Hankintoja

Kirppikseltä tarttu mukaan yks pieni body :) Muuten en hanki vielä hetkeen mitään. Esikoisen lähes kaikki vauvavaatteet on tallella, jos tulee poika niin pitää enemmän ostella kaikkea.
Muutettiin 2 viikkoa sitten pienestä kerrostaloasunnosta omakotitaloon ja juuri tämä oli se kierto mistä tärppäs (yk 8 ) :D Auto hommataan syksyllä :)
 
Kirppikseltä tarttu mukaan yks pieni body :) Muuten en hanki vielä hetkeen mitään. Esikoisen lähes kaikki vauvavaatteet on tallella, jos tulee poika niin pitää enemmän ostella kaikkea.
Muutettiin 2 viikkoa sitten pienestä kerrostaloasunnosta omakotitaloon ja juuri tämä oli se kierto mistä tärppäs (yk 8 ) :D Auto hommataan syksyllä :)

Meilläkin ihan sattumalta osui omakotitaloon muutto samoihin aikoihin plussauksen kanssa, ens viikonloppuna olis muutto edessä. Toisaalta ihan hyvä vaan niin ainaki mahtuu hyvin :) mä oon kiertäny vauvanvaateosastot mahollisimman kaukaa. Oon niin heikko, että mukaan lähtis varmasti yhtä sun toista.. yks hankinta ollaan kyllä jo tehty, tosin paljon ennen tätä plussaa. Miehen kaveri oli heittämässä pinnasänkyä menemään niin haalittiin se varastoon jos vaikka joskus tulisi tarve :D
 
Oon useamman viikon eri liikkeissä hypistelly vauvan vaatteita, mutta yllättävän hankalalta tuntuukin nyt ostaa, kun ei ole edes mitään veikkausta sukupuolesta. :grin Mahdollisimman neutraaleja oon katellu, nyt sitte viimein ostin söpöt pienet meleeratun vaaleansiniset housut, jotka voisin pukea kummalle vaan kyllä. Tosin optiona on lahjottaa eteenpäin kesällä kaverin vauvalle vielä ne, jos mieli muuttuukin.. :p
 
Mittään ei varmaan tartte ostaa, kun kaikki on tallessa edellisiltä(toisaalta sääli) tietysti vaippoja yms pitää, mut vaatetta eikä muuta käyttötavaraa tartte. Sen verran oon edellisille ootus aikana shoppaillu, et jokaisella on joku oma vaate ollu minkä voi sit laittaa talteen.
 
Meilläkään ei tarvitsisi ostaa oikeastaan mitään, vielä kun on tyttö ja poika niin molemmille sopivaa löytyy. Oon kuitenkin hurahtanut lastenvaatteisiin niin varmasti tulee uudelle tulokkaallekin ostettua jotain omaa. Aiemmat on kesävauvoja joten kaukalopussi olisi nyt hankintalistalla ja toppahaalari.
 
Sanoin just miehelle, että nyt ei ainakaan tarvii laittaa kiertoon tai varastoon mitään hoitopöytiä eikä vaunuja, kun on uusi käyttäjä matkalla :) Vaatteita on niin vinot pinot että tuli tyttö tai poika, niin ei tarvii ostaa!
 
Meiltäkin kaikki suurimmat jutut jo löytyy. Vaatteet on poikien, joten jos tää on tyttö niin vaatekaappi menee uusiksi :D
 
Meillä tosiaan sen verran kauan kuopuksen vauva-ajasta, että kaikki tarvikkeet ja vaatteet lähteneet jo kiertoon. Kalliiksi tulee van toisaalta samanmoinen uutuuden viehätys kuin esikoista odottaessa kun pääsee ostelemaan :D
 
Meiltä löytyy kaikki ja osa viel puuttuukin kun tää esikoinen tosiaan vasta 3kk :)
 
Mami niin sulla tosiaan vasta la menny, hui!!!

Mut toisaalta nyt on hyvä kun on jo poika niin poikavaatetta on mahdolliselle tytölle helpompi kierrättää esim. Sininen ja vaaleanpunainen sointuu hyvin yhteen. Toiste päin ois vaikeempi.
 
Meillä on kaikki tallessa, kun esikoinen on vasta 10 kk. Vaatteistakin iso osa on sellaisia, että käy kummalle vaan sukupuolelle, jonkun verran ehkä tarvii uusia jos tulokas on poika (esikoinen on siis tyttö).

Ihan heti alkuun tuskin tarvitaan juuri muuta uutta kuin talvihaalari ym. ulkovaatteet, niitä ei löydy tarpeeksi pieninä kun esikoinen oli kesävauva.
 
Kantoreppua voin suositella! Oli meillä ihan ehdoton apuväline, kun esikoinen oli pikkuvauva. Ei viihtynyt vaunuissa 10 sekunttia pidempään, kaikki kauppareissut ym tehtiin vauva repun kyydissä :) nukahti sinne myös helposti.
 
Kantoreppua voin suositella! Oli meillä ihan ehdoton apuväline, kun esikoinen oli pikkuvauva. Ei viihtynyt vaunuissa 10 sekunttia pidempään, kaikki kauppareissut ym tehtiin vauva repun kyydissä :) nukahti sinne myös helposti.
Komppaan, meillä reppu oli esikoisen kanssa ekat puoli vuotta paljon enemmän käytössä kuin vaunut. :)
 
Minkälainen kantoreppu teillä on ollut? :) Noistakin tuntuu löytyvän niin miljoona vaihtoehtoa ja mielipidettä, että miten sitä osaisi valita edes.
 
Minkälainen kantoreppu teillä on ollut? :) Noistakin tuntuu löytyvän niin miljoona vaihtoehtoa ja mielipidettä, että miten sitä osaisi valita edes.
Mä olisin alun perin halunnut Manducan (kuullut siitä paljon hyvää), mutta saatiin Stokken MyCarrier. Hyvin on toiminu, muista ei oo kokemusta niin en tiedä onko paras. :)
 
Meillä on manduca. Säädöt tosi hyvät eri kokosille ihmisille, oon tosi pieni ite ja mies taas tosi pitkä. Aika vaikea vaan säätää, niin monta remmiä. Tosi hyvä päällä, ei tuu selkä kipeeksi :) maksaiskohan 90e. Suosittelen!
 
Meillä on tula ja se on huippu! Kokeilin sitä ja ergoa ja molemmat oli periaatteessa hyviä, mutta tulassa kivemmat kuosit :wink Joidenkin mukaan helpompi säätää kuin Manduca. Manducasta ei itellä kokemusta (vaan kuulopuheita). Jos omalta paikkakunnalta vaan löytyy kantovälinelainaamo niin suosittelen! Saa opastuksen kanssa kokeilla erilaisia reppuja/liinoja ja vaikka vuokrata alkuun (meillä ainakin oli tosi maltilliset hinnat). Ite vuokrasin eka viikoksi, että näin viihtyykö ipana ja sitten hankin oman. Pitäs varmaan vauvatuki hommata tohon, jos meinaa ihan pientä kantaa. Esikoinen oli sen verran isompi kun aloiteltiin, ettei silloin tarvittu.
 
Meillä on ergo ja oon tykännyt tosi paljon :) Meillä tosin semmonen tosi ruma tätini vanha, mutta ajaa asiansa. Kantoliinaa haluan kokeilla varmaan tän tulevan vauvan kanssa alkuun :)
 
Mulla on Ergo, mei tai (neliöliina) ja mam eco puuvilla/hamppu liina. Paras ehdottomasti on neliöliina! Reppujen ja liinojen parhaat puolet yhdistettynä :)
 
Takaisin
Top