Hankintoja

Meillä on Brio Kombi yhdistelmät joihin oon ollut tosi tyytyväinen.

Niissä on isot ilmakumipyörät joilla on menty ihan metsässä polkua pitkin mutta hyvin mahduttu myös kauppakeskuksissa liikkumaan.
Pehmeä kantokoppa jota on kevyt kantaa ja käy alkuun myös kylässä sänkynä.
Ratasosan saa käännettyä molempiin suuntiin joten heittoaisalle ei tarvetta vaan riittää pelkkä työntöaisan korkeuden säätö.
Kaukalon saa adapterilla suoraan runkoon kiinni.

Me ostettiin myöhemmin erikseen kevyet matkarattaat joita käytettiin vähän reilu puolivuotiaasta eteenpäin.

Ja autosta riippuen kannattaa kyllä sovittaa että rattaat varmasti mahtuu myös sinne. Farmareissa ja viistoperäisissä autoissa yleensä on isot takaluukut mutta porrasperäisiin autoihin voi isot vaunut olla hankala saada mahtumaan.
Esim meillä kun mummolassa on porrasperäinen auto niin vaunut piti purkaa ihan osiin että mahtui.
 
Mä oon niin pihalla ja ymmälläni kaikista mitä tulee vaunuihin ja rattaisiin, että mitkä on hyvät ja mitä ominaisuuksia kannattaa olla. En ole kaupassakaan lehtihyllyllä nähnyt mitään vauva-lehtiä myytävän irtonumerona että jos löytyisi arvosteluja rattaista ja sängyistä. :confused:
En edes tiedä millä aikataululla ollaan mitään ostamassa. Asutaan kuitenkin niin pienesti kerrostalossa että, en halua vielä hätiköidä hankintojen kanssa, mutta en kyllä viimetippaankaan halua jättää. :rolleyes:
 
Minä olen miettinyt Emmaljungan Duo-yhdistelmävaunuja (ei Edge). Ihan vain siksi, koska ne ovat jämäkät, kestävät ja tavarakori on iso. Asutaan toki kaupungissa ja kääntyvät etupyörät olisi varmasti kätevät, mutta autottomana sitä täytyy päästä kulkemaan sitten kelillä kuin kelillä. Ja käytetyt kelpaa meille, kunhan pehmusteet, runko ja renkaat ovat suht kunnossa. Renkaat täytyy vain muistaa huoltaa.

Muoks. Niin siis Duo Mondial-vaunuja olen katsellut. Aivot löi tyhjää, enkä kirjoittaessa muistanut muita kuin Edget.
 
Muokattu viimeksi:
Minä olen miettinyt Emmaljungan Duo-yhdistelmävaunuja (ei Edge). Renkaat täytyy vain muistaa huoltaa.

Meille Lastentarvikkeessa sanoivat sillon et parin kuukauden välein ku kattoo et renkaiden ilmanpaine on 2 ni sit renkaat kestää parhaiten ja onhan ne kestänyt
 
Tuhinamurmeli, ilman muuta kannattaa edes ilmanpaineista pitää huolta. Käytetyt vaunut jos tulee ostettua, niin itse kyllä huollan ensimmäisenä renkaat laakereineen päivineen. Hah, tai huollatan kaverilla. Pikemminkin.
 
Tuhinamurmeli, me hankitaan edget tuolla samalla rungolla :) tuosta mondialistakin oli tullut kiva uus beige väri.
 
Mä en tiiä voiko tätä hankinnaksi laskea, mut kävin tänään hakemassa Lastentarvikkeesta Babyboxin :) (jep, olin hätähousu, ku hommasin jo nyt). Kyseessä on tuo sama juttu, mitä näilläkin sivuilla mainostetaan. Omasta paketista kuoriutui tämmöiset jutut:

- kaksi näytettä Pampers-vappoja
- Folksamin vihreä kuolaliina (nettisivujen mukaan)
- Meandi kuola-/ruokalappu
- Lindexin sukat ja vihkonen vauvavaatteista
- Vauvan syntymä -kirjanen
- Emma-tuttipullo
- Lippulappuja eli mainoksia ja etukuponkeja.. osa alennuksista oli myyjän mukaan vanhentuneita, mut ainakin tuo lastentarvikkeen alennus näytti olevan käytettävissä.

Babybox.JPG
 
Voi mä haluaisin kans tuon mutta lähin lastentarvike on Jyväskylässä nii sinne on matkaa. :) kivoja juttuja!
 
Minäkin ajattelin nt-ultran jälkeen hommata tuon Babyboxin.
 
Mun ei todellakaan ollut tarkoitus vielä tässä vaiheessa hankkia vaunuja, mutta toisin kävi... Olin netistä jo tutkaillut millaiset tahtoisin ja haaveilin Emmaljungan Duo Mondialista, tekonahkaisena. Aika kalliit vaan ovat ja olis varmaan pitänyt kauempaa hakea kun tosi pienellä kylällä asutaan. Sitten kävi niin hyvä tuuri että paikallisella fb-kirpparilla joku laittoi juuri nuo mun himoitsemat vaunut myyntiin ja vielä ihan uudenveroiset! En sitten voinut vastustaa kiusausta ja haettiin vaunut kotiin heti seuraavana päivänä. :D
En tiedä oliko kovin fiksu päätös vai ei, näin esikoista odottaessa kun en käynyt edes liikkeessä tutustumassa eri vaihtoehtoihin. Noissa kuitenkin ajattelin just hyviksi ominaisuuksiksi sitä, että on jämäkät ja tilavat ja käännettävä ratasistuin. Täällä maalla kun asutaan niin myös isot ilmakumirenkaat oli ehdottomat ja tekonahkaa halusin sen takia että se on helppo pyhkäistä puhtaaksi. :) Kaupoissa mukana tuli myös pehmeä koppa.
Tänään sitten vierailin kaverilla ja sieltä sainkin mukaan pari kassillista vauvalle tarvikkeita. Vaatteita, kantoliina, tuttipulloja, leluja, imetystyyny... Eniten tykkäsin Ticket to heavenin laadukkaan tuntoisesta toppahaalarista. Sen saa varmasti ottaa jo synnärille mukaan kun äitiyspakkauksen toppapuku on varmasti hillittömän suuri. :)
Pinnasänky, kehto ja sitteri taas on tulossa sukulaisilta, sitten lähempänä syntymää.
Huh huh, tuntuu ettei tässä edes itse kerkeä mitään hankintoja tekemään, kun kaikki on lahjuksina antamassa kaikki vaatteet ja tarvikkeet.. :D
 
Harmi kun lähimpään Lastentarvikeliikkeeseen matkaa aika paljolti, kivan näköinen setti! Täytyy ehdottomasti noutaa babybox lähimmästä kaupungista jos tulee muutakin asiaa :wink
 
Joo, toi on harmi ku noita ei saa ku Lastentarvikkeista, eikä niitä oo joka paikassa.

Te ketkä meinasitte tuon hommata, ni kertokaa sit mitä teidän laatikoista löytyi! :). Ne meinaa eroaa välillä paikallisesti, ni hauska nähdä, mitä muualla on ollu. Itellä oli nii kova uteliaisuus, et piti heti parkkiksella kurkata laatikkoon :D. Välillä on ilmeisesti ollu paketissa Lindexin body sukkien tilalla tai sit peräti molemmat samassa paketissa + muita eroja (palstojen ja blogien perusteella).
 
On kyllä harmi ettei oo mitään muuta liikettä mistä vois noutaa boxin. Paljonko aiemmin toi "hakemus" pitäisi täyttää ennen kun paketin voi noutaa? Kauanko sulla meni, Owlet? :)
 
Me hankittiin esikoiselle turvakaukaloon lämpöpussi. Pussissa on turvavyön paikat, joten pussi pysyy kaukalossa. Tosi näppärää, kun sai laittaa pipon ja sisävaatteet, turvavyöt kiinni (pussin sisällä) ja pussi vetoketjulla kiinni siitä päältä ja pidemmillä matkoilla kun auto lämpeni kunnolla, oli helppo pitää pussi auki sen sijaan että olisi hirveästi vaatetta päällä jota pitäisi riisua.

Neuvolassa ihailtiin miten näppärä se oli, yleensä kun lapsilta otetaan talvisin hirveä määrä vaatetta pois päältä. Yksi samoihin aikoihin synnyttänyt näki meidän kaukalopussin kun lapset oli jotain 3- ja 5-kuukautisia, ja sanoi että olisi toivonut että joku olisi hänelle sellaisesta vihjaissut.

Täältä palstalta itsekin sen vinkin sain. Kalleinta mahdollista ei kannata välttämättä hankkia, meillä toimi parinkympin pussi hyvin. Vaunuissa sitten oli makuupussi tai paljon peittoja ja enemmän vaatetta.
 
Takaisin
Top