Hankittua...

Elmiina, mulla on sama tilanne. Olen hommannut jo aika monta vaatetta tämän vuoden pakkauksesta ja toivon niiiiin hartaasti että saisin jo uuden, mut taitaa olla turha toive :/
 
Voi vitsit, haluaisin niin paljon kanssa tuon uuden pakkauksen kun vauvakin kerran syntyy 2014, niin olis kiva saada
saman vuoden pakkaus. Joitain vaatteita on tullut kans ostettua mitkä on vanhasta pakkauksesta. Mulla kyllä taitaa lähteä niin lapasesta tuo vaatteiden ostelu, nyt jo iso kasa pieniä vaatteita...koska sitä ymmärtää ja tajuaa että niitä kaikkia ei välttämättä kerkeä edes käyttämään kun kerkiää menee pieneksi ;) Heh..:grin
Pinnasänky jota oon kuolannut tässä jo parisen kuukautta, löytyi vihdoinkin käytettynä! Tarjousta ei voi vaan
ohittaa, koska se on saatava!!! :p Niimpä siis pienelle prinssille sänkyä hakemaan viikon päästä.
 
No joo.. tuoki taas menee noin.. No onneksi meillä on aikaa laittaa pakkaushakemus vireille helmikuuhun asti. :D Itekki myös toivoisin saavani 2014 pakkauksen ja mulla kun ei pitäisi olla mitään häikkää ä-rahahakemuksen kanssa ku haen samat tuet ku edellisestä, niin sen käsittelyynkään ei pitäisi turhia aikaa mennä. ;)
 
Samansisältöisethän ne pakkaukset ovat aina. Vaatteet samaa neutraalia linjaa ja mitäpä se vauva muuta tarvitseekaan? :) Kivoja kotivaatteita ja kotona kuitenkin aina ollaan. Paremmin kuitenkin pukeutuu (kotona) kuin me vanhemmat...;) Mies pääsee sitten noita järjestelemään, kun niin tykkää tehdä siistejä pinkkoja.
 
Voi hanuri! Myös minä olin ajatellut pitkittää äitiyspakkauksen hakemista mahd. pitkään että saisin sen 2014 vuoden pakkauksen :smiley-angelic006! Ei sillä että tossa 2013 pakkauksessa mitään vikaa ois mutta kuitenki :smiley-bounce012! Tuli tosta äippäpakkauksen hakemisesta mieleen että en kyllä oo yhtään kärryillä mistään äitiyspäivärahahakemisisita tai muustakaan Kelan kans tehtävästä yhteistyöstä :smiley-angry003
 
Neuvolassa käydään niitä kyllä läpi myös siinä vaiheessa kun saat sen raskaustodistuksen. :) Tai jos ei käydä kannattaa kysyä.
 
Ite hain netistä äitiysavustuksen (=pakkaus tai se rahakorvaus) ja lapsilisän. Sitten se äitiys- ja vanhempainrahahakemus olikin kinkkisempi, joten tulostin sen ja menin vaan omaan palkanlaskentaan sen kera. (Mulla työnantaja maksaa ihan reilusti palkkaa vielä äitiysloman alkaessa ym...ne kysymykset "saatko palkkaa äitiysloman aikana, paljon ja kauan" oli aika mahdottomia.) No siellä se täti auttoi siinä. Sitten vein sen paperin KELAan. Ja se äitiysavustus eli pakkaus tulikin jo kotiin, lapsilisäasia ratkennee lapsen synnyttyä ja raha-asiatkin varmaan aikanaan. :)
 
Niin ja siis hakemukset voi laittaa, kun saa sen lomakkeen neuvolasta, että raskaus on kestänyt sen 154 päivää. Sitä ei tartte ees pyytää(...ainakaan täällä). Niin sen vein kans KELAan.
 
Mä kanssa tahtoisin niin kovin sen vuoden 2014 pakkauksen. Ihan vaikka vaan senkin takia, että meidän ja miehen veljen lapsella ois erilaiset nutut kun syntynevät ensi vuonna helmikuun alussa ja huhtikuun lopussa( ja jos saadaan pieneksi jääneitä vaatteita). Onkohan mitään toivoa saada uusi pakkaus? Ensi viikolla neuvola ja silloin 21 viikkoa täynnä, joten saanen vasta ensi vuoden alussa sen hakemuksenkin.
 
Vaunut ostettu! Avauduin täällä joku aika sitten morkkiksistani, kun kaupassa alkoi houkuttaa "liian hienot" vaunut, ja niinhän siinä kävi että kun vähän aikaa malttoi sulatella niin järki voitti. Ollaan katseltu tori.fi:stä käytettyjä pari viikkoa ja käyty jo katsomassakin yksiä, jotka oli sinänsä kaikin puolin ihan jees ja tosi hyvässä kunnossa, mutta kuosi ei ollut aivan mieleinen ja jokin vaisto sanoi että 'odota vielä'.
No, seuraavana päivänä bongattiinkin sitten ilmoitus JUST SELLAISISTA vaunuista, joita olin liikkeessä kattonut ns. järkivaihtoehtona niille ökyvaunuille. Emmaljunga Duo Edge Combi, Classic Chrome -rungolla, kuosi Brown Flowers. Tadaa, nyt ne on meidän! Olivat myynnissä ihan toisella puolen Suomea, mutta onnenkantamoisena miehen sisko asuu siellä ja kävi hoitamassa ostoagentin hommat puolestamme. Mahtavaa, yksi asia vähemmän mietittävänä ja taas on pykälän verran konkreettisempaa, että muutaman kuukauden päästä meitä tosiaan on kolme :)
 
Miulla tuli kanssa toissapäivänä ne vaunut postissa vaan silloin olin just säntäämässä bussille ja nyt on pari iltaa menny kotia uusiksi järjestellessä ja se paketti on yhä avaamatta eteisessä. :oops: Pitää sen verran kyl avata ja tarkistaa et kaikki on kunnossa et jos jotain esim. puuttuu tai on rikki voi ajoissa ilmoittaa. Mut mihin mä ne sit laitan ku otan tuolta paketista ulos. Nyt o vaa iso pahviloota keskellä eteistä.
 
Meillä vaunut ja kaukalo kotiutuivat toiselta puolelta suomea toissapäivänä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä vaunut on yläkerrassa, aulassa kun on niin paljon tilaa. Tosi hyvät vaunut ja meille oikeen hintaset eli ilmaset. ;) Pitänee jostain hankkia toiset vähän pienempään tilaan menevät "kaupunkirattaat", kun nuo vähän nihkeesti mun autoon menee. Miehen autoon kevyeen, ku on farmari. Sitä vaan mietin, että mulle kun ei oo mitään väliä tavaran hinnalla, ja nuokin on uutena kohtuuhintaiset (Hauck boston air), niin mitä eroa on sitten noilla verrattuna kalliimpiin esim. 1400e vaunuihin?
 
Mie just en viittis yläkertaan ku viimeks ku hain sielt jotai ni kaaduin niissä portaissa. Siel ois tilaa vaan niin perkeleen ahdas ja liukas se portaikko et pelottaa muutenki saati sit mitää painavampaa sinne kantaa. Kylhän ne periaatteessa mahtuu vaikka olkkarin nurkassa seisomaan ihan kasattunakin. Tai jos ton arkkupakastimen sais eteisestä pois ni siinä olis ihan muutenkin käytön kannalta paras paikka niille.
 
Mä kannoin miehen kans kahestaan. Ois kantanut kuulemma yksinkin, mut menin auttamaan. ;) En olis yksin niitä jaksanut ite ainakaan raahata sinne.
 
Katki oliko ne ostamasi vaunut myynnissä kenties täällä Oulussa päin? Näin nimittäin tori.fi:ssä täällä päin myynnissä just semmoset Brown flower Emmaljungat :)! Omasta mielestänikin ne on ihanat! Haaveilen silti löytäväni sopuhintaan ne white leatherettet :happy119
 
Meil mies on ollu viime aikona nii vähä kotona että kun on paikalla ni en mä sitä töihin laita vaa yritän nauttia sen seurasta.

Oon sit tyrjäilly täällä huonekaluja keskenäni, edellispäivänä siirsin viinikaapin (viileäkaappi) olkkarista keittiöön ja kirjahyllyn makkarista olkkariin siihen viinikaapin paikalle. Ja keittiössä yhen hyllyn uudelle paikalle, ny tartteis pyörät sen hyllyn alle ku o patterin edessä et pääsee lämpö kiertää ja mies saa laittaa ikean neljänkympin tason siihen entisen pöytätason jatkeeks ja sen viinikaapin päälle asti ni vihdoin on keittiötasoa ku nykyisel ei mahu tekee mitää (paitsi ruokapöydän päällä ja se o nii matala et selkään sattuu). Ja se hylly jää siihen tason alle, laitan siihen laatikot ja ovet ja sen saa pyörillä vedettyä pois sieltä.

Ja sit ku kirjahylly on muuttanu olkkariin saan pinnasängyn kasattua... :) Mies pitää iha kahjona ku itekseni näitä siirtelen, aiemmin syksyllä jo vaihtoi kirjahyllyt ja sängyt jne paikkaa. Mut siirtyyhän ne ku vaa purkaa kaiken rojun pois, sängystä patjat ulos, viinikaapista pullot sohvalle ja uuteen järjestykseen, kirjat sohvan kautta takas hyllyyn ja tuleepahan pyyhittyä pölyt samalla ja mietittyä parempia paikkoja tavaroille. Tos kirjahyllyssä ainaki oli alin hylly sellainen mihin on vaan sullottu tavaraa ja sen keittiön hyllyn tavarat tarttee järjestää seuraavaks. Siinä ku o puolet tavarasta sellaista mikä on muuton jälkeen (reilu vuos sitten) vaan nostettu siihen siivouksen tieltä ja sit ne o jääny siihen. Samanlaista rojua viä makkariin jääneessä pikkuhyllyssäkin.
 
Dulu: juu nimenomaan Oulussa olivat! Saas nähdä milloin ja miten me saadaan ne roudattua sieltä tänne etelään... No onhan tässä vielä aikaa. (Alkaa olla jo petollinen ajatusmalli, heh!) White Leatherette olis kyllä ollut tosi houkutteleva vaihtoehto esteettiseltä kannalta, mutta puhtaanapito hirvittää niin paljon etten uskaltanu tosissani harkita missään vaiheessa. Mä kun oikeastaan vihaan kaikenlaista siivoamista, mutta sen lisäksi vihaan sotkua vielä enemmän, niin tuntuu että kerjäisin vaan itelleni hermoromahdusta hankkimalla valkeat vaunut :smiley-bounce022

Ja sitten vähän tiedotusasiaa, jos joku on aikonut hankkia Ikean Hemnes-lipastoon sopivan hoitotason: valmistus lopetettu eli käytettynä vaan saa niitä tästedes. Mies kävi viikonloppuna Ikeassa kysymässä. Tori.fi tuli nopeasti apuun tässäkin ja käytetty hoitotaso saapui kotiin jo sunnuntaina. Se sentään löytyi ihan täältä Vantaalta, ettei tarvinnu alkaa sen kauempaa hankkimaan...
 
Lopetin sit vatuloinnin tuon äitiyspakkauksen suhteen ja pistin tilaukseen saman tien kun terveyskeskuksen todistuksen raskaudesta sain... :) Ehtiipähän nekin ajoissa pesemään, hah.
 
Takaisin
Top