Hankittua...

Mä oon TODELLA pitkään ja hartaasti ettiny tällaselle 180 senttiselle sopivia siistejä äitiyshousuja mitä vois töissäkin käyttää. Mitään en oo kaupungilla pyöriessä löytäny ja nettikaupoissakin lahkeen sisäpituus on kaikissa järjestäen alle 80cm, joka ei mulle riitä alkuunkaan. No, TÄNÄÄN LÖYTY!! Elloksellahan oli 85cm lahkeilla valikoimaa vaikka millä mitalla ja hintakin oli ihan siedettävä kun perusfarkkuja sai n.20-30e. Heti oli pakko laittaa parit tilaukseen. Nyt jännittää vaan, että onko 36 koko ihan teltta mun päällä...onneks on ompelukone niin voi sit hätätapauksessa kavennella, jos ne ei muuten pysy päällä :p
 
Ite ostin ihan perus parkatakin talveksi, kun siinä saa säädettyä vyötärön kireyttä tosi hyvin. Muutamat hennesin mammafarkut on hommattu jo kuukausi sitten (toiset kirpparilta kahdella eurolla!) :)
Vauvalle olen ostellut vaatteita aina jos kirpparilta löytyy kivoja, tavaraostoksille mennään vasta keväämmällä.
 
H&M:ssä on suht. edullisia takkeja. Ite ostin mammatakin ja hintaa sillä oli 49,95€. Ei mun mielestä kovin paha ja pysyy isokin masu lämpimänä :)
 
Meille kotiutui tällä viikolla pinnasänky, laitapehmuste ja pari lakanaa. Pitäisköhän nyt jo alkaa sisustaa makkaria uudelleen? :p Vähän sellainen olo et kyl liian aikaista mut tammi-helmikuuhunko sitä pitäis malttaa.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
mun tekis mieli kans laittaa vauvaa varten jo vähä jotain valamiiks, ees vaatteita tai jotain, mutta ko ei oikein pysty... meijän yläkerta on remontisa (on ollu jo muutaman vuojen...), sitä on tehty vähä rahan ja miehen ajan mukaha. seinät on nyt revitty auki ja laitettu lisäeristettä ja sinne ois tarkotus tulla 3 kamaria ja aula. sielä oli ennen 2 pientä kamaria ja sivukomerot (meillä on rintamamiestalo). talavisin tuulisella kelillä tosi kylymä nukkua, nii muutettii alakerran ainuaha kamarihi ko esikoisen laskettuun aikaha oli pari kuukautta.

mutta nyt remontti ois tarkotus saaja valamiiks ens kevään aikana, koska tällä hetkellä pojat nukkuu tuola meijän ainuasa kamarisa ja meijän sänky on olohuoneesa... että ahasta on! vauvaa ei kyllä saaja mahutettua tänne alas, että yläkerta on PAKKO saaja valamiiks.
nii vauvalle ei pysty laittaha vielä mitää ennekö vintti on kondiksesa... o_O
 
Meillä on sama vika mutta kun on vasta ensimmäinen tulossa niin raivasin vaan omia nyt hetkeksi käyttämättä jääviä vaatteita yläkertaan varastoon että sain yhden hyllyn omaan vaatekaappiin tilaa vauvan vaatteille (harsoille ja vaipoille pitää keksiä vessasta tilaa vielä, nyt on liian täysi hylly).

Siis yläkerta on tällä hetkellä puolilämmintä tilaa, lämpiää alhaalta nousevalla lämmöllä, sieltä on patterit suljettu. Saa ne päälle jos näyttää et tulee vieraita mut yläkerta on lähinnä romuvarasto, lämpö karkaa harakoille kun pitäis eristystä lisätä. Siel on kaks kammaria joista toiseen pääsee vaan toisen läpi, eli olis tarkoitus muuttaa niin että käytävästä pääsee kahteen erilliseen huoneeseen ja komeron tilalle tulis pieni vessa (niin ei tartte lasten yöllä käydä alakerrassa asti jos on hätä). Sit pitäis saada kylpyhuone takas piirrustusten mukaiseksi kellariin ja sit tuosta pääkerroksen kylppäristä sais toisen makuuhuoneen. Se on varmaan eka projekti.

Lopulta olis tarkoitus saada olohuoneesta iso makkari ja sinne WC/suihkukaappi minuu ja miestä varten, nykyisestä makkarista ja keittiöstä yhdistettyä tupakeittiö (olohuone ja keittiötila samaan), nykyisestä kylppäristä toinen makkari pohjakerrokseen ja kellariin suihku, sauna ja yläkertaan ne kaks makkaria ja wc. Onneks meillä ei oo niin kiire kun teillä :eek: Periaatteessa jos roudaa olohuoneen toiselta puolelta sohvat ja hyllyt yläkertaan varastoon ja tekee puolikkaasta olohuoneesta meidän makuutilan niin tällä alakerralla pelkästään pärjäis tällaisenaankin vielä kolmenkin lapsen kanssa (kahdelle makkari ja pienimmälle olohuoneeseen meidän kans peti). Olis kyllä jo melko ahdasta ja säilytystila loppuis täysin kesken paitsi ehkä jos tän olkkarin sais jaettua parilla vaatekaapilla tms.
 
Niinjoo. Oon yrittäny ebay-shoppailla tyttöjen vaatteita nyt sitten mut en kyl tykkää niistä yhtään, ihan hirveitä :grin Jotku unisex-vaatteet sun muut miellyttää enemmän miun silmää että en oo sit viittiny ostaa mitään vaatetta. Tosin pari kapaloksi / kylpypyyhkeeksi / peitoksi kelpaavaa puuvillakangasta tilasin ja pari unipussia vastasyntyneelle. Yhden ohuemman joka on valkoinen vaaleanpunaisilla päärmeillä. Toinen on keltainen violeteilla yksityiskohdilla ja lämpimämpi. Kattoo sit mikä nukkumajärjestelyksi kelpaa lopulta.
 
Ihan vaan vinkiksi, että jos vielä tarvetta äitiysvaatteille, niin www.mammavaatteet.fi -kaupassa on nyt äitiys- ja imetysvaatteet -40%! Itse shoppailin tänään talvitakin ja yöpaidan :) Ja vaunut ja kaukalo taitaa olla kohta meillä :) Ihanaa tämä shoppailu :D Ja ensi viikolla selviää toivottavasti vauvan sukupuoli, sitten alkaa vaateshoppailu mini-ihmiselle <3
 
Eka vaate ostettu vauvalle. Oli tarjouksessa sellanen kietaisubody. Mies halusi tietty vaaleanpunaisen. Harsoja olisin myös ostanut, muttei sattunut missään silmään. Mistä niitä kannattaa ostaa/tilata? Ei tartte olla mitään erikoisia, ihan perus valkoisia ja edullisia. :)

Ja huh huh, minkä hintasia oli esim. vaipanvaihtoalustat ja imetystyynyt! Onko noistakaan vinkkiä, et mistä edullisimmin?
 
Minä kävin viikonloppuna Tampereella ostoksilla ja mukaan lähti iiiiiso kasa vauvan vaatetta :) Löysin niin ihania vaatteita, että oli pakko ostaa, ostin sitten isompiakin kokoja niin ei jää kaikki ihan käyttämättä. Ikeassa käytiin ostamassa peittoa, lakanaa, verhot lastenhuoneeseen ja unipussi. Vaunut odottaa alakerran varastossa kokoamista ja häkkisänky on perintösänky miehen puolelta :)
 
me myös elmiina aluks suunniteltii vessaa tuonne vinttiin, ettei vauvan kans tartte yöllä lähtiä alakertaa vessaa, mutta se vessa ois kuitenki syöny sieltä sen verran palio tilaa, että hylättii sitte se ajatus. ja puhistuspyyhkeillä päriää öisinki aika pitkälle, jos ei nyt vaippa oo ihan täynnä kakkaa, nii aattelin että se on nii lyhyt aika millon pyllyä pitää vähän väliä pestä. ja harvoin esikoinenkaa herää yöllä pissalle, että lähinnä se vessa ois ollu vain ihtelle mukava. :grin
toinen vessa meille on pakko kyllä joka tapauksesa laittaa, kuitenki 5 ihimistä sitte saman katon alla asuu, nii väkisinhän sitä on jonku kans vessahätä yhtä aikaa. mutta se on suunniteltu sittekö meille tehää uus "kuisti", nii sinne tulee uus isompi sauna ja pesuhuone ja sinne wc-pönttö.

mää toivon, että mää päriäisin tuolla mun didriksonin talavitakilla tämän talaven, se on semmonen parkatakki (?). ostin sen vuosi sitte, ovh oli jotain 190€, mutta sain siittä hyvät alet nii raaskein ostaa. nii en nyt vihtis raskauen takia ostaa taas uutta takkia. jostain syystä ostin aika ison, monesti viime talavena mietein että mulla ois kyllä varmasti menny kokua pienempiki. mutta sillon ostaesa kokeilin automaattisesti 40 ja 42 kokosta takkia ja 40 takki lähti mukaa. mulla on ennen lapsia ollu jotain vaatteita 38 kokosia, nii en nyt aatellukkaa että sen kokonen vois mahtua mun päälle. mutta takki on edellee reilu vyötärön kohalta, vaikka maha on kasvannu aika kovasti.

ja ne lökähousut/"kotihousut" mikkä ostin hm:ltä... voi ihana! mun tekis mieli pitää niitä koko ajan jalasa, mutta pakkohan ne on pestäkki välillä...! ne on ihanan pehemiät, ei purista eikä kiristä. mun täytyy varmaa käyä ostaa toiset, mun hm:n ostokset makso sillon 110€ ja sain 2kpl 10€:n lahajakorttia sinne, nii aattelin että voisin toiset tämmöset samanlaiset käyä ostaa sieltä lahajakortilla. :)
 
Ninetsu meillä on vain puolet yläkerrasta rakennettua ja saa ollakin. Niin tuo vessa ei vie juuri ylimääräistä kun siihen menee komero ja siirretään pikkuisen seinää kylmän tilan puolelle. Itellä on tarkoitus karkoittaa lapsia sinne yläkertaan kunhan kasvavat, tietyssä vaiheessa sit arvostavat kuitenkin omaa tilaa ja ite en kyl haluais portaita ravata :p


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Onko vinkkejä, mistä ulkomaalaiselta nettisivulta löytyisi edullisia vauvanvaatteita ja / tai vaippoja?
 
Ehkä huono vinkki, mutta ebay :P (Toisia ärsyttää kun sitä hoetaan.) Esim. samat kestovaipat mitkä on Suomessa 8,95€ kpl ja imu ostettava erikseen + postikulut oli sieltä rapiat 70€ yhteensä 20 vaippaa ja 40 imua. Tismalleen samat siis. Selaillessa kyllä joutuu näkemään vertaillessa vaivaa.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Olisi kiva, jos löytyisi vastaava sivu, kuin esimerkiksi sportsdirect pääasiassa meille aikuisille tai vähän isommille lapsille. Meinaan, että yhdeltä yritykseltä löytyisi todella edullisia tuotteita jokseenkin luotettavasti. Nuo vauvanvaatteet on melkolailla hinnalla pilattuja täällä Suomessa. Sen takia ajattelin, josko perus vaipatkin löytyisi jostain nettiputiikista edullisemmin ulkomailta. Kestovaipat puolestaan ei innosta.. :)
 
mä ostin tänään imetystyynyn. Doomoo softy merkkisen. Kellään kokemuksia?
 
Ei ole kokemusta mistään imetystyynyistä...vielä ;) Huomenna lähdetään tyhjän auton kanssa viikonlopun viettoon parhaan ystäväni luo. Heidän perheeltään saadaan kuulemma auto täyteen jos jonkinmoista: vaunut, turvakaukalo, vaatteita, hoitoalusta, imetystyyny, käsikäyttöinen rintapumppu, harsoja, vaatteita ja kaikki muukin vauvatavara. Myöhemmin haetaan vielä pinnasänky. Ilmeisesti myös sitteri...muistelisin. Säästetään noissa aika monta euroa ja sanoinkin, etten ikinä voi noita korvata.

Tänään tuli myös vau-kirjapaketti, oli tosi kiva se "kirja minusta"! Just oikeen hintanen paketti, kun oli 0€. ;) Ja Kelassa olivat hyväksyneet/käsitelleet äitiyspakkaushakemuksen ja se tulee varmaan kahden viikon sisään :)

Kivaa kun kaikki on niin uutta ja jännää!
 
Oonko mie ainoo vammainen joka ei osaa kuvitellakaan hommaavansa käytettyä rintapumppua tai imetysrintaliivejä? Tai ylipäänsä mitään rintaliivejä en ottaisi käytettynä edes ilmaiseksi, en käsitä, miks ihmiset ees tarjoo niitä myyntiin. Samalla tavalla kun en käyttäisi käytettyjä alushousuja tai hammasharjaa (tai tuttia tai tuttipulloa). Eihän niistä pestyistä alkkareistakaan mitään tauteja saa mut en silti laittais päälleni. Enkä käytettyjä korvakoruja tai lävistyskorujakaan käyttäisi.

Miulle rintapumppua jo tarjottiin ja vielä ilmeisesti ilmaiseksi ja kyllähän se helpottais kun rahat on oikeesti tiukalla mutta hyi ällö vaikka ois kuinka keitetty ja steriloitu. Toinen nyt tietty että se olis miehen exältä ollu tulossa ni jos on vähän outo olo kulkea sen vanhoissa äitiysfarkuissa ni on se ny sentään vähän helpompi ajatus kuin joku rintapumppu.

Jos se tulis joltain sellaiselta kaverilta jota miuu ei haittais kielisuudella ni silloin ehkä :p Ehkä. Todennäköisesti ei. Suutelointikin on eri asia ku käytetty sylkikuppi. (Miulla taitaa olla jotain estoja ruumiineritteiden suhteen jos ei oo todella tutusta ihmisestä kyse. Silloin ei haittaa pätkääkään.)
 
Voi apua kääk, tästä se lähtee... ollaan kierrelty kaks iltaa vaunuliikkeissä "ihan vaan perehtymässä ominaisuuksiin ja terminologiaan" jotta osataan sitten ostaa sopivat vaunut käytettynä - ja nyt kuumottaa ihan äärettömästi eräät sikahintaiset, pyörryttävän tyylikkäät ja NIIIN söpöt tuliterät vaunut. Pahoin pelkään että kaupathan siitä vielä tulee.

Ne on siis Emmaljungan Mondial De Luxet, Classic Crome -rungolla ja London-värikuosilla. Sitä kun tarpeeksi haluaa, niin keksii näköjään ihan näennäisen järkevät perustelutkin hankinnalle. Metallinen kori on kätevä kauppareissuilla eikä niin arka kuraantumiselle kuin kankaiset, iso ja pehmoinen sisältä valkea koppa on lapselle varmaan kivempi kuin ahtaampi tummasävyinen jne... Ihan kuin ei tuonne ulkoilureiteille ja Prisma-reissuille kelpaisi suunnilleen mitkä tahansa käytetyt halppiksetkin yhtä hyvin. Huoh.

Onneksi saatiin liikkeestä tarjous joka on kaksi viikkoa voimassa, ehtii enimmät höyryt haihtua päästä tässä harkitessa. Hävettää.

---mutku ne on niin I-H-A-N-A-T...!!!
 
Takaisin
Top