Hankintoja

Mä ostin hm toppapuvun kokoo 56 ja sit on reiman ohuempi kaukalopussi kokoo 62 kevyttoppis huputon käytettynä esikoiselle saatu kokoo 60 mut vastaa enempi 50/56 kokoo
 
Mä ajattelin pärjätä ilman minitoppapukua. Meillä tuulen pitävä fleece-puku, kaukalopussi ja makuupussi. Noilla varmaan pärjää. Jos tuntuu, että toppapuku on must, niin sitten ostan helmikuussa. Varmaan ne oikeasti kylmät kelit kuitenkin mennään joko vaunuilla, kantaen (mun oma untuvatakki mahtuu liinan/repun päälle) tai autokaukalossa.
 
Me on just pähkäilty että mitä me tehdään syöttötuolien kanssa. Hauckin Alpha+ tuolit vaikuttaa hyvältä, mutta tuo stokken new born set kiehtoo.

Onko kellään sattumoisin kokemusta noista Hauckin tuoleista?
 
Meillä on kaukaloon kaks erilaista pussia. Toinen on vauvan päälle puettava jostain 90-luvulta ja toinen on kaukaloon kiinni laitettava ns. peittomallinen. Sit meillä on vaunuilua varten 56 ja 62 toppapuvut. :)
 
Edellinen syntyi joulukuussa ja häneltä on 50cm karvahaalari ja 62cm karvahaalari. Isommat onkin sit hyviä vasta kesähelteillä tai syksyllä 2017... Mä en tykkää että vauva on liian isoissa vaatteissa.
Edellisen kanssa lisälämmikkeenä oli turvakaukalossa villaviltti (pois sit kun auto lämpeni) ja vaunuissa makuupussi. Nyt harkitsen käytettynä ostaa kaukalopussin.

Kaikki tarpeellinen onkin sit jo. En ole mitään edellisen vauvan tarvikkeita hävittäny.

Mut ristiäisvaatteet tuottaa (mieluista) päänvaivaa. Tytöllä oli vaalea neulemekko ja alla pinkki body+sukkikset. Sopi kivasti ystävänpäivän ristiäisiin! Vierastan hörhelöitä. Nyt pojalle haluaisin henkselihousut (esim. joustavat farkut ja henkselit) ja napillisen vaarinpaidan tai kauluspaidan rusetilla. Ja värinä puna-musta, koska sitä väriä löytyis jo valmiiksi isosisaruksille ja vanhemmille. Tulis kivat perhekuvat.
Ehkä lähempänä joulua löydän sit pikkujätkän juhla-asun, kun kaupoissa uusi valikoima.
 
Aiotteko ostaa tulokkaalle pienemmän toppapuvun (50/56 tms) vai meinaatteko pärjätä sillä äitiyspakkauksen toppapuvulla?
En aio ostaa.. meillä kaukalossa toppapussi turvallisuus syistä niin se saa riittää ja sinne alle ehkä joku haalari jos oikein kova pakkanen on..
 
Ok, eli varmaan järkevää olla ainakin joku muu toppavaruste kuin se äpn puku.... Kävin kaupoilla katsomassa ja siellä oli tosi vähän tarjolla niitä pieniä kokoja toppapuvuista, mutta löysin lopulta yhden suht kohtuuhintaisen. Mies vähän kyseenalaisti mun ostosta kun äpssäkin on se toppapuku, mutta ehkä pidän pääni kuitenkin tässä enkä palauta sitä :D
 
Jep, esikoisella ainakin se äp-toppahaalari meni vasta n. 1,5-vuotiaana. Elokuussa syntynyt lapsi, joten oli kyllä aivan liian iso haalari ekana talvena.

Kävin tänä aamuna sittarissa. Kysyin myyjältä olisiko heillä niitä pieniä kokoja toppahaalareista, mutta eivät kuulemma tilaa edes niitä aivan pienimpiä. Ei kuulemma ole menekkiä. 62-> löytyy montaakin erilaista.

Milemile mistä liikkeestä kävit hakemassa sen popin haalarin?
 
Ok, eli varmaan järkevää olla ainakin joku muu toppavaruste kuin se äpn puku.... Kävin kaupoilla katsomassa ja siellä oli tosi vähän tarjolla niitä pieniä kokoja toppapuvuista, mutta löysin lopulta yhden suht kohtuuhintaisen. Mies vähän kyseenalaisti mun ostosta kun äpssäkin on se toppapuku, mutta ehkä pidän pääni kuitenkin tässä enkä palauta sitä :D

Meillä se puku oli hyvä 6 kuiselle :)
 
Mä varmaan ostan pienen toppapuvun. Se on meidän tapauksessa järkevin ja monikäyttöisin ratkaisu. Kaukalopussia en osta kun ei oo autoo ja vähemmän liikutaan kaukalon kanssa. Toppapuku myös näppärä kantorepun kanssa ja sit jos joutuu vauvan nostaa vaunuista pois, kun vie tai hakee toista lasta hoidosta. Taidan kuitenkin jättää tän hankinnan viimetippaan eli toisin sanoen ajatuksena alennusmyynnit joulun jälkeen :D
 
Noita pienimpiä toppapukuja näkyy olevan aika hyvin myös kirppiksillä. Että jos tietää hyvän kirpparin ja käytetty kelpaa, niin ite luottaisin siihen todennäköisyyteen et muutaman kirppiskäynnin aikana sellainen tulee vastaan sopuhintaan.
 
Noita pienimpiä toppapukuja näkyy olevan aika hyvin myös kirppiksillä. Että jos tietää hyvän kirpparin ja käytetty kelpaa, niin ite luottaisin siihen todennäköisyyteen et muutaman kirppiskäynnin aikana sellainen tulee vastaan sopuhintaan.

Mä oon kiertäny tämän kaupungin ja lähikunnan kirppikset... Ei oo pienen pienii toppapukui tullu yhtää vastaan... Tai nyt valehtelen! Oli se yksi järjettömän kallis. :/
Sitä sopivaa odotellessa.
 
Mä oon kiertäny tämän kaupungin ja lähikunnan kirppikset... Ei oo pienen pienii toppapukui tullu yhtää vastaan... Tai nyt valehtelen! Oli se yksi järjettömän kallis. :/
Sitä sopivaa odotellessa.
Mä käyn pelkästää Vilman kirppiksellä ja löysin molemmat toppapuvut sieltä 6€/kpl ja tosi hyvässä kunnossa, vaikkei ookaa mitää kauniita. :) Kyl siel on tosi usein pieniä toppiksia, mut tosiaan joko hinta on katossa tai sit ne on rumia. Mä oon niin tarkka rahasta, et mulle kelpaa rumat ja halvat, ku on vaan ehjiä. Niin siis näistäki kummatki on sinisiä ja mä vihaan sinistä..... :grin
 
Mä käyn pelkästää Vilman kirppiksellä ja löysin molemmat toppapuvut sieltä 6€/kpl ja tosi hyvässä kunnossa, vaikkei ookaa mitää kauniita. :) Kyl siel on tosi usein pieniä toppiksia, mut tosiaan joko hinta on katossa tai sit ne on rumia. Mä oon niin tarkka rahasta, et mulle kelpaa rumat ja halvat, ku on vaan ehjiä. Niin siis näistäki kummatki on sinisiä ja mä vihaan sinistä..... :grin

Ei oo osunu niil kerroil silmään ku oon siel käyny. Paitsi se joku 55€ ja oliks joku 70€. Mulla on joku raja kans.
No jospa tässä olis vielä aikaa.
 
Mä ostin Reiman valkoisen pikkutoppapuvun tori.fi paikasta, tosi ihana, siisti ja edullinen kuin uusi, eihän nuo pikkuisten ulkovaatteet kerkeä paljoa käytössä kulumaan joten suosin kierrätystä. Isompaa toppapukua alan katselemaan sitten kun tarvetta ilmenee ja sekin ensisijaisesti käytettynä.
 
Niin ja yks mahis löytää jo kertaalleen käytettyjä, ja hiukan huokeampaan hintaan, on alueelliset facen kirppis/kierrätysryhmät.
Meilläpäin ainakin tosi hyvin tuntuu olevan kysyntää ja tarjontaa lastenvaate & -tarvike kirppisryhmässä.
 
Takaisin
Top