Hankintoja

Millasia tuplia kannattas hommaa..? Mä ihailen aina vähänväliä netistä niitä :DEn haluu päällekkäin olevia koska en käsitä niitä :D (en siis ymmärrä miks toinen istuu melkeen maassa tiepölyn sun muun sellasen "p*askan" keskellä)

Täällä on erikseen ketju tuplavaunuista. :) Siellä ei kyllä ole vielä paljon juttua, mutta pikkuhiljaa.
 
Ja päällekkäin istuttavissa rattaissa on ideana et ne ei oo hirmu leveet ( pääsee kodin ovesta ym. Muista ovista ulos), eikä hirmu pitkät et mahtuu esim. Kääntymään vähän pienemmässä tilassa, en tiiä mahtuuko esim. Kahdenistuttavat bussiin jossa on jo toiset vaunut jos vie kovin paljon tilaa.
 
Ja päällekkäin istuttavissa rattaissa on ideana et ne ei oo hirmu leveet ( pääsee kodin ovesta ym. Muista ovista ulos), eikä hirmu pitkät et mahtuu esim. Kääntymään vähän pienemmässä tilassa, en tiiä mahtuuko esim. Kahdenistuttavat bussiin jossa on jo toiset vaunut jos vie kovin paljon tilaa.
Tietty joo jos kulkee julkisilla ni ehkä sit :) mut oon kattellu et esim bugaboo donkey duot näyttää aika kapeilta vaik on vierekkäin istuttavat :)
 
Joo jotkut kärryt on liki yhtä kapeat kun yhen rattaat mut mä oon miettiny et onko se liian kapee taaperolle??? Onko kokemusta ja onko ne sigakalliit? Ja onhan niissä omat erilliset selkänojat?
 
Noista bugaboon rattaist on arvostelu ainaki karhupoikani koda blogissa :
 
Ja on myös sellasia päällekkäin olevia, jossa se takana olija onkin yläpuolella. Himppasen pidempi tietty tämmönen yhdistelmä, mutta kaverilla on ja vaikuttaa kyllä kätevältä.

Mä voisin kyllä harkita semmosiakin, joissa takana olija on alla. Ei se vauva vielä niitä maisemia kaipaa :D ja siinä vaiheessa kun alkaa kaivata, niin esikko toivottavasti jo kävelee suurimmaksi osaksi itse (tai matkaa seisomalaudalla) ja pienempi pääsee paraatipaikalle istumaan :)
 
Eikö se isompi oo alempana kun alempaa paikkaa ei vissiin saa vaakatasoon??
 
Ootteko joutunu ostaa äitiysvaatteita jo? Mulla on niin hirvee turvotus etten saa mitään farkkuja mahtuu
 
Löytyy edellisestä odotuksesta mut jos on kuuma kesä mä tarviin kesävaatetta...
 
Riippuu vaunuista. Joissain tuplissa vauvan saa alas (esim. phil&teds) ja toisissa isomman sisaruksen on oltava alhaalla. Joissain on myös molemmat mahdollisuudet. :)
 
Meille hankittu jo pinnasänky ja vauvaleluja siinä vaiheessa kun alettii puhumaan että tehtäis kolmas. Loput ostan vasta kun tiedän sukupuolen.
 
Meillä mies jo mietti farmari auton hommaamista mut ite en kyllä haluu vaihtaa :D Just vajaa vuos sitten hommattiin nykyinen ja se on hyvä :D tosin jos reissuun lähtee niin voi olla vähän nihkee.. :D
 
Ruusutarha, meillä kävi niin että tuo tuli mun suusta :D
Meillä nimittäin normi farkku, eikä yksinkertaisesti enää mahduta autoon koko perhe..

Mua kiinnostaa myös nuo kantoliinat.
Semmonen kantoreppu tai mikä onkaan (baby Björn) meillä on mutta koskaan en ole käyttänyt.

Noista farmareista..Meillä on aika monenlaista ollut ja oon ehdottomasti sitä mieltä että farmari ei tee autosta tilavaa.
Kun yrität ahdata takapenkille 3 istuinta tai 2 istuinta ja sinne vielä yhden ilman sitä istuinta.. huhhuh. Harvassa farmarissa on oikeasti tilaa.
Tilaviksi todetut : Volvo v70, Ford Mondeo, ja väyrysmallin Mersu ehdottomana ykkösenä.
Mikään näistä ei ikävä kyllä meille enää käy kun tosiaan pitää olla enemmän paikkoja kuin se 5.

Minä oon aina ollut talvella ison mahan kanssa, mutta kertaakaan en ole mammatakkia ostanut. Nyt kyllä ostan, viimeinen raskaus niin en aio kulkea ryysyissä! :D
 
Mies mietti että jos me hommattais sellanen minivani.. (Astro tms) ois ainakin tilaa sitten 4hlö perheelle :)
 
Mä just ostin itselleni tommosen oikein "perheauton" = Opel Corsa = ei todellakaan perheauto :D saa sinne varmaan toisen istuimen mahtuun, mutta vaunuja kyllä varmaan ei. Täytyy miettiä vaihtaako taas vai koittaako vaunulliset menot mennä miehen autolla, jonne kyllä mahtuu.

Mä oon kanssa kiinnostunu nyt noista kantoliinoista, jos jollain on kokemusta niin saa suositella :)
 
Muokattu viimeksi:
Huii! Ite en oo vielä uskaltanut ostella mitään...haluan päästä vähän pidemmälle ennekuin annan itselleni luvan alkaa ostelemaan juttuja!

Ja tosiaan esikoista odotan joten...mitä kaikkea sitä oikein pitäisi ostaa?! :D

Kantoliina on ihan ehdoton. Sellaisia saan onneksi todennäköisesti äidiltäni kun hän on niitä säästänyt, mutta ehkä silti olisi kiva ostaa joku oma sellainen.

Kertokaahan te joilla on jo lapsia, että mitkä olisivat sellaisia must have tavaroita joita ei välttämättä tule ajatelleeksi esikoista odottaessa? :o
 
Tähtikuu, tossa aiemmin mä kirjotinkin, mutta kantoreppu on mun mielestä ehdoton! :)
 
Okei! Pitääpä miettiä! Olen kuullut niin paljon hyvää kantoliinoistakin ja olen itsekkin myös sellaisella pikku sisaruksiani kanniskellut, joten en sitten tiedä kumpi olisi kivempi. Kantoreppu vaiko kantoliina.

Pitkässä kantoliinassa ehkä eniten viehättää se, että eikös niihin saa lapsen sellaisen istuvan asennon lisäksi myös tavallaan kyljelteen makaamaan, vai muistanko ihan väärin...?
 
Takaisin
Top