hankintoja.

Kävin tänään ostamassa elämäni ensimmäiset äitiysvaatteet! [:D]
On jo muutamana iltana ollu niin kurja omilla collegehousuilla olla, kun vyötärö puristaa alamahaa eikä tunnu yhtään kivalta. Saanu käsi housuissa istua ja kiskoa vyötärönauhaa pois mahaa painamasta. [8|]
Sama ongelma on alkanut olla farkuissa päivisin, kun istuessa tuntuu aika ahistavalta.

Eli nyt on sitten kahdet H&M Mama farkut (slim fit & regular fit) ja H&M Mama collegehousut hankittu. :) Ja voin kertoa jo nyt, että kyllä kannatti! Ainakin collegehousut meni heti käyttöön. Ja masu kiittää. [:D] Ja oli muuten ihan ok näköiset ne farkut, yllätyin ihan. H&M:llä oli niitä farkkumallejakin vaikka kuinka moneen lähtöön + sammareita, suoria housuja, reisitarskuhousuja, capreja, leggingsejä...siis vaikka mitä. Suosittelen kyllä siis lämpimästi! Eikö oo kuitenkaan turhan kalliita.

En varsinaisesti ole itse hankkinut mitään, mutta viimeksi, kun äiti kävi kylässä, hän toi mukanaan A-mallisen puuvillatunikan. Sanoi ostaneensa sen alennuksesta itselleen, mut ajatelleensa sitten, et se vois sopia mullekin, kun vaatteet alkaa ahdistaa :) Se on oikein mukava jo nyt. Sen kanssa ei tarvi tuijotella tuota turvonnutta alavatsaa... :)

Onneksi oon aina tykännyt löysänpuoleisista housuista, joten suurin osa menee vieläkin (tosin löysyydestä on pitänyt osittain tinkiä). Varsinkin kun melkein kaikissa on tosi matala vyötärö. Itsellä taitaa H&M:n vaatteet jäädä vähäksi aikaa ostamatta (tai ainakin katson valmistusmaan) toissailtaisen myrkkydokumentin jälkeen...

sista81, en nähnyt ko. dokumenttia. Oliko siinä jotain mitä kannattaisi ottaa huomioon?

Henskalta löytyy kyllä hyvä valikoima äippävaatteita. Vähän kaipailisin vielä hameita, niitä ei meinaa löytyä yhtään mistään.
Myös Elloksella on ihan jees perusvalikoima mammavaatteita ja nelly.comista löytyy kanssa jotain.
Mulla alkaa pian talvitakin metsästys. Oma talvitakki on melko kapean ja tyköistuvan mallinen, ni ei välttämättä mahdu kiinni enää tuossa marras/joulukuussa. Eikä masua saa päästää paleltumaan. :)

Huomasin eilen ekaa kertaa (katottiin ilotulituksen sm-skaboja istualtaan maassa), että alkaa painaa mahaa nuo lempifarkut, mitkä on ollu käytössä tähän saakka. Niissä on tosi matala vyötärö, mutta ei tarpeeksi matala kasvavalle kohdulle.

Niin ja vinkkinä housuostoksiin: kannattaa ottaa ainakin kokoa suuremmat jo valmiiksi [:D] Vaikka ei varsinaisesti lihoisi, niin rasvaa keräytyy ja pitääkin keräytyä myös esim lantiolle. Että ei välttämättä kannata sitten ostaa niitä parhaiten istuvia tässä vaiheessa. Tosin tääkin on varmaan aika yksilöllistä. Itse voisin vissiin sit ostaa jo suosiolla pari kokoa isommat... [:-]

Vaateshoppailu on kivaa [:)]

Ylen areenasta sen voi katsoa, jos kiinnostaa. Oli aika pysäyttävä ainakin mun mielestä. Mut mä oonkin vähän viherhippi :)

http://areena.yle.fi/video/1261133

Mä ostin tänään henkkamaukalta sellaset armynvihreet löysähköt äitiyshousut.. Höh, en tiiä mikskä sellasia housuja sanotaan, kun ne ei oo reisitaskuhousut (mut samantapaset), eikä mikkään tuulipukuhousutkaan, mutta kyl kai te tiiätte mitä mä haen...

Ne on älyttömän mukavat ja näyttää hyviltä!!! I'm in love <3

Mun täytyy kanssa kohta suunnata vaateostoksille. Vai kahdet housut mahtuvat enää jalkaan...farkut ja sellaset cargo-housut. Aikas monet housut jää nyt sitten jäähylle vähäksi aikaa [:)]

Äippäfarkut meinasin käydä ostamassa HenkkaMaukalta, jos sopivat löytyy. Kiva tietää, että siellä on hyvä valikoima kun kyllä niitä pitää päästä sovittamaan

Talvitakki tulee tosiaan olemaan probleema...en viittis ihan miehen toppatakissa kulkea [:D]

Mä en ole vielä ostanut yhtään mitään vauvajuttuja, enkä itselleni vaatteita. Ainoat vauvajutut on pari tuttia ja sellai pikkunen ensipupu, jonka isäntä toi kotio heti, kun olin plussannut [:)] Oli muuten tutit ja pupu vaalean sinisiä, kysyinkin, että onkos tossa kenties jotain vinkkiä [:D][:D]

Kohta lienee toi vaatteiden osto itselle edessä, kun on vain yhdet farkut mitkä mahtuvat päälle ja nekään ei niin kovin mukavilta tunnu.

Muut tilpehöörit ja tavarat ajattelin sitten vasta tossa vuodenvaihteen paikkeilla. Mun tuota nyt neli-vuotiasta tyttöä odottaessa mulle oli märätty keisarinleikkauspäivä ja 5päivää ennen h-hetkeä kävin ostamassa vaunut ja vaatteita.. Jos tässä nyt hiukan aikaisemmin sitten... [;)]

Meillekin on nyt tehty ensimmäiset hankinnat vauvaa varten: isäntä toi tuliaiseksi työreissultaan lastenkirjoja! [:D][:)][:D]

Eilen ostin hennesiltä mamma farkut. [:)]
ihanat kyllä on. masukohta sellanen pieni vaan ettei se kylkiluihin yltävä kangas. jos ymmärrätte mun kuvailua. [:D]
nyt on viel -10e kaikista farkuista!

Sannuli85:

joo, kuvalemasi malli on ns. under bumb -malli. Tää kannattaa pitää mielessä myös jos noista kansainvälisistä nettikaupoista shoppailee.
Se vatsan päälle tuleva kangas"tuubi" on myöhemmässä vaiheessa ihan mahtava. Outoa, että semmonen ohut trikookangas voi oikeasti tukea vatsaa (plus että talvella se antaa kivasti myös yhden lämpöeristyskerroksen pallomahalle). Mutta tälleen kun sitä vatsaa ei vielä oikeastaan ole, ni sillä kankaalla ei oikeen oo mitään virkaa ja se on aina rullalla jotenkin hassusti.

Tänään sit repsahti: ostin 90€ vauvanvaatteita! sekä tytön että pojan kun ei tiedä kerran kumpi tulee... No niitätuli aika paljon kun oli -70% loppuunmyntialesta ja laatuvaatteita.

Tänään haetaan hoitopöytä - käytettynä.
Ja sitten jos saadaan semmonen 50 luvun pinna sänky mikä sitte hiotaan ja petsataan [:)]
Kestovaippoja on saanut tuttavilta, kun ovat saaneet lapsi ja äitiyspakkauksissa tullut niitä...

Mitään ei oo vielä hankittu. Tai no heti kun selvis, että oon raskaana piti kyhätä vauvalle tilkkupeitto [:D] ja tänään ompelin jonkinmoisen kesävaatteen, kun sattui löytymään suurestä käsityölehdestä ohje. Alustavasti oon kysellyt rattaita, mutta ei tosiaan vielä mitään ostettuna. Ompeleminen oli kyllä niin kivaa, että pitää varmaan etsiä jostain lisää kaavoja ja pistää vauvanvaatetehdas pystyyn [:D]

Lisätään nyt vielä, että housuja tarviis alkaa itselle etsimään, jopa aika piakkoin..

Me tehtiin ensimmäinen varsinainen vauva-hankinta eilen kun ostettiin huuto.netistä hoitopöytä. [:)] Ja ultran jälkeen viime viikolla ostettiin sellainen vauvakirja mihin kirjoitellaan sitten kaikenlaista vauvan kehityksestä ja liimaillaan valokuvia sun muuta. Siinä on lyhyt osio jo odotusajalle, eli päästään täyttelemään jo nyt. [:)]

Äitiysvaatteita ei ole vielä tarvinnut ostaa, maha on edelleen aika litteässä kunnossa. Oikeastaan mahdun melkein paremmin vanhoihin farkkuihin nyt kun on muutama kilo tippunut pois tässä alkuraskaudessa.

Nyt oon tehnyt päätöksen joka toivottavasti menee myös miehelle läpi, tää tahtoo saada ihan uudet omat Emmaljungat [:)] Tulkoon sitten toinen perään, kyllä se pienempikin nukkuu sitten päikkäreitä pihalla eriaikaan jne joten ei kai ne ihan hukkaan mene kuitenkaan?
Olen ajatellut että muokkaisin muutamat hameet ja farkut äippäystarkoitukseen, josko tänään kerkäisi käydä kangaskaupassa. Nyt täytyisi kyllä ostaa jotain pidempää neuletta/puseroa, kun tuntuu että napa paljastuu vähän väliä. Alkaa olla vähän haastavaa löytää kaapista kivaa päällepantavaa, sellaista mikä ei ole liian hienoa töihin tai kotioloihin.

Ai niin, vauvakirjan minäkin kävin suurinpiirtein heti ultrasta tultuani ostamassa [:D] juurikin sellaisen, jota voi alkaa täyttämään jo nyt. Oisko ollut koiramäen veljekset tms [:)]

ALKUPERÄINEN: Barbapapa

Ai niin, vauvakirjan minäkin kävin suurinpiirtein heti ultrasta tultuani ostamassa [:D] juurikin sellaisen, jota voi alkaa täyttämään jo nyt. Oisko ollut koiramäen veljekset tms [:)]

Minä ostin sellaisen Mauri Kunnaksen kuvittaman. Olisiko samainen kirja? :)

ALKUPERÄINEN: Mesore

ALKUPERÄINEN: Barbapapa

Minä ostin sellaisen Mauri Kunnaksen kuvittaman. Olisiko samainen kirja? :)

Juu sama kirja [:)] Muistin vaan, että koiran kuvia siinä oli.

Miten muuten käytännössä tuo petsaaminen vauvatarvikkeisiin? Sisko sanoi ettei hirveesti kannattais petsata pinnasänkyjä, hoitopöytiä tms.. Onko siinä joku sit vai? Olisin itekin halunnut petsata jotain, ku mulla on petsattuja hyllyjä.[:)]

Takaisin