Hankintoja

Harsot oli meilläkin pikkuvauvaaikana todella tarpeen ja niitä piti hankkia lisää. Kaukalopussi tulee varmaan hankittua nyt.
 
Meillä on kans hoitoalusta kylppärin tasolla, vesipisteen vieressä :) Kätevä ja kaappitilaakin vaipoille, harsoille yms. käden ulottuvilla.
 
Onko jollain hoitotaso pesukoneen päällä? Tuli mieleen miten vaipanvaihto sujuu, kun pesukone päällä ja tärisee :D
 
Saattaa rauhoittaain vauvaa se pesukoneen tärinä. Meillä on mummolassa hoitotaso pesukoneen päällä eikä koskaan haitannut esikoista, vaikka joskus vaipanvaihto osui koneen käymisen kanssa samaan aikaan. :p
 
Meillä oli esikosen aikana. En muista että olisi ollut ongelmia ohjelman aikana, ei varmaan lopulta montaa kertaa tullut vaippaa edes vaihdettua pyykkikoneen ollessa käynnissä.
 
Meillä oli hoitopöydän lisäksi vaihtoalusta pesukoneen päällä kylppärissä, toimi ihan kivasti niin kauan kun tyttö ei itse liikkunut.
 
Esikoisen jäljiltä on aika hyvin kaikki tallessa, esikoisella ikää nyt 1v 3kk :grin Tuplarattaat on varmasti se isoin hankinta. Lisäksi pyydän siskolta ainakin lainaan heidän kuopukselta jääneen ison pinnasängyn esikoiselle (pyörii unissaan niin paljon etten vielä uskalla "isojen sänkyyn" vaihtaa) ja jos turvakaukaloa saataisiin tällekin lainata.
Hoitopöydän pistin eteenpäin, joten varmaan sellainen pinnasängyn päälle asetettava taso hommataan :)
Ja sitten tulee varmasti vaatetta osettua ihan riittämiin kirppareilta, vaikka onkin varastossa paljon :p Etenkin jos tulokas on poika, varsinkinnämä vähän isommat vaatteet on aika tyttömäisiä.
 
Harsoista: Niistä on moneen, oon jo katellu niitä kaupoilla.
Jos jotain tosi ihanaa tulee vastaan, niin aijon ostaa. Mut nyt ajattelin maltillisesti odottaa aleja.
Vaunut on se the juttu mulle. Netistä oon niitä jo hiukan vertaillu :grin
 
Ja niitä harsojakin on monen laatuisia. Jotkut oli ihanan pehmeitä, osa aika karheita ja koviakin (värilliset/kuvioidut) Tietty riippuu mihin tarkoitukseen niitä käyttää. Meillä oli varmaan parikymmentä käytössä kaikessa mahdollisessa.
 
Ostin esikolle jotain bambuharsoja ja olleet kyllä hyviä :-) oli tavallistakin,yhteensä joku 15 harsoa, viis olis riittänyt
 
ImageUploadedByVau Foorumi1464147461.597235.jpg
Löysin tälläsen listan esikoisen odotusajalta :) osaa en näköjään oo yliviivannu mitä ollaan hommattu :)
 
Meillä oli harsoja joku 6kpl eikä kyllä riittänyt! Esikoinen oli kova puklailemaan ja kaikki harsot ja pyyhkeet oli koko ajan pesussa. Niitä pitää muuten lisää hankkia :)
 
Meillä on esikon kanssa ollut harsoja joku 20+, sen lisäksi oli ikealta semmosia pikkupyyhkeitä n. 17*17 cm kokoisia. Ne yhdessä riitti hyvin :)

Meillä ei kyllä esikko puklaillut eikä kuolaillut juuri, saa nähdä miten tämä toinen :)
 
Hups. Hankin tänään mummolaan kakkosrattaat, kun halvalla sain. Ei tarvinnu selitellä mitään, kun esikoinen kuitenkin vielä tarvii rattaita, niin meni sen piikkiin ;)
 
Sitteriä oon suunnitellut, koskaan ei oo sellasta ollu. Mutta nyt ajattelin.

Onko kellään useampi kerros kodissa? Mietin, vain et täytyykö hommata kaksi hoitopöytää..
 
Baby björnin sitteriä suosittelen! Oli ainakin meillä kovassa käytössä ja pitkään :-)
 
Meillä kaksi kerrosta ja oon todennut kahden "hoitopöydän" tarpeelliseksi. Tai alakerrassa oleva on meillä sellainen kasaan taitettava malli ja yläkerrassa on lipaston päällä sellainen hoitoalusta minkä voisi kyllä laittaa myös pinniksen päälle. On ollut kätevää kun ei aina tarvitse ravata yläkertaan vaihtamaan vaippoja varsinkin kun esikoinen hyörii apulaisena :)
 
En ymmärrä kaukalon siirtämistä rattaiden runkoon. Siis jos käy ruokaostoksilla niin silloin tarvii tilaa niille ostoksille eli kunnon ostoskärryn. Niiden päälle voi nostaa kaukalon. Ja jos menee kauppakeskukseen kiertelemään niin vauva täytyy siirtää makaamaan tasaiselle alustalle, eli oikeisiin rattaisiin. Tai sit nostaa kantoliinaan. Eli kaukalossa ei saa pitää pitkää aikaa.
 
Tässä lista mitä suosittelen! (ja hankinko uutena/käytettynä) Mulla osa näistä edelleen käytössä taaperolla.

Carriwell-imetysliivit (uutena)
Babyland kestovaipat (käytettyinä)
Tripp trapp syöttötuoli (käytettyinä)
Sitteri (käytettyinä)
Leikkimatto (uutena)
Nenä Frida (uutena)
Hoitopöytä ehdoton kunnon korkeudella (käytettynä)
Sauvasekoitin/blender soseiden tekoon
Avent rintapumppu (käytettynä)
Lansinoh-nännivoide
Imetysohjauksen kirja, imetyksen tuki ry.
Bebesinfon nettisivut synnytykseen!
Lämpöpussi vaunuihin (nyt ostan myös kaukaloon)
 
En ymmärrä kaukalon siirtämistä rattaiden runkoon. Siis jos käy ruokaostoksilla niin silloin tarvii tilaa niille ostoksille eli kunnon ostoskärryn. Niiden päälle voi nostaa kaukalon. Ja jos menee kauppakeskukseen kiertelemään niin vauva täytyy siirtää makaamaan tasaiselle alustalle, eli oikeisiin rattaisiin. Tai sit nostaa kantoliinaan. Eli kaukalossa ei saa pitää pitkää aikaa.
Meillä ei viihtynyt vaunuissa vaakatasossa (refluksikko), joten tuo kaukalo oli hyvä, lapsi myös näkee sieltä paremmin. Ja jos siellä tunnin, puolitoista on niin tuskin vielä haittas tekee. Ajetaanhan autollakin pidempiä kuin vartin matkoja? Joka tapauksessa itse koin tosi käteväksi kaukalo+runko yhdistelmän kauppakeskuksissa pyöriessä :) Tokikaan siellä ei vielä ihan pienen vauvan kanssa hengailtu. Ja kahvilla ym. käydessä vauva oli sitten sylissä, ettei yhtä kyytiä kaukalossakaan ollut. Liinailukaan ei meillä onnistunut kun napero viihtyi vaan naama menosuuntaan sylissä. Toisin päin huusi ja veti kaarelle kuin banaani (nämäkin refluksioireita).
 
Takaisin
Top