Hankintoja

En ole tehny mitään hankintoja. Poika-vaatteita on kaapit täys. Jos tyttö, niin sit täytyy varmaan vähän ostaa. Kaukalopussi vois olla kätevä. Mammavaatteita täytyy hankkia, jos np-ultra osoittautuu onnelliseks tapahtumaks. :)
 
Kävin tänään ostamassa valtavan läjän äitiysvaatteita kaverilta :D Päätin, että nyt kun on viimeinen raskaus, niin mähän en missään rupuvaatteissa tai rumissa vaatteissa kulje! Sama edessä kunhan tämän kaverin saan tulostettua, niin imetysvaatteisiin panostan :)
 
Toivotaan, että pääsette myyjän kanssa yhteisymmärrykseen! Toi on kyllä jännittävää aikaa! :)
 
Meidän kämppä myytiin tänään ja elokuun loppuun olis aikaa löytää uus!! Toivottavasti ei tarvis välissä käyä jossai vuokralla:/
 
Mulla lähti kirppiksillä ihan lapasesta: iso muovipussillinen vauvanvaatteita :) Kyllä täytyy sanoa, että sillä hinnalla millä kaupasta saa yhden uuden bodyn, saa kirppiksellä hyvällä säkällä 20 kpl...
 
Taitaa hankinnat useilla olla lähinnä vaatelinjalla niin itselle, kuin tulokkaallekin. Mä täällä ensimmäisenä jo katsellut isompien asioiden hankkimista, lähinnä että voisi ostella pikkuhiljaa, eikä tarvitsisi kerralla kaikkea. Tuntuu vaan hieman hassulta, että nurkissa pyörisi puoli vuotta turvakaukaloa, pinnistä yms, ilman käyttäjää! Olisi vaan hirmu halpoja tarjolla (käytettynä pyritään hankkimaan kaikki mikä on mahdollista ja järkevää), pinnis irtois 15€, kaukalo alle 50€ ja vaunut 50-80€. Hoitopöytiäkin oli kympillä. Vaatteita en oo viitsinyt edes ajatella, kun niitä on jo nyt tuputettu niin monesta suunnasta, että ei varmaan tulla tarvitsemaan uusia ollenkaan! Itsellenikään en ainakaan vielä aio ostaa mitään vaatetusta, kun omistan aika paljon löysiä vaatteita lenkkeilyyn ja kotoiluun. Ehkä jonkin yhden siistimmän kokoonpanon jos tarttee lähtee hienompaan paikkaan ison mahan kanssa. Voihan se toki olla, että mieli myöhemmin muuttuu, mutta katselee sitä sitten ajan myötä.

Ei varsinaisesti liity enää hankintoihin, mutta mä haluaisin heittää kaiken ylimääräisen veks, tehdä jo tilaa vauvan tavaroille ja tarvikkeille! Siinäkin koitan vielä malttaa elokuulle, ottaa sitten kirppispöydän ja myy kaiken ylimääräisen. Siitäkin saa sitten pikkurahaa lisää hankintoja varten :)
 
Niin useallahan on jo lapsia entuudestaan, niin löytyy aika kattava kategoria vaunua yms...Ja tietysti noita pienempiä asiota on helpompi säilöä pitempi aika, jos tosiaan viel on tilat rajalliset, kuten useimmilla taitaa olla. Pitkä aikahan se on puol vuotta pyöritellä vaunujakin eteisessä tai muissa huoneissa( mie oon ainakin luonteeltani sellainen et hyvin äkkiä rupeaa joku asia ärsyttää, jos se pyörii vain ns. tiellä eikä oo jatkuvassa käytössä) Mut siis eihän siinä ole mitään väärää, jos haluaa ostaa isot hankinnat ensin ja on tosiaan niitä säilytystiloja jonne voi varastoida ne sit :)
 
Ainiin, unohdin kertoa että teinhän mä yhden kalliinkin hankinnan. Ostin Nabbyn itkuhälyttimen 159 euroa. Se on asia, joka oli pakko saada. Ja siitä saa kyllä omat pois jos sen joskus myy.
 
Me varmaan elokuussa käydään vaunut tilaamassa tai ainakin tarjousta kysymässä, kun ollaan ajateltu vaunut ja turvakaukalo samaan aikaan ostaa. Ja vaunuissakin voi mennä sen pari kuukautta, kun saapuvat niin hyvä olla ajoissa liikkeellä :) eikä edes haluta viimetippaan kaikkia jättää. Hoitopöytäkin katotaan käytettynä, jos sopiva löydetään.. :)
 
Me tilattiin esikoisen aikaan tammikuussa rakenne ultran jälkeen vaunut, tulivat liikkeeseen kesäkuussa(liike lupasi säilyttää vaunuja niin pitkään kun on tarvis, maksutta), kotiin käytiin heinäkuun puolessa välissä ja esikko synty elokuun alussa. Ja takuu alkoi tosiaan vasta kun vauva oli syntynyt, kun yleensä se alkaa ostopäivästä. Miusta tää oli kiva juttu, en tiiä onko muualla tuollaista käytäntöä? :)
 
Meillä kans takuu alkoi lasketusta ajasta, vaikka haettiin vaunut jo pari kuukautta ennen. Ja muksukin itse asiassa syntyi sen melkein pari kuukautta etuajassa, eli rullailtiin vaunuilla ennen kuin takuu oli alkanutkaan :grin
 
Koska muut on ajatellut ruveta ostaa isompia tavaroita? Mä haluaisin kovasti jo heinä-elokuussa aloittaa, koska ei ole varaa ostaa kaikkia sit joskus joulukuussa. Tuntuu vaan kuitenkin vähän tyhmältä ostaa "varastoon". Ehkä vaan piilotan muiden silmiltä kaikki tavarat :D meillä on pikkuiselle jo huonekin valmiina. Se tarvii vaan tyhjentää ylimääräisestä romusta ja sit viel maalata pari seinää. :D
 
Mullakin on vauvalle huone valmiina, joten sinne mahtuu kyllä tavarat, vaikka etukäteen ostaisikin. Mäkin ostan pikkuhiljaa, ettei tarvitse sitten sijoittaa hirveetä summaa loppuraskaudesta. Esim. kesäkuun palkasta ostin Nabbyn itkuhälyttimen, joka oli aika kallis. Ensi kuun palkasta sitten ehkä sitterin :)
 
Luulen, että rakenneultran jälkeen alan pikkuhiljaa ostelee tavaroita. Musta ois kuitenkin kiva, että kaikki ois jo joulukuussa viimeistään valmiina... :)
 
Varmaan syksyllä aletaan ostamaan vauvajuttuja. Jos maltetaan oottaa sinne asti :D tuplarattaat tarvitaan, sitteri, leikkimatto ja vaatteita.
 
"en osta mitään" ja heti ostin kaveri lopettaa m&i myynnin ja ostin heti kaikki 50/56 kokoiset malli vaatteet :-D
 
Takaisin
Top