Hankittua...

Te joille tulee noita kantoliinoja tai -reppuja, niin onko teillä vaunuja? Mä oon jotenki aatellut, etten liinaa tarttis mihinkään? Tai missä te meinaatte sitä käyttää? Kesällä kun on helle, niin luulis, et siin liinassa tulis kuuma niin vauvalle kuin äidillekin...? Miten noissa selkä kestää?

Ainiin ja päädyttiin vertailun ja käyttökokemusten perusteella valitsemaan Philipsin Aventin itkuhälyttimet. Hinta ja laatu kohtaa noissa ilmeisesti toisensa. :) Ei olla vielä ostettu, katotaan vielä Saksasta hinnat.
 
On vaunut ja trikooliina ja aion hankkia vielä repun. Trikooliina on lähinnä kokeilun vuoks, mutta toivoisin et reppu auttais niin kotioloissa kun kaupungilla asioidessakin kun sit taas vaunut on sitä varten jos lähtee pidemmäks aikaa johonkin liikkeelle. Meillä ei oo siis autoa eli kuljetaan joka paikkaan sit joko vaunujen tai repun (tai liinan) kanssa. Ihan jo senkin takia on hyvä ettei oo vaan yhen kulkuvälineen varassa ettei oma kroppa rasitu niin ykspuolisesti...
 
Itellä on trikooliina, neliöliina ja rengasliina varattuna. Eka mietin et vaunuja en osta mut sit otin setin mis tuli kaukalo mukana - sen kuitenki tarvii. Ja vaunuissa ehkä voi terassilla nukuttaa ja just toi kuumuus kesällä. Jos tarvii keskellä päivää mennä ni takuulla mukavampi kuin ihoa vasten.
 
Kyllä meille vaunutkin tulee liinan ja manducan lisäksi. Vaunuilla voi käydä sitten lenkkeilemässä ja just nukuttaa ulkona. Liinan kanssa voi kotona kanniskella jos vauva on takiainen :grin manducalla mies voi viedä pikkuista kun ei kuitenkaan liinaa suostu pukemaan... Ja toi manduca varmasti kätevä reissuissa, retkillä jne..
 
Nii joku kantoreppu varmaan ehkä hankitaan, mitä voi iskä sit pitää. Sellasessa mua on viety pitkospuita pitkin lapsena. Jos siis sellaiselle tulee tarvetta; ollaan aika paljon kotona ja täällä varmaan vauveli saa hengailla sitterissä tai vaunuissa...tai siinä kivassa pahvilaatikossa, minkä KELA lähetti ;) Tykätään kyl käydä sienessä ja marjastamassa, et sit varmaan syksyllä vauveli lähtee siks aikaa hoitoon tai kantoreppuun...pitää sitä sit miettiä, mitä toi iskä haluu pitää. :)
 
Minä en meinannut hommata liinaa enkä reppua. Nuo liinat maksaa niin pirun paljon siihen nähden, että minkä verran niissä on kangasta ja oon aika varma, että mulla jäis se kokonaan käyttämättä. Meiltä löytyy vaunut ja tripp trapp tuoliin newborn set, siinä voi vauva olla sillon, kun teen ruokaa tms. ettei koirat oo koko ajan naamassa kiinni eikä tartte olla lattiatasossa kaiken pölyn ja koirankarvojen keskellä :)
 
Apuja! Koska minä saan hommata äippäpakkauksen? :D eihän mulla viikkoja vasta ole kuin 12+4 muttaku minä haluan!!! :D koska se siis yleensä saadaan/tilAtaan?
 
Saat tilata sen, kun saat neuvolasta sen todistuksen, et raskaus on kestänyt sen 154 päivää. Ne antaa sen todistuksen pyytämättä. Sen jälkeen meet kela.fi -> lapsiperheille -> äitiysavustus ja haet netistä tai sit meet sen todistuksen kanssa KELAan. (samalla haetaan mm. lapsilisä ja äitiysrahat ym.) Eli sulla menee tohon kyl valitettavasti vielä n. 7-8 vkoa, et voit hakea :) Mut se paketti tuli kyl sit nopeesti. Odotellessa voi katsoa kuvia netistä, niin mä tein :) Yhtä odotustahan tää aika muutenkin on...
 
Miun trikooliinassa on 5,5 metriä kangasta ja hintaa oli postikuluineen jotain 25€... Suomessahan "sama liina" maksais sen 75€. Omani oon kaikki tilannut Englannista ebayn kautta, myyjät kotiäitejä jotka noita myy lisätulona. Toki Suomestakin voisin samalla lailla ostaa jos olis tiedetty ja turvallinen kauppias ja vastaavat hinnat, mutta ei.
 
Mä sain trikooliinan ihan suomesta 11 eurolla. Mun äiti on supertaitava tekeen tollasia huikeita löytöjä! En tiiä oisinko muuten ostanu liinaa ollenkaan, mutta oon kyllä kuullu niin paljon hyvää että toivon oppivani sitä käyttämään :)
 
Lipastohoitopöytä täälläkin hakusessa mutta huonolla menestyksellä.

Ikeassa on ollut sekä Hemnes- että Leksvik-sarjassa lipastomallinen hoitopöytä vaan eipä ole enää kumpiakaan myynnissä. Eikä ole näkynyt lähialueilla käytettynäkään tarjolla. Itseasiassa oltiin jo kerran lähdössä hakemaan tuota Hemnesiä kun oltiin sellainen muutama päivä aiemmin netistä hoksattu, sitten tarkistin vielä ennen lähtöä että onhan niitä siinä liikkeessä niin siellä luki että lopetettu. Mun tuuria. Nyt Ikeassakin pelkästään avohyllymallia.

Täytyy silmäillä noita Kidsettejä. Ainoa sellainen kyllä minkä netistä uutena löysin oli MDF-levyä, mutta käytettyjä en vielä silmäillyt tarkemmin.
 
Meillä tuleva mummi ja isomummi oli käynyt shoppailemassa vauvalle vaatteita, lakanoita, sänkyyn pissa-alustoja ja leikkimaton. :) Vähän taitavat olla innoissaan :wink
 
Mä löysin kans trikooliinan hintaan 19.95€ ihan suomalaisesta nettikaupasta :) Tosin siihen hintaan ei paljon väriä saanut valita :grin
 
Me ostettiin erikseen lipasto vauvan vaatteita varten, ensin piti olla hoitopöytä+lipasto, mutta sitten ajateltiin, että ostetaan sellainen lipasto, joka meidän makuun sopii parhaiten.
 
Tuli ostettua miehen kanssa tulevalle vauvalle sairaalasta kotiutumisvaatteet, tietenkin molempaa väriä, kun ei hajuakaan, kumpi siellä köllöttää :D

Muutoin meillä hankinnat aika vähäisiä, esikoinen täyttää maaliskuussa vasta 2v, niin hänen kaikki tarvikkeet vielä tallessa. Tietenkin jotain pientä (miten voisi olla hommaamatta!!!), mutta yritetty ajatella niin, että hommataan sitten sitä mukaan, kun tarvis tulee :)
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    902.4 KB · Katsottu: 32
Onko hyviä ja turvallisia nettisivuja mistä ootte vauvanvaatteita/tarvikkeita ymsyms tilanneet?
 
Mulle on tulossa tilaus Riemulista, kerron sitten millaisia ovat kunhan saan ne hyppysiini :)
 
Voin todeta syksyn kokemuksien perusteella, että Vauvattarelta ei kannata tilata yhtään mitään jos haluaa säilyttää hermonsa! Meillä odotettiin vaunuja viikokaupalla vaikka muuta luvattiin, kaupan päälliset eivät meinanneet tulla millään, lukuisien sähköpostien ja lopulta uhkailuiden jälkeen saatiin tavarat mutta nekin olivat erilaiset kuin ilmoitettiin. Sitten mulla ei enää ollut jaksamista valittaa asiasta...
 
Mulla kun on ollu tässä tätä luppoaikaa, niin on tullu noita nettikauppoja kulutettua vähän turhankin paljon... :) Ainakin seuraavista on toimitus ollu tosi nopea: Babyshop, Vekaravintti, Nettiemo, VauVauva, Hattentatti. Ozbabya voin kans ehdottomasti suositella! Oon sieltä ostanu sekä itse liikkeestä että kotiin tilaamalla, ja palvelu on tosi hyvää ja turvakaukalo ainakin tuli postissa tosi nopeasti.
 
Takaisin
Top