olla lattialla ja sitterisä ihteksee. poika oli jotenki nii iso, että se ei meinannu mahtua sinne kantopussin kyytille, oli jotenki hassusti mutkalla... pienelle/normaali kokoselle vauvalle se ois varmasti ollu kätevä, mutta mää koin sen hankalaks...

nekki tuli myytyä pari vuotta sitte ko aattelin, ettei meille lapsia lisää tuu... en tiiä oisko niitä tullu nyt ees käytettyä, jotenki niistä jäi semmonen huono mieli...
 
mä ostin just oman kantoliinan, esikoisen kans oli lainassa kaverin liina. Siitä oon ite kovasti tykänny pienen vauvan kanssa, varsinkin kun esikoinen oli oikein sylitakiainen... Aluks oli hankalaa saada liina sidottua ja tulikin käytettyä vaan yhtä sidontaa, mutta kyllä sitä aika pian oppi myös muita hyviä. Osaankohan enää ollenkaan... OOn kyllä aatellu että jos vielä jonkun kunnon kantorepun hommais, esim. manducan käytettynä. Se vois olla matkoilla kätsympi. (ja miehellä...hän kun ei mitään liinoja alkanu virittelee päällensä... ;P )
 
minä oon ihan ulalla vielä noista kantorepuista ja liinoista, Pitäs alkaa selvitteleen jotaki niistä. Tahtosin nimittäin jomman kumman. Eilen saatiin hommattua vaunut,jollasista haaveilin <3. Nyt alkais sitten kaikki isommat jutut oleen hankittuna :)
 
Mä haaveilen manducasta, mutta ne on käytettynäkin mun mielestä tosi kalliita :/ Tästä lähialueelta näyttäis olevan 75€:sta ylöspäin... Toivon vähän että saisin sellasen synttärilahjaks tossa parin viikon päästä :D
 
Ootko hymykuoppa muistanu vihjata tarpeeks :wink lahjan suhteen? Harmi kun mulla ei synttärit osu vasta kun vauvan syntymän jälkeen, mutta kaveriporukassa on tapana pitää vauvakutsuja. Joten ehkäpä sieltä sais Manducan/Tulan taikka jonkun muun kivan härpättimen vauvalle.
 
Ite oon miestä varten hommannut rengasliinan ja mei tai-liinan (neliöliinan). Niissä ei oo kummemmin virittelyä, rengasliinaa vähän kiristää sopivaksi lapselle, mei tai kyllä sidotaan mutta ei oo jotain repun klipsejä monimutkaisempi. Lisäksi on itseä varten hommattu trikooliina. Katsoo sit mitä tulee eniten käytettyä. :)
 
Tulasta oon nyt lukenut pelkkää hyvää, ja monessa vertailussa se on rankattu manducaa paremmaksi. Onhan tuolla repulla hintaa, mutta jälleenmyyntiarvokin tuntuu olevan kohdillaan. Täytyy siis luottaa netin keskusteluissa esiin tulleisiin arvioihin ja pistää Tula tilaukseen. Ei meinaan käytettynä oo tullut vielä vastaan ainuttakaan. Itse itseni sen verran hyvin tuntien tiedän, että kantoliinan sitomiseen menee hermot heti :D
 
Mulla on hankittuna yks kantoliina ja oon kans miettiny pitäiskö vielä hommata reppu tai pussi... Miehen ois helpompi kantaa pussilla tai repussa, se kun ei varmasti kans tuota liinaa alkaa sitomaan :laughing005
 
Meidän toisen kerran shoppailut ja nyt enemmän ajatuksella, että masuasukki on tyttö. Silti melko neutraaleja. Toi polarn o pyretin raidallinen kokopuku on mun lemppareita näistä. Pääosin alelöytöjä kaikki. Ja nyt on senttäs jo hoitopöytäkin kaukalon lisäksi ja nää vaatteet ja hiukan vaippoja. Vaunuja ja sänkyjä etsitään edelleen. DSC04302.JPG
 
WP_20140207_001[1].jpg
Vähän huono kuva, mutta siis.. Tossa on sukulaisilta ja kavereilta saatuja vaatteita ja muita härpäkkeitä.WP_20140207_002[1].jpg
Tossa meidän kirppari/Tori.fi löytöjä. WP_20140207_003[1].jpg
Tossa meidän itse ostamia vaatteita. Vasemmalla: bodeja, paitoja, potkupuku ja parit sukat. Oikeella: pari pipoa, yöpukuja ja housuja
 
osaisiko kukaan suositella jotain oikeaa puuta olevaa hoitopöytä-lipastoa? :)

meillä pojilla oli mun tätiltä saatu ihan semmonen valkoinen halpa perus-hoitopöytä, jossa oli laatikot (oli kylläkin vähän ruma, mutta ajoi asiansa), mutta kerkesin senkin myydä muutamalla kympillä 1,5v sitten pois ja oonkin nyt tässä pähkäillyt, että pitäisikö hommata jostain samantapainen uusi/käytetty hoitopöytä vai vain semmoinen häkkisängyn päälle tuleva taso. vai ehkä sellainen kapea edullinen hoitopöytä, missä on vain tasot... :confused004

jotenkin en lämmennyt tuolle häkkisängyn päälle tulevalle tasolle, kun tavaroita ei saa kätevästi siihen käden ulottuville. ja taas olisi sellainen hoitopöytä, jossa on vain hyllyt, niin tiedän että keskimmäinen lapsi tyhjentäisi lattialle aina vaipat ja yms tarvikkeet semmoisesta hoitopöydästä, vaikka tavarat laittaisi koreihin tms. ja kuitenkaan en haluaisi semmoista perushoitopöytää niin kuin meillä oli. ja käyttöikä tulee olemaan sille niin lyhyt, vaikka onkin mielestäni tosi tarpeellinen.

joten mua alkoi enempi kiinnostaa semmoinen fiksun näköinen lipasto, jonka päälle saa hoitotason. sitten saisi käyttöikää sille pidemmäksi, kun hoitotason saa nostettua pois ja pelkkä lipasto jää. ja tosiaan sen pitäisi olla oikeaa puuta, meillä mies ei enää huoli meille mdf-levystä tehtyjä huonekaluja/kalusteita. hintaahan niillä on tottakai enempi, mutta ovat parempia kasata, niistä ei jää "klenuja", ovat kestävempiä ja kieltämättä paremman näköisiäkin. :)
 
Ninetsu: Kidsetin hoitopöydät taitaa olla täyspuuta ja niistä saa hoitotason pois lipaston päältä :) Kalliita ne on uutena, mutta käytettynä niitä löytyy myös ihan kivasti ja on sekä perusvalkoisia että värillisiä vaihtoehtoja
 
Takaisin
Top