Hankintoja

Meillä on Brio smilet, ollaan tykätty, kaukalon saa ihan ilman adaptereita kiinni suoraan runkoon. Koppakin meillä on tohon, mut sitä ei tarvittu varmaan kun puoli vuotta.
 
Pakko oli käyä tänään ostamassa doppleri oman mielenrauhan säilyttämiseksi. Tuskin vielä mitään kuuluu mutta saa kai sitä koittaa :D nyt menkoista rv9+6 ja ultran mukaan rv9+2.
 
Meillä on Brio smilet, ollaan tykätty, kaukalon saa ihan ilman adaptereita kiinni suoraan runkoon. Koppakin meillä on tohon, mut sitä ei tarvittu varmaan kun puoli vuotta.

Tuleeko näiden mukana sitä itse ratasosaa? Kaverilla kyllä nämä, mutta vielä en voi olla liian kiinnostunut :D
 
Joo, ratasosa on mukana, mutta tarjouksesta riippuen se koppaosa voi maksaa erikseen. Me hankittiin pehmeä kantokoppa/-kassi, koska ei haluttu koppaosaa lojumaan nurkkiin sitten, kun siirrytään käyttämään rattaina. Hyvin poika nukkuu rattaissa ilman koppaakin.

Ollaan tykätty, tosin nyt mietin että olisko pitänyt hankkia Phil & Teds -kärryt, joihin saa sisaruskopan mukaan. Ne on kuitenkin päällekkäin/peräkkäin, enkä tiedä hankitaanko me taisteluvaunut vai juna.

Maksettiin 700€ kun hankittiin pakettina rattaat pehmeällä kopalla, telakka ja turvakaukalo. Ensin metsästettiin käytettynä, mutta todettiin että turhan työlästä pienen säästön tähden. Pääkaupunkiseudulla oli paljon myynnissä, mutta niitä olis pitänyt sitten päästä katsomaan ennen päätöstä, joten olisi siitäkin hintaa tullut kun Turusta olisi ajanut ei,Ä oikein muuta asiaa sinnepäin ollut.
 
Kiitos teidän rohkaisun uskaltauduin mammavaatteita myyvään liikkeeseen, jonka löytäminen ei ollut helppoa. Itselle henkinen kynnys et joko nyt (7+5) tarttee mammavaatteita mut pakko oli leggarit ostaa kun mitään urheiluun soveltuvia housuja ei voi pitää, kaikki puristaa. Löysät vielä mammatrikoot on mut ihan taivas kun ei kiristä :)
 
Sori jäi vastaamatta brio kyselyyn. Taitaa tosiaan saada erilaisia "paketteja" valittua. Toi pehmokoppa olisi varmaan ollut ihan hyvä vaihtoehto myös. Esikko nukkui kyllä jo 3 kk siinä ratasosassa. Talvella käytettiin koppaa, kun se oli suojaisempi.
 
Noi Brio Smilet miellyttäisivät minunkin silmää, vielä vähän mietityttää se talviliikuteltavuus..?
 
Oon miettiny samaa, et noi pienet etupyörät ei varmaan talvella oo parhaat liikutettavat :/ mutta käyttökokemuksia? Siis smileista. Ja väritkin oli aika tummia, et tuleeko vauvalla kesällä kuuma kopassa jos on musta koppa?
 
Oon siis pyöritelly mielessä koko ajan noita brio smileja ja emmaljunga edge duoja. :) emmaljungat on isot, mutta ainaki ois kunnon ilmakumi renkaat ja tilava koppa ja herkulliset värit.
 
Mua houkuttelisi nuo vaunumallit, joissa on kääntyvät etupyörät, ne on niin näppärät liikuteltavat :) Täytyy varmaan kuitenkin muistaa realiteetit eli se, että asutaan melko maalla ja joudutaan niiden vaunujen kanssa sitten rämpimään lumessa, sohjossa, mudassa, hiekkateillä jne. Pakko siis hankkia jotkut tönköt ja isopyöräiset vankkurit, joilla pääsee mistä vaan läpi :D
 
Oon siis pyöritelly mielessä koko ajan noita brio smileja ja emmaljunga edge duoja. :) emmaljungat on isot, mutta ainaki ois kunnon ilmakumi renkaat ja tilava koppa ja herkulliset värit.

Meillä on nyt Emmaljungat ja ne on kyllä vaunulenkeille ihan ykköset. Rullaa kevyesti, jopa talvella. Se lisäksi runko joustaa eteen ja taakse, ja vaikeasti nukkuvaa esikoista on tuntikausia hytkytelty parvekkeella uneen noissa vaunuissa :)
 
Meidän lapsille tulee ikäeroa aika tasan tarkkaan kymmenen vuotta joten äitiyspakkaus on ihan ehdoton. Joitain vaatteita, vauvalakanoita ja pinnasängyn patja on vielä olemassa mutta sänky, vaunut jne pitää ostaa.
Jossain jo kirjoitin kuinka mies vitsaili että vaimo tulee sekoamaan välipäiväalessa mutta niin se on. Vauvaa on odottettu niin kauan etten varmaan kestäisi katsella pinnasänkyä ja vauvanvaatekasaa jos jotain tapahtuisi. Ekassa raskaudessa ostelin samantien kaikki ja fiilistelin. Kukin tavallaan :D

Mä perun omat puheeni :grin Käytiin eilen kellarissa miehen kanssa järjestelemässä ja katsomassa mitä vauvatarvikkeita löytyy. Siis minä järjestelin ja mies katsoi. :rolleyes: Kuitenkin laatikollinen löytyi vastasyntyneen vaatteita, toinen laatikollinen lakanoita ja pyllypyyhkeitä. Lisäksi vielä pussillinen puruleluja ja muita leikkikaluja vähän isommalle. Viimeinen niitti oli pieni Ugg-kenkä, silloin tuli itku kun se oli niin söpö. Harmi ettei toista löytynyt.

Mies ei suostunut että otettaisiin vaatteet ja kamat ylösmpestäväksi ja ymmärrän kyllä hyvin. Raskaus on niin alussa että mitä tahansa voi käydä. Mutta kuinka kauan me voidaan elää pelossa että jotain käy?
 
Iltatähti, jos nt-ultrassa kaikki hyvin niin eiköhän sitten voi jo luottaa että kaikki menee hyvin :)
 
Viime talvena ei ollut hirveesti lunta, mutta ei ollut ongelmia brion kanssa ainakaan pienessä lumessa. Jos on aurattu tie ei ole ainakaan hankaluuksia. Utubessa oli video jossa joku työnsi smilejä hangessa sujuvasti.
 
Mä en kertaakaan joutunut umpihangessa Brioja työntämään. Eipä meillä muutenkaan ollut mitään pakollisia menoja päivittäin, kuten aiemmin töihin meno, joten kertaakaan ei ollut edes kokeilemassa hangessa vaunuja. Pienet lumikertymät ylitettiin ihan hienosti. Isojen puunjuurien yli on välillä hankalaa Brioilla päästä, lähinnä mökillä on havainnut. Kyse on todella isoista ja maan pinnalla olevista männyn juurista.

Muoks. Mutta nyt onkin taas vähän tyhjentyneet renkaat, pitää varmaan taas vähän pumpata. Helpottaa kummasti liikkumista, kun ovat riittävän täynnä.
 
Meillä on esikoisen kanssa nuo Emmaljungan Edge Duot, ja talvella (ja pururadalla ja metsäpoluilla) olleet ihan mahtavat.
Miinusta mun kokemuksella lähinnä on iso koko kun matkustaa bussilla. :)

Me ei oikein olla miehen kanssa päästy sisarusrattaista yhteisymmärrykseen, mutta tän hetken kompromissivaihtoehtona olis Carenat. Kun mies haluaa vierekkäinistuttavat ja minä puolestaan haluan etteivät vie kauheasti tilaa, rattaisiin saa vaunukopan ja toisen lapsen saa kasvot työntäjään päin... Vaikeeta. :D
 
Takaisin
Top