hankintoja.

Ultimate:
No vauvalle siitä ei vielä oo kauheesti haittaa (mitä nyt kaikkien kemikaalien käyttöä vauvojen tarvikkeiden kanssa tulis välttää) MUTTA:
annapas kun se tenava kasvaa, alkaa seistä tukea vasten ja saa hampaita. Ihan oikeasti ne ryökäleet puree niitä pinniksen kaiteita - siskoni muksujen hampaanjäljet ovat meille periytyneessä pinniksessä todisteena tästä. [:D] Eli siinä vaiheessa ylimääräiset petsilakat saattaa kulkeutua suun sisuksiin. Ja petsilakat on aika myrkkyjä kyllä.
Joku hylly tai seinälle laitettava säilytyslokerikko, tai hoitopöytä on ihan toinen juttu, mutta pinnis on vähän siinä ja siinä. [:)]

Cava, jolla on huomattavasti helpompi olla eilen ostetuissa IHANISSA äippäfarkuissa (jotka eivät näytä sellaisilta ollenkaan <3)

^Joo no kyl mä sen tiiän että saattavat alkaa pureksiin niitä, tai siis varmasti alkavat. Mut sisko meinas ettei mitään vauva tarvikkeita kannata. Vaan ei me nyt sitä hoitopöytää laiteta edes. Mut jotain haluan petsata.[:D] Pitää vartavasten ostaa jotain minkä saa petsata sitten. :D

Petsauksen jälkeen lakka päälle nii ei saa vauva myrkkyjä jne :)
Ja tuo myrkyllisyyshän riippuu petsistä mitä aikoo käyttää.

Ostin viime viikonloppuna ekat mammavaatteet; Mama.Licious-merkkiset farkut, mahatuubin ja neuletakin. Vanhoista farkuista ei mahdu turvotuksen takia mukavasti päälle kuin yhdet strechit ja näihin rupeaa pikkuhiljaa kyllästymään kun ovat joka päivä töissä päällä... Enempää housuja en kuitenkaan ehkä osta ennen kuin turvotus menee ohi ja alkaa oikea masu kasvamaan.

Tietääkö kukaan onko netissä jotain edullista paikkaa mistä sais vauvanvaatteita? h&m, ellos koluttu läpi ja todettu tarjonta hyvin heikoksi [>:] 

Mä tein aivan loistavan hankinnan, dobblerin!

Paljon on juttuja lueskeltu ja kuultu siitä, että sen kanssa ei kuulu sydänäänet jnejne, mut mä oon kyllä tyytyväinen. Olin jopa varautunut siihen, että ehkä joskus vasta rv 20 alkais kuulumaan sillä vehkeellä jotain ja vähän samoja viikkoja sanoi neuvolan tätikin..Ilmeisesti toi istukan etuseinässä olo voi vaikuttaa noidenkin värkkien toimintaan melkoisesti...

Tietenkin samantien, ku postista sen hain, ni olihan se pakko testata.. Yllätys ei ollut suuri, kun en saanut mitään kuulumaan. Sit seuraavana päivänä ajattelin piruuttaan taas koittaa ja ah ihanuutta, siellä se jyskytys kuului![:)] Pääsi tuleva isukkikin nyt kuulemaan ekaa kertaa äänet. Vauvelin liikkeitä ei just sillon kuulunut, ni tökkäsin pikkusen vatsaan ja hetkenpäästä tais joku siellä vähän potkia takas [:D][:D] Ja siinä samassa mies kielsi mua tökkimästä vatsaa, tulee kuulemma häiriintynyt lapsi jos sitä kesken unien menee kiusaamaan [;)]

Mä menin myös huutamaan moisen [:)] Ensiviikolla pitää hakea vempele kotiin ja sitten ei tarvitse toivottavasti enää niin panikoida vaavin hyvinvoinnista kun voi kotonakin tarkastaa tilanteen milloin pelko iskee päälle.
Aika selkeesti ollaan kääntymässä uusien vaunujen ostoon. Minusta vaan jotenkin olis niin ihanaa saada ihan uuden uutukaiset kotiin nuuskittavaksi ja sitten työnneltäväksi. Mieskin sitten vaan totes että eihän tässä näytä sitten juuri olevan muuta kun päättää kumman kortilta vingutetaan... No aika paljon tulee kuitenkin tarviketta ym kavereilta ja tutuilta niin on kai se ihan perusteltua jotain uutenakin hankkia. Mikäli meille sitten toinenkin lapsi suotaisiin myöhemmin niin todennäköisesti taas pitäisi ostaa toiset käytetyt tai uudet, niin vedetään nyt kerralla sitten uudet ja hyvät. [:D]

Kävin itselle ostamassa eilen ulkoiluhousuja: kevyttopat ja toiset ihan"tuulari"tyyppist vedenpitävät. Vanhat on jotenkin llian tiukat [;)] Nämä kyllä mahtuu ainakin jouluun saakka!

minä oon kans nyt muutamat mammahousut ostanu. Kaverilta sain parit ja sit oon kirpparilta parit ostanu. Sit tääl vaun myydään palstalla myytiin niitä masutuubeja muutamalla eurolla käyttämättömänä, niin ostin ihan kokeeksi, että katotaan tuleeko käytettyä. Mut tuntus et ne vois tossa talvella olla ihan hyviä niitten housujen kans missä ei oo sitä trikoo-osaa siinä vyötäröllä. Mut kassellaan, kivoilta ne nimittäin tuntu jo nyt päällä, niin isoa masua varmaan hyvin tukevat.

Sit mun ihanan innokas rakas äitini oli kaivanu meidän vanhoja vaatteita ja kastemekot ja anto ne jo mulle. Ja oli se myös ostanu pari ihan uutta pienen pientä body-pukua <3 [:)]
Äiti on kyllä maailman paras!

Perjantaina on se ultra ja sen jälkeen ajattelin uskaltautua ostamaan enemmän jo kaikkee vauva-juttuja. oon niin odottanu sitä hetkeä kun pääsisin niitä ostelemaan, kaupassa tullu jo jonkun verran hypisteltyä kaikkee [:D]

Eilen hain sitten sen dopplerin ja illalla en vielä uskaltanut kokeilla. Aamulla yön yli nukuttua ja rohkeutta kerättyä sitten en enää malttanut pieltäni vaan kokeilin, ajattelin että ellei kuulu niin sitten voin soittaa neuvolaan ja käydä siellä varmistamassa tilanteen. Eipä tarvinnut [:D] Äänet kuului tuotapikaa ja sykenäyttöllä lukema 147 kertoi että kaikki kunnossa! Oih mä olen niin onnellinen! Ei huono hankinta lainkaan.[:)]

En ole itse vielä ostanut vauvalle mitään mutta tuleva isä toi matoselle Saksan reissulta tuliaiseksi punaisen Bayern Münchenin -vauvanhatun! [:)]

Tuossa olohuoneessa lojuilee yhdistelmät ja sitteri. Saatuja. Pinnasänky tekis mieli hakea ja koota jo. [:D]
Tekis mieli ostella kaikkia, mutta oottelen sinne veronpalautuksiin. Tehtiin ukon kans sovinto että kaikki vp:t käytetään vauvatarvikkeisiin. Siitä ostamma esim sen turvakaukalon ja jotain muuta. Mullon tässä aikaa miettiä mitä kaikkea tahtoo.[:)]

Viikonlopun Helsingin minilomalta ostettiin matkaan parit kestovaippakuoret ja bambuharsot. Nyt voi sitten netistä alkaa katsella lisää kunhan vähän aika menee eteenpäin. Jotenkin vaan parempi kun pääsee vähän hypistelemään niin saa sitten paremman kuvan vaihtoehdoista. Itselle ostin äitiysfarkut, nyt vähän mietityttää onko nää vähän turhan napakat... No toivottavasti menee nyt ainakin jonkin aikaa.

Ostin lauantaina H&M:ltä parit äippähousut. Ihana olotila, kun ei housunliitinki purista eikä paina! [:D]

ALKUPERÄINEN: haidi86

Tietääkö kukaan onko netissä jotain edullista paikkaa mistä sais vauvanvaatteita? h&m, ellos koluttu läpi ja todettu tarjonta hyvin heikoksi [>:] 

Jos EDULLISTA haluaa, niin mene kirpputorille. Kirppikseltä ostamani vauvan vaatteet ovat älyttömän hyväkuntoisia, ja maksoivat kappalehintaan 10snt - 1,50€ ....
Ihmisethän vie sinne käyttämättömiäkin vaatteita esim. äitiyspakkauksesta, lahjana saaduista (ei ole miellyttänyt omaa makua tai olikin tytön vaate vaikka tuli poika jne..)

Mutta tää ei vastannu siihen, että mistä netistä sais, anteeksi!

Mua vaan välillä kummastuttaa miten vähän ihmiset hyödyntää tota kirppistä ja kuvittelee että ne on jotain koinsyömiä retkuja ne vaatteet, joista näkee kilometrin päähän että ne on ostettu käytettyinä.. Not so true, pitää vaan osata valikoida. Säästää tosi paljon rahaa suurempiin ja pitkäaikaisempiin investointeihin, jotka on hieman tärkeempiä kuin ne nutut mitkä kestää alle puoli vuotta käytössä kun ne tulee jo pieniksi...

Tuo on kyllä ihan totta, mitä vesimeloni tuossa kirjottelee.

Kaiken lisäksi ne vauvan vaatteet on - ei nyt ihan kertakäyttöisiä - mutta todella lyhytikäisiä. Ne naperot kun tapaavat kasvaa niin kovaa vauhtia ja jättävät vaatteita pieneksi ihan jatkuvasti.
Ja sitten kun pistää vaan sanaa kiertämään suvussa ja kaveripiirissä, että mielellään otetaan vastaan, niin todennäköisesti tarjonta yht'äkkiä ylittää kysynnän. [:)]
Kirppareilta oon kans ite löytänyt siis ihan uusia, vielä kaupan laput kiinniolevia vaatteita.

Ostin aikoja sitten mukavat mammafarkut h&m:lta. Siskolta sain
parit housut ja paidat sitten vielä lainaan.

Ja eilen huusin huuto.netistä itelleni dopplerin! <3
sitä odotellessa :)

Vauvalle ei oo hankittu vielä mitään.. En taida vielä uskaltaa, ettei tapahdu
yllätyksiä.. Viimeksikin kattelin jo tuplavaunuja, mutta onneks en ostanu..
turhat ne olis nyt sitte! Mutta ehtiihän sitä vielä tässä :)

Tää aatteli kohta lähtee hakemaan ikeasta sellasen kasaan taitettavan hoitopöydän, mut jäin sitten miettimään olisko sellanen lipastomallinen parempi.. Sais vauvan vaatteita sinne. Hmm..
Mitä muut on mieltä hoitopöydistä ja niiden käytännöllisyyksistä?

Ultimate:
olin saman valinnan edessä esikoista odottaessa. Mun sisko sanoi ainakin suoraan, että älä ota taitettavaa. Vauvan kanssa vielä ihan jees, kun se on pieni, eikä liiku paljoa, mutta jo puolivuotias on melkoisen iso ja liikkuvainen. Semmonen taitettava kun kaatuu herkemmin. Ite päädyttiin sitten sellaiseen kasattavaa puiseen, ei lipastomalli, mut siinä on kaksi hyllytasoa koreille ja tavaroille. Menee lipastoa pienempään tilaan ja on keveämmän näköinen, mutta on tukeva.

Ja jos tila on todella vähissä, niin pinnasängyn kaiteiden päällehän saa niitä sellaisia siirrettäviä tasojakin.

Takaisin