Hankintoja

Tuollaisilta kirppiksiltä löytyy varmasti hyvin tavaraa. Mä en ole kirppistyyppejä. En halua kenenkään vanhoja vaatteita itselleni, enkä lapsellenikaan. Ainoastaan tuttujen, kuten kolmen siskoni lasten. Ainoastaan yhdellä näistä on tyttöjä, kahdella muulla pelkkiä poikia. Mutta kuten sanottua, mä en ole "rajoittunut" tytön vaatteisiin, vaan haluan tytölleni päälle kaikenlaisia vaatteita, mitkä miellyttävät silmää. Ja se vihreä väri on NIIN lähtökohtaisesti se ykkösjuttu! Mieheni pitää vihreää pojan värinä ja on huomattavasti rajoittuneempi väriajattelultaan kuin minä. Suurimman osan vaatteista hankin kuitenkin minä, joten hänen mielipiteensä ja vaikutuksensa hankittavien vaatteiden suhteen ei juurikaan tunnu missään:grin
Vaunuissa olen ihastunut Babymercin mustavihreisiin vaunuihin. Niiden hintakin on todellakin kohdillaan verrattuna moniin muihin vaunuihin. Ainoastaan se, että niiden koppa vaikuttaa olevan melko pieni, jarruttaa mun tilaustani. En halua, että ne jäävät jo heti alkuunsa pieniksi. Pitäisi kai oikein soittaa liikkeeseen ja kysellä siitä. Minkäkokoisia vaunukopat teillä muilla ovat?
 
Ja niin juu. Tuohon Sakaran viestiin viitaten vielä; mä en pystyisi tuollaisilta kirppiksiltä mitään löytämäänkään, kun en faceen kuulu. Ja jollei jossain elämän vaiheessa ihan pakko ole siihen liittyä, en aio siihen liittyäkään. Mieheni on facessa (tottakai! Onhan hän mua 12 vuotta nuorempi!) ja saa luvan sitten seurailla, mitä lapset siellä touhuavat, kun siihen ikään tulevat. Tosin koulumme on nyt kans liittynyt faceen ja saatan apulaisreksinä joutumaan sen ylläpitäjäksi myöskin, joten sitä varten joudun ehkä faceen liittymään. Tarkoitus on kuitenkin liittyä vain työfaceen:wink
 
Toi on kyl ikävä ku ei kuulu faceen ja siel on nykyään kaikenlaista.. kun olin koulussa ni info tuli sitä kautta ja kun kaveri synnytyksen jälkeen pyys apua synnärilt imetykseen niin sanoivat vaan että mee faceen imetystuki sivulle.. mä en ite oo kans facessa ja vähä ärsyttää ku kaikki aina sanoo et tee facessa ja kato facessa jne :D onhan se ihan kätevä juu mut kun ei kaikki oo siä
 
En miekää oo(eikä mieskään), eikä oo tarkotus liittyäkkään sinne...
 
Ei munkaan mies oo facessa mä oon. Mä en tiiä saako tästä keskustella täällä, kuinka tiukat noi säännöt on...
 
No eipä tuo mainostamista oo eikä ryhmään kutsumista jos sanoo et sinne ei kuulu!
 
Mä kuulun faceen ja melkein kaikki hankinnat vauvalle olen sieltä tehnyt. Eihän ne miksikään ole menneet,pesee ja laittaa uudelleen käyttöön eikä kukaan tiedä onko uutena ostettu vai käytettynä jos itse ei mene sanomaan. Rutkasti säästää rahaa näin..
 
Vaunuissa olen ihastunut Babymercin mustavihreisiin vaunuihin. Niiden hintakin on todellakin kohdillaan verrattuna moniin muihin vaunuihin. Ainoastaan se, että niiden koppa vaikuttaa olevan melko pieni, jarruttaa mun tilaustani. En halua, että ne jäävät jo heti alkuunsa pieniksi. Pitäisi kai oikein soittaa liikkeeseen ja kysellä siitä. Minkäkokoisia vaunukopat teillä muilla ovat?

En tiiä mitä niistä malleista oot katellut, mutta mitä nopee vilkasin eri malleja, niin luulisin kyllä koppaan mahtuvan tarvittavan ajan :) Ennemmin olisin huolissaan ratasosan koosta, se ei näytä kauhean tilavalta.. Mutta kokeilemallahan se selviää, jos muuten ovat mieleiset! :) Meidän vaunujen koppa on vaan 76cm pitkä ja 34cm leveä :grin
 
Vauva on yleensä vaunukopassa muutamia kuukausia mutta rattaissa jopa kolme vuotta. Muistaakseni edellinen oli vajaan 5kk, kun vaihdettiin koppa ratasosaan. Silloin tykkäsi jo seurailla pystymmässä asennossa. Päiväunia nukkui 1,5-vuotiaaksi rattaissa. Nyt 1v10kk vain jos ollaan väsyn tullen liikenteessä.
 
Facesta saa keskustella, mutta ei tosiaan mainostaa/kutsua/huhuilla mihinkään kuukausiryhmiin liittyvää. Mutta esimerkiksi imetyksen tuen ja aktiivisen synnytyksen ja ei-kaupallisiin, yleishyödyllisiin (kirppisryhmät) ryhmiin saa (pitää :wink) kehoittaa liittymään. Ja tässä heti perään suosittelenkin jo odotusaikana liittymään tuohon itun ryhmään jos imetys yhtään pohdituttaa :)
 
Ai mä luulin et koko fb: tä ei saa mainita. Mut hyvä saada ihan virallista tietoa.

Ja sit voin kertoa heti perään et kuulun Jyväskylän alueen lasten kirppisryhmään. Siellä on tosiaan ( siis kirppiksillä yleensäkin) paljon hyvää käyttökelpoista tavaraa myytävänä. Mäkin pesen aina käytettynä saadut/ ostetut vaatteet ennen käyttöä. Talvivaatteita ( tai no ulkouluvaatteita yleensä) ja kenkiä tässä naapurustossa kierrätetään ahkerasti. Itelle ostan pääasiassa uutena vaatteet mut käytän ne loppuun ja hyödynnän tarjouksia niissäkin. Ja tietty kirppiksillä on tosi suolaiseen hintaan esim. Äitiyspakkauksen vaatteita tai esim. jotain vanhoja, käytettyjä, risojakin mukeja/ peltipurkkeja vitosen hintaan. Hyvä esimerkki on toi vauvan toppapuku 30€ kun samaan hintaan saa uudenkin tarjouksesta! Ja joitain on hinnoteltu tunnearvo mukaan laskutettuna. Mä aika ajoin käyn kirppiksellä usein en löydä mitään mut joskus voi löytää hyviä löytöjäkin! Et ajan kanssa kun ettii niin löytää parhaiten.
 
Muokattu viimeksi:
Vaunukopan koon ajattelin tarkoittavan juuri tuota "ratasosan" kokoa. Kantokopan koko kun on 72 cm ja vaunukopan 80cm. Eikös vaunukopasta jalat saa "roikkumaan", jolloin ei olla niin nuukia sen kanssa, minkä kokoinen koppa on. Taidan olla ihan hakoteillä. Valistakaa viisaammat mua!!
 
Vaunukopan koon ajattelin tarkoittavan juuri tuota "ratasosan" kokoa. Kantokopan koko kun on 72 cm ja vaunukopan 80cm. Eikös vaunukopasta jalat saa "roikkumaan", jolloin ei olla niin nuukia sen kanssa, minkä kokoinen koppa on. Taidan olla ihan hakoteillä. Valistakaa viisaammat mua!!

Eikai vaunukopasta jalkoja roikkuun laiteta? Ratasosahan on joissain se minkä päällä koppa on ja joissain vaihdetaan tilalle kun laps tarpeeks iso
 
Vauvokopassa/kantokopassa vauva makaa koko pituudeltaan. Käytetään yleensä niin pitkään kun vauva ei osaa istua. Ratasosa on se, jossa yleensä mennään istualtaan. Toki siinä selkänoja on usein säädettävä.
 
Ja meillä oli kyllä niin iso poika et se oli ennen istuinlupaa jo vaaka-asennossa rattaissa. Varsinkin kun oli kesävauva niin talvisemmissa kamppeissa oli jo ahdasta... Ei oikee ollu muita vaihtoehtoja.
 
Meillä taas esikoinen sen verran pieni, että nukkui päikkärit pehmeässä vaunukopassa partsilla 11 kk vanhaksi asti. Etukäteen ei voi kauhean varmaksi tietää miten paljin käyttöä kopalle tulee.
 
Me ostettiin n 2 kk sitten baby jogger city selection tuplikset muttei olla saatu viä aikaseks ostaa vaunukoppaa.

Kaikki on kyl jo valmiina enkä oo juurikaan joutunu mitään ostaan.
Kaverilta sain sen tytön vanhoja vaatteit ja niit on hirmusesti.
Oon saanut ne kyl jo laatikoihin järkkäiltyy.
 
IMG_2803.JPG Aivan ihana villapaita oli poitsulle pakko huutaa, ku oli niin hurmaava! :) Sopis ältsyn hyvin farkkujen kanssa johonki vähä parempaan tilaisuuteen. Ehkä jopa ristiäisiin...jotenki en haluais pukea sellaseen perus "krakapukuun" tms...vaan rennosti just farkut ja ehkä joku kauluspaitabody ja villapaita päälle. Itelle tuli tänään hm:n ja zalandon paketit...tukialkkaria, odotusmekko jouluks ja paksut sukkikset, mamaliciousin toppahousut ja imetyspaita... :)
 
Olin etukäteen ajatellut että en tee mitään hankintoja ennen kuin vasta äippävapaan korvilla... no nyt on jo vähitellen kertynyt mm. vaunut, pinnasänky, sitteri ja iso kasa vaatteita. Mutta kun on kaikki tähän asti löytynyt joko ilmaiseksi tai tosi edullisesti käytettynä, niin ei ole voinut ohittaa... :)
Ja kylläpä ne pikkuvauvan vaatteet on niiiin söpöjä! :Heartpink
 
Takaisin
Top