Hankintoja

Laitathan Anjuska sitten ne liinat silleen, että menee pohjan ali kokonaan. Kauhulla katsoin esikoisen aikaan, kun kaveri nukutti saman ikäistä vauvaansa äp:ssa ja kanteli sitä kahvoista alakerran ja yläkerran väliä ja kuin se pohja taipui :sour: Olin ihan varma, että joku kaunis päivä se pohja vielä pettää :nailbiting:
Ideasi kuulostaa kyllä muuten ihan loistavalta! Ihankuin olisin jossain Pinterestissä tai jossain joskus nähnyt vastaavaa :happy:
 
Meillä on -14 vuonna uutena ostetut emmaljungan city crossit valkonahkasella kopalla ja ratasosa harmaana missä valkonahkaset yksityiskohdat :) jää varmaan tälle tulevalle käyttöön ellen innostu myymään ja ostamaan uusia :grin ja sukupuoli ei ois mitenkään vaikuttanu väriin. Toisena rattaina meil on emmaljungan scooterit ja ne on farkkukuosin siniset ja neki menee hyvin molemmilla kun yhdistää vaik vaaleenpunasen vaunuverhon :p
 
Tietysti laitan hihnat kokonaan pohjan ali! Ja vahvikkeeksi pohjaan myös laatikon kannen. Ja ompelen hihnat kiinteästi päällikankaaseen, jottei voi luisua. Jokaisen nauhan päähän tulee oma metallilenkki, josta roikkuu kattokoukussa, eli nauha ei yläpäässäkään voi liukua (jolloin koppa olisi vinossa) ja kattokoukut asetetaan tietty kunnon kattopalkkiin kiinni, eikä mihinkään kattolevyyn.
 
Mä ostin mammaleggareita, mamma collarit, alkkareita jotka ei purista mistään kohtaa, raskaustalvitakin (vsikka oli iso takki en meinannu enää helmikuun puolella mahtua siihen mahan kanssa onneks oli lämmin talvi mut saa nähä kuin käy ny) pari mamma toppia ja sopivan ison collarin :) sit käytin tunikoita ja pitkiä kietaisupaitoja.
 
Ainoat mitä olen tähän mennessä ostanut, niin muutamat äitiyshousut. Tuntuu että kaikki housut kiristävät inhottavasti. Ikean reissulta tarttui mukaan tulokkaalle lakanapaketti ja pieni unilelu :Heartred Syksymmällä olen ajatellut ostaa yhdistelmä rattaat, mutta mitkä olisi hyvän merkkiset ja mitä ostotilanteessa kannattaisi huomioida?
Pinnasänky löytyy. Isännän paapalle tehty aika kapea sänky ensimmäisille kuukausille. Vanhassa talossa kun asutaan niin on mukava käyttää vanhoja huonekaluja, joissa historian havinaa. Myös vanha kehto löytyy :Heartred
 
Ainoat mitä olen tähän mennessä ostanut, niin muutamat äitiyshousut. Tuntuu että kaikki housut kiristävät inhottavasti. Ikean reissulta tarttui mukaan tulokkaalle lakanapaketti ja pieni unilelu :Heartred Syksymmällä olen ajatellut ostaa yhdistelmä rattaat, mutta mitkä olisi hyvän merkkiset ja mitä ostotilanteessa kannattaisi huomioida?
Pinnasänky löytyy. Isännän paapalle tehty aika kapea sänky ensimmäisille kuukausille. Vanhassa talossa kun asutaan niin on mukava käyttää vanhoja huonekaluja, joissa historian havinaa. Myös vanha kehto löytyy :Heartred

Yhdistelmien ostaminen riippuu niin niiden käyttötarkoituksesta.. ja budjetista :grin Jos ostat käytettynä, niin ole tarkkana, että saat homeettomat vaunut (että on säilytetty sisällä). Sitten niitä ominaisuuksia, liikutko paljon maastossa tai auraamattomilla teillä vaiko enemmän kaupungissa (jousitus, renkaiden koko, käätyvät eturenkaat vai ei?)? Pitääkö mahdollisesti mahtua (pieneen) hissiin, tai onko autoa (mahtuvatko kyytiin)? Haluatko kovan vai pehmeän vaunukopan (molemmissa omat puolensa). Tartteeko heittoaisaa, vai riittääkö, että ratasosan saa käännettyä kummin päin vaan. Käytätkö vaunuja kauppareissuihin, tarviiko siis tavaratilan olla mimmoinen.. Onhan näitä ja se on aikamoinen viidakko tuo vaunumaailma :grin Kannattaa selailla nettikauppoja ja kun löytää potentiaalisia vaihtoehtoja niin googlata niistä kokemuksia.
 
En nyt tiedä mihin ketjuun tämä kuuluu, mutta kokeillaan tänne. :)

Kerroin aiemmin, että alaselkä on ollut superkipeä ja olin menossa osteopaatille. Siellä kävin ja tuomio oli, että lantio on alkanut löystyä jo kovasti ja oikean puolen SI-nivel on jumissa, jolloin vasen puoli työskentelee kovemmin ja kipeytyy. Kuulostaa järkevältä mun korvaan. Menen vielä ainakin toisen kerran.

Nyt neuvolassa tänään terkkari suositteli tukivyötä. Sekin kuulosti hyvältä, mutta millainen vyö? Oon googlaillu ja vaipunut epätoivoon. Niitä on ihan kamalasti erilaisia! Onko kenelläkään kokemuksia?
 
Saisitko AD lainattua apuvälinelainaamosta kunnon vyön? Mun kokemuksella noi perus Anitat ja muut on ihan turhia SI nivelen kipuihin. Mulla siis myös lantio on löystynyt joka raskaudessa, ja noita kirppiksillä pyöriviä vöitä on testattu useampi.

Hyvä juttu Anjuska :) Ajattelin vain, että jos et ole tullut ajatelleeksi, ei ollut tarkoitukseni loukata tai olla millään tavalla ilkeä tai inhottava :shy:
 
Kivan näköinen takki zeni, harmi kun mulla on jo toisen odotuksesta hm:n talvitakki jäljellä, olisin voinu vaikka sortua ostamaan tuon :happy:
 
Sorruin minäkin ostamaan jotain, vaikka vannoin etten mitään vauvalle hanki ennen ensimmäistä ultraa... Kaukalopussi olisi tulossa ja kevyttoppapuku :) Itselle löytyy toppatakki (anopilta ollut aiemmissakin raskauksissa lainassa), siisti musta pitkänmallinen, minne maha toivottavasti mahtuu :D Miehen siskolta sain odotusajan leggareita ja toppeja ym. sekä mammamalliston windleece takin syksyä ajatellen :) Lisäksi yhdet mammafarkut löytyy, niiden kanssa pitkiä tunikamallisia paitoja/neuleita niin enköhän pärjää :) Kunnon imetysliivit täytyy hankkia lähempänä synnytystä, kerkesin edelliset myymään. Niihin kannattaa ehdottomasti mielestäni panostaa.
 
Mä oon tuota talvitakkiasiaa(kin) jonkun verran miettinyt. Oon niin pihi että en maksa normitakistakaan mielellään kovin paljoo :D hirvitti jo kun äitiysfarkut maksoi 30 eur :D ja ei tosiaan onneks oo niin rahasta kiinni mut en vaan ikinä oo osannu vaatteisiin laittaa rahaa...

Jotenkin luotan että kun la on heti tammikuun alussa niin ei välttämättä kerkeis kovat pakkaset vielä tulemaan. Tai sit lainaan vaikka miehen takkia viimeiset viikot niinkuin mun kaveri joka on saanut kaikki lapsensa alkuvuodesta :D
 
Määrä ostin 2 äippähousut(sain yhet), 4 äippäpaitaa ( niitäkin sain useamman) ja kahdet äippäsukkikset ostin, ne ei menny enää mahan päälle kyllä viimesilläni kun olin. Lisäks 2 mekkoo löytyy toinen saatu ja toinen ostettu ennen raskauksia juhlamekoks käy ilman masuakin.
 
Ja mulla oli selkäkipuun se Anitan perus tukivyö. Mulla varmaan täysin eri kivun aiheuttaja mut mä tykkäsin!!!

Mulla pitkikset, rintsikat ja alushousut ollu ihan normi mitä muutenkin käytän. Tissit ei kasvanu juurikaan, alushousut ja pitkikset vaa mahan alle ja joitain alushousuja mitkä ei tuntunu hyvältä en vaa käyttäny! Yhen leveen syystakin tavallisen ei äitiys ostin mitä oon parempana takkina käyttäny odotusten välissäkin...
 
Mäkin kävin tilaan sen äitiystoppatakin ja vähän muutakin... No saa niitä palautettua jos ei oo hyvät. Mut oli tuolla ratkiriemussa hyvät tarjoukset. Oon sieltä joskus jotai aiemminkin tilannu.
 
^Niin olikin! Olis tehnyt mieli tilata paljon muutakin, mutta ei toi kotihoidontuki ole kovin ruhtinaallinen, niin joutuu vähän himmailee ja ostaa vaan tarpeellisen :hilarious:
 
Ei oo ei mut mm. Kurarukkaset ja talvirukkaset tolle esikoiselle. Ostin mä jotai äippävaatettakin mut näin kun ostaa sika säkissä itelle niin aina on palautettavaa. Mut se hyvä puoli on noissa suomalaisissa verkkokaupoissa et saa palauttaa jos ei oo hyvä.
 
Takaisin
Top