Hankintoja

Niin siinä se nähdään et toinen toimii toisella ja toinen toisella, meijän kuopus vihas yli kaiken kaukoloo ja oli yhtä tuskaa liikkua hänen kanssa autolla ylipäätään mihinkään, kun huusi kuin olis päätä leikattu. Noi vanhemmat taas on tykänny olla kaukalossa... :)
 
^^ juuri näin. Ei kannata aina suorilta käsin tyrmätä jotain vaihtoehtoa. Sitä kun ei tiedä millainen lapsi sieltä syntyy (luonne, mahdolliset sairaudet). Kaikki ei toimi kaikilla ja toimeen tulee varmasti ilman montaakin hömpötystä/ arjen helpottajaa..
 
Vielä ei ole tullut tehtyä mitään hankintoja, toki paljon meillä onkin jo tyttöjen jäljiltä. Toki jos poika tulee niin vaatetta häätyy ostaa ja oon miettinyt siinä tapauksessa ottavani ehkä sen äitiyspakkauksenki. Tyttöjen vaatetta kyllä on, mutta kaikki aiemmin hankitut neutraalit vaatteet olen antanut eteenpäin. Toisaalta haluttais jo kaivella esiin ja kattella vauvan vaatteita ja muuta mitä kaapeista vauvelille löytyy, mutta yritän vielä malttaa mieleni.. :)

Manduca meillä onkin, en vain käyttänyt sitä kun liitoskivut ja selkäkivut oli sellaiset ettei vielä synnytyksen jälkeenkään saattanut sitä pitää. Ehkä tällä kertaa paremmalla onnella.

Oli mukava lukea muidenkin autohankintasuunnitelmia ja vinkkejä automerkeistäkin. Meillä ei ole autoa vielä ollenkaan (eikä mulla edes korttia!). Ollaan kuskattu lapsia pyöräkärryllä ja aiemmin ku kuopus oli pienempi niin käytettiin bussia, vauva siis vaunuissaan ja esikoinen seisomalaudalla. Joskus saadaan autoa lainaan appivanhemmilta. Mutta kyllä on ollut monta kohtaa että olen miettinyt kuinka paljon helpommalla pääsisi auton kanssa ja nyt kun kolmas tulee niin kyllä se on varmaan jo pakkohankinta.
 
Sitteriä oon suunnitellut, koskaan ei oo sellasta ollu. Mutta nyt ajattelin.

Onko kellään useampi kerros kodissa? Mietin, vain et täytyykö hommata kaksi hoitopöytää..

Meillä sitteri oli tosi vähällä käytöllä, kun lapsi viihtyi vain sylissä. Kahden kerroksen kodissa meilläkin on hoitopöydät ylä- ja alakerrassa. Tai alhaalla on vain pehmuste pyykkikoneen päällä, mutta helpottaa kun ei tarvii joka kerta kiivetä portaita vaipanvaihdon takia. Tosin ihan pikkuvauva-aikana käytettiin vain yläkerran "täyden palvelun" hoitopistettä, kun piti olla enemmän tavaraa saatavilla navan puhdistusten yms. kanssa.
 
En ymmärrä kaukalon siirtämistä rattaiden runkoon. Siis jos käy ruokaostoksilla niin silloin tarvii tilaa niille ostoksille eli kunnon ostoskärryn. Niiden päälle voi nostaa kaukalon. Ja jos menee kauppakeskukseen kiertelemään niin vauva täytyy siirtää makaamaan tasaiselle alustalle, eli oikeisiin rattaisiin. Tai sit nostaa kantoliinaan. Eli kaukalossa ei saa pitää pitkää aikaa.

Mä tykkäsin hirveesti kaukalo+matkarattaat -yhdistelmästä. Meidän kaukalo ei oo ihan uusinta mallia, joten on aika painava jo itsessään. Kun heti autonperästä sai kaukaloon ns. pyörät alle, niin sitä ei tarvinnut kantaa pitkiä matkoja. Toki jollain kauppareissuilla oli vähän hankalaa, jos ostettavaa oli paljon (käytin yleensä perässävedettävää ostoskärryä rattaiden kanssa), mutta rattaiden allekin mahtuu tavaraa ihan hyvin.
 
Mä en uskalla nostaa kaukaloa ostoskärryjen päälle. Tässä kun on liki 15 vuotta ollut kaupassa töissä, niin aika monta kertaa olen nähnyt kun kaukalo kippaa kärryjen päältä. Ei kiitos meille. Vaikka vauvoille ei siinä mitään olekaan sattunut, niin kyllä siinä on säkähtänyt niin vauva kuin vanhempikin sekä henkilökunta.
 
Meillä ei oo ikinä käynyt tuommoista, enkä nähnyt kaupassa töissä ollessanikaan.

Kunhan ei pidä kahta tuntia pidempään kaukalossa. Pidemmälläkin reissulla tulis pitää tauko ja vauva ottaa pois.

Samahan se on sitterin kanssa. Täytyy pitää mielessä aikaraja/kohtuus. Ergonomisesti lapsi tarvitsee aikaa lattialla.
 
Meillä ei oo mitään hankittu. Tämä ois esikoinen, niin kaikki täytyy ostaa. Onneksi suvussa ja kavereilla on pieniä lapsia niin saadaan suurin osa käytettynä.
Ostetaan varmaan kaikki mahdollinen käytettynä.
 
Mun pitää hankkia kaikki! Vaikka lapsia on ennenstäänki. Mut keskenmenon yhteydessä halusin viimeistään eroon vauvajutuista.

mä haluisin just sen turvakaukalo+rattaat systeemin. Tottakai ihan perinteisellä vaunukopalla. Mutta kauppaanki mennään, ni kaikki lapset alle 3,5v niin ei jaksa vielä kokoajan kävellä. Pidemmät ajat toki sit on paras olla makuullaan.

Onko teillä vaunusuosikkeja?
 
En ymmärrä kaukalon siirtämistä rattaiden runkoon. Siis jos käy ruokaostoksilla niin silloin tarvii tilaa niille ostoksille eli kunnon ostoskärryn. Niiden päälle voi nostaa kaukalon. Ja jos menee kauppakeskukseen kiertelemään niin vauva täytyy siirtää makaamaan tasaiselle alustalle, eli oikeisiin rattaisiin. Tai sit nostaa kantoliinaan. Eli kaukalossa ei saa pitää pitkää aikaa.

Me käytiin yleensä kaupassa miehen kanssa yhdessä, jolloin toisella oli ostoskärryt ja toisella vauva. En myöskään ikinä laittaisi kaukaloa ostoskärryjen päälle. Tosi hurja ajatus!

Ja vauvan kanssa ostoskeskuksessa tarkoitti meillä yleensä puolen tunnin täsmäostoksia, ei niinkään tuntien kiertelyä.

Meillä oli ehdottomasti paras hankinta, mutta tosiaan jokainen tyylillään ja vauvan mielen mukaan. :)
 
Me pidettiin kaukaloa ostoskärryjen päällä. Avattiin se lapselle tarkoitettu istuinosa ja siihen väliin nätisti asettui :) Kaukaloissakin on eroja, kaikki eivät samalla tavalla kärreihin asetu. Ja kärritkin tietysti erilaisia.
Hetkeäkään ei tyttö siinä yksin ollut, että ei siinä mitään olisi päässyt tapahtumaankaan.
Nyt mietityttää kuinka tämän lapsen kanssa, kun nythän esikoinen siinä kärreissä istuu.
Ehkä on hommattava rattaisiin sopiva kaukalo ja se väliosa siihen :D
 
Mä tykkäsin kanssa kun meillä oli ratasosa kaukalolle. Ostoksilla se oli näppärä ja reissussa. Toki lapsi oli ostoksilla käydessä välillä myös sylissä. Nyt ajateltiin hankkia kaukalo ja vaunokoppa, jotka sopii molemmat meidän olemassa olevaan britaxin ratasrunkoon.

Mulla oli esikoisen vauva-aikaan lainassa kantoliina ja myöhemmin ostettiin manduca-reppu. Nyt haluan ostaa oman liinan, kun tykkäsin pientä kantaa mieluummin liinassa. Isompana tulee käyttöön taas manduca.

Hoitopöytä oli meillä ihan turha. Käytössä oli vaan sellainen pehmuste pesukoneen päällä. Rintapumppu oli tarpeen kun maitoa tuli niin paljon, mut toiselle se voi olla täysin turha. Harsoja käytin imetyksessä, kun maitoa tuli niin paljon, et piti suojautua ylivuodoilta. Nami it:ltä saa kivoja harsopaketteja edullisesti. Meillä riitti 2X8kpl. Toppapuku täytyy varmaan kans ostaa ehkä koossa 60-64 niin menee sit ekan talven kokonaan.

Vielä en kyllä meinaa ostaa mitään. Katotaan sit syksyllä :)
 
Meillä kaukalossa semmoiset lovet jotka menivät kuin kiinni ostoskärryjen etutankoon vai mikä se nyt on.tais olla s-market ainoa missä ei sopinut :-D
 
Muokattu viimeksi:
Käytiin tänään puolison kans kirppiksellä ja ekat hankinnat tarttu sieltä nyt mukaan :D toppapuku, yöpuku ja pussilakana ostettiin ko löyty ihanat :) oon myös alottanu villapuvun kutomisen, toinen lahje valmis ja toista alotellu, myt taukoo et käet kestää. Onneks vielä se 7kk aikaa saaha valmiiks :D katoin h&m:n nettikaupast et siel ois aivan ihana star wars -setti ja sitä koittanu metästää liikkeistä vaa ei oo löytyny :( käyn huomenna kolmannelt h&m:ltä kahtomassa ja jos ei oo nii toivon et siel netis yhä olis et pääsen tilaamaan ko pakko saaha se :D
 
Meillä ehdoton vaunu suosikki on emmaljunga super viking! Ollan jo päätetty, että ne meille tulee :D Ollaan päätetty jo tuleva kaukalokin :D Meillä on kesäloma sen verran myöhään, että sitten voi käydä ne ostaa :) Me ei toistaiseksi ainakaan olla innostuttu tosta kaukalo vaunun runkoon kiinni ideasta, mutta saa nähdä :)
 
On niin makuasioita mikä kenellekin kätevää Me ollaan kans todettu superkäteväksi kaukalo+vaunu yhdistelmä! Meillä kahden lapsen jäljiltä aikalailla kaikki löytyy, joten hankittavaa ei juurikaan ole. Jotain vaatetta ja lämpöpussin aion hankkia. Oon myös miettinyt kunnollista kantoliinaa. Niistä taisikin olla täällä keskustelua, mutta suosituksia otetaan vastaan! Niin ja muistakaa hankkia kunnolliset imetysliivit! Itellä esikoisen kohdalla en ostanut oikein kunnollisia ja huomasin kyllä toisen kohdalla eron kun osti kunnollisia liivejä. Itse voin suositella Bravado merkkisiä liivejä, ihan parhaat! ❤
 
Takaisin
Top