Hankittua...

Itkuhälyttimet joutuu hommaamaan ite. Kaveri suositteli panostamaan, koska laadukas laite toimii ja saa sitä "omaa aikaa". Onko kellään kokemuksia hyvistä ja tietty edullisista ja laadukkaista? Lisäksi hankintalistalla vielä kuumemittari (peppumittari, muut ilmeisesti ihan shaibaa, kysyin suurperheen äidiltä.), se niistolaite JA leikkimatto. Vähillä ostoilla siis päästään. Mitähän lääketarvikkeita pitäisi olla valmiina? Suolatippoja, vatsalääkettä, kuumelääkettä? Nämä siksi, että täältä ei hilpasta äkkiä mihinkään apteekkiin...Ainiin ja niitä 1-koon vaippoja ja tietty jotain niitä jälkivuotositeitä (can't wait...)
 
Mä oon harkinnut ostavani radiopuhelimet, kun en niitä itkuhälyttimiä niin paljon varmaankaan tarvitse, mies saa ne myöhemmin sit vene tms käyttöön :)
 
Miten radiopuhelimet saa toimimaan vauvan kanssa? Niissähän yleensä pitää painaa nappia, kun puhuu. Saako niitä laitettua niin, että ei tartte painaa? Mulla nimittäin on radiopuhelimet (koiraharrastuksen takia) ja jos ne kerran saa toimimaan noin niin sitten en laita rahojani itkuhälyihin!
 
Joissain radiopuhelimissa (esimerkiksi niissä, mitä käytetään moottoripyörän ajo-opetuksessa) on olemassa toiminto, jolla linjan saa (toissuuntaisesti) ääniaktivoituna auki :) Eli sellainen malli täytyy olla jotta itkuhälyttimenä toimii tai sit täytyy pitää se linja auki koko ajan molempiin suuntiin. Oman radiopuhelimen käyttöohjeesta pitäis löytyä.
 
Ens kuusta tulee helvettiä rahallisesti o_O Ja ihan oma moka, kasasin ebaystä käytettyä tyttövauvan vaatetta pinon ku nyt katsoin uusiksi minkä verran noita 50-56 kokoisia vaatteita on. Kokoa 50 on 5 lyhythihaista bodya, 3 potkuhousut, 1 puolipotkarit ja 2 yöpukua. Niillä varmaan pärjää jos on tyttö edes sen kokoinen syntyessään. Mut kokoa 56 on vain 3 kpl lyhythihaisia bodyjä ja 3 kpl housuja ja kahdet yökkärit (sekä yks teddyhaalari).

Menin sit ja tilasin ebaystä kokoluokituksella 0-3kk kolmet puolipotkarit, yhdet potkarit, 9 bodyä (kaks pitkähihaista, loput lyhyt), 6 pitkähihaista yöpukua ja yhden lyhythihaisen/-lahkeisen, 3 hupparia, kahdet housut ja pinon pipoja ja sukkia. Eiköhän niissä noiden olemassaolevien kanssa ole jo liikaakin. Sit kokoa 60+ cm löytyy jo itseltäkin varastosta paljon. Kun alkaa noi käydä pieneks pitää kaivaa seuraava koko esiin ni ehtii hyvissä ajoin tilata jos niistäkin jotain puuttuu. Noi on paketteina miulle tullu ni jotain vaatetta voi olla enemmän ja toista vähemmän...

Ny jännäilen mitä noissa postikulut tekee, siis ne oli listattuna kyllä mut ku kahdelta myyjältä kaiken katsoin niin ne takuulla tippuu kunhan laskevat yhdistetyn postimaksun noille. Se vaan et menin lupaamaan miehellekin et jos lähdetään yhteen reissuun ni mie maksan sen reissun liput että eipä tartte ens kuussa näiden lisäks sit muuta ku ruuat ja laskut maksaa jos rahat riittää. Millä ihmeellä pidän itseni poissa ebaystä tai huutonetistä ku ei kerta oikeesti oo varaa. Mutku söpöjä vauvanvaatteita... Ny ei kyl kykene enää oikeuttamaan muita ostoja ennen seuraavaa kokoa sentään :p
 
Itelläki välissä vaikea hillitä itseä, ku tekis mieli jatkuvasti olla shoppailemassa nettikirppiksiltä vauvanvaatetta vaik ei ois kyl nytte varaa. Mut ne on niin ihania :rolleyes: Pieniä kokoja alkaa olla jo iso läjä et niillä pitäis pärjätä melko hyvin. Koosta 68--> pitää vielä hommata lisää, mut eipä niillä ole niin kiire.
 
Miulla taas on noita isompia enemmän ku suuri osa tuli tuttavalta joka oli kerennyt pienimmät koot jo laittaa eteenpäin :) Niin 62-68 alkaa olla jo ihan hyvä määrä vaatetta saati sit 74-80, tosin niitäkin on vain sellainen epämääräinen pino. Pitää vaatteiden määrät jne. katsoa sitten tarkemmin kun tulee se koon vaihtaminen ajankohtaiseksi. Nyt ei viitsi kun tekis mieli sit tilata ja kun käytäntö kuitenkin vasta osoittaa että mistä vaatteista sit lapsi tykkää ja mitkä on omasta mielestä käteviä pukea jne. niin nyt etukäteen shoppaillessa voi tulla ostaneeksi turhaa. Noissa pienemmissä vielä ymmärrän jos on joku turhakin joukossa kun ei vielä tiedä mitkä omiin näppeihin ja omalle lapselle käy.
 
Apuva, hankinnat edelleen kovin vähäiset. Parit vaatteet ja yhdet söpöt kengät. Ä-pakkaus hakematta. Turvakaukalo ostettu ja hoitopöytä tulossa. Ei muuta. Tarttee varmaan oikeesti ryhdistäytyä jos vauva päättääkin tulla etuajassa maailmaan.

Ai niin, onhan mulla kaverilta saadut imetyssuojat/maitolaput vai mitäihmettäneon :p Niillähän pärjää jo vallan mainiosti :wink

Ei maar, vaunuja katsellaan koko ajan ja pinnasänkyä. Vaatteita saisin urakalla siskolta ja kavereilta, mutta kun hingun niitä uusia.
 
Huh, kahtena eri pakettina oon briteistä noi vaatteet tilaamassa. Toiselta myyjältä piti olla postikulut yli 20 puntaa erikseen listattujen hintojen mukaan ja nyt yhteensä olikin 6,50. Ainoo et toiselta piti olla erikseen 16,50 ja nyt ku se o laskenu postikulut yhteen ni tarjoaa että 21 puntaa? Taitaa olla eka ebay-riita tulossa miulla just jos ei postikulut laske. Perkele minä kirjatusta paketista ala maksaa 15 euroa extraa ku tavallisena pakettina selviäis nii paljon halvemmalla ja myyjäkin ilmoittaa et vasta kolmenkympin ostokset vaatii sen kirjaamisen. Noi on yhteensä 17 puntaa noi ostokset ja postikulut 21, huh huh. Toivottavasti laskee noita.

Joka tapauksessa kunhan saan noi maksettua (tai haistatettua myyjälle) ni taidan ottaa luottokortin paypalista pois ja alkaa jatkossa maksaa ennakkoon sinne paypal-tilille suoraan omalta tililtä rahat ni loppuu pahin shoppailu.
 
Laitoin eilen tilaukseen imetysliivejä kahet kappaleet. Saa nähä, onko hyvät. Vähän netistä lueskelin, mitkä vois olla tarkoituksiini sopivat, niin tilasin Bravado The Body Silk Seamless. Nämä myös siksi, että helppo valita koko ja entiset ei oikein mahu enää päälle, ni siksikin. Ihan suomalaisesta nettikaupasta tilasin, ja sieltä tietty, mistä halvimmalla löytyi...:)
 
noi imetysliivit on mulle ihan täys mysteeri! mulle on muutenkin liiviostokset aina ihan helvettiä kun mitkään ei oo ikinä sopivat. nytkin aion kyllä lykätä liivien hankkimista niin pitkälle kun mahdollista koska nää maitotykit on turvonnu raskauden alusta asti niin paljon että mulla ei tosiaan oo mitään hajua mihin mittakaavaan oon vielä venymässä. kävin n. kuukausi sit ostamassa yhet normiliivit kokoa 65H ja ne on ainakin nyt jo liian pienet. :(
 
Jossain noissa äitiysverkkokaupoissa luki, et tulee +1 koko molempiin mittoihin. Eli esim. 70c -> 75d. Ja noi koothan tunnetusti vaihtelee valmistajien välillä. Näissä bravadoissa ei ollut kuin 4 kokoa (S, M, L ja XL) ja selkeä valintataulukko. Uskon, että onnistuin koon valinnassa.
 
Voi apua Hymykuoppa!! Millä sä enää edes löydät mitään liivejä!!! :eek:

Mulla on kans kauhea hinku pikkuruisiin vaatteisiin ja aina meen niitä hypistelemään... Vaikka tosiaan oon ostanut käytettyinä jo isot kasat. Pitäis vaan päästä ne pesemään ja laittamaan paikalleen, tietäis paremmin mitä vielä puuttuu. Nyt oon vaan paasannu kaiken jätesäkkiin ja alan perkaamaan niitä kunhan pääsis noihin muuttopuuhiin ensin... :confused:
 
Mieki tilasin sellaiset missä oli M, L, XL koot ja mittojen mukaan vain :) Hyvin ne istuu nyt mut jää kyllä takuulla pieneksi kun maito nousee. Mie en oo "oikean kokoisia" liivejä käyttänyt enää vuosikausiin kun sellaisia ei löydy tai jos löytyy niin ne maksaa jonku 120€ ja on niin kalliit ja hienot et menee pesukoneessa pilalle. Ja epämukavia ovat kaikki kaarituelliset ku ei oo niihin tottunut eikä vuosikausiin käyttänyt kuin miehen iloksi treffeille. Oikea koko ois kai ollu 75G-H:n paikkeilla ennen raskautta ja nää on turvonnu painonnousun myötä ihan sikana. En haluu ees ajatella mitä se koko nyt ois. 80J-K? Saumattomia joustavia liivejä vaa ja kahdet päällekkäin jos ei tuki kaikissa riitä :p
 
Ja noi makso 31€/kpl, joten ihan vararikkoon en joudu tällä hankinnalla. En vaikkei ne sitten sopisi "ihan heti kun imettää", eiköhän ne siitä vähän tyhjene...tai menee seuraavassa odotuksessa :) Ja mitään normiliivejä en kyl osta, kun ei oo mitään hajua, mihin kokoon nää sit asettuu. Noissa bravadoissa ei oo mitään kaaritukia, mutta silti ilmeisen tukevat ja lisäksi niihin saa laittaa/ottaa pois halutessaan "täytteet" tai mitkä ne on...no sellaset laput kuitenkin. Niin aattelin, ettei sit nännit paistas noista läpi ihan heti.
 
Mä en osaa käyttää kaarituettomia liivejä ollenkaan kun tuntuu että tissit puristuu niissä jotenkin ihan väärään asentoon ja illalla on sitten sekä niska että tissit ihan mielettömän kipeenä ja joskus vielä kaupan päälle punottaa ja kutiseen iho tissien välistä. Tuun olemaan niin hukassa noiden imetysliivien ostamisen kanssa ja niihin tulee menemään omaisuus taas. No onneks on viimeaikoina säästetty muissa jutuissa...mutta kyllä tollaseen asiaan tuhlaaminen tuntuu kamalalta kun on muuten yrittäny olla niin tarkkana rahan kanssa. Onko muuten totta että imetysliivejä tarvii ainakin kolmet? Luin jostain että se olis sopiva määrä, mutta saa nähä raaskinko niin paljon heti satsata.
 
Näissä miun tän hetkisissä on sen verran hyvin tilaa että tissit ei puristu yhteen eikä tee kutinaa tai ihottumaa tissien väliin. Näissä on "kangaskudoksilla" se tuki rintojen alla ja keskellä eli joustavassa kankaassa on tiheämpää kohtaa joka ei jousta. Ite käytän lähinnä olematonta tukea tarjoavia liivejä, nää ei työnnä tissejä minnekään tai hilaa niitä ylöspäin tms. niin ei myöskään aiheuta mitään niskakipuja.

Miulla on rinnat sen verran leveästi sivuilla et suuressa osassa oman ympärysmitan omaavista liiveistä ne kupit on liian "edessä" ja se kaarituki painaa sivusta. 80 ympärys istuu paremmin rintojen mallille mutta ei tue ja ei miulla hermo kestä niitä ympäryksiä lyhennellä. Toinen ni olkaimet saa miulla hartiat kipeeksi sellaisilla liiveillä jotka "tukee." Paras tuki on itellä onneksi ollut hyvä ryhti, tissiliivien pointti on itellä vaan estää niitä heilumasta eestaas, se tekee sit ihosta ja rinnoista arat jos pahasti pääsee pomppimaan. :) Joskus laitan tiukemmat liivit että nää ei olis niin "tyrkyllä" mut ne tarvii kyl muistaa ottaa heti kotiin päästessä pois tai tosiaan tekee rintojen väliin ihottuman kun liiskaa ne yhteen.
 
Kyllä luulen kolmet ois hyvä olla vähintään. Ja enemmänki jos ei halua koko ajan pyykätä. Ainaki omalla kohdalla sitä maitoa ruutas aluksi niin paljon et tuntu et joka paikka on ihan maidossa ja tulee suojista läpi. En kyllä ollut itsekään ihan varautunut siihen miten sitä voi tulla. Mut kyllä se sitten tasaantu siitä. :)
 
Mullakin on kolmet. Ne kolmannet on sellaset ns. halppikset, et ne saa sit mennä "pesujen ajan". Hyvä "päättää ja miettiä" näitä etukäteen. Varmaan ei tuu mikään toimimaan sitten :D
 
mulla on 3kpl kans jotain nuita bravadon liivejä ja voin kyllä suositella niitä! ovat ihan parhaat liivit, hyvät päällä. kannattaa ehottomasti semmoset hankkia. mulla ihtellä on pienet rinnat, b-kuppi, mutta kaverilla on sitte isommat ryntäät ja kovasti on kans tykänny niistä liiveistä.

esikoisen imetysaikana käytin "halapa liivejä" ja toisen lapsen kohalla tilasin näitä bravadoja. ensin raaskein tilata vain yhet, muistaakseni ne makso jotain 50€. mutta ne oli niiiiin hyvät päällä, että tilasin heti kahet liivit lisää ja heitin halapa liivit roskii... en ees jättänny varaliiveiks yhtää... :grin
tilasin vielä yhet hotmilkin liivit, vähä "seksikkäämmät" mitä nuo bravadot. :wink mutta niisä ei koko oikein passannu, joten ne ei oo kovin kovalla käytöllä ollu... :sad001
 
Takaisin
Top