Hankintoja

Meiän orat on ollu muuten hyvät mut taaperolla kohta pää osuu kuomuun kiinni...
 
Hei kertokaapas viisaammat, että millaisissa tilanteissa on kätevää saada just turvakaukalo vaunun runkoon kiinni? Siis verrattuna vaunun koppaan? Ite oon yrittänyt pohtia onko sellaiselle ominaisuudelle meillä tarvetta.
 
Monethan näkyy käyttävän tota kaukalo-vaunurunko systeemiä just esim. kaupoilla tms.. Onhan se varmaan ihan helppo ja näppärä systeemi, vie pienen tilankin kun ei sitä koppaa sit välttämättä tarvitse ottaa edes autoon mukaan, mutta niin.. Me koetaan paremmaksi vaunukoppa kuitenkin :) Kaukalo on niin 'ahdas' istua, että mieluummin siksi se vaunukoppa, jossa vauva voi paljon mukavammin makoilla :)
 
8fd59d668ea614f02158064e71e2a8c5


Tälläset nää mitkä ostettiin, huono kuva eikä koppakaan oo kunnolla mutta olkoon :D
 
Meidän vaunut on tummanruskeat, ei tosiaan sukupuoli vaikuttanut valintaan.
 
Me ihastuttiin Stokken Trailz-yhdistelmävaunuihin, niihin saa suoraan turvakaukalon kiinni ilman adaptereita. Ainoo suolanen on hinta (ja on niin uusi malli ettei löydy oikein käytettynä vielä). Saa nyt nähdä mihin sitten päädytään..
 
Mä en oo uskaltanu vaunuja vielä aatella, kun tiedän että otan niistä stressiä. Tuntuu jotenki niin vaikealta ja hankalalta löytää ne ns. parhaat. Käytettynä ostetaan, muuta en oo osannu vielä päättää. Turvakaukalo taitaa olla ainoa isompi hankinta, mikä ostetaan uutena. :)
 
Hei kertokaapas viisaammat, että millaisissa tilanteissa on kätevää saada just turvakaukalo vaunun runkoon kiinni? Siis verrattuna vaunun koppaan? Ite oon yrittänyt pohtia onko sellaiselle ominaisuudelle meillä tarvetta.
Meillä oli paljon käytössä, jos esim. jouduin käymään ipanan kanssa kahdelleen lääkärissä tms. Autosta vaan kaukalo suoraan runkoon kiinni ja rullailemaan. Ei tarvii herättää turhaan, että nostaa koppaan.. Kauppakeskuksessa käydessä oli kans kätevä (eli tokikaan ei pyöritty siellä tuntikaupalla). Hereillä ollessa vauva kans näki siitä paremmin kuin vaunukopasta. Eikä meillä alun jälkeen kopassa viihdyttykään refluksin takia vaan pystympi asento oli parempi.

Joku kysyi rattaissa selkä menosuuntaan vaihtoehtoa ja mä taas oon sitä mieltä, että pientä on kivempi istuttaa niin päin. Me koitettiin muutamaankin kertaan vaihtaa naama menosuuntaan, mutta siitä synty vaan hirvee huuto kun ei nähnytkään äitiä (meillä oltiin/ollaan aika äitiriippuvaisia :hilarious: ). Toki sitten, kun aika oli kypsä niin rupes viihtymään toisin päin, kun näkeehän siitä ihan erilailla :)
 
Täällä taisi olla aika paljon toista/kolmatta jne odottavia. Mitkä äitiysvaatteet koitte tärkeänä ja hyvänä hankintana? Ostan muutoin vaatteeni pääasiassa käytettynä, mutta kirppiksiltä en ole oikein äitiysvaatteita bongannut (ainakaan oikeaa kokoa), enkä nettikirppiksiltä viitsi tilata. Ajattelin, että voisin nyt panostaa muutamaan uuteen vaatekappaleeseen, mutta en oikein tiedä mitkä olisi kannattavimmat hankinnat. Itsellä mielessä toppatakki (jonka saan tuttavalta onneksi), muutama paita ja yhdet/kahdet siistimmät housut, joilla voi sitten käydä kaupoilla/asioilla. Jotkut liivitkin ehkä tulee ajankohtaiseksi myöhemmin, mutta niitä en etukäteen aio ostella, kun vanhatkin vielä menee hienosti. Paidoissa ajattelin, että ostaisi jotain tunika-mallisia yms, jotka ei näyttäisi hassulta päällä raskauden jälkeenkään. Näin vähällä kuvittelen pärjääväni, koska kotona voin rötvätä talven äidiltä saaduissa XL-paidoissa ja pitkissä kalsareissa :p Ulkoilukin onnistuu varmaan vanhoilla toppiksilla, kun niissä on henkselit, senkus jättää vaan vetskan auki. Ellen nyt sitten muutoin innostu kovin painoa keräilemään..
 
Mä satsasin äitiyshousuihin, ja alushousuihin, piti olla mukavat vattan kanssa, ei saa hiertää eikä painaa :-D yhet Ihanat lindexin äitiyslegginssit on ihan parhaat, paksumpaa kangasta ja tukee vatsaa tosi hyvin!
Normi paidoilla pärjäsin kun väljää päällä muutenkin aina :-)
Tuo toppatakki täytyy ehdottomasti hankkia itselle! Ja esikoisen aikaan satsasin ite bugeihin, ne pelasti kävelylenkit talvella :-)
Imetysliiveihin siirryin jossain vaiheessa, jo ennen esikoisen syntymää, ne oli vaan niin mukavia päällä :-D niitä aion ostaa nyt uusia ja ehkä panostaa vielä enemmän kun aikaisemmin :-)
 
Hyvät housut jossa tukeva masuresori, jotain legginsejä/tregginssejä/jegginsejä/mitänenyton olen myös ostanut. Paitoja en tarvinnut, kaikki omat tavallisetkin joustaa, venyy, poksuu ja paukkuu, että menee hyvin masunkin kanssa. imetyspaitoja pitäs pari ostaa, ehkä ostan jotain "before and after" paitoja, niin vois käyttää nyt jo raskauden aikana. Toppahousut mulla on myös sellaset joissa on henkselit, niin ne on toiminut oikein hyvin. Ne ei oo kyllä menny enää vuosiin kiinni ilman raskauttakaan :grin Toppatakki pitää ostaa, nykyinen ei varmasti mee kiinni masun kanssa. Imetysliivejä olen käyttänyt vasta kun on imetyksen aika (pitää kyllä ostaa uusia, kun en mahtunut viime imetyksessä enää kuin yksiin ja niistä tulee kaarituki jo ulos :arghh:). Äitiysalkkareitakaan ole ostellut, hipstersit toimii oikein hyvin.
 
Mä ostin viime odotuksessa kaarituettomia liivejä, parit legginssit, farkut, muutaman eri mallisen paidan ja yhden mekon. Kuljin takki auki kun ei mahtunu enää kiinni, toki kesävauvan kanssa pahimmat pakkaset olikin ohi jo silloin.

Äitiyssukkahousuja ostin vissiin kaks paria, molemmat hajosi melkein heti ja tyydyin normisukkiksiin. Jätin vaan vyötärön suosiolla mahan alle.

Nyt aion ostaa ainakin muutamia paitoja, jotka sopii myös imetykseen, koska synnytyksen jälkeen ei heti kuitenkaan mahdu muihin kuin äitiysvaatteisiin...
 
Housuihin oon panostanut. Paidat monesti venyy ja antaa myöten. Legginsit kova sana kun joustavat eikä paina. Sitten toki jotku vähän "paksummat" vois olla hyvä. Mekot kans jos niitä tykkää pitää, itse en oikein viihdy mekko päällä :)
 
Ja synnytyksen jälkeen röhnötin äitiysvaatteissa alkuun kun ei mahtunut muut päälle, että ei kannata laitokselle ottaa mukaan niitä kaikkein tiukimpia pillifarkkuja, voi tulla pettymys :D
 
Mä ostin yhdet mammafarkut, taisin käyttää kerran. Käytin normi vaatteitani kokoa xs/s, trikoovaatteet antoi hyvin periksi. :D
 
Mä ostin viimeksi kahdet leggarit ja yhdet paksummat housut. Niin ja yhden paidan :D Muuten pysty kyllä käyttämään ihan normi toppeja ja neuletakkeja yms. Toppatakki mulla on semmonen iso parka mallinen, niin se meni masunkin kanssa kun löysäs vaan vyötäröltä kiristyksen veks. Ja imetysliivejä käytin jo raskausaikana, kun ne oli kaarettomat ja mukavat päällä, vanhoihin en enää mahtunu..

Tällä kertaa oon hamstrannu mammapaitoja ja tunikoita ihan vaan sen takia, kun käytettynä saa niin halvalla :D Paikallisilta fb/nettikirpuilta.
 
Käytin normaaleja trikoomekkoja paljon äitiys-sukkahousujen ja -legginssien kanssa.

Ostin vanhan äitiyspakkauksen laatikon ja teen siitä kehdon vauvalle. Eli päällystän kankaalla ja ompelen siihen tukevasti kiinni valkoiset kuormaliinat/reppuhihnat ja ripustan makuuhuoneen kattoon.

Sit kun ei oo enään turvallista pitää siinä, siirtyy pikkuinen isosiskon kanssa yhteiseen makuuhuoneeseen, jossa pinnasänky. Meidän makuuhuone tulee olemaan uudessa kodissa niin pieni ettei sinne mahdu hyvin pinnasänky. Lapsilla ne isommat makuuhuoneet. Harmi sinänsä, koska tykkäsin kauheesti siitä kun aiempi vauva nukkui pinnis kiinni sivuvaununa mun vieressä, eikä välissä siis ollenkaan laitaa tms.
 
Takaisin
Top