Hankittua...

Joo en mäkään keneltä tahansa ottaisi noita tavaroita. Tosin tiedän niiden nykyisen omistajan yhtä tarkaksi puhtaudesta kuin itse olen ja lisäksi kyseessä on paras ystäväni jo lapsuudesta. Ollaan vähän niinkuin siskoja. :) Ja ne rintapumpun osat saa steriloitua tosiaan. Imetystyynyyn saa kaksi erillistä tyynyliinaakin ja ne nyt on helppo pestä! :) Mutta en ostais noita käytettyinä randomilta.
 
Eli nyt tähän mennessä on hankittuna...

-20 kpl kestovaippoja (tasku), 40 kpl imuja
-18 kpl 70x70 harsoja
-20 kpl 30x30 harsoja (pesu-, pukluräteiksi)
-Vaatteita PINO 50-80 cm (yht. 2 ikea kassia). Pieniä vähemmän mutta ehkä riittävästi, nopeasti kasvaa?
-Kantoliinoja:
-Mei Tai-liina
-Trikooliina
-Kaksi rengasliinaa
-Imetysliiveiksi kelpaavia toppeja + paitoja (kevyitä urheilutoppeja ja avoimia kaula-aukkoja - ei haittaa, jos venyy pilalle - kantoliina imetysliinana)
-Patja
-Pinnasänky
-2 kpl muotoonommeltuja lakanoita
-Patjansuojus
-2 kpl ruokalappuja (vähä aikaisessa mut osui käteen!)
-Reunasuojus pinnasänkyyn

Tilattuna mutta ei ole vielä saapunut:
-Lastenvaunusetti (halpis, preeco.fi) sisältäen turvakaukalo, kantolaukku, hoitolaukku, sadesuoja + hyttysverkko
-Hoitoalusta (pesukoneen päälle, reunallinen, puhtaaksi pyyhittävä pinta)
-Kaksi unipussia 0-6kk, lämpimämpi ja ohuempi
-Kaksi puuvillaista kylpyviittaa/kapaloa, käy myös peitosta
-Rintapumppusetti (aventin vanhempi sähköinen malli) jossa mukana myös kolme pulloa, 10 säilytysastiaa maidolle, nännirasva, liivinsuojia jne.

Tarvii vielä ostaa:
-Niistäjä
-Pikkuvaippoja jos nuo kestot on alkuun liian isoja (ehkä vaan kertiksillä kunnes nuo istuu, tiiä huvittaako pieniä kestoja tilata). Tosin mies sanoo et sairaalasta saa liberoita aloituspaketin ja hän voi käydä sit hakemassa niitä kertiksiä kaupasta jos tarvii eli niitä tuskin hommaan valmiiksi.

Ja sit tietty äitiyspakkaus ja siinä mukana tuleva on tulossa myös. Vaatteita voi sit täydentää kunhan ois alkuun kaikki tarpeellinen. Jonku pikkuhaalarin saattaa joutua ostamaan jos on aikaisessa ja kylmät kelit vielä mut en varmaan osta ennakkoon. Olemassaolevissa on sisävaatteiksi takuulla tarpeeksi ja jos tarttee sais jonku isomman taiteiltua matkalle kotiin ja sit hommattua jos tarvii.

Ite oon ajatellu lähinnä liinailla, vaunut hommattu kun tulee se turvakaukalo niissä mukana plus miestä varten jos joutuu lapsen kanssa liikkumaan. Hänellä menis takuulla liinojen sitomiseen hermo, siks myös nuo rengasliinat ja mei tai jos oppis niitä silti käyttämään. Plus ilmarenkaat niissä on et pääsee niilläkin täällä maallakin vaikkei mitkää luksusvaunut olekaan ja autoon taittuu jne. mut veikkaan et itellä niille on lähinnä käyttöä jos nukutan terassilla. Sitteriä en myöskään ajatellu hommata, laitan peiton / patjan lattialle tai kuljetan liinassa. Jos ei viihdy kumminkaan yhtään sit vasta harkitsen sitterin hommaamista.

Vieläkö miulta puuttuu jotain olennaista vai onko tuossa jo tyypillisesti ekaa odottavalle hankittuna liikaakin valmiiksi ja puoliakaan ei tarvitse? :p
 
On varmasti just hyvin eli aivan liikaa ;) Tuon liberokassin sain jo rakenneultrassa sairaalasta mukaani, ilmeisesti käytäntö vaihtelee sairaaloittain. Siin oli se pien paketti, oliko siinä ehkä 5kpl 1-kokoa ja 5kpl 2-kokoa...Kauheen pitkä matka tästä koneelta kävellä kattomaan...:D
 
mulla on elmiina sama "ongelma", en kyllä ostais, enkä ottais vaikka ilimaseks sais, nii toisen käyttämää rintapumppua tai imetysliivejä... oman perus-ainu rintapumpun vein sillon kirpparille ja mietein kauan aikaa, että heitänkö sen vain roskihi vai ostaako joku oikiasti kirpparilta käytettyjä rintapumppuja. kahtoin sitte netistä ja huuto.netisähän niisä oli vino pino myytävänä. kokeilin viiä sen sinne, 15€ muistaakseni laitoin hinnaks, uutena se maksaa varmaa jotain 20-25€? ja se oli heti ekana päivänä menny...
 
Tilasin sit sen talvihaalarinkin koossa 0-3kk ku maksoi postikuluineen kympin... :grin
 
Mä en ole edelleenkään tehnyt varsinaisia hankintoja, mutta jonkinasteisia valmisteluja kuitenkin. Viikko sitten maalattiin tulevaa lastenhuone ja kävin vähän kaappeja läpi, jotta saadaan tulokkaan tavaroille tilaa. Karsin joitain tyynyliinoja ja lakanoita pois käytöstä sillä ajatuksella, että niistä pienennetään vauvalle liinavaatteita, kun värimaailmakin natsaa - punaisen sävyjä, persikkaa, keltaista, pinkkiä, valkeaa.
Isäni kummitäti kuoli muutama vuosi sitten, ja hänen irtain jäämistönsä jaettiin suvun kesken niin että kukin saa ottaa mitä haluaa. Otin tuolloin kaksi liikuttavan herttaista lasten taulua, joissa seikkailee nalle ja pikkutyttö, ajatellen että ne voisi antaa eteenpäin vaikka jollekin kummilapsista. No, unohdin niiden olemassaolon ja jäivät antamatta, mutta nyt kun ne tulivat kaappeja läpikäydessä vastaan niin askartelin niihin uudet kehykset ja ne pääsevät meidän oman lastenhuoneen seinälle. Olin vielä ajatellut että jos meille syntyy joskus tyttö niin nimeän hänet tuon nimenomaisen isotädin mukaan - hän oli mulle ikäänkuin isän puolen "varamummo" kun isän äiti oli kuollut jo kauan sitten.

Netistä on kateltu käytettyä hoitoasoa Ikean Hemnes -lipastoon, joa meillä on jo. Tosi huonosti näyttää tällä hetkellä olevan käytettyjä hoitotasoja myynnissä, ja Ikean nettisivuilta vois päätellä ettei sitä tuohon kyseiseen sarjaan enää valmisteta?

Itsenäisyyspäivän tienoo vietettiin mun vanhempien luona. Äiti on säästänyt mun vauva-aikaisia, itse aikanaan tekemiään liinavaatteita jotka käy vielä oikein hyvin tälle uudellekin sukupolvelle. Isäni muinoin nikkaroima kehto saadaan myös, se pitää vaan hioa ja maalata valkoiseksi jotta sopii meidänä sisustukseen, nyt se on ihan vaan lakattua mäntyä ja olen siihen itse penskana liimaillut tarroja ja piirrellytkin.

Jotta kyllähän tämä tästä vähitellen alkaa hankintojen osaltakin konkretisoitumaan! Isoin haaste taitaa olla se vaunujen valinta.
 
Meillä ei oo edelleenkään muuta kuin yhdet älskling-haalarit <3 ja mulle ostetut äitiysvaatteet ja niitäkin vaan housuja. Pitänee joulun alemyyntien jälkeen käydä ostamassa isompia hankintoja kuten vaunuja, ollaan ajateltu rakenneultraa sellaisena käännekohtana, jonka jälkeen ryhdytään ostoksille.

Joulu kun on tulossa, niin mun tekee mieli ostaa lahja miehen veljen ja hänen vaimonsa tulokkaalle. Muut eivät ole ostamassa. Onkohan se ihan hassu ajatus? Sellainen pieni talvihaalari olisi kiva, koska pakkauksen haalari on kuitenkin kovin iso. Ja silloin on todennäköisesti kovat pakkaset.
 
Kyllä masuvauvallekin voi joululahjan antaa Ameeba, ihana ajatus :)
Jos heillä onkin jo haalari hankittuna niin jouluksi tulee myös ihania töppösiä myyntiin.
Me pyydettiin miehen veljeltä itkuhälyttimiä lahjaksi kun tykkää hankkia jotain teknistä.
 
Kyllä minäkin odotan ja toivon, että me saadaan vauvalle jo jotain joululahjoja ja sisko kysyikin, että haittaako, että jos en saa siltä lahjaa ollenkaan vaan se antais ainoastaan meidän vauvalle lahjan :) Ei haittaa yhtään! :) Kaikki apu otetaan ilolla tässä vaiheessa vastaan, kun on niin paljon kaikkea mitä pitäisi osata ostaa.
 
Mie en usko et meil saa vaavi lahjoja ku äiti ja mummi varmaa laittaa miulle rahaa jouluks hankintoja vasten, mies ei tulis tollaista ees ajatelleeksi eikä miun pikkuveli ja siinä ne melkein on keneltä lahjoja tulee. Äiti voi tietty ostaa jotain pientä vauvaa varten ku yleensä ostaa jotai suklaata, sukkia tai pyyhkeitä rahan lisäks. Miul vaa ku o melkee kaikki hankittuna ni vaikee ostaa myös.
 
Mä en kanssa usko, että meille itselle tulee yhtään lahjaa vauvelille vielä mitä vanhempia kuulostelin. Mutta ei se oo ehkä vielä niin konkreettista meillä kun miehen veljen perheelle, jossa jo helmikuussa odotellaan esikoista syntyväksi. Mä muuten ostin sen toppahaalarin, sellaisen pussukkamallisen ja nyt on pitänyt infota miehen veljen vaimon perhettä ettei tule samaa ja lupasivat nyt olla ennen joulua itse ostamatta vauvalle hankintoja. :)

Katki; piti kirjoittamani myös, että isotädin eli "varamummon" nimen antaminen lapselle on ihana idea ja nuo taulut kuulostaa kivoilta, hyvä että säästit.
 
Tänään oli minijoulu ku postilaatikko oli täynnä paketteja. Yhdessä numeroa isommat äitiysfarkut - yllätyksekseni ne tuntuvat sopivan jo nyt oikein hyvin ja vyötäröllä on vielä paljon joustovaraa. Hyvin tehdyt näyttävät olevan. Sit alusvaatteita - miun lantio on paitsi levinnyt myös takamus on turvonnut sellaiseksi ghetto booty-malliseksi raskauden myötä (kauhulla odotan miten sen jälkeen tulee lässähdys mutta nyt on komean mallinen). Eli kun suuri osa miun alkkareista on valmiiks ollu takaa vähän lyhyitä ni ny niistä näkyy puoli takamusta. Sain uusia saumattomia alushousuja joista suurin osa on paitsi saumattomia ja mukavia niin myös nätin mallisia ja pitsikoristeltuja pinnalta. Nyt on kaikki pesukoneessa.

Lisäks ku arvelin et jos tarttee kerta imettäessä nukkua liivit päällä ettei sänky lainehdi ni vois ostaa jotain nättiä päälle... Ni ku tilasin kuus erilaista läpinäkyvää jne. pitsihepenettä ni niistä vaan yks ei oikein istunut noiden rumien sporttitoppien päälle nätisti, muut oli ihan nappiostoksia. Peittää rumat liivit ja imartelee vartaloa. Tuli esiteltyä ne sit samalla miehelle ja niillä on näemmä ihan toivottu vaikutus :wink Hyvä hyvä, kyllä noissa kehtaa nukkumaan käydä.
 
Vinkkaahan mistä tilasit pitsihepeneet? Kuulostaa maagiselta että ne peittää jättitopin ja silti näyttää hyvältä :)
 
http://m.ebay.com/itm/221264812509?nav=SEARCH&sbk=1 Tää oli miun löydöistä paras mut samalla myyjällä on paljon tavaraa jenkki-ebayn puolella. Halpaa kiinakamaa siis mut ton alle katoaa leveätkin olkaimet eikä haittaa et on toppimalli eikä syvään uurrettu. Vähän joutuu tietty selaamaan et löytää ne hyvät ja miettimään et minkä mallin liivit sinne sopii.

Itellä ei oo varsinaisia imetysliivejä vaa leveäolkaimisia saumattomia toppeja joista saa rinnan nostettua ulos helposti eikä purista. Osa taas on niinku bandeau-toppeja mut tulee naru niskan taakse ni osan valitsin halterneck-kaula-aukolla.
 
Miulla tuli postissa tänään rintapumppu. Eilen pesin pinniksen reunasuojuksen ja patjan päällisen et pääsee siirtelee huonekaluja ja kasaamaan pinnistä... :)
 
Mä en vieläkään osaa päättää, että uskallanko oottaa ensi vuoteen uutta versiota äitiyspakkauksesta vai pistänkö jo tilaukseen... Tän vuotinen pakkaus on kyllä tosi ihana mutta mitäs jos ensi vuoden paketti on vielä ihanampi :eek:
 
ennen ainaki (en tiiä miten nykyää menee), nii niitä eellisen vuojen äitiyspakkauksia jaettii pitkästi seuraavan vuojen puolella. siittä mulla on jäänny semmonen olo, että ko on laskettu aika huhtikuusa, nii tulee "automaattisesti" se eellisen vuojen pakkaus. mutta en tiiä onko ne nyt muuttannu jotenki sitä, että ne ei enää nii pitkästi keväälle jaa niitä eellisen vuojen pakkauksia?
 
Nyt lupaavat että vaik vanhat jaetaan yhä pois ensin ni jatkossa myös alkuvuodesta syntyneet vauvat saa uuden pakkauksen. Kai meille jo uusi tulee ainakin jos ensi vuoden puolella hakee. Itelle on muuten ihan sama mut oon ostanu vaatesettejä mis o osa ollu tästä äitiyspakkauksesta peräisin ni sillä ehkä ottaisin uuden mieluummin... http://www.savonsanomat.fi/uutiset/...kauksen-julkistamisajankohta-selvilla/1723899
 
Takaisin
Top