Hankintoja

Meillä ei ole kahdella ensimmäisellä ollut vakuutuksia ollenkaan, eikä oteta tälle uudelle tulokkaallekaan. Esikoinen sairasti yhden korvatulehduksen vauva aikana ja nuorin yhden taaperona ja siihen on meidän lääkärireissut jääneet. Ja meidän osalta kunnallinen puoli on toiminut noina muutamina kertoina ihan moitteettomasti. :)
 
Meillä on lapsille tapaturmavakuutukset olemassa, vuosi kustannukset yhtä lasta kohden on alle 10€( jos en väärin muista), joten ei oo kallis miun mielestä. Meillä ei oo lapsilla ollu normi flunssia kummallisempaa, esikoista oon joutunu käyttää 2 kertaa terkkarilla korvatulehdus epäilyn takia, ja ei oo ollu kuitenkaan tulehusta, muita en oo käyttäny, joten jäis vähä tunne et turhasta maksais noita vakuutuksia:rolleyes:
 
Meillä kovasti pohditaan tuon vakuutuksen kanssa. Ensimmäisen lapsen kanssa se oli korvaamaton kun pikkumies kärsi maitoallergiasta ja refluksista..mutta kalliitahan nuo ovat :/
 
No meillä on esikoiselle sellainen vakuutus, että saadaan käydä yksityisellä lääkärillä ja ei ole kallista ja se vakuutus kestää 85 vuotiaaseen asti muistaakseni:) Ainut tässä vakuutuksessa on se, että se on aika kallis ja nyt jos on tulossa viellä kaksoset niin ollaan mietitty että miten heidän kanssaan tekisi kun tulisi todella kalliiksi kaikille ottaa samanlaiset ...

Kaksosille voi olla vaikea saada noita vakuutuksia, riippuen minkälainen kaksosraskaus on kyseessä. Itse otin viime odotusaikana (kaksosraskaus) ja päätöksessä kesti vaikka kuinka kauan, lopulta vakuutukset myönnettiin ifiltä. Eli muilla lapsilla on ifissä vakuutukset ja koska muillakin on otamme uudellekin. Meillä ollut käyttöä osalla enemmän ja osalla vähemmän. Mutta en uskalla noista luopua. Uudelle mietittiin op:n vakuutusta juurikin sen vuoksi että eka vuosi olisi ilmainen tarjouksen vuoksi :) Täytyy vaan vielä kysellä ifiltä mitä tulisi kustantamaan, että kumpi kannattaa pitkällä tähtäimellä.
 
Meillä oli syntymättömän lapsen terveysvakuutus (lähes kaiken kattava) ekan vuoden. Sit lopetettiin ja otettiin pelkkä halpa tapaturmavakuutus. Lopetettiin, koska on ollut täysin terve.

Aion ottaa tälle seuraavallekin vauvalle saman. Jos sit onkin jotain akuuttia heti syntymästä. Ja samalla tavalla vaihtaa pois vuoden iässä, jos ei ihmeempiä ole ollut.

Korvatulehduksiin, flunssiin, angiinoihin yms. en tarvitse yksityistä. Vakuutusmaksu on yli 300€, joten jos sen jättää myöhemmin pois, voi silti käydä joskus tarvittaessa yksityisellä.

Meidän asuinkunnassa toimii hyvin tarvittaessa lähetteet yksityiselle (jos tarve spesialistille) ja omavastuut on pieniä vakuutusmaksuihin nähden.
 
Toki jos myöhemmin ilmenee jotain synnynnäistä vakavaa sairautta, virheasentoa tms. niin saattaa harmittaa vakuutuksen lopetus, mutta otan mielummin sen riskin, kuin maksan itseni "kipeeksi".
 
Otetaan vakuutus, jos vaan se saadaan. Edellinen on syntynyt keskosena, niin olen ymmärtänyt, että seuraavan kanssa on vähän nihkeetä saada vakuutuksia. Isommilla meillä on op:sta, just vaihettiin poikien (6v ja 4v) vakuutukset pelkiksi tapaturmavakuutuksiksi. Kertaakan ei olla kyllä kenenkään kohdalla tarvittu, mutta katsotaan nyt mitä jälkiä keskosuus kuopukseen jättää ja miten kolmosen mystinen ihosairaus edistyy.
 
Meillä ei ollut esikoiselle vakuutusta ja oltais kyllä tarvittu. Hänellä oli refluksi, paha atopia ja kaikenmaailman allergiatestaukset, sittemmin ollut korvakierre (yht. 8 korvatulehdusta kahden vuoden sisällä, joista yksi johtanut myös keuhkokuumeeksi), ylisuuret kitarisat. Oltais saatu asiat hoidettua paljon nopeammin yksityisellä, mutta eipä ollut varaa. Nyt otamme varmasti tuon op:n vakuutuksen.
 
Kaksosille voi olla vaikea saada noita vakuutuksia, riippuen minkälainen kaksosraskaus on kyseessä. Itse otin viime odotusaikana (kaksosraskaus) ja päätöksessä kesti vaikka kuinka kauan, lopulta vakuutukset myönnettiin ifiltä. Eli muilla lapsilla on ifissä vakuutukset ja koska muillakin on otamme uudellekin. Meillä ollut käyttöä osalla enemmän ja osalla vähemmän. Mutta en uskalla noista luopua. Uudelle mietittiin op:n vakuutusta juurikin sen vuoksi että eka vuosi olisi ilmainen tarjouksen vuoksi :) Täytyy vaan vielä kysellä ifiltä mitä tulisi kustantamaan, että kumpi kannattaa pitkällä tähtäimellä.

Joo, me ei oltais saatu muualta kuin OP. Oli siis identtiset kaksoset, istukan tranfuusio oireyhtymä, ja toinenhan sitten menehtyi ennen rakenneultraa. Ja ite sairastan vielä colitista. Kaikki nämä mainittiin ja silti saatiin vakuutus ilman rajoituksia. Vakuutukseen saatiin laitettua sitten syntymän jälkeinen tehohoitolasku, polikäynnit ja mitä käytiin yksityisellä refluksin takia. Lisäksi on vielä laajentunut munuaisallas, jota seurataan.. nyt ei olla onneks pitkilleen jouduttu käyttämään missään, mutta silti mielelläni tuota maksan, toistaseks ollaan plussan puolella :grin

Ikinä kun ei tiedä onko tarvetta ja tosiaan mielummin asioin sitten yksityisellä. Ainahan sitä toivoo, ettei tulis vakuutukselle tarvetta, kuka sitä nyt haluais sairastaa..
 
Otetaan vakuutus, jos vaan se saadaan. Edellinen on syntynyt keskosena, niin olen ymmärtänyt, että seuraavan kanssa on vähän nihkeetä saada vakuutuksia. Isommilla meillä on op:sta, just vaihettiin poikien (6v ja 4v) vakuutukset pelkiksi tapaturmavakuutuksiksi. Kertaakan ei olla kyllä kenenkään kohdalla tarvittu, mutta katsotaan nyt mitä jälkiä keskosuus kuopukseen jättää ja miten kolmosen mystinen ihosairaus edistyy.
Meilläkin syntyi keskosena mutta ei kuulemma pitäis vaikuttaa uuden vakuutuksen ottoon.. Mikä teillä oli keskosuuden syynä?
 
Tuohan se on et jos kuitenkin jotain sattuu mihin tartteis tuollaista vakuutusta, koskaanhan ei tiedä mitä sattuu? Meillä vaan vaaka kupissa painaa se et maksetaanko lasten vakuutuksia vai syödäänkö?
 
Meilläkin syntyi keskosena mutta ei kuulemma pitäis vaikuttaa uuden vakuutuksen ottoon.. Mikä teillä oli keskosuuden syynä?
Ennenaikainen vedenmeno jolle ei löytynyt syytä :/ Vedet meni muistaakseni rv29+2 ja tyttö syntyi 32+6.
Kyllä me silti vakuutusta haetaan, hylkäävät jo hylkäävät, toivottavasti ei.
 
Meillä molemmilla tytöillä vakuutukset ja aivan varmasti otetaan vauvallekin. Esikoisella oli maitoallergia ja lukuisia korvatulehduksia, niin mun mielestä on tullut turvauduttua vakuutukseen monen monta kertaa. Myös kuopus kärsi korvatulehdus kierteestä, jopa siinä määrin, että jouduttiin korvat putkittamaan... Sitten on tässä vuosien aikana ollut märkärupea, silmätulehdusta jne. Eli me ollaan kyllä tultu siihen tulokseen, että vakuutukset ovat maksaneet itsensä hyvin nopeasti takaisin.
Tietysti ymmärrän, että ne on kalliita ja Suomessa onneksi saa myös kunnallista hoitoa...
 
Ennenaikainen vedenmeno jolle ei löytynyt syytä :/ Vedet meni muistaakseni rv29+2 ja tyttö syntyi 32+6.
Kyllä me silti vakuutusta haetaan, hylkäävät jo hylkäävät, toivottavasti ei.
Okei mulla ilmeisesti oksennustauti oli piste iin päälle ja laukaisi synnytyksen
 
Tätä ketjua lukiessa tajuaa kokoajan lisää asioita mitä pitää hankkia :D onneks vielä on aikaa tehä hankintoja. Esikoista oottavana ei käy ees kaikki asiat mielessä :)
 
Mä en malttais et pääsis hypistelee vaunuja :o vielä en viitsi mennä, mut ens viikolla on Nt Ultra ni sen jälkeen jos uskaltais :)
 
Esikoisella on OP:n vakuutus jota ei vielä ole kertaakaan tarvittu. Kakkoselle otetaan myös kun eka vuosi on ilmainen.
Esikoiselta on kaikki tavarat tallessa joten ei oikeastaan ole tarvetta hankkia vielä mitään. Tuplia täytyy miettiä onko tarvetta kun esikoinen tykkää kävellä..
 
Mä oon täällä hillinnyt itseäni, etten tosiaan ole edes äitiysvaatteita vielä ostanut... Mutta pari päivää sitten "lähti käsistä" ja tilasinpa sitten jo vaunut meille!! :woot: Noh, olisihan ne jossain vaiheessa täytynyt kuitenkin ostaa. Päätin myös, että mun tarvikkeiden ostelu ei sitä vauvaa masussa tapa - tapahtuu jos on tapahtuakseen, mutta toivotaan tietysti, että tammikuussa vaunut saavat täytettä!
 
Me otettiin esikolle vakuutus kun hän oli 3 kk. Reilu vuosi maksettiin turhaan ja mietittiin että irtisanotaanko. Kunnes alkoi päiväkodin flunssakierre, korvatulehdus toisensa perään ja putkitus päälle. Kiitos Turvan hyvien vakuutusehtojen ei tarvinnut jahkailla ja miettiä putkitusta.
 
Takaisin
Top